RB IQ 29 Team TEST

Tuto dvacetdevítku jsme měli dlouho v hledáčku a následně i v garáži. Nyní konečně i text testu...

Autor: Tomáš Taich
RB IQ 29 Team TEST

Velká kola, velká očekávání. A o Race Bike to platí vícenásobně. Značka, uctívaná řadou jezdců jako domácí rodinné stříbro, se vstupem na dvacetdevětpalcové kolbiště rozhodně nespěchala. Nechala zformovat se, srolovat a rozplynout na pláži hned několik vln, než chytila tu svojí.

A dlužno dodat, že v době, kdy velká kola co se ovladatelnosti či nabídky velikostí rámů a vybavení týče, v nejlepších exemplářích nezůstávají 26" konkurenci nic dlužna, vstupují i do vyšších zdvihových kategorií a u hardtailů se dokonce hovoří o konci dvacetšestek.

Na papíře - tlumič s přímým tlakem a typický hliník
Race Bike možná v utajení již experimentálně peče karbon, oficiálně však stále jde o značku spojovanou dlouhodobě s kvalitním zpracováním hliníkových slitin. Pro své rámy zpracovává výlučně slitinu 7020-T6 značky ALCOA, dodávanou dle konkrétních specifikací. Trubky jsou svařovány ručně, CNC obrábění se děje na bázi podkladů vývojových programů ProEngineering. Po svaření prochází každý rám náročnou dvojitou tepelnou úpravou pro dotvoření výsledných vlastností celku. Vše je pak oblečeno v ruční lakovně do barevného kabátku dle volby zákazníka.

Někdejší jednočepové odpružení zmutovalo postupným vývojem u RB do současné formy Linear Direct Link, tedy de facto do někdejšího MacPhersonu, užijeme-li termín vypůjčený ze zavěšení kol automobilu. Dolní a horní vzpěry dělí čep nad zadní osou - nejedená se tedy o zbožšťovaný Horst Link -, horní rameno pak napevno usazený tlumič tlačí přímo, bez raménka přepákování proti zavěšení na horní trubce.

RB uvádí, že menší pákový poměr 2 -1 než bývá dnes běžné, tedy milimetr zdvihu tlumiče rovná se dva milimetry zdvihu na zadní ose, umožńuje lepší kontrolu lineárního zdvihu. Zdvih zadní stavby je 115 mm, jako optimální doporučuje výrobce vidlici se zdvihem 100 – 120 mm.

Osazení v provedení Team

Značka RB již několik sezon nabízí vedle samostatného prodeje rámů rovněž celá kola. Tři kity v odstupńované kvalitě Base – Team – Race nabízejí tomu, kdo nechce trávit čas vymýšlením specifikací, solidní základ prověřený časem.

Testované IQ 29 ve variaci Team a v Suzuki Yellow spoléhalo primárně na řadu Shimano SLX – brzdy i komplet pohon vyjma klik Race Face Evolve.

Zapletená kola stojí na ráfcích Remerx 7320, obuta byla rychlými plášti WTB NanoRaptor 2,1. WTB přispělo rovněž sedlem Rocket V.

O kokpit se zase postaralo Race Face v provedení Ride. S tlumičem X-Fusion O2 RCX kooperovala vpředu vzduchová vidlice Suntour Epicon RLD s pevnou osou a 100 mm zdvihu. Stroj ve velikosti Medium vážil 13,4 kg s pedály a jeho vyvolávací cena pak je 40 255,- Kč.

Konkurenční srovnání

Konkurenční srovnání
  RB
IQ 29
Marin
Rift Zone XC6
Giant
Anthem X29er 2
Rock Machine
Tsunami F70
cena 40 255,- 39 990,- 48 999,- 39 990,-
materiál rámu Al 7020-T6 6061 Alloy Al ALUXX SL Alu 6061
vidlice SR Suntour Epicon RLD Rock Shox Recon Silver Air 29er RockShox Reba 29SL Rock Shox XC32 29 Coil
tlumič X-Fusion O2 RLD Rock Shox Ario RL RockShox Monarch RT Rock Shox Ario RL
systém odpružení jednočep Mac Pherson virtuál Quad-Link 3.0 virtuál Maestro virtuál
Výbava Shimano SLX/XT Sram X-5/X-7 Sram X-5/X-7 Shimano Deore
úhel hl. trubky 70° 70,5° 71° 71°
úhel sedl. trubky 73,5° 73° 73° 69,8°

