Ghost 2017 - návrat 29"

Německý Ghost během června pravidelně rok co rok zve obchodníky i novináře do své továrny, aby jim ukázal, co chystá na další sezonu. My jsme se tam vydali v uplynulém týdnu, abychom zjistili, co si pro nás tato "duchařská" firma připravila...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Ghost 2017 - návrat 29"

Vy, kdož sledujete průběžně novinky a jejich nové přírůstky u této firmy, možná tušíte, jakým směrem se budou ubírat hlavní novinky pro rok 2017. Ano, Ghost konečně představil nové devětadvacítky. Ale ještě před tím, než se k jejich představení dostaneme, řekneme si něco i o dalších hodně zajímavých kolech, která mají pro rok 2017 v nabídce Ghostu svou premiéru.

HAMR

Loni touto dobou jsme psali o dvou nových modelových řadách na rok 2016, které mají společný rám a liší se jen tlumičem a vidlicí s jinými zdvihy. Šlo o řady SLAMR a FRAMR, potažmo o jejich X-kové verze. Ghostu to však evidentně nestačilo a rozhodl se, že chce z rámové platformy AMR vytěžit ještě o něco víc a nabídnout to tentokráte extrémním cestovatelům a expedicím. Výsledkem je nová modelová řada HAMR.

Řada HAMR obnáší celkem trojici modelů, z nichž nejzajímavější je její topmodel, a to hned z několika důvodů. Prvním důvodem je do rámu integrovaná osmnácti rychlostní převodovka německé firmy Pinion. Druhým důvodem je v ceně kola obsažený set expedičních brašen, které Ghost navrhl speciálně pro toto kolo a které dodává a vyrábí pro Ghost česká firma Pinguin. Třetím důvodem je fakt, že Ghost jako jedna z mála firem představil expedičně koncipovaný bike ve verzi pro opravdu otrlé borce, kteří se nebojí jen tak nějaké nástrahy. Zdvih 140 mm a pluskové 2,8" gumy ve specifikaci tak zvedají obočí nejednoho rangera.

Mimochodem tipovali byste, že na vývoji tohoto biku spolupracoval kromě jiných i nejlepší rybář a současně profesionální biker Tomáš Slavík? Jako "kaprolog" totiž testoval na tomto biku své přesuny s kompletním rybářským náčiním za nočním rybařením. Transport prutu a všech těch rybích vábniček jen tak do normálního báglu nedáte :-). O tom, že je bike připravený i na delší expedice mimo civilizaci, svědčí také voděodolná USB nabíječka na představci spojená s dynamem v předním náboji.

HAMR není ovšem pouze o topmodelu. K dispozici budou ještě i dvě dostupnější verze bez Pinionu. Jedna bude postavená na 1x11 Shimanu XT, druhá pak na 2x11 SLX. Na všech kolech bude teleskopka, dvoustovkový kotouč vpředu, boost osy a pluskové 27,5" gumy.

Přečteno - 107542x Tagy: 29 ghost karbon 650b+ tech2017
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsEnve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
    Enve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
  2. Testy - RecenzeTEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
    TEST: Trek Procaliber 9.7 AXS Gen 3
  3. TechnikaFotogalerie: Ghost Lector FS Essential
    Fotogalerie: Ghost Lector FS Essential
  4. Testy - RecenzeTEST: Ghost Lector FS Essential
    TEST: Ghost Lector FS Essential
  5. DoplňkyTEST: Javax RX 521 - karbonová gravel kola
    TEST: Javax RX 521 - karbonová gravel kola
  6. Tech newsSchindler představil cyklistické novinky pro rok 2025
    Schindler představil cyklistické novinky pro rok 2025

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #10 Plihal - vloženo: 08.08.2016 v 11:27:56

    odpověď na petan — #9 diky za odpověď

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #9 petan - vloženo: 08.08.2016 v 07:28:52

    odpověď na Plihal — #8 To je zajímavá otázka. Na prezentaci ani v katalogu bohužel žádný sjezďák není, takže je dost možné, že se Ghost už soustředí v rámci gravity disciplín jen na Enduro a okrajově díky Slavíkovi na 4X...

    1. na tento komentář reaguje Plihal — #10
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #8 Plihal - vloženo: 05.08.2016 v 09:19:45

    Všechny zdravím, mám jeden dotaz: bude mít Ghost v nabídce pro rok 2017 nějakého sjezďáka?...

    1. na tento komentář reaguje petan — #9
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #7 Honza S. - vloženo: 28.07.2016 v 11:14:14

    odpověď na zimzum — #6 Z té fotky mi to připadá jako 2390,--, což by bylo lehoulinké zdražení. Ale je to jenom můj tip.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #6 zimzum - vloženo: 28.07.2016 v 09:29:29

    Jj, to vím, dotaz byl na novou 2017 3ku, viz fotogalerie. Cena tam je nečitelná.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #7
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #5 Honza S. - vloženo: 27.07.2016 v 21:36:44

    odpověď na zimzum — #4 Trojka je pro letošek modrá. Černý je Lector 5 a ten se dá v ČR sehnat za cenu kolem 64 tis.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #4 zimzum - vloženo: 27.07.2016 v 16:36:03

    Zdravím, rád bych se zeptal na ceny nových Lectorů (zvláště černé 3ky). Díky z.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #5
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #3 Honza S. - vloženo: 25.07.2016 v 16:48:12

    odpověď na pribyl — #2 Ok, jak myslíte. :-) Každopádně jinak super článek, který mě přivedl k dotazu. Nechtěli byste třeba někdy udělat nějaké srovnání nebo přehled "alternativních" pohonů? I v souvislosti s diskusí o Eaglu jako adeptovi na slepou vývojovou větev by to možná bylo pro dost lidí zajímavé, co už je a není vymyšleno a jak to funguje, jaká má co omezení atd.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #2 pribyl - vloženo: 25.07.2016 v 12:33:52

    Zdravím všechny čtenáře; ano, ve čtvrtém odstavci je nesprávně uvedeno "tipovat" s "Y", v tomto případě se musím omluvit za chybnou korekci; slovo "typovat" se samozřejmě v češtině vyskytuje, ale má trošku jiný význam...

    Komentář nemažeme, je to korektní poznámka. Díky.

    za redakci MTBS Tomáš Přibyl

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #3
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #1 Honza S. - vloženo: 25.07.2016 v 10:58:28

    Tak jsem se zase jednou těšil, jak si počtu, ale "typovali" ve čtvrtém odstavci mě lehce uzemnilo. Tak si to prosím opravte a klidně pak tenhle příspěvek smažte, ať se tu nerozvíří zase nějaká zbytečná diskuse.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744