MS Gravel 2022: Premiérový titul má Vermeesch, Štybar 8.


Den po závodě žen si to ve Venetu na štěrku rozdali i muži. V závodě si nejlépe vedl Belgičan Gianni Vermeersch, jenž si závěrečnou sólo jízdou dojel pro první titul na mistrovství světa v gravelu. 

Závod na 194 km ovládli profesionální silničáři, přičemž Vermeersch se spolu s Danielem Ossem (ITA) odpoutal od vedoucí skupiny složené z jezdců WorldTour a ProTour. Tato dvojice si vypracovala náskok a více než 100 km jela v úniku, v jednu chvíli měla náskok přes pět minut. Vermeesch měl ale v posledních 10 km více sil a Ossovi upláchl. O třetí místo se sprintovalo z velké skupiny pronásledovatelů, v níž byl i Zdeněk Štybar. Nejúspěšnější nakonec byl největší favorit Mathieu van der Poel (NED), Vermeerschův týmový kolega z týmu Alpecin-Fenix.  Štybar dojel osmý se ztrátou 1:46 min. 

Druhý český závodník Luboš Pelánek skončil na 92. místě. V kategorii Masters 40-44 dojel Karel Vlk na 24. pozici, ve starší kategorii 45-49 pak Jakub Bláha na 34. příčce.

 

Výsledky muži Elite 194 km

  1. Gianni Vermeersch (Belgium) 5:10:40 hod.
  2. Daniel Oss (Italy) +0:43 min.
  3. Mathieu Van der Poel (Netherlands) +1:29
  4. Greg Van Avermaet (Belgium) +1:29
  5. Yevgeniy Fedorov (Kazakhstan) +1:39
  6. Magnus Cort-Nielsen (Denmark) +1:39
  7. Alessandro De Marchi (Italy) +1:41
  8. Zdeněk Štybar (Czech Republic) +1:46
  9. Davide Ballerini (Italy) +1:53
  10. Andreas Stokbro Nielsen (Denmark) +2:43
    ...

92. Luboš Pelánek +39:44 min.

Kompletní výsledky ZDE

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
    Fotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
  2. Testy - RecenzeTEST: Van Rysel E-GRVL HD
    TEST: Van Rysel E-GRVL HD
  3. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  4. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  5. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  6. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 Babaja - vloženo: 14.10.2022 v 22:48:25

    odpověď na Vlkmaster — #3 Zdravím. Mám pár otázek. Na jakém kole jsme to jel? Co za převody a jaké pláště + tlaky a rozměr? Děkuji za odpověď.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 Vlkmaster - vloženo: 13.10.2022 v 14:05:33

    Ono to bylo způsobeno hlavně tím, že závodníci neměli žádný přehled o rozestupech, motorky s časy nejezdili. Navíc silničního povrchu minimum, nedalo se jezdit v balíku, nejvíce se jezdilo za sebou se silným bočním větrem (je to nížina, fouká tam všude). Závodníci se o odstupu dozvěděli až při prvním průjezdu Cittadellou a to na stáhnutí 5min odstupu bylo pozdě. To už nestáhne ani MVDP. Jen nechápu ujíždějící dvojici - ten pohled na tachometr vedle jedoucí motorky - 52km/h !!! My tam už pletli nohama po 150km a jeli něco přes 30km/h. Je jasné, že silniční kola, co zvolili eliťáci pojedou rychleji, ale s takovým rozdílem uff. Klobouk dolů, takhle těžký závod jsem ještě nejel, nedá se nikde odpočinout, jede se pořád full gas.

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #4
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 panzdenda - vloženo: 10.10.2022 v 16:03:54

    odpověď na marco — #1 Jasné bylo, že domácí Italové ani belgičani uprchlíky stíhat nebudou. podobně Van der Poel (Vermeersch je jeho kolega z týmu Alpecin). A Zdenda s Cortem a Fedorovem neměli proti přesile šanci.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 marco - vloženo: 09.10.2022 v 22:54:07

    Toto není silnice tam by možná 4 min 40 km před cílem sjeli ale podle mého to byl prokoučovaný až podceněný závod ze strany hlavních favoritů. Až jsem cítil, že s tou situací smířili a drželi si to svoje po zbylých 100 km.

    1. na tento komentář reaguje panzdenda — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744