Klapka, kamera, jedem

Od prvních otočení klikami jsou zcela zřetelné dva povahové rysy kola. RB je předně velice kompaktním celkem. Rám s dobře usazenými čepy, tuhá kola, pevná osa vidlice, to všechno v součtu činí tento bike vypracovaným atletem s pevnou muskulaturou, nikoliv rosolovitým gaučovým povalečem. A dále – aniž by se obě charakterové vlastnosti vylučovaly, ba naopak, se jedná o velice hbité kolo. Takhle svižná celoodpružená dvacetdevítka za 40 000 korun, to se hned tak nevidí. A přitom, světe div se, bike neztrácí ani svůj setrvačný moment kol, hravě se udržuje v tempu a řítí se vpřed jako rychlík v polích mezi městy.

Ovladatelnost IQ je rovněž výtečná. Rám je svým slopingem a vyšší pozici rukou prostorný, hbitá geometrie, kompaktnost celku a jistě i zvýšená adheze kol se podepisují na mrštnosti, s níž se žluťák proplétá lesem i řítí ze sjezdu, s přehledem zatáčí, skáče. S příkladnou jistotou IQ zdolává technické skalky a technické sjezdy. I když ve vyloženě ostrém sjezdu je, pravda, znát, že bike míří strmější geometrií spíše mezi sportovce, než hoby-enduristy. A při ostřejší zatáčce či skoku s otočením předního kola ve vzduchu dochází při užití volných pedálů ke vcelku pravidelnému kontaktu boty s pneumatikou. Stejně jako u nedávno testovaného Giantu Anthem X 29 namontování nášlapných pedálů jev vyzmizíkovalo.

Ve výjezdu je pak RB jisté, stoupá bez akrobacií nad řídítky klidně vzhůru. Nemá-li však jezdec den a stoupání se před něho postaví náhle a on začíná z nuly na nejlehčí převod a třeba i po delší noci a po už několikáté desítce kilometrů v sedle, je pak znát, že převodový poměr většího kola jde roztáčet jen s vynaložením znatelně většího úsilí, než je tomu u srovnatelného 26palcového biku.

Tlumič se v příkrém asfaltovém stoupání v sedě ani nepohne, i při nejjemnějším tlumení komprese je však znát jistá bržděnost kroku. Pérování rámu tak díky tomuto tužšímu kroku dostává sportovně – spartánský charakter. Menší přísun pohodlí jsme registrovali rovněž v dlouhých sjezdech na brzdách. Komfortu kola však výrazně napomáhají velkoobjemové pneumatiky, bike tak rozhodně není žádný kostitřas. Relativně hladké pláště WTB Nanoraptor s delší adhezní stopou dvacetdevětpalcového kola překvapivě zvládnou i mokro a bahno a zdají se aspirovat skoro až na univerzální obutí.

Vidlice je slušně citlivá v malé rychlosti, snadno ale prolétne závěrem zdvihu a ve velké rychlosti tak není srovnatelná s dražšími výrobky Fox či RockShox. Při větších skocích pak překvapí Suntour nezvládnutým utlumením rázu, provázeným ostrým kliknutím dosažení dna svých 100 mm. Byli jsme tak nuceni navýšit tlak vzduchu na 90 psi – akceschopnost konce zdvihu se tak výrazně zvýšila, drobné rázy přitom byly – v rámci možností cenové kategorie – stále slušně zpracovávány. Pevná osa se zatahovací opěrnou maticí nedisponuje právě nejpřátelštějším systémem montáže, je obtížněji vytažitelná z náboje a rovněž nasouvání se tu a tam protáhne právě pro roztažení matice uvnitř náboje, ne až v objímce vidlice. Jistota jejího usazení ve vidlici však je stoprocentní.

Brzdy Shimano SLX prošly testem na výbornou. Díky příjemnému tvaru páky a konstantnímu výkonu se ukázaly jisté v každé situaci, byť ne tak ostré třeba pro trial. Rozhodně povedené kotvy za dobrý peníz.

Potíže jsme nezaznamenali ani s ráfky Remerx a to si užily něco ne zcela povedených přistání. Inspekce při očistě stroje však vyjevila poulení se nekalíškovaných ráfků v oblasti niplů.

