Tuto dvacetdevítku jsme měli dlouho v hledáčku a následně i v garáži. Nyní konečně i text testu...
Velká kola, velká očekávání. A o Race Bike to platí vícenásobně. Značka, uctívaná řadou jezdců jako domácí rodinné stříbro, se vstupem na dvacetdevětpalcové kolbiště rozhodně nespěchala. Nechala zformovat se, srolovat a rozplynout na pláži hned několik vln, než chytila tu svojí.
A dlužno dodat, že v době, kdy velká kola co se ovladatelnosti či nabídky velikostí rámů a vybavení týče, v nejlepších exemplářích nezůstávají 26" konkurenci nic dlužna, vstupují i do vyšších zdvihových kategorií a u hardtailů se dokonce hovoří o konci dvacetšestek.
Na papíře - tlumič s přímým tlakem a typický hliník
Race Bike možná v utajení již experimentálně peče karbon, oficiálně však stále jde o značku spojovanou dlouhodobě s kvalitním zpracováním hliníkových slitin. Pro své rámy zpracovává výlučně slitinu 7020-T6 značky ALCOA, dodávanou dle konkrétních specifikací. Trubky jsou svařovány ručně, CNC obrábění se děje na bázi podkladů vývojových programů ProEngineering. Po svaření prochází každý rám náročnou dvojitou tepelnou úpravou pro dotvoření výsledných vlastností celku. Vše je pak oblečeno v ruční lakovně do barevného kabátku dle volby zákazníka.
Někdejší jednočepové odpružení zmutovalo postupným vývojem u RB do současné formy Linear Direct Link, tedy de facto do někdejšího MacPhersonu, užijeme-li termín vypůjčený ze zavěšení kol automobilu. Dolní a horní vzpěry dělí čep nad zadní osou - nejedená se tedy o zbožšťovaný Horst Link -, horní rameno pak napevno usazený tlumič tlačí přímo, bez raménka přepákování proti zavěšení na horní trubce.
RB uvádí, že menší pákový poměr 2 -1 než bývá dnes běžné, tedy milimetr zdvihu tlumiče rovná se dva milimetry zdvihu na zadní ose, umožńuje lepší kontrolu lineárního zdvihu. Zdvih zadní stavby je 115 mm, jako optimální doporučuje výrobce vidlici se zdvihem 100 – 120 mm.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Snad jediné mínus je volba nábojů....no prostě tlačilo se na cenu a v tomto ohledu se zapomnělo na kvalitu:-( = řešení je jednoduché objednat si rám a postavět vlastní stroj:-) ... jinak ale kolo super jak 26" tak i 29"
odpověz na tento komentářKamarád má toto kolo v 26 a musím říct, že naprostá pecka. Nikdy jsme nevěřil, že celopéro za takové peníze se může tak dobře ovládat a dokáže být ohromně rychlé. Slabinu tohoto kola vidím v nábojích, ve kterých po 800km odejdou ložiska a taky lak. Celkově by se čeští výrobci měli polepšit s kvalitou laku. Ono není moc příjemné zjištění, že za nemalé peníze mám na rámu horší kvalitu laku, než je na rámech za pár kaček :-(
odpověz na tento komentářodpověď na jan.vitek — #3 ROFL!
odpověz na tento komentářJaká je prosím reálná vzdálenost zadní brzdové hadice od pneu zadního kola? neškrtá to občas?
Nechápu jen sériové osazení od zkrachovalé RF, které považuji spíše za těžítka (např. kliky SLX jsou v podobné cenové relaci a o mnoho lehčí a řekl bych i tužší).
Kolo jinak vypadá velmi pěkně.
- na tento komentář reaguje jaczub — #
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #4 ještě jedna věc. Máte tam hozenej nákres geometrie k velikosti M a né k L :)
odpověz na tento komentář2petan - teď už je to dokonalý:-) Se stanou horší věci;-)
odpověz na tento komentářodpověď na Gram — #1 odpověď na Matěj Peths — #2 odpověď na jan.vitek — #3 V systému nějak zmizela malá drobnost. Teď už tomu rozumíte, nebo cože? :-)
- na tento komentář reaguje Mářa — #6
odpověz na tento komentářMatesi, asi ti to nepřeložím, jen pokus o vysvětlení: autor asi zkouší, kdo to dočte až do konce:-)
Je to asi jako Lábusovo "Já sem mluvil s ním akorát po telefoně, a takže jsem nevim, a říkám, mně to nevadilo, stejně bych musel dát do toho." :-D
- na tento komentář reaguje petan — #4
- na tento komentář reaguje madcat — #8
- na tento komentář reaguje Soustruh — #15
odpověz na tento komentářMohl by prosím autor článku přeložit níže uvedený text? Pokud možno tak, aby tomu rozuměli všichni, nikoliv pouze autor???
"Verdikt MTBS.cz
RB IQ je tak výborně ovladatelnou dvacetdevítkou, že spolu s dalšími našimi favority tohoto parametru vytahuje na světlo otázku, proč či eventuálně tedy kdy 26palcové kolo pro sportovní i celodenní brouzdání lesy tak kromě s tématem až tak nesouvisejícho menšího komfortu nevidíme důvodu sáhnout po 26."
Každopádně jsme se výborně pobavili!
- na tento komentář reaguje petan — #4
odpověz na tento komentářTo je věta na Pulitzerovu cenu:
RB IQ je tak výborně ovladatelnou dvacetdevítkou, že spolu s dalšími našimi favority tohoto parametru vytahuje na světlo otázku, proč či eventuálně tedy kdy 26palcové kolo pro sportovní i celodenní brouzdání lesy tak kromě s tématem až tak nesouvisejícho menšího komfortu nevidíme důvodu sáhnout po 26.
- na tento komentář reaguje petan — #4
odpověz na tento komentář