"Zláma" chce zpět do reprezentace

Po dvouleté stopce naskakuje do letošní sezóny Martin Zlámalík, po boku Ivana Rybaříka bude působit v týmu Sportful.cenytisku.cz, prioritou však bude cyklokros, více se dozvíte v našem rozhovoru...

Autor: Tomáš Gladiš

Rodák z Českých Budějovic, který oslaví v dubnu své šestadvacáté narozeniny, se po dvouleté pauze opět vrací k vrcholovému závodění na cyklokrosových i MTB tratích. Cyklokrosový mistr Evropy, vítěz Světového poháru v U23 a majitel bronzové medaile z MS začínal s cyklistikou v českobudějovickém oddíle Intermam, Arako, Česká spořitelna Velo Klub České Budějovice a později pod vedením Stanislava Bambuly „dorostl“ v CT Budvar Tábor v opravdového závodníka. Získané zkušenosti pak mohl uplatnit v předním českém profesionálním cyklokrosovém týmu Author Praha.

V roce 2006 se Martin Zlámalík oženil a po sezóně 2007, v níž se coby reprezentant značky Prodoli stal například celkovým vítězem Galaxy Série, se vrací zpět k profesionálnímu pojetí cyklistiky. Už zkraje tohoto roku závodil na cyklokrosových závodech — v nizozemském Surhuisterveen si připsal 16. příčku, ve francouzském Roubaix dokončil na 18. místě a v Zonenbeke byl sedmnáctý.

V dresu týmu Sportful.cenytisku.cz bude nyní závodit po boku Ivana Rybaříka a vznikne tak na českých i zahraničních závodních tratích jistě velmi silné duo. Ačkoliv — jak se ostatně můžete dočíst v tomto rozhovoru — budou pro Martina stále velmi důležité cyklokrosové závody...

Martine, po dvou letech se vracíš k profesionálnímu závodění, pár cyklokrosových závodů v Belgii už máš i za sebou. Těšil jsi se až tahle chvíle přijde?

Určitě jsem se těšil, ale zároveň jsem se toho prvního závodu velmi obával. Neměl jsem žádné srovnání jak na tom jsem fyzicky a netušil jsem, kam mne to po startu prskne. Když to po startu celkem šlo, nervozita za mne spadla a já si ten závod začal velmi užívat.

Které ze svých působení si myslíš, že ti dalo nejvíce a proč? Byly to Budějovice, Tábor, nebo Author Praha?

Řekl bych, že z každého působení jsem si odnesl něco. V Budějovicích mě naučili, co to vlastně cyklistika je, kolik času mě to bude v budoucnu stát a dali mi směr, kterým jsem se posléze ubíral. V Táboře jsem se začal specializovat na cyklokros, a to byl i můj důvod přestupu. Tím, že jsme měli skvělou partu a pořád jsme závodili mezi sebou, šla naše výkonnost nahoru. A já se tak dostal do reprezentace. No a v Authoru jsem poznal opravdové profesionální podmínky, které mohou být sportovci poskytnuty.

Přemýšlel jsi někdy nad tím, proč u tebe ze všech těch disciplín vyhrál zrovna cyklokros?

V podstatě ani ne. Myslím, že to tak nějak vykrystalizovalo samo. V žákovských kategoriích jsme jezdily vše, abychom byli všestranní. Zkoušeli jsem samozřejmě silnici, cyklokros ale i dráhu. Časem i horská kola, ale ta byla teprve v plenkách. Možná tím, co rozhodlo, že jsem zvolil cyklokros bylo to, že jsem v mladších žácích vyhrál celkově Český  cyklokrosový pohár.

Co patří k nejhezčím okamžikům, které jsi na kole zažil? Je to zisk titulu mistra Evropy? Můžeš nám trochu přiblížit jaký je to pocit stát na pódiu s tou medailí na krku?

Určitě je vyhrát Mistrovství Evropy jeden z mých nejkrásnějších zážitků. Hodně tomu pomohl fakt, že to bylo v Táboře na trati, kterou dobře znám, před zraky mých kamarádů a přátel, kteří fandili a hnali mě dopředu. Pocity jsou to smíšené, úleva, naplnění, radostná euforie. Vzpomínám si, že se mi klepaly kolena a když hráli hymnu, pletla se mi slova. Stát na nejvyšším stupni při důležitém závodě je krásný zážitek, přál bych ho každému, proto se přece závodí. Vedle toho si ale také hodně považuji bronzové medaile z MS ve francouzském Pont-Chatoe, kde jsem neměl již takovou formu jako na ME. I přesto se mi podařilo v posledních pár set metrech posunout ze šestého místa na medailovou pozici. Byl to moc těžký závod a vím, že jsem tam nechal opravdu vše.

