Janu Kopkovi ukradli přívěs na kola

O pomoc při hledání ukradeného přívěsu používaného na snow-kola a bagáž na kempy, které pořádá, vás žádá dobrodruh Jan Kopka...

V neděli 6. ledna 2013 brzy ráno mně byl v Jizerských horách na snow-bike campu ukraden přívěs používaný na snow-kola a bagáž právě na campy, Laponské expedice i 1000 miles. Odvezen mohl být kamkoli. Prosím o spolupráci při pátrání.

Typ: Agados VZ 32 Expres, stříbrné hliníkové bočnice, kola zasunutá pod korbou, ložná plocha 180 x 300 cm, šedá plachta (pravděpodobně už bude odstraněna) s nápisy LAPLAND a www.jankopka.cz
SPZ 2AD 15 72 (nejspíš už také změněná)

Pokud byste někdo podobný přívěs zahlédl (možná už jen valník úplně bez plachty), ozvěte se prosím nainfo@jankopka.cz.

07.01.2013 - Ostatní - autor: TomasGladis - 16730x jan kopka
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyStart 14. ročníku 1000 Miles Adventure se blíží! Na startu i ostřílený nováček Dan Polman
    Start 14. ročníku 1000 Miles Adventure se blíží! Na startu i ostřílený nováček Dan Polman
  2. Ostatní závodyJan Kopka: Na trasu 2 020 mil jsme čekali tři roky. Byla slušnost ji jet, byla to taková služebka
    Jan Kopka: Na trasu 2 020 mil jsme čekali tři roky. Byla slušnost ji jet, byla to taková služebka
  3. Ostatní závodyZítra se vydá na 300 dobrodruhů na 1000 miles Adventure 2023
    Zítra se vydá na 300 dobrodruhů na 1000 miles Adventure 2023
  4. Ostatní závody1000 miles 2023: Konečně i s ultra variantou 2020 mil kolem Česka a Slovenska
    1000 miles 2023: Konečně i s ultra variantou 2020 mil kolem Česka a Slovenska
  5. Ostatní závodyJubilejní 10. ročník 1000 miles Adventure je v cíli
    Jubilejní 10. ročník 1000 miles Adventure je v cíli
  6. Ostatní závodyJan Kopka je v cíli ultramaratonu v Kyrgyzstánu
    Jan Kopka je v cíli ultramaratonu v Kyrgyzstánu

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 Jaroslav Aster - vloženo: 16.01.2013 v 13:10:47

    odpověď na Giro — #26 Dobrý den, neptal jsem se jak je to správně, ale jake je to právně, tj. obecně zda nějaká zájmová skupina může pro sebe zabrat část lesních komunikací a ostatním vstup zakázat. Pokud je to po dohodě s vlastníkem komunikace, tak je to asi vpořádku. V opačném případě, pokud je zabrána celá šíře komunikace a ostatní turisté, tj. nelyžaři, nemají možnost projít daným úsekem bez poškození lyžařské trasy, tak se klade otázka, co mají v takovém případě dělat. Znovu opakuji, že nehodnotím a nechci hodnotit správnost nebo morálnost jedné či drué strany sporu, každopádně můj osobní názor, který si neklade nárok na obecnou pravdu, je, že je to od lyžarů poněkud sobecké.

    1. na tento komentář reaguje bulda — #33
    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 northug - vloženo: 16.01.2013 v 13:10:07

    přátelé, přečtěte si něco a teprve pak něco pište.

    jizerska ops je vykonavatel práv majitele upravovaných cest, jenž má smluvně svěřeny od majitelů (lesy čr, povodí labe, liberecký kraj atd)

    poté si přečtěte zásady chvoání ve stopě.cituji:

    15. Ve stopách se pohybujte jen s připnutými lyžemi. Pěší chodci volte jinou cestu, není-li zbytí, pohybujte se mimo upravenou trasu, prošlapaná stopa velmi znepříjemní cestu všem lyžařům.

    16. Na trase i v okolí udržujte pořádek, pro sebe i pro ostatní.

    17. Provozovatel běžecké tratě je oprávněn v krajním případě vyloučit osoby, které porušují pravidla chování ve stopě a zásady slušného a kultivovaného chování k ostatním, z užívání tratí, popř. je předat ke stíhání pro přestupek podle zákona č. 200/1990 Sb. ¨

    takže dle zákona tam nepatříš s snowbikem také stejně jako dle zákona zdravého rozumu či zákona ohleduplnosti.

