Galaxy Sirius Pro XT TEST

Pěkný úlovek z domácího rybníka značek jsme tentokráte prověřili naším redakčním testem...

Autor: Tomáš Kučera
Galaxy Sirius Pro XT TEST

Již při prvním seznámení s tímto bikem od značky Galaxy člověk musí uznat, že vývoj je nezadržitelný a za posledních pár let udělala firma CykloŠvec pořádný kus práce.

Sirius se mi do ruky dostal pouze sestavený, ale s neutaženými šrouby a v provizorním stavu určeném pro převoz. Tudíž jsem měl při utahování šroubů, nastavování posedu a ladění převodů dostatek času si celé kolo a zejména jeho rám podrobně prohlédnout.

Imunita k devětadvacítkám
Pravdou je, že značka Galaxy je zatím imunní k 29“ fenoménu, a tak pracuje v rovině standardního parametru průměru kol 26“. Ale to je, snad ještě vedle středového složení, které sází na vně umístěná ložiska, asi jediná úlitba technickým novinkám tohoto, jinak bezesporu povedeného karbonového rámu.
Najdeme zde kuželovou „hlavu“ se spodním ložiskem 1,5“, vedení lanek vnitřkem rámu, celokarbonové patky zadní stavby spolu s postmount úchytem zadní kotoučovky, který je celý navíc rafinovaně schován uvnitř trianglu zadní stavby. Co se týče zajímavostí v hlavním rámovém trojúhelníku, tak pohledné je tvarování masivní spodní roury a zploštělé horní trubky, která v podstatě plynule přechází v subtilní vzpěry zadní stavby. Jejich spoluhráčem jsou pak výrazně masivnější ramena vidlice zadního kola.

Barva nejezdí a navíc je to čistě subjektivní záležitost, ovšem zde návrhář vsadil na mix v minulosti populárních barev, tedy černé, hráškově zelené a bílé, a zkombinoval je do pruhů a klínů. Pravda, řada výrobců zvolila letos u svých top modelů místo zelené modrou, ale proti této podobě nemáme v podstatě žádné výhrady. Určitým omezením pro zákazníka může být dostupnost pouze ve dvou velikostech, a to 18“ a 20“.

Přečteno - 41035x Tagy: testy karbon galaxy tech2012
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #11 rybička - vloženo: 22.05.2012 v 16:44:31

    Docela pěknej stroj, líbí se mi vnitřní vedení lanek, hlavně toho u hazky. Škoda, že do rámu neschovali i brzdovou hadičku... Dál je super umístění třmenu zadní brzdy, vzpěry pak nemusej bejt tak dimenzovaný a líp zpracovávaj vibrace, k tomu komplet XT, super vidle dokonce v kašimě, kuželová hlavovka. Jenom řídítka se mi zdaj na dnešní standardy dost úzký, řazení bych namontoval na brzdový páky a dal bych tam jiný pláště a kotouče, tyhle designově ten bajk hodně shazujou. Ale jinak, jak říká kámoš: za ty prachy férovej burgr.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #10 yoolaus - vloženo: 21.05.2012 v 20:52:14

    odpověď na čumil — #9 je pravda ze naposledy som mal pod zadkom 48 ale to este bola doba kamenna...avsak - cisto teoreticky - rozdiel 2 zubov aj pri castom striedani bikov sa spoznat asi nebude dat len tak lahko aj z dovodu roznej geometrie ramov atd...takisto aj na jednom biku...silno o tom pochybujem.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #9 čumil - vloženo: 21.05.2012 v 20:15:28

    odpověď na tmax — #6 Pokud člověk nechá stejnou kazetu vzadu, tak i dva zuby ve předu člověk pozná ale určitě ne tak, že by to zvýšilo/snížilo výšku převodníků od země a že s větší plackou by si člověk měl dát více bacha na různé překážky,,,,to fakt ne :-)

    jinak ale pěkné kolo, jen bych tam asi dal jiné gumy než ty Karmy, jsou takové nijaké na všech površích a nikde nepodrží víc než jiné gumky.....

    1. na tento komentář reaguje yoolaus — #10
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #8 B. - vloženo: 21.05.2012 v 18:07:40

    odpověď na Dobrá koupě — #5 A hromadu blbých keců Ti k tomu přibalili zdarma, co?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #7 vlada83 - vloženo: 21.05.2012 v 17:35:20

    odpověď na Dobrá koupě — #5 a jak si s tím rámem spokojenej?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #6 tmax - vloženo: 21.05.2012 v 16:58:54

    44 vs. 40 je jasne rozoznateľných. Tie 2 zuby možno nebudú tak horúce (neviem, 42 som nejazdil), ale dovolím si tvrdiť, že ak niekomu prechádza pod zadkom viacero bikov, postrehne aj takýto detail. Ono občas je dobré ozvať sa len vtedy, ak sme sami niečo odskúšali. ;-)

    1. na tento komentář reaguje čumil — #9
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #5 Dobrá koupě - vloženo: 21.05.2012 v 15:35:37

    Jo tak přesně tento rám sem si objednal napodzim z číny za 350 doláčů :-D

    1. na tento komentář reaguje vlada83 — #7
    2. na tento komentář reaguje B. — #8
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #4 yoolaus - vloženo: 21.05.2012 v 08:02:12

    odpověď na čumil — #2 jj, prave preto som si dal 52, zastavovali ma policajti a chceli po mne aby som platil za skodu sposobenu frezovanim..

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #3 Kosatka - vloženo: 19.05.2012 v 14:49:36

    šťouralové. Spíš mi přijde že pláště jsou Karmy a ne Bekdžeky

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #2 čumil - vloženo: 19.05.2012 v 00:06:22

    odpověď na yoolaus — #1 A 53zubů prý frézuje silnici :-)

    1. na tento komentář reaguje yoolaus — #4
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #1 yoolaus - vloženo: 18.05.2012 v 20:14:17

    nechcete mi tvrdit ze poznate rozdiel medzi 42 a 44 zubovym prevodnikom co sa tyka vysky od zeme ?!?!?!

    1. na tento komentář reaguje čumil — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744