   
- mrštná geometrie

- menší komfort odpružení

- hbitost akcelerace - škrtání špičky boty o přední kolo
- kompaktnost celku - slabší vidlice
- vedení lanka přehazovačky v celku  

Verdikt MTBS.cz

RB IQ je tak výborně ovladatelnou dvacetdevítkou, že spolu s dalšími našimi favority tohoto parametru vytahuje na světlo otázku, proč či eventuálně kdy 26palcové kolo? Pro sportovní i celodenní brouzdání lesy tak kromě až tak ne úplně souvisejícho menšího komfortu nevidíme důvodu sáhnout po 26".

Technické parametry
  velikosti M, L, XL, XXL
A - úhel hlavy *) 70°
B - úhel sedlovky *) 73,5°
C - délka rámu *) 580mm
D - výška sedlové tr.*) 440mm
E - rozchod kol *) nezjištěno
F - délka zadní stavby *) 447mm
G - výška středu *) nezjištěno
hmotnost kola (s pedály) 13,4Kg

*) platí pro velikost M

Další informace o strojích i značce Race Bike naleznete na stránkách českého výrobce www.racebike.cz.

Foto: Petr Bureš & Renata Hanušová

Fotogalerie

Foto: Petr Bureš & Renata Hanušová

IQ Team 29
IQ Team 29
IQ Team 29
IQ Team 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29
RB IQ 29

Přečteno - 109648x Tagy: testy rb tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
    TEST: Rock Machine Whizz FS I 90 AXS - první dojmy
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  4. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  5. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  6. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #40 tory burch outlet - vloženo: 01.11.2011 v 07:36:32

    I just stopped in to tell you I really appreciated the read

    good topic, i’ll paid attention to your blog.

    it’s funny to read,thanks for ur sharing

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #39 tory burch outlet - vloženo: 01.11.2011 v 07:34:31

    good topic, i’ll paid attention to your blog.

    it’s funny to read,thanks for ur sharing

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #38 karlik - vloženo: 14.10.2011 v 10:17:02

    no právě, ale kdo už několik let na hodně kolech nejezdí, asi těžko může posuzovat i subjektivně natož objektivně

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #37 tt - vloženo: 14.10.2011 v 08:07:29

    dobrý den.

    testy jsou vždy SUBJEKTIVNÍ, nicméně někdo, kdo jezdil xy kol, se může OBJEKTIVITĚ blížit více, než náhodný návštěvník test weekendu. tím ale nechci nikomu názor rozhodně brát, jen se snažím odpovědět na Blackyho a spol. věčné kritiky neobjektivnosti, tj. nesekání do živého za každou cenu. kola dneska prostě jsou jinde, než v čase elastomerů, a tedy výrazně vyrovnanější. Pokud si přečtete plusy a mínusy, myslím, že zde jsou k nalezení věci zásadně kritické. V tomto i v jiných textech.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #36 McBlacky - vloženo: 12.10.2011 v 12:38:34

    odpověď na Petr Novák — #35 subjektivní, ale je to váš názor v diskuzi. Ne článek na serveru, který se snaží se každým v branži vyjít.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #35 Petr Novák - vloženo: 12.10.2011 v 10:43:06

    odpověď na McBlacky — #34 Zdvih využívám v plném rozsahu v rámci běžného ježdění. Plavání zadní stavby jsem nezaznamenal, v rámci rozhodování a porovnávání s konkurencí patřilo IQ ohledně tuhosti k těm pevnějším.

    Je to tedy subjektivní nebo objektivní?

    1. na tento komentář reaguje McBlacky — #36
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #34 McBlacky - vloženo: 11.10.2011 v 10:54:14

    odpověď na petan — #33 ono to až tak subjektivní není nikdy. Jinak bychom častěji slyšeli názory, že v tomhle a v tomhle je konkrétní testované kolo špatné, což zde téměř nezazní. A nenalhávejme si, že všechny kola jsou dneska ve všem super. U komerčního serveru to bohužel jinak nejde.

    Nejostřejší kritika se tedy pak vyskytuje ve formě slovíček "svérázná geometrie", "jakmile si zvyknete, je to super" apod.

    Ale napsat, že u IQ nevyužijete téměř nikdy plný zdvih nebo, že v hodně rozbitém terénu zadní stavba pocitově plave, to si tady nedovolí napsat nikdo. (názor z jízdy na 26")

    Tohle nejen já vnímám jako hlavní nedostatek testů, hodný kritiky.

