Petr Dlask měl na Šela Marathonu pozitivní dopingový test

Až dvouletý zákaz činnosti hrozí cyklokrosaři a bikeru Petru Dlaskovi. Analýza jeho vzorku po závodu Author Šela Marathon 4. května 2013, kdy skončil na čtvrtém místě, odhalila v jeho těle zakázanou látku clenbuterol. 

Dlask, který s koncem března 2013 ukončil angažmá v týmu Madeta Fitness/Haibike a nyní hájí barvy Lawi Teamu, se k prohřešku vyjádřil: 

"V dubnu mě trápilo v chladném počasí nachlazení, a tak jsem bral léky. Vůbec mě nenapadlo, že by mohly obsahovat nedovolené látky a navíc, že zůstanou tak dlouho v těle. Celou svoji kariéru jsem si na to dával velký pozor a každý asi pochopí, že na sklonku své kariéry by asi byla hloupost něco nedovoleného vzít. Bohužel je to moje chyba a moc mě to mrzí. Hlavně kvůli lidem kolem mě," řekl Petr Dlask. 

29.05.2013 - Závody - autor: Jan Nemec - 38403x petr dlask author šela šela marathon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyŠela bude domácí generálkou před SP XCM v Novém Městě
    Šela bude domácí generálkou před SP XCM v Novém Městě
  2. Ostatní závodyAuthor Šela Marathon za necelý měsíc, připraven je unikátní start
    Author Šela Marathon za necelý měsíc, připraven je unikátní start
  3. Mistrovství světa5x3 aneb pět otázek pro Šimůnka, Dlaska a Mlynáře. Jak vidí nadcházející MS?
    5x3 aneb pět otázek pro Šimůnka, Dlaska a Mlynáře. Jak vidí nadcházející MS?
  4. Mistrovství světaČeši jedou na krosový šampionát v sedmi, domácích bude 28
    Češi jedou na krosový šampionát v sedmi, domácích bude 28
  5. ZávodyFotogalerie: Author Šela Marathon 2018
    Fotogalerie: Author Šela Marathon 2018
  6. Mistrovství světaDlask odjíždí z MS v Lucembursku spokojený
    Dlask odjíždí z MS v Lucembursku spokojený

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #65 VencaS - vloženo: 30.05.2013 v 15:26:18

    odpověď na orm — #64 Za prvé: neřekl bych, že ČSC je soukromá organizace. Za druhé: nevím, zda ČSC dělá dopingovou kontrolu, ale z logiky věci spíš ne. Podle mě to v ČR dělá pouze Antidopingový výbor ČR a ČSC do kontroly nemá moc co mluvit.

    1. na tento komentář reaguje orm — #68
    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #64 orm - vloženo: 30.05.2013 v 14:13:58

    odpověď na bagr — #62 Proč? Brát ty látky není obecně zakázané, myšleno zákonem, a nemusí to být ani škodlivé, jen prostě nějaká soukromá organizace, v tomto případě ČSC, má nějaká pravidla, která musí lidé, kteří chtějí na závodech pořádaných touto organizací závodit, dodržovat a pokud je nedodržují, tak následuje trest v rámci této organizace, např. že na nemůžeš dva roky jezdit na závodech této organizace. Je to ale čistě interní věc této organizace a jejich členů. Pokud jsi vně, tak ti pravidla této organizace mohou být ukradená. Pokud UCI zakáže závodníkům čokoládu a za porušení bude závodníky trestat zákazem činnosti pod hlavičkou UCI, tak na to má UCI právo, ale já se kvůli tomu čokolády nevzdám :-).

    Každopádně pokud pan Dlask porušil pravidla UCI, tak bez ohledu na to, zda tak učinil vědomě či nevědomě, měl by dostat trest. Pokud s postupem organizace nesouhlasí, tak se může obrátit na civilní soud.