    P.S.: GIRO - líp bych to nenapsal jako ty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. na tento komentář reaguje bulda — #34
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 bulda - vloženo: 16.01.2013 v 12:47:16

    odpověď na Giro — #26 1. Kopka jezdí na snowbiku, co myslíš, k čemu ten byl vymyšlen?

    Zakažme tedy i ty, co na kolech létají, skáčou, dělají triky a kdoví co ještě :)

    2. pan Aster se ptá naprosto správně, v zákoně to pokud vím žádnou oporu nemá, že by cesta, která je jindy pro všechny, měla v zimě patřit jen běžkařům. Že by cyklisté, pokud využívají tras upravených pro běžky, je neměli ničit, to je věc jiná. Ale běžkaři je nemají co vyhazovat jen proto, že jedou na něčem jiném.

    1. na tento komentář reaguje Giro — #31
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 +++ - vloženo: 16.01.2013 v 11:13:56

    Přesně tak, a proto když se mi něco nelíbí, tak přehodím "problém" k sousedum. Jak píše NORTUG, vystěhovat snowbiky do Lužických hor. Což je správné a tak to má být.

    Dodám jen, že upravené stopy na běžky tam jsou, tedy, pokud je sníh.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Giro - vloženo: 16.01.2013 v 10:38:50

    odpověď na Jaroslav Aster — #25 I Vám dobrý den. Pokusím se odpovědět na vaši otázku, co je správně?

    1. Řekl bych, že kolo bylo vymyšleno pro dopravu po pevné zemi a lyže pro dopravu po sněhu.

    2. Mluvíte-li o nějakém zabírání, pak to vyznívá trochu proletářsky, že všechno je pro všechny. V tom případě nastává ta správná anarchie, protože nic nemá přednost (a možná ani smysl).

    Na štěstí tu anarchie není, ale bylo by dobré respektovat nějaká pravidla. Tak když se upravuje stopa pro lyže, nejezdím v ní na kole, když se postaví single track, nechodím v něm na procházky, když se jedou závody na kole, nejezdím mezi cyklisty na koni atd.

    Nortug to už napsal, je to jen o elementární slušnosti (ohleduplnosti). Když se ta nebude dodržovat, tak nás třeba jednou vyženou s kolama z lesů a silnic. Čau Giro

    1. na tento komentář reaguje bulda — #
    2. na tento komentář reaguje bulda — #28
    3. na tento komentář reaguje Jaroslav Aster — #30
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 Jaroslav Aster - vloženo: 15.01.2013 v 18:28:33

    odpověď na northug — #24 Dobrý den, nechci se plést do vaší diskuse a spekulovat o tom co je správné či nikoliv, ale rád bych se zeptal jak je to právně. Podle toho co jsem si tu přečetl, tak někdo zabral část lesních cest v Jizerských horách a udělal na nich běžkařské trasy, které zabraly celou šířku cesty a zároveň bylo vyhlášeno, a považuje se za slušné, že nikdo jiný než běžkaři na nich nemají co dělat, tj. ostatní turisté mají jít jinudy. Je má představa situace správná?

    1. na tento komentář reaguje Giro — #26
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 northug - vloženo: 15.01.2013 v 13:52:32

    odpověď na Bulda — #23 nechci tě osočovat jako to děláš ty stylem kdy mě neznáš a zpochybnuješ moje umění na běžkách,či že háži vinu kam se mi hodí, či že šířím pomluvy a polopravdy....pár faktů místo prázdných obvinění.1.v jizerkách není žádná dálnice na bruslení, nýbrž se jedná o jeden z nejužších pruhů na bruslení v Evropě, neb to příroda neumožnuje. právě proto někdy i my bruslaři nechtíc krájíme do stop klasikářům,za což se stydíme,a je nám to nepříjemné.2.pan Kopka kemp dělá v jizerkách,do stop jezdí,v mokrém sněhu uprostřed stopy rygol dělali, viz příspěvek hanyho,který se i za to slušně omluvil 3.když uděláte rygol 1 bikerem, musí to 20 běžkařů napravovat a všech těch 20lidí je otrávených.3.když je stopa mokrá a stopy od bruslařů jsou ve stejném směru a hloubce, nevadí to,ale cokoliv je jinak - tedy pěší, rygol od biku či od skůtru je katastrofa a vadí to.4.jediné co obhajuji je to, že bike do stopy nepatří, že tam patří jen běžkaři, což je i napsáno v pravidlech jizerskaops že ve stopě se pohybují pouze běžkaři s připnutými lyžemi 5.vše ostatní je marnost nad marnost, či anarchie za každou cenu, nebo bezohlednost.myslím že jsem toho už tady k tématu napsal více než je nutné.skol

    1. na tento komentář reaguje Jaroslav Aster — #25
    2. na tento komentář reaguje bulda — #38
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Bulda - vloženo: 15.01.2013 v 10:56:14

    Jen bych ještě dodal, že neobhajuji nějaké svoje hříchy, v Jizerkách jsem na kole nikdy nebyl (zato ne běžkách každou chvíli), s Jéňou jsem byl v Laponsku a na Šediváčkově longu, dotud mé zkušenosti se snowbikem. Ale štve mě, když někdo šíří polopravdy a pomluvy.