    1. na tento komentář reaguje Petr Novák — #35
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #33 petan - vloženo: 11.10.2011 v 09:27:14

    odpověď na Joe — #32 Ano, samozrejme, ze je to pokus o odlehceni, protoze jakkoliv s tebou v mnohem souhlasim, tak musim obhajovat TT, který má prostě svuj styl psani, mel ho vzdycky, je potreba si na nej zvyknout, ale rozhodně ho nehodlám nasilne presvedcovat aby ho menil. TT ma tolik zkusenosti s jezdenim na kole, kolik mozna ani ja sam nemam a vazim si toho, ze je muzeme publikovat prave u nas na MTBS. Technika a psani o ni, zejmena co se testu tyka, bude vzdy zadanou soucasti MTBS. Vzdyt podivate-li se momentalne na topten nejctenejsich clanku, tak je to jasna patrne. Subjektivni pohled autoru, nemusi byt vzdy tim se kterym jini souhlasi, ale od toho tu jsou volne diskuse aby se v nich mohly rozdilne nazory pripadne probrat. Verte, ze redaktori mtbs debaty bedlive sleduji a snazi se na ne reagovat, pokud vyhodnoti, ze je to potreba.

    1. na tento komentář reaguje McBlacky — #34
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #32 Joe - vloženo: 11.10.2011 v 08:58:31

    @ Petan - Podle tónu a smajlíku cháput tvůj příspěvek jako pokus o odlehčení a o ironii. Asi vážně nepočítáš, že by ti někdo něco poslal. Možná byste měli kritiku brát víc vážně. Sype se tu na vás v každé diskuzi. Když už jste se na to dali, psát pro lidi, asi by stálo za to, dělat to tak, aby to čtenáře lákalo, zajímalo, aby to mělo pro ně nějakou hodnotu.

    @ TT - strojené fráze a překombinované myšlenky, v článku i tady, co na to říct..?

    1. na tento komentář reaguje petan — #33
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #31 Jirka2536 - vloženo: 10.10.2011 v 18:03:06

    Zadni stavba je moc mekka do boku, protoze je diky tlumici moc dlouha, Kdyz za zadni kolo chytnes a tlacis ho do boku, tak se lehce dotkne horni trubka sedlove trubky. Co to dela za jizdy nevim, ale staticky je to blato. V testech jsem to nevidel poznamenany. Zkusenosti z TestFest

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #30 kacerek - vloženo: 10.10.2011 v 17:44:51

    odpověď na Hynas — #22 už tím běž doprdele..pořád dokolo po milionté

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #29 petan - vloženo: 10.10.2011 v 14:20:21

    Oškliví padouchové ukrývající se pod rouškou nicků styďte se. Pokud máte ambice ukázat, co ve vás je, pište na můj mail petan@mtbs.cz a místo CV posílejte rovnou napsané testy čehokoliv na čem jste jezdili. Osnova musí obsahovat: Představení typu kola, udaje o rámu, specifikaci, návrh pro porovnání s jinými modely konkurence, praktické zkušenosti a závěrečné hodnocení. Do týdne to chci mít od všech z vás v mailu, pokud se tak nestane, mažu veškeré kritické příspěvky na téma "TT je idiot". Takže? Já čekám miláčkové :-)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #28 TT - vloženo: 10.10.2011 v 11:51:46

    Joe, ale jo, už to k nám taky dorazilo, tohle www, jen se obtížněji srovnáváme s hrdinstvím pod rouškou přezdívek pro náctileté, na které s despektem odkazuješ, promiń - nicků....

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #27 rybička - vloženo: 10.10.2011 v 11:50:45

    Já mám na svym kole taky lanko přehazovačky vedený v celku, všichni kámoši to maj taky tak, vlastně když nad tim přemejšlim, ani jsem neviděl, že by to měl někdo jinak. Nahraďte lanko bowdenem a bude všechno v pohodě. Tak, už jsem si rejpnul, ale teď vážně. Kolo je pěkný a jsem rád, že u nás v Čechách je firma, co dělá takovýhle kola, nicméně osazení, který na to dávaj se mi moc nelíbí, preferoval bych koupi samotného rámu (pochopitelně v leštěnym hliníku) a osadil bych si to sám.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #26 jaczub - vloženo: 10.10.2011 v 10:00:50

    odpověď na Joe — #25 Pravda

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #25 Joe - vloženo: 10.10.2011 v 09:14:11