    1. na tento komentář reaguje VencaS — #65
    2. na tento komentář reaguje bagr — #66
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #63 SD - vloženo: 30.05.2013 v 13:19:02

    odpověď na McBlacky — #56 Asi myslíš rok 2007, to byl myslím v trestu za efedrin a dokonce tu Galaxy Serii vyhrál. http://www.bikebase.cz/foto.php?RATE&FOTOID=44543&ALBUMID=2152&PHPSESSID=1637b7bc57b91464be62399eacd6d1a8

    1. na tento komentář reaguje pro.cycling — #
    2. na tento komentář reaguje pro.cycling — #76
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #62 bagr - vloženo: 30.05.2013 v 11:27:35

    Jasne at delaj testy namatkovy jak profikum co si honi triko na hobby zavode tak i hobikum resp.amaterum.

    1. na tento komentář reaguje orm — #64
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #61 Lukas Rojko - vloženo: 30.05.2013 v 11:08:13

    odpověď na čumil — #55 Pěknej odkaz. Docela mě překvapuje kolik lidí dostalo stopku za marjánu. Třeba v lukostřelbě, to asi hodně pomůže :)

    Jinak souhlas s příspěvkem 56 od McBlackyho ohledně nedodržování, resp. nedůsledného vynucování pravidel UCI. Je to bordel. O čem ty závody pak jsou?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #60 Broňa - vloženo: 30.05.2013 v 10:49:37

    Ty jo. To je superdiskuse. Tož taky ještě něco přihodím :)

    Jestliže se závoděním tito kluci živí (Dlask a pod.), je to jejich práce. Tzn. jsou zodpovědní za svou práci zrovna tak, jako každý druhý, běžně pracující člověk. Výmluva na léky je v podání profesionála naprosto nesmyslná až trapná. Ale pokud si to neuvědomil, zajisté přijme trest, který mu bude náležet.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #59 McBlacky - vloženo: 30.05.2013 v 10:36:46

    odpověď na lada — #27 k dopingu se přizná jen minimum, zbytek zatlouká pochopitelně si nepodřeže větev. Z poslední doby ze se po chycení přiznal světa Steve Houanard, Danilo Di Luca z bajků ted nevím jméno, nějaký jihoafričan co měl jet Cape epic.

    Podobně tvůj názor na AC a jeho výmluva na steak :) to je dobrý tak pro jeho ultra fans. Kdo sleduje silnici ví, že AC už od juniorů má za sebou pár kauz s dopingem, tentokrát měl smůlu a ani benevolentní ES svaz to nedokázal zamést.

    Máš dost naivní přístup k realitě spojený s minimem informací k tématu. To primárně nevadí, ale není dobré to demonstrovat plamenně v diskuzích.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #58 S.Trpaslikova - vloženo: 30.05.2013 v 10:35:25

    [5Jen at vam povi Fosum..a jak to chodilo v madete fitness v Budejcich u Rifala!! To je k nevire co se vsude v cyklo deje.. ]

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #57 la.basta - vloženo: 30.05.2013 v 10:33:35

    odpověď na Pítrs — #52 co čech to odborník na vše :-)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #56 McBlacky - vloženo: 30.05.2013 v 10:31:25

    odpověď na čumil — #54 On i Zlámalík když měl distanc závodil na hnojákách Galaxy a jezdil v hobby kategoriích bedny...

    Kdyby se řádně dodržovalo nařízení UCI, že Elite jezdci nesmí jezdit na závody mimo kalendář UCI nebyl by v tom bordel, protože s tím souvisí i dodržování nařízení, že distancovaný jezdec nemůže soutěžit.

    Clenbuteror v malých dávkách zvyšuje výkon (jak moc netuším, ale píše se to o něm), takže nějaký výmluvy na léky (PD) nebo maso (AC) jsou dost mimo. V podstatě to umožní využít více energie, díky vlivu na metabolismus. Druhý efekt - anabolický účinek to má v dávkách, které nejsou zdravé a k tomu se nevyužívá.