    1. na tento komentář reaguje northug — #24
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 Bulda - vloženo: 14.01.2013 v 11:19:18

    Pán samozřejmě ví, protože na běžkách taky dost jezdí, pokud se bavíme o stopě, tak tu samo bike zničit dovede, ale jak píšu, byl bych jako biker sám proti sobě kdybych v ní jel (fakt to skoro nejde, něco jako jet se silničkou v koleji pro tramvaj), specielně v jizerkách, kde je vedle "dálnice" na bruslení. Když je sníh měkký, tak to rozdupou bruslaři do mnohem horšího stavu (je to rozryté po celé šířce, ne jen úzká kolej od kola), než dovede jeden dva biky, což je samo dáno především přesilou běžkařů. A jak psal Hany, za těchto podmínek se po přejedu pár běžkařů ani nepozná, ža tam nějaké kolo někdy jelo. Můj názor je ten, že pokud dovede snowbike udělat rýhu, pak je obtížnost bruslení dána hlavně tím, že je sníh měkký, ne rýhou samotnou ...a ty házíš veškerou vinu tam, kam se ti to hodí.

    1. na tento komentář reaguje northug — #
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Giro - vloženo: 12.01.2013 v 19:50:58

    Kluci stopy jsou upravovány pro lyže, ne pro kola. Tím je snad řečeno vše. Kdo chce extrémní sporty, pak ať je provozuje v extrémních podmínkách. A na připomínku, že „ je to tu pro všechny“, musím říci, že to samozřejmě neplatí, když dva tři jednotlivci zničí stopu pro desítky či stovky ostatních.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 northug - vloženo: 12.01.2013 v 04:40:40

    vidím že pán absolutně neví co to je mít upravenou stopu rozbitou od sněžnic, či od skůtru, či od rygolu v mokrém sněhu. no nic. zvláštní je že na dálnici jsem nikdy ve sněhu snowbike ani tank nepotkal. běžecké stopy běžkařům, cyklistické stopy cyklistům, stezky pro turisty turistům, zbytek je anarchie a neohleduplnost či nerespektování elementárních pravidel slušnosti či soužití.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 Hany.. - vloženo: 11.01.2013 v 21:45:18

    Tak jsem rád, že jsme si to takhle racionálně vysvětlili. Každý má právo na svůj subjektivní názor, nejlepší ale je opravdu to, co praví Bulda, sám si to vyzkoušet, pak opravdu člověk zjistí, že za normálních okolností to kolo nenechá žádnou stopu. Znovu ale podotýkám, že ta neděle ráno byla dosti škodná a nepovedená, byť jen v tom úseku Rozmezí-Kristiánov. V tom případě tam Snowbiky opravdu nepatří. To už musí vždy zvážit Jéňa Kopka. Já samozřejmě budu i nadále velmi rád běžkovat po celých Jizerkách a také již z dálky křičet na Nortuga, jak mu to sviští?? :-) Sportu zdar hoši a hlavně úsměv na tváři všem, vždyť to děláme pro radost..

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Bulda - vloženo: 11.01.2013 v 14:23:27

    Kdo jel nekdy na snowbiku, tak vi, ze na upravene bezkarske trati (skate pruh, samozrejmě) nezanechava temer zadne stopy a jelikoz stycna plocha tech balonu se bude rek bych dost blizit bezkam, tak to ani jinak nejde a kdyz je to rozmekle, nechavaji za sebou ryhy vsici. Klasicky gumy (1,95-2,25)s tim nejdou vubec srovnavat. Co se tyce manevrovatelnosti, brzdeni atd., tak je na tom vetsina bezkaru taky o dost hur nez snowbike. A kdo na tom nekdy zkusil jet ve stope na klasiku, tak vi, ze to vubec neni nic prijemnyho a radsi se ji vyhne. A kdo Jenu zna, ten vi, ze ma pravdu Hany. Jestli Northugovi "rygol" po gume snowbiku znemoznoval brusleni, pak nevim, co si mam o jeho lyzarskem umeni myslet :)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 Běžkař - vloženo: 10.01.2013 v 18:55:12

