Niner utíká konkurenci gravel fullem MCR 9 RDO

První svého druhu a hned ve velice odvážném stylu. Takový je nový celoodpružený gravelbike od amerického Nineru...

Autor: Petr Bureš
Foto: Mtbr, Bikerumor, Niner
Niner utíká konkurenci gravel fullem MCR 9 RDO

Americký Niner sice řešil v posledních několika měsících prodej části podílu firmy a podle informací, které pronikaly na veřejnost, nebylo o jeho budoucnosti v některých chvílích vůbec jasno, ale investor se nakonec našel, firma evidentně dostala patřičnou finanční injekci a o jejím dalším osudu mnohé naznačila i její prezentace na největším bikovém festivalu Sea Otter Classic, který skončil o tomto víkendu v Monterey.

Pod novým názvem MCR 9 RDO, jehož zkratka znamená (magic carpet ride), ukázal Niner prozatím první prototyp svého celoodpruženého gravelbiku, který má být ideálním celoodpruženým štěrkoletem, jenž v sobě má kombinovat komfortní bike s nízkým zdvihem optimálním pro silniční (dá-li se to tak ještě nazvat) kolo. Současně by měl být také lehký a schopný zvládnout i drsný terén, a to i díky širokým pneumatikám v rozměru až 700x50mm!!!

Konkrétní hodnoty a údaje Niner zatím prezentovat nechce, ale šušká se o váze kolem 9 kg a zdvizích pouhých pár palců. Na vystaveném prototypu byly k vidění jen 140mm kotouče, nebo pro speciálně tento bike navržený blatníček zadního kola, který má ochraňovat tlumič, umístěný těsně za sedlovkou nad šlapacím středem.

Při pohledu na odpružení vidíme klasický virtuál CVA (Constant Varying Arc) pouze s upravenou pozicí tlumiče a poměry přepákování, které odpovídají nižším zdvihům. Vpředu pak trůní upsidedown vidlice Rock Shox RS-1 se speciálně sníženým zdvihem. Při testování prvních prototypů pak Niner používal sáriovou gravel/CX vidlici Fox AX, která by se tak mohla možná objevit na dostupnějších specifikacích tohoto biku. Ten, který byl vystavený na Sea Otter, byl osazený Ultegra Di2 2x11 převody od Shimana či teleskopickou sedlovkou.

Niner prý na finální verzi kola ještě stále pracuje stejně tak jako na specifikacích, a proto nechce zatím zveřejňovat všechny podrobnosti o zdvizích, geometrii a dalších vlastnostech kola, které má být do nabídky zařazeno až v rámci modelového roku 2019. V každém případě půjde evidentně o hodně zajímavý bike, protože gravely získávají na stále větší oblibě a takovýto počin může ještě dál posílit zájem o ně, byť jde o hodně specifickou záležitost, která bude určitě vyvolávat spoustu debat a dotazů na téma - opravdu to potřebujeme?

Více se o značce Niner dozvíte na stránkách výrobce www.ninerbikes.com. České zastoupení pak najdete zde: www.zookee.cz.

Přečteno - 17489x Tagy: niner gravel
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
    Fotogalerie: Van Rysel E-GRVL HD
  2. Testy - RecenzeTEST: Van Rysel E-GRVL HD
    TEST: Van Rysel E-GRVL HD
  3. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  4. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  5. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  6. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 mamut69 - vloženo: 23.04.2018 v 12:54:15

    tak tu máme 10 druhů kol do 10 druhu terénů.

    Teď ještě několik druhů kol podle počasí.

    Aneb, my z vás ty prachy dostanem :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 BikerX - vloženo: 23.04.2018 v 10:02:00

    No já teda nevím, dvoupřevodník mi k tomu kolu moc nesedí a Di2 už vůbec, ale jinak to vypadá dost dobře.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 Hazoš - vloženo: 23.04.2018 v 08:54:58

    LOL :D nebylo by lepší dát na MTB zahnutý řidítka?? :D

    Takovej "praso-pes" to kolo

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744