Tým sportful.cenytisku.cz tvým příchodem velmi posiluje — co pro tebe bude prioritou? Horská kola nebo cyklokros? Nebo se dá obojí skloubit dohromady?

Doufám, že budu posilou, každopádně se o to pokusím. Prioritou pro mne i nadále zůstane cyklokros. A jaké to bude skloubení horských kol a cyklokrosu ukáže až čas. Já si myslím že to určitě půjde. Skvělým důkazem je třeba Thomas Frischknecht.

Ano, ten kombinuje navíc i XC a maratony. Na jakých závodech horských kol tě budeme moci potkávat? Plánuješ maratony jak je v týmu zvykem nebo kratší závody KPŽ apod.?

Co se týče závodů, tak úplně jasno ještě nemám. Určité požadavky na to, kde mám startovat bude mít tým, ale vše se asi uvidí časem, podle toho jak a v čem obstojím. Já osobně bych preferoval závody kratší a rychlejší, rád bych zkusil i cross country. A určitě, i když v rámci tréninku, mne budete moci vidět na plzeňské Lopatárně.

Máš nějaký svůj oblíbený tréninkový okruh nebo lokalitu, kterou bys čtenářům mohl doporučit?

Vyloženě oblíbený okruh nemám. Trénuji často a již dlouho, vše se časem omrzí. Mám ale rád, když je krásné počasí, do 25 stupňů a nefouká. Rád se vracím z Táborska do okolí Českých Budějovic, kde jsem trénovat začínal. A kdybych měl něco doporučit tak určitě italské Livigno, tam se i při trénincích dělá 100% cyklistika.

Cyklistika je ti určitě velkým koníčkem, čemu dalšímu se věnuješ a dělá ti radost?

Cyklistika pro mne není jen koníček, ale životní styl. Zabírá mi spoustu času a tak na ostatní záliby moc nezbývá. Když zbude, aktivně odpočívám, mám rád kino s českými filmy a poslední dobou zkouším airbrush.

Osobně jsem zaregistroval airbrush na tahačích a vytuningovaných autech.... jak jsi se dostal k airbrushi ty?

K airbrushi jsem se dostal díky značce PRODOLI. Ta se mu věnuje na svých rámech a komponentech. Majitelem firmy je Radek Dolejší, můj zachránce. Myslím, že s klidem mohu říct, že kdyby jej nebylo, asi bych nemohl dál závodit.  Radek mi věří, že jsem schopen zase něco dokázat. Cyklistiku má v srdci a někdy mám pocit, že se celý rozdá. Stali jsem se velkými přáteli. Podobně jej myslím vnímá i Ivan Rybařík, kterého také kdysi „zachránil“.

Můžeš prozradit v čem airbrush vlastně spočívá? Jak takový výtvor vzniká?

Je to v podstatě umělecká technika. Vše spočívá v nanášení a vrstvení barev pomocí malinké pistole. Výtvor vzniká pomalu, a postup musí být velmi promyšlený.  Nejnáročnější na čas je příprava, a to jak plochy na kterou se stříká tak i potřebných přípravků a pomůcek.

Podílíš se nějakým způsobem na designu rámů Prodoli? Nástřik svého cyklokrosového speciálu sis vytvořil sám?

Občas jsem něco nastříkal v průběhu léta, kdy jsou dny dlouhé a práce bylo mnoho. Ale teď se opět naplno věnuji tréninku. No a má kola jsem si dělal sám, chtěl jsem aby na prví pohled zaujaly. Což myslím, že se celkem povedlo, ale dnes bych je udělal úplně jinak.

Jakou budoucnost airbrushe v cykloproduktech předpovídáš?

Airbrush je v cyklistice celkem častý, většinou v kombinaci s vodotiskem či nálepkou.