    Dobrá práce, pár dobře mířených ran pěstí navíc by nebylo od věci. Sportu a ohleduplnosti zdar.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 lada - vloženo: 10.01.2013 v 11:05:48

    nechme to už být Hany.nestojím o omluvu,stojím o dodoržování elementárních zásad ohleduplnosti.když dělá pan Kopka kemp v jizerkách,tak už ta úvaha je špatně, neb je jasné že do stop pojedete.hned vedle máte lužické hory, tam stopy nejsou, nic tam nebudete ničit,ani nikomu brát radost ze sportu.svůj názor jsem logicky považoval za subjektivní, a tak jsem rád za tuhle diskuzi, neb mi ukázala a pevně věřím že i vám co si bikeři sami myslí o bikování ve stopě.těším se na tebe ve stopě opět s běžkami, sám víš že tě zdravím nadšeně, první a nahlas!skol Hany!

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Hany.. - vloženo: 10.01.2013 v 09:37:31

    Tak už jsem to nevydržel a musím přispět. V neděli jsem ty kritické okamžiky jel s panem Kopkou já sám. Byl to můj první a zatím jediný den na snowbiku. Jako milovník běžkování (nejen) v Jizerkách ale musím naprosto racionálně konstatovat (a souhlasit s mrauk), že pokud je opravdu stopa tvrdá jako převážnou část zimy, tak po snowbiku zůstane stopa taková, že si jí nikdo ani nevšimne. V neděli byla ovšem situace jiná, bylo okolo nuly, proto jsme vyrazili v 5h ráno a věřte nebo ne, 90% trasy bylo naprosto OK. Kriticky úsek nastal "jen" z Rozmezí do Kristiánova, kde už byla stopa opravdu měkká a stopy po nás zůstaly veliké, přesto si myslím, že po projetí 20ti lyžařů by to znovu nikdo nepoznal. Ani jednomu z nás to nebylo rozhodně příjemný a moc dobře jsme si to uvědomovali, bohužel nešlo jet jinudy. Rozhodně nesouhlasím s Nortugem Láďou, že pan Kopka sebevědomě najížděl do běžkařů. Ba naopak, snažili jsme se vyhejbat, jak jen to jde (byly to jen 3km) a hlavně odtamtud co nejrychleji vypadnout a nedělat další stopy a potíže. Všem těm asi 15ti lyžařům, které jsme potkali, se určitě omlouváme (zejména Láďovi). Já určitě ne, ale myslím, že ani pan Kopka nechceme rozhodně ničit stopy, které jsou za nemalý peníze naprosto luxusně upravovány... A ještě jedna věc, co jsem stačil pana Kopku poznat, rozhodně mi nepřijde jako arogantní a v přemíře sebevědomí člověk. Naopak, myslím, že má hodně velký srdce, ale to už je pouze můj názor.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 Jirinak - vloženo: 09.01.2013 v 13:43:49

    odpověď na northug — #13 To víš, pan Kopka je světák... a ještě je tam skoro doma, takže si tam může dělat co chce a naopak od Vás bikerů na prkýnkách ve stopě ještě hledá oporu pro jeho zimní aktivity na tlustých kolech, hold ale už někoho asi pořádně "nas*al" ;-) U mě by tomu stačilo málo, kdyby někdo prasil upravenou stopu ;-) Chápu tyhle jeho aktivity v Laponsku a místech podobných, ale v čr je zmrzlých plání pomálu a prasit na to upravované stopy pro lyžaře je zhýralost a zhovadilost.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 northug - vloženo: 09.01.2013 v 13:28:48

    tuhle diskuzi jsem začal právě protože v neděli pan Kopka jezdil ve stopě která byla mokrá a nechával tam rygol jenž znemožnoval bruslení.ještě sebevědomě najížděl do bruslařů aby mu uhnuli,protože sníh tak mokrý že jinde než uprostřed v pruhu na bruslení ani nemohl jet.jsem rád že sami vaší diskuzí jste napsali co si myslíte o tom kdo jezdí kolem ve stopě pro běžkaře.všichni bikeři rádi když je hodně zima běžkují,o čem svědčí podíl cyklistických dresů ve stopě o víkendu.děkuji za tuhle diskuzi.