    1. na tento komentář reaguje SD — #63
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #55 čumil - vloženo: 30.05.2013 v 10:19:36

    zde je ještě odkaz: http://www.antidoping.cz/dopingova_kontrola_pripady.php

    1. na tento komentář reaguje Lukas Rojko — #61
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #54 čumil - vloženo: 30.05.2013 v 10:11:32

    odpověď na Kurri_22 — #36 Jiří Křivánek.... ex Sparta Praha, pozitivní nález na silničním ČP v Plzni, v době trestu závodil ( a ne špatně ) mimo jiné na KPŽ i Galaxy serii. Nejde o linč nebo tak, jde spíš o ukázku nejasných pravidel. Když příjdu o řidičák díky alkoholu, tak budu muset řídit už jen střízlivej ale budu moci? :-)

    1. na tento komentář reaguje Matouš — #
    2. na tento komentář reaguje McBlacky — #56
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #53 VencaS - vloženo: 30.05.2013 v 10:06:47

    Z diskuze jsem si odnes jen tu informaci, že jako hobík můžu brát v podstatě cokoliv zakázanýho a nikomu do toho nic není. Bylo by fakt zajímavý, kdyby někdo zkontroloval všechny účastníky třeba příští týden na Orlíku (KPŽ). Nebo, co třeba udělat dobrovolný testování pro účastníky?

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #52 Pítrs - vloženo: 30.05.2013 v 09:41:41

    Tušil jsem, že ke článku tohoto typu bude velmi ''zajímavá'' a ''plnohodnotná'' diskuse, ale že to budou až takový sračky, to jsem nečekal. Proč zas a znova vytahujete Armstronga? Proč se serete i do ostatních eliťáků? takže když to někomu jezdí tak musí zákonitě sypat? Pokud Petr sypal úmyslně..ok bylo to špatně. Pokud nechtěně tak to prostě neuhlídal. Ale to ať si vyřeší antidopingový výbor a neřešte to vy.. Všichni jste najednou až moc chytrý.... Nazdar!

    1. na tento komentář reaguje la.basta — #57
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #50 Féďa - vloženo: 30.05.2013 v 09:23:24

    odpověď na HynasVBT — #49 Pokud budeš trénovat, tak ti clen pomůže. Když jsem ho (už docela dávno) zkoušel, tak mně to pocitově výborně jelo, běhalo a byl jsem neskutečně vyšvihaný (zřejmě podporuje odbourávání podkožního tuku při sportu).

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #49 HynasVBT - vloženo: 30.05.2013 v 08:57:13

    Děcka,

    a co takový clenbuterol umí?

    Že bych si taky dal sirupek, bo na týmových vyjížďkách jsem po pronemocněné zimě těžce poslední. Pomůže mi to dostat se opět do čela naší bajkové grupy?

    1. na tento komentář reaguje Féďa — #50
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #48 bagr - vloženo: 30.05.2013 v 08:37:40

    odpověď na Z — #47 Tady si nikdo nechce do nikoho kopnout.Spis je to obracene ze ty pokriveny profici kopou do krasnyho sportu jako je cyklistika.Furt jsou to od nich stejny trapny reci ve stylu ja nic nevim jak se to do me mohlo dostat,nekdo me to tam cilene nasypal aby me znicil.Normalni chudaci to jsou.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #51
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #47 Z - vloženo: 30.05.2013 v 07:57:21

    odpověď na spita67 — #39 ale jo, já s tebou souhlasím. Jen mi prostě některé komentáře některých lidí přijdou tragické. Jako by jim šlo jen o to, za každou cenu si anonymně kopnout. Přitom v reálu by to do očí říct nedokázali.

    1. na tento komentář reaguje bagr — #48
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #45 Pepik s Libertou - vloženo: 30.05.2013 v 07:11:21

    odpověď na VencaS — #37 Asi moc neznáš pravidla pro majitele licence Elite, co?

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #44 VláďaJ - vloženo: 30.05.2013 v 00:44:34

    Je jasný že je to špatně, ale zároveň si troufám tvrdit že naprostá většina Eliťáků jezdící MTB maratony si "občas" taky něco dá....teď zrovna má smůlu Dlasky ale dovedu si představit místo něho i tu spoustu jiných jmen. Tím ho ale nechci nijak obhajovat,jenom konstatuju jak to asi je...(bohužel)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #43 Fedrigo - vloženo: 30.05.2013 v 00:21:12