V Prodoli je však vše 100% airbrush. Děláme na kola různé motivy a obrázky. Zákazník si v podstatě může design dotvořit sám. Je možné na kolo nastříkat skoro cokoliv jen se to musí udělat tak, aby to mělo hlavu a patu. Již jsme na ně dělali i prasátka pro řezníka či kovářskou výheň. Sudička nejsem, leč firmě Prodoli bych přál velikou až velkolepou budoucnost, protože vím jak velké úsilí všichni ve firmě vyvíjí aby se dařilo.

Jak daleko jsou tvé myšlenky na studium FTVS? Co by jsi chtěl přesně dělat?

Jak daleko? Zvažuji a zvažuji. Uvědomuji si že jednou s aktivní cyklistikou nadobro skončím a bude to v době, kdy se něco učit, již bude moc těžké. Mít FTVS by mi hodně pomohlo zapojit se do další životní etapy. Ať už v roli trenéra či managera. Jenže nyní jsem cyklista. To zabírá mnoho času a musí se to dělat opravdu pořádně, jinak ničeho pořádného nedosáhnete.

Vstupuješ do sezóny 2008 s nějakými plány a cíly (nejen sportovními)?

Chtěl bych se cyklistikou po dlouhé době zase bavit a užívat si závody a vše co k nim patří. Plány a cíle jsou jasné. Chtěl bych se opět propracovat do cyklokrosové reprezentace a pokusit se navázat na mé dosavadní úspěchy.

Foto: Michal Červený, Jan Němec, archiv M. Zlámalíka

Přečteno - 7648x Tagy: rozhovory tymy
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Olympijské hryOndřej Cink: Výkon dobrý, ale druhý defekt mě zlomil
    Ondřej Cink: Výkon dobrý, ale druhý defekt mě zlomil
  2. Olympijské hryKouč techniky na OH Matěj Charvát: trať hraje našim do karet
    Kouč techniky na OH Matěj Charvát: trať hraje našim do karet
  3. Olympijské hryAdéla Holubová nasává olympijskou atmosféru, rozhodit se ale nenechá
    Adéla Holubová nasává olympijskou atmosféru, rozhodit se ale nenechá
  4. OstatníNino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů
    Nino Schurter: Nové Město, to je jako vracet se domů
  5. Ostatní závody"Cílem je letos vítězství," hlásí Petr Vakoč před Unbound Gravel
    "Cílem je letos vítězství," hlásí Petr Vakoč před Unbound Gravel
  6. Týmy a klubyMathieu van der Poel podepsal Canyonu na 10 let
    Mathieu van der Poel podepsal Canyonu na 10 let

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #28 MF Dnes - vloženo: 29.02.2008 v 17:22:40

    Re: clanek o malovani - Zláma se o tom už nechce bavit, nebavil se o tom ani s redaktory MF Dnes nebo jiných deníků, takže autorovi asi nezbylo než na tuhle hru přistoupit. I MF Dnes o rozhovor s ním stála a proto akceptovala jeho přání a dopingovou aféru nevytahovala.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #27 h - vloženo: 05.02.2008 v 14:41:12

    clanek o malovani - ten clanek se vubec nepta na to jak to bylo s tim skraloupem.Kdyby to tam na ferovku bylo, komentare pod clankem by nebyli. CHCI JESTE JEDEN CLANEK

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #26 Honza - vloženo: 02.02.2008 v 16:08:34

    článek v odkaze - Tn článek na uvedeném odkaze je trochu přehnaný. Uzdravené oči, báječné tělo, závod na 72 hodin absolvuje člověk, který skoro celý rok dopuje a druhej den má tolik sil, aby ho jel znovu. Nesmysl. Pohádka. Sportem a dopingem víte kam...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #25 trunda - vloženo: 01.02.2008 v 22:13:08

    bohuzel neni prvni ani posledni ale kdyz jim to dela radost ze takhle treba vyhrali........