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #14
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 mrauk - vloženo: 09.01.2013 v 12:50:03

    odpověď na VencaS — #11 to Kopka určitě není, ale pravda je, že ve stopách jezdí i se svými klienty... jsou dny, kdy to ničemu nevadí, to ať tam pak jdou i třeba chodci. Jdu občas se psem, ale jen když je tvrdo anebo zrovna hodně sněží. Ale často po nich zůstane vyjetý rygol, který značně komplikuje bruslení. JOPS upravuje s logikou jim vlastní, takže když k tomu dojde o víkendu, tak je pak třeba až do pátku problém..

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 VencaS - vloženo: 08.01.2013 v 17:22:06

    Souhlas, běžkařům ve stopě jezdí s kolem jenom primitivní hovado. Což pan Kopka není a proto v ní určitě nejezdí a ten kdo vzal ten přívěs by potřeboval někam pořádně nakopat. Sportu a ohleduplnosti zdar.

    1. na tento komentář reaguje mrauk — #12
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 HC Vítkovice - vloženo: 08.01.2013 v 11:19:04

    odpověď na majačka — #6 Kde se ve vás bere tolik zloby člověče? Nedovolil bych si vás osočit, že jste tupý nevzdělaný primitiv, který neví, že interpunkčí znaménko (čárka) se za slovo vkládá bez mezery :-)

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Babaja - vloženo: 08.01.2013 v 09:24:54

    Hlavně koňáci jsou hovada a nejen v zimě.S těma hajtrama těm běžkařský stopám dávají pořádně zabrat.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 northug - vloženo: 08.01.2013 v 09:04:26

    jsme všichni tady bikeři,a nechtěl jsem aby tady padaly urážky,to mi je pak líto.jizerky jsou obrovské,je tam místo pro magistrálu upravovanou pro běžkaře, a stále tam je mnoho krásných cest pro bikery.tedy co jsem chtěl říci, že se tam vejdeme všichni,jen prosím o respekt.respekt k práci rolbařů,i svezení běžkařů.tedy do stop bike nepatří nikdy.na oplátku když v létě půjdu pěšky po magistrále uhnu rád ve sjezdu rozkuleným bikerům.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 jkjk - vloženo: 08.01.2013 v 08:56:07

    odpověď na majačka — #6 Ty seš zase blbec, kterej neumí zřejmě číst. Přečti si pořádně co jsem napsal. Nepsal jsem že jim jezdím ve stopě. Ale že někde to jinak prostě nejde. Když je tam jen úzká cestička a oni mají stopy úplně všude. Nalevo i napravo To mám jako lítat? Nebo co?

    Mimoto nejsem z hor, takže jezdím na kole i ve sněhu. Kdybych byl z hor, tak jezdím na běžkách.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 majačka - vloženo: 08.01.2013 v 08:31:07

    odpověď na jkjk — #4 ty jsi ale tupé bezcené zvíře bez špetky vzdělání a tolerance - to ví přece i malé dítě , že do stopy se nehamtá a nejezdí na kole , na čtyřkole ani sněžném skůtru - takové arogantní hovado jako ty když potkám tak ho hned píchnu hůlkou mezi oči i když jsem cyklista , ale ctím pravidla , které platí na horách

    1. na tento komentář reaguje jkjk — #7
    2. na tento komentář reaguje HC Vítkovice — #10
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 northug - vloženo: 08.01.2013 v 06:44:05

    v pravidlech jizerské magistrály www.jizerskaops.cz

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 jkjk - vloženo: 07.01.2013 v 21:50:59

    Kde je napsaný, že se nesmí do lesa nebo na cestu když je na ní sníh? Nebo běžkaři tam mají stopy? Nikde. Je to akorát na mé dobré vůli jim po nich nejezdit. Což nedělám, ale občas když je cesta úzká to jinak nejde.

    1. na tento komentář reaguje majačka — #6
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 pankrac - vloženo: 07.01.2013 v 21:37:00

    optejte se Klause...

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 northug - vloženo: 07.01.2013 v 21:27:15

    podle mě mu ho schovali běžkaři, neb jim tam ničí akorát stopy které pracně a

    nákladně tam v noci rolbují. v neděli bylo teplo a tak bike v lese byl akorát, a ne ničit stopy v mokrém sněhu běžkařům. nepatří tam, nikdo je nezval, mají to zakázané, a stejně tam jezdí.proč? samozřejmě krádež je svinsto, o tom žádná, ale kdyby neničil stopy běžkařům, a byl s kolem v lese, nepotřeboval by přívěs v jizerkách...

    1. na tento komentář reaguje Martin — #
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 Michal Hengis Hengal - vloženo: 07.01.2013 v 21:09:29

    hajzlové zlodějský,nic jim není svatý!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744