Další z českých biků jsme podrobili našemu redakčnímu testu...
Maximální zážitek a radost z jízdy, jistota jezdce za řídítky a dobrá průchodnost terénem – to byly dozajista hlavní cíle konstruktérů české značky PELL´S, když připravovali model univerzální celoodpružené devětadvacítky F9. V podstatě se jim to podařilo a většina výše zmíněných proklamací se s menšími výhradami potvrdila i v jízdním testu.
Modelová řada F9 je v nabídce značky také pro nadcházející sezonu a je reprezentována třemi modely, z nichž námi testovaný F9 Race 1 zaujímá prostřední příčku. Od obou sourozenců jej dělí rozdíl přibližně dvaceti tisíc korun v ceně a plus mínus jednoho kilogramu hmotnosti.
Barevné ladění pro estéty
Je to jako ve výtahu nebo při přijímacím pohovoru – první dojem rozhoduje. A jestliže si někdo může podle webu nebo katalogu myslet, že z krabice vytáhne celkem fádní černo-zeleno-bílý rám, skutečnost je mnohem barvitější. Ano, barva nejezdí, ale estéti by měli skutečně zpozornět! Protože to, co se za šera nebo na monitoru jeví jako černý lak, je ve skutečnosti promyšleně namíchaný odstín tmavé fialové.
V kombinaci se sněhobílým základem a navíc doplněný světle zeleným hráškovým motivem na několika částech rámu to opravdu nemá chybu! K tomu přidejme hydroformingem tvarované trubky a máme tu opravdový skvost. Snad každý se za kolem ohlédne anebo minimálně zaznamená, že právě prohučelo něco mimořádného.
Bohaté tvarování rámu
Hodilo by se popsat tvar konkrétních partií rámu, například horní trubky, ale není to lehký úkol. Je prostě a jednoduše „bohatě tvarovaná“ a s proměnlivým profilem! Na horní trubku vpředu navazuje robustní kuželovitá hlava se spodním ložiskem o průměru 1,5 palce. Mohutným svarem je k ní přichycena dominantní spodní roura (tedy pokud se něco, co je v řezu zhruba komolý jehlan, dá pojmenovat termínem „roura“).
Když jsme u svarů, tak ty jsou všude přiznány, tedy nejsou zabroušeny a upozorňují na sebe pěknou housenkou – proč ne. Za kruhovou sedlovou trubkou na nás juká trochu nevzhledný pahýl nebo pařez (zdobený housenkou) sloužící jako držák přesmykače. Netají se tím, že byl dodatečně navařený do hlavního rámu. Při pohledu z boku vidíme, že tento unašeč přesmykače jakoby vytlačil sedlovou trubku dopředu mimo osu protínající střed šlapacího ústrojí. Že by se tím i prodloužila spodní šavle? Nikoli – s metrem v ruce zjišťujeme, že ve stejné třídě a u srovnatelné velikosti rámu existují ještě delší spodní zadní vzpěry. Přesto se zadní stavba jeví jako hodně dlouhá, ovšem ani na rozvoru kol jsme nenaměřili žádnou rekordní hodnotu. Proto se těšíme, že nám tato konstrukce nabídne citlivost na drobné nerovnosti a příkladné kopírování terénu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Mam tiez V-brake verziu, teda 26 palec. Na HT sa hodia, to som uz pri test Canyon Nerve spomenul, ale na full by som dal kvalitnejsie kolesa (myslim torzne). Inac spokojnost. Na 29er by som dal nieco ine. Cena a hmotnost su vyborne. Je to otazka priorit. Skor by som sa poobhliadol po nejakych lacnejsich Fullcrum-och alebo niecom podobnom (26). Takto to riesil kamos. Pri 29er bude situacia asi obdobna. Ale tam treba davat vacsi pozor. Napr. boli skvele Sun Ringle (typ si pozri v specifikacii) na 29er Cannon Flash HT 29 Carbon 3. Mal som pozicany test bike.
odpověz na tento komentářodpověď na Ondřej Vysypal — #6 Mam CrossRide model 2009 a patrim k tazsim jazdcom s vybavou sa dostavam nad 100Kg. A zatial bez problemov, ale mam ich na pevnaku, kde malokedy jazdim horsi teren ako lesne cesty. Mam model pre V brzdy a nizsiu tuhost moc nepocitujem. Oproti povodnin skladanim kolesam su lahsie, ale v tuhoosti nezaostavaju. Na fule mam kolesa inych kvalit, ale aj inej ceny.
odpověz na tento komentářUž nevím, kde jsem to vzal, ale prej nový crossridy (asi od r. 2013?) by měly co se týče tuhosti být výrazně lepší, než ty dosavadní, o kterých se to všeobecně ví, že to není žádná hitparáda.
odpověz na tento komentářZačnu od konce - 90 kg je na tyhle kola opravdu už hrana (kdo ví, jestli Mavic neudává 100 kg limit???), u 76 kg jezdce (a lehčího) jsou použitelná. Kotouč si občas škrtne při nástupu, v dramatičtějších situacích to rezonuje víc. Je ale potřeba koukat na cenu. Samozřejmě že SLRka jedou jinak, zrychlují jinak, ale je to krát 4 cenově myslím:-) Vůle v náboji byla, dá se poštelovat. Celkově bych je neodstřeloval, jsou použitelná...
- na tento komentář reaguje ASD — #8
odpověz na tento komentářMam CrossRide ale v 26 palc. verzii. Pomer cena/hmotnost su vynikajuce (cca. 1700g). Co sa tyka tuhosti, tak "zapomen". Ale, ale... prekvapko: odovzdal som do servisu na precentrovanie po prasknutej spici (mam cca. 89 kg s vystrojou). Po profi centrovani (nemam cas), sa tuhost zlepsila o dost. Ale stale to nie je ako u klasiky. Co sa tyka 29ers, tak predpokladam dlhsie spice = dlhsie rameno paky = este mensia tuhost. Co sa tyka nastavenia vole v loziskach, tak nemam namietky... V kazdom pripade pri 29ers by som si fest dal bacha na kvalitu kolies...
odpověz na tento komentářodpověď na kliiima — #2 jo to by mě taky zajímalo..
odpověz na tento komentářhmm:/
odpověz na tento komentářDotaz na testera.
Co ty Crossridy? Jsou stejně nepovedený, jako jejich menší provedení? Děkuji
- na tento komentář reaguje kacerek — #4
odpověz na tento komentářhrach bit.ly/W5Xk4s
odpověz na tento komentář