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #24 Radim - vloženo: 01.02.2008 v 11:04:27

    zajímavej článek - Ten článek na http://xman.idnes.cz/doping-na-vlastni-kuzi-co-s-vami-udela-dwh-/xman-novinky.asp?c=A080123_101014_xman-novinky_mao je fakt KVALITNÍ!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #23 j - vloženo: 01.02.2008 v 10:31:11

    http://xman.idnes.cz/doping-na-vlastni-kuzi-co-s-vami-udela-dwh-/xman-novinky.asp?c=A080123_101014_xman-novinky_mao
    ...jak ten dopink asi funguje...nejde o netrenovani ale o regeneraci chlapi.
    Jinak nevím, proš by se nemohl vrátit, podívejte se na všechny ty profiky, co dostali trest a do závodů naskočili den po zkončení trestu (Millar, Meirhaeghe), a co třeba Zabel, ten se přiznal a jezdí dál. A umisťování Martina na špici v maratonech to je jiná otázka...možná by bylo lepší se vzdát odměny, ale to je těžko...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #22 Co jste ? - vloženo: 01.02.2008 v 09:04:57

    Chybovat je lidské, ale odpuštění je Božské - Odpuštění se lehce vysloví, ale těžko se pro mnohé z nás realizuje. Člověk, který nedokáže odpouštět, nedokáže odpouštět ani sám sobě a z toho pramení ZÁVIST.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #21 Amatér Tonda - vloženo: 01.02.2008 v 08:54:28

    sháním - koupim Efedrin nebo EFko nebo co to všichni sypete.
    Takže nemusim trénovat a když budu jen sypat, tak budu NEJ. Jirko,jose,Tondo,Aleši,Venco ...atd. napište mi kontakt.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #20 AAA - vloženo: 31.01.2008 v 22:48:02

    Dohady - Všechno okolo Martina Zlámalíka jsou jenom dohady. tak vysoký trest mu nenadělila DK ČSC, protože okolnosti byly dost podivné a vědomé užití efedrinu velmi nepravděpodobné, proto ty dostal od ní "jen" 6 měsíců. Po odvolání Antidopingového výboru mu Olympijský výbor, přes odpor Svazu cyklistiky trest 4x zvýšil. A že jezdil v amatérských soutěžích? Co jiné mu zbývalo, aby ty dva roky přežil a po jejich vypršení mohl znovu naskočit tam, kde skončil? Martine, vykašli se na ty řeči, většinou jsou od lidí, kteří jsou líní pohnout kostrou a nemohou pochopit, že někdo dokáže pořádně zamakat.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #19 Radim - vloženo: 31.01.2008 v 22:20:30

    A dost! - Trest je za ním, tak už ho nechte...už jsem tu dneska psal o Meiaerghem - taky se vrátil do závodů. Ty lidi to baví stejně jako nás ostatní, jinak by se nevraceli a šli by dělat něco jinýho. A že závodil s hobíkama...s kým jiným, když licenci neměl a sedět doma na zadku nechtěl? Tohle chápu...

    Potřebujete od něj slyšet "Už to víckrát neudělám" nebo co? Proč by to měl za všechny odsrat zrovna Zláma? Klidně pojďme debatovat o dopingu na českých závodech, ale Zlámu už nechme klidně spát...raději mu držme palce jako ostatním. Všichni dobří dřou jak bulhaři, ani ten doping vám bez tréninku nepomůže.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #18 Tonda - vloženo: 31.01.2008 v 22:10:03

    doplnění - Jo a ještě k tomu že někdo takový jezdil "hobby" závody - to by mě ani tak nevadilo,ale je pravda že není zrovna košér pokud tam vyhraje,nebo získá nějakou cenu. Kdyby to byl pan cyklista tak by mohl jet a před lajnou z toho slézt,ale to je nereálné - vím.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #17 Tonda - vloženo: 31.01.2008 v 22:07:22

    to Tomáš Hrubý - Koukám,že jsi asi nejchytřejší pán na světě,když tu píšeš že ani jeden kdo psal o cyklistice nic neví,ale to nebudu řešit.
    Já osobně z toho nic nemám,že si změřím síly (i když už teď vím,že prohraju) s někým takovým kdo bere nebo bral doping. Rád bych sílu změřil s někým kdo hraje fér,ale to by se musela zavést nová kategorie Elita - sypaři a myslím,že by tam byla celkem velká konkurence! A máš pravdu v tom že i amatéři kterým prakticky ani nejde o výsledek si zobnou - to souhlasím!

