RB IQ 29 Team TEST

Tuto dvacetdevítku jsme měli dlouho v hledáčku a následně i v garáži. Nyní konečně i text testu...

Autor: Tomáš Taich
RB IQ 29 Team TEST

Velká kola, velká očekávání. A o Race Bike to platí vícenásobně. Značka, uctívaná řadou jezdců jako domácí rodinné stříbro, se vstupem na dvacetdevětpalcové kolbiště rozhodně nespěchala. Nechala zformovat se, srolovat a rozplynout na pláži hned několik vln, než chytila tu svojí.

A dlužno dodat, že v době, kdy velká kola co se ovladatelnosti či nabídky velikostí rámů a vybavení týče, v nejlepších exemplářích nezůstávají 26" konkurenci nic dlužna, vstupují i do vyšších zdvihových kategorií a u hardtailů se dokonce hovoří o konci dvacetšestek.

Na papíře - tlumič s přímým tlakem a typický hliník
Race Bike možná v utajení již experimentálně peče karbon, oficiálně však stále jde o značku spojovanou dlouhodobě s kvalitním zpracováním hliníkových slitin. Pro své rámy zpracovává výlučně slitinu 7020-T6 značky ALCOA, dodávanou dle konkrétních specifikací. Trubky jsou svařovány ručně, CNC obrábění se děje na bázi podkladů vývojových programů ProEngineering. Po svaření prochází každý rám náročnou dvojitou tepelnou úpravou pro dotvoření výsledných vlastností celku. Vše je pak oblečeno v ruční lakovně do barevného kabátku dle volby zákazníka.

Někdejší jednočepové odpružení zmutovalo postupným vývojem u RB do současné formy Linear Direct Link, tedy de facto do někdejšího MacPhersonu, užijeme-li termín vypůjčený ze zavěšení kol automobilu. Dolní a horní vzpěry dělí čep nad zadní osou - nejedená se tedy o zbožšťovaný Horst Link -, horní rameno pak napevno usazený tlumič tlačí přímo, bez raménka přepákování proti zavěšení na horní trubce.

RB uvádí, že menší pákový poměr 2 -1 než bývá dnes běžné, tedy milimetr zdvihu tlumiče rovná se dva milimetry zdvihu na zadní ose, umožńuje lepší kontrolu lineárního zdvihu. Zdvih zadní stavby je 115 mm, jako optimální doporučuje výrobce vidlici se zdvihem 100 – 120 mm.

Přečteno - 109950x Tagy: testy rb tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. TechnikaFotogalerie: RB CR Team
    Fotogalerie: RB CR Team
  5. PreviewRB CR Team - klasika v novém balení
    RB CR Team - klasika v novém balení
  6. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #10 Pavel123456789 - vloženo: 08.10.2011 v 09:29:04

    Snad jediné mínus je volba nábojů....no prostě tlačilo se na cenu a v tomto ohledu se zapomnělo na kvalitu:-( = řešení je jednoduché objednat si rám a postavět vlastní stroj:-) ... jinak ale kolo super jak 26" tak i 29"

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #9 Lukáš - vloženo: 08.10.2011 v 00:33:34

    Kamarád má toto kolo v 26 a musím říct, že naprostá pecka. Nikdy jsme nevěřil, že celopéro za takové peníze se může tak dobře ovládat a dokáže být ohromně rychlé. Slabinu tohoto kola vidím v nábojích, ve kterých po 800km odejdou ložiska a taky lak. Celkově by se čeští výrobci měli polepšit s kvalitou laku. Ono není moc příjemné zjištění, že za nemalé peníze mám na rámu horší kvalitu laku, než je na rámech za pár kaček :-(

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #8 madcat - vloženo: 08.10.2011 v 00:17:52

    odpověď na jan.vitek — #3 ROFL!

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #7 capo - vloženo: 07.10.2011 v 22:23:02

    Jaká je prosím reálná vzdálenost zadní brzdové hadice od pneu zadního kola? neškrtá to občas?

    Nechápu jen sériové osazení od zkrachovalé RF, které považuji spíše za těžítka (např. kliky SLX jsou v podobné cenové relaci a o mnoho lehčí a řekl bych i tužší).

    Kolo jinak vypadá velmi pěkně.

    1. na tento komentář reaguje jaczub — #
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #6 Mářa - vloženo: 07.10.2011 v 21:14:03

    odpověď na petan — #4 ještě jedna věc. Máte tam hozenej nákres geometrie k velikosti M a né k L :)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #5 jan.vitek - vloženo: 07.10.2011 v 20:51:12

    2petan - teď už je to dokonalý:-) Se stanou horší věci;-)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #4 petan - vloženo: 07.10.2011 v 19:20:16

    odpověď na Gram — #1 odpověď na Matěj Peths — #2 odpověď na jan.vitek — #3 V systému nějak zmizela malá drobnost. Teď už tomu rozumíte, nebo cože? :-)

    1. na tento komentář reaguje Mářa — #6
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #3 jan.vitek - vloženo: 07.10.2011 v 18:28:53

    Matesi, asi ti to nepřeložím, jen pokus o vysvětlení: autor asi zkouší, kdo to dočte až do konce:-)

    Je to asi jako Lábusovo "Já sem mluvil s ním akorát po telefoně, a takže jsem nevim, a říkám, mně to nevadilo, stejně bych musel dát do toho." :-D

    1. na tento komentář reaguje petan — #4
    2. na tento komentář reaguje madcat — #8
    3. na tento komentář reaguje Soustruh — #15
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #2 Matěj Peths - vloženo: 07.10.2011 v 17:45:50

    Mohl by prosím autor článku přeložit níže uvedený text? Pokud možno tak, aby tomu rozuměli všichni, nikoliv pouze autor???

    "Verdikt MTBS.cz

    RB IQ je tak výborně ovladatelnou dvacetdevítkou, že spolu s dalšími našimi favority tohoto parametru vytahuje na světlo otázku, proč či eventuálně tedy kdy 26palcové kolo pro sportovní i celodenní brouzdání lesy tak kromě s tématem až tak nesouvisejícho menšího komfortu nevidíme důvodu sáhnout po 26."

    Každopádně jsme se výborně pobavili!

    1. na tento komentář reaguje petan — #4
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #1 Gram - vloženo: 07.10.2011 v 17:41:53

    To je věta na Pulitzerovu cenu:

    RB IQ je tak výborně ovladatelnou dvacetdevítkou, že spolu s dalšími našimi favority tohoto parametru vytahuje na světlo otázku, proč či eventuálně tedy kdy 26palcové kolo pro sportovní i celodenní brouzdání lesy tak kromě s tématem až tak nesouvisejícho menšího komfortu nevidíme důvodu sáhnout po 26.

    1. na tento komentář reaguje petan — #4
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744