    Proste udelal chybu a za tu zaplati. Je to otazka jeho svedomi - nikdo nema moralni pravo ho hanit.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #42 SD - vloženo: 29.05.2013 v 23:05:16

    odpověď na Kurri_22 — #41 Pokud by jsi byl registrovaný cyklista, tak Paralen můžeš, ale Paralen Plus už ne, protože ten obsahuje nebo obsahoval pseudoefedrin. Léky na bolest Brufen, Ibalgin, Dolmina by měly být povolené.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #41 Kurri_22 - vloženo: 29.05.2013 v 22:56:56

    odpověď na SD — #40 Mě samotného by zajímalo, jestli by mi něco našli. Podle toho, jak jezdím teda předpokládám, že asi ne, ale .... :-))

    Jako prášky beru minimálně, nějaký brufen, Paralen a podobně jenom vyjímečně, ale co já vím? Co já vím, čím krmí kuřata, která konzumuju, dobytek,.....

    1. na tento komentář reaguje SD — #
    2. na tento komentář reaguje SD — #42
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #40 SD - vloženo: 29.05.2013 v 22:43:47

    odpověď na spita67 — #39 Přesně to co jsi napsal je u dopingových případů podle mne jeden z největších problémů (průšvihů), že jsou dříve adorovaní sportovci usvědčeni ze lži. O dopingu ve smyslu sportovní legislativy u neregistrovaných cyklistů nemá smysl vůbec hovořit, protože oni prostě dopovat mohou. Doping je u nás pouze porušením sportovních pravidel a dopingový komisař těžko může někomu kontrolovat tělní tekutiny. Na veřejných závodech je to asi s dopingem půl na půl, někdo dopuje, třeba astmatici z neznalosti a někdo jezdí opravdu pro radost.

    1. na tento komentář reaguje Kurri_22 — #41
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #39 spita67 - vloženo: 29.05.2013 v 22:22:04

    odpověď na Z — #38 Pokud má někdo pozitivní dopingový test, nemá smysl se zabývat tím, jestli to byl úmysl nebo tzv. omyl. Všichni pozitivní tvrdí, že něco snědli omylem. Obhajoba, že profesionálního sportovce nenapadlo, že lék může obsahovat zakázanou látkou je částečně k smíchu a částečně k pláči. Trapnost některých výmluv nemá hranic.

    1. na tento komentář reaguje SD — #40
    2. na tento komentář reaguje Z — #47
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #38 Z - vloženo: 29.05.2013 v 22:08:32

    příspěvky některých "zasvěcených" by byly legrační, kdyby nebyly smutné. Bez argumentů krumpáč. Internetová rétorika lidí, kteří se v reálu neumí někomu podívat do očí, ruku podávají jako leklý kapr a to vše jako důsledek toho, že jim ve třetí třídě někdo rozšlápl autíčko a nikdo se s těmato lidma nechtěl kamarádit. V dospělosti dojeli do cíle závodu KPŽ na 658 místě a podstatná většina umístěných před těmito jedinci se něčeho nazobali :-)

    1. na tento komentář reaguje spita67 — #39
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #37 VencaS - vloženo: 29.05.2013 v 22:07:42

    U hobíků ti nikdo kontrolu na doping dělat nebude a na KPŽ už vůbec ne. Je to sranda závod soukromých firem (spořka, škodovka a kooperativa). Leda, že by tě policajti někde zastavili na silnici, dali dejchnout a při tom udělali kontrolu na drogy. Kdybych chtěl udělat hodně blbej vtip, tak bych napsal, že Hruška se vzdal licence, aby mohl "jezdit za hobíky" - ale je to jen vtip.

    1. na tento komentář reaguje Pepik s Libertou — #45
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #36 Kurri_22 - vloženo: 29.05.2013 v 21:55:44

    odpověď na čumil — #35 To je kdo?

    1. na tento komentář reaguje čumil — #54
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #35 čumil - vloženo: 29.05.2013 v 21:40:56

    Když se to vezme do důsledků, tak opravdu na maratonech i "maratonech" může dopingový hříšník v pohodě jezdit. Jasně to dokazuje nyní jeden znojemský "hobík" kterému brzy skončí dvouletý trest.

    1. na tento komentář reaguje Kurri_22 — #36
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744