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #16 Roman - vloženo: 31.01.2008 v 21:40:15

    pro amatera - je to přesne jak řikaš. efedrin neni zas takova pomoc jako ostatni latky..např jak řikaš EPO. tim se jen vždy něco maskuje! a že tvrdil že je neviny je jasne, to řika vždy každy.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #15 Venca - vloženo: 31.01.2008 v 21:37:44

    Tady nejde o to že by nas(konkretně mě)poražel to se nestavalo ale jde o to že si hraje na profika a přitom zavodi když to tak vezmem se zavodnikama o třidy slabšima.(to je jako by junior zavodil s žakama a pod) a to že by u nas byli taaak prosypani hobici ,je total nesmysl a nevite o čem mluvíte!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #14 amater - vloženo: 31.01.2008 v 21:10:23

    nekde jsem cetl rozhovor s Martinem Binou a ten se vyjadroval v tom smyslu,ze Efedrin ma slouzit jako maskovani kdyz berete EPO,tak nevim co je na tom pravdy?jestli je to mozne,nebo jen kec

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #13 Tomáš Hrubý - vloženo: 31.01.2008 v 21:06:04

    Zlegalizovat doping! - Nebudu s zastávat ani jednoho z Vás!
    Poněvadž ani jeden z Vás netuší oč tu běží...
    Cyklistika je médium, médium na kterém se dá slušně profitovat a závodníci jsou jen prostředek, díky kterému to je možné.

    Zaslepení a nezasvěcení řeší a pitvají jednoho závodníka. Naopak Ti zasvěcení nad jedním závodníkem mávnou rukou, protože je to spíš o tom jaký kabát cyklistika má.

    Pokud budu vedět, že někdo sype, tak je mi to jedno, protože je to jeho věc, anebo můžu začít sypat taky! Doping už bohužel není o tom jak a kde! Je spíš o penězích.
    Skoro mi připadá, že platí pravidlo: "Bohatej cyklista = dobrej a výkonej cycklista".
    Ať se jedná o movitějšícho amatéra (kterých je požehnaně) anebo o profíka (kterých je v ČR jak šafránu).
    Je to tak protože vim, že kdyby přišla dopingovka na hobby závody, tak by byla slušná část amatérů prosypaná za účelem lepšího výkonu.

    Prostě to nemá cenu řešit... je lepší se s tím smířit.

    A to, že si Martin našel cestu za udržením kondice (byť vedla přes amatérské závody), je přeci dobře, ne?).

    Co kdyby jste se radši věnovali sami sobě a nestarali se o ostatní...?
    Nebo Vám vadí, že jste byli ve výsledcích místo 1023. až na 1024. místě?
    Jste ubozí. Spíš by jste měli být rádi, že změříte síly s někým lepším.

    Martinovi přeju dobrý návrat mezi skutečné závoďáky. Pic.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #12 Dan K. - vloženo: 31.01.2008 v 20:58:18

    Zdar Martine. Držím palce, na místní kecálky se vykašli. Hodně zdaru

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #11 Orbis - vloženo: 31.01.2008 v 20:47:30

    vaše názory nejsou opodstatnělé... - nebudu řešit jestli Martin zobal nebo ne... ale co to melete za sračky o závodění s pracujícím lidem? závody které jel jsou sice přístupné každému... ale jezdí je i profíci... když přijede na závod Anlen Galaxy série Ivan Rybařík nebo kluci z Meridy ... nebo Král Šumavy... to je profi záležitost (první 30) to samé Škoda bike maraton... přijedou vyhrajou a nemáte žádné kecy a na Martina nasazujete jen proto že měl škraloup. Navíc buďte rádi... aspon si můžete poměřit síly... nechápu vás... a teď do mě!

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #10 HIHI - vloženo: 31.01.2008 v 19:45:40

    Jinak Zlámo hodně štěstí! Jsi fajn člověk a budeš zase super závoďák!

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #9 HIHI - vloženo: 31.01.2008 v 19:43:22

    Musím se smát když tu čtu jak Zláma závodí s pracujícíma lidma. Ti nejlepší jsou většinou lidi "za vodou" a trénují jako profíci a jsou přežraní efedrinem a všema možnejma sračkama. Jen si to nemusí hlídat pač na hobby akce žádná dopingovka neřijede;-)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #8 tomas - vloženo: 31.01.2008 v 19:27:20

    jojo... je to tak. když je někdo vinen a ma stop, tak si spravovat svoje seběvědomí mezi hoby zavodakama je trochu trapne. a u mě už nikdy nebude pan zavodník...vždy to už bude někdo kdo dopoval a k tomu ještě zavodi s pracujicim lidem!!!hamba ti kluku jeden!

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #7 Aleš Procházka - vloženo: 31.01.2008 v 18:49:56

    Zareaguj na to, Martine! - Ahoj Martine, nedělám si iluze, že žít s nálepkou dopingu není jednoduché. Myslím ale, že v článku uvedený výraz "dvouletá stopka" nemůže udělat tlustou čáru za Tvým problémem s dopingem. Je mi jasné, že stačí užití běžných léků a můžeš neprojít testy, ale o světě velké cyklistiky si nedělám žádné iluze. Když vidím Tvoje fotky z různých závodů v době, když jsi byl v distancu, přijde mi to jako pohrdání. Chápu, že jsou to závody pořádané mimo ČSC a UCI, ale to nic nemění na faktu, že sis na takových akcích musel připadat blbě. Nevím, co bych si měl myslet, kdybys přijel k nám na závody a navíc by ses na nich umístil.. Cítil bych se za tebe trapně. Tuším, že je to asi nesnesitelné, být neustále spojován s dopingem, ale nediv se. Pokud bys ve slušnosti nějak zareagoval, bylo by to fajn. Jinak Ti osobně přeju vše nej při oficiálním návratu k cyklistice.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #6 Radim - vloženo: 31.01.2008 v 17:56:53

    Re: sakra... ulítlo mi to nějak brzy... takže 2. pokus - Taky se nechci Zlámy zastávat, ale těch nejasností opravdu bylo dost. Přesně jak píše jose. Efedrin máš ve spoustě léků...proti kašli, nachlazení...blbé je, že už se to asi nikdy nedozvíme, jak to teda bylo. Komise říká vinen, závodník nevinen. Já bych Martinovi ale rád věřil...
    No a k tomu dopingu a trvalým bydlištím. Máš to, co tvrdíš nějak podložené? Vždycky jsem si myslel, možná naivně, že v Česku na těch závodech, co se tady jezdí, snad tak blízko k dopingu není...světová elita už je o něčem jiném. Ví, že trénují a dávají tomu všechno, ale výsledky nikde, tak si pomůžou. Přesně takhle to popisoval Meiaerghe. Ale na těch našich bahňácích? Stálo by jim to za to si k**vit zdraví?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #5 Tonda - vloženo: 31.01.2008 v 17:39:24

    sakra... ulítlo mi to nějak brzy... takže 2. pokus - a proto myslím,že člověk co dostane 2 roky stop v tom nebude asi úplně nevinně! a hlavně takový člověk není cyklista ale ... píp ...!!! Bych se styděl vyjet na závody a jestli pro něj je cyklistika se zapíchnutou injekční stříkačkou v zadku a bůhví jakýma bobulema životním stylem jak tvrdí,tak je to dost smutné. Neměl by zapomenout, že kontrola dopingu může být i na maratonu :-) a doufám,že to konečně začnou hlídat! Ale snad se poučil a tak přeju ať se daří a ať do toho znova nespadne,protože v tý špičce k tomu je hodně blízko! A taková otázka do větru - nevíte proč mají někteří "cyklisté" u nás zapsané trvalé bydliště úplně někde jinde než co bydlí? Že by neměli rádi brzké ranní návštěvy? :-/

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #4 Tonda - vloženo: 31.01.2008 v 17:38:39

    údajný, neúdajný - doping je jen jeden - :-)

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #3 jose - vloženo: 31.01.2008 v 17:01:58

    nechci se zastávat - nechci se ho zastávat, ale ohledně jeho údajného dopingu bylo plno nejasností....a že závodi na hobby maratonech?ty bys všeho nechal a válel se asi u televize,co? Ať si zazávodí, jen nesouhlasím stím, že byl v různých maratonech klasifikován na "bedně",vím je to hnusný, ale máš distanc, tak smůla....ale to je věc organizátorů....

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #2 batman - vloženo: 31.01.2008 v 09:50:08

    do toho zlámo - zdar. jirka je podle me jelen. preju, at se Ti dobre zavodi

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #1 Jirka - vloženo: 31.01.2008 v 09:37:24

    profik jak hovado - To je taeda profik!Když má stopku za to že dopuje tak zavodí s hobikama!tomu se řika profesionalizmus!!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744