    @ TT - hochu zvykni si, to je internet, lidi tu používají nicky

    @ ostatní - je to škoda, že texty na mtbs mají jazykovou i obsahovou úroveň blogu 12leté školačky; chodí sem spousta lidí a ne všichni jsou uplně tupí

    1. na tento komentář reaguje jaczub — #26
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #24 TT - vloženo: 10.10.2011 v 08:49:40

    zdravím.

    ad MacPherson - vzhledem k tomu, že běží o termín z automobilů, nejsem si vůbec jist, že Horst Link tu hraje roli - toto je totiž výhradně Leitnerův cyklopojem, řekl bych. více o Macu třeba na Wiki, i české.

    ad Indy - vždycky jsem měl rád hrdiny, co se podepisou jménama z kovbojek, a střílí rovnou od boku.......

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #23 Zira - vloženo: 09.10.2011 v 20:36:55

    Indy, Petr Červený: Předpokládám, že další test biku na MTBS bude z Vaší hlavy a Vaší klávesnice, ;-).

    Hynas: Už jsi trapný.

    1. na tento komentář reaguje ICE — #
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #22 Hynas - vloženo: 09.10.2011 v 20:29:51

    29 NEBRAT!

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #30
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #21 Indy - vloženo: 09.10.2011 v 19:17:28

    TT už je dva roky mimo obor, takže jeho nepřesnosti omluvte

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #20 ICE - vloženo: 09.10.2011 v 18:49:06

    nechci zbytecne rejpat, ale ve vsem 100% souhlas s Petrem Červeným

    jen bych jeste upozornil ze pomer se uvádí dvojtečkou, nikoli jinak

    dalsi vec je ze McPherson je skutecne jinde, tohle je proste jednočep z 90.let, dukazy zde

    http://www.google.cz/search?q=proflex+evo+mtb&hl=cs&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=adCRTpj1J4ue-Qad_7X8Cg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBQQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897

    http://www.google.cz/search?q=noleen+mega+air+pull&hl=cs&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=-M-RTozVGMOj-gbs-KXcCg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CAwQ_AUoAQ&biw=1280&bih=897

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #19 TT - vloženo: 09.10.2011 v 18:08:19

    díky, Petře, za příspěvek. souhlasím, že poměr zdvihu tlumič-rám 1-2 nemusí být lepší, než 1-3, ale jistě u něj tlumič více zdvih ovlivní, třeba v útlumu, a tak to bylo myšleno i napsáno.

    a adhezní plochu tedy do příště zapomenu. jasně, že adheze 29 gumy s hladkým vzorkem může i přes delší styčnou plochu být menší, než u 26 s ostrým dezénem. podržíme se tedy víceméně zavedené kontaktní plochy.

    a ještě jsem chtěl přidat k tomu MacPhersonu - nejsem si jist, zda je definován Horst Linkem, spíše bych řekl že je u něho podstatné, že tlumič je napevno součástí ramene - viz. auta.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #18 Petr Červený - vloženo: 09.10.2011 v 17:34:19

    Myslím si že poměr mezi dráhou tlumiče a "zdvihem zadního kola" je docela složitý a nedá se zobecnit do tvrzení, čím nižší poměr, tím lepší charakteristika a ovlivnitelnost průběhu pružení/tlumení. Jednak musí výrobce tlumiče přizpůsobit charakteristiku průběhu/tlumení, dále musí počítat s jiným středním tlakem (negativka, pasivní odpory atd...) Zjednodušeně, naprat někam nějakej tlumič a tvrdit, je to lepší, protože poměr mezi zdvihy je 2:1 nemusí být úplně pravdivý, může to být naopak i horší než u poměru 3:1 atp. Jistě 3:1 je teoreticky horší ve smyslu vyšších tlaků, vůlí, na druhou stranu více eliminuje pasivní odpory tlumiče a všech uložení... Nevím nakolik jde do hloubky RB a ani nevím, jakým způsobem se toto všechno projevuje v reálu na kole. Ale myslím ,že to nevíš ani ty a nejsem přesvědčen ani u p. Bartozse.

    Styčná plocha obecně definuje plochu styku mezi dvěma plochami, které jsou ve vzájemném kontaktu. Adheze je schopnost přenosu sil (ve směru tečny k povrchu) mezi dvěma povrchy aniž by se tyto dva povrchy navzájem pohnuly. Adheze nezávisí přímo na samotné ploše (tzn na menší ploše může být vyšší než na menší)! Ale to bychom to moc pitvali...

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #17 TT - vloženo: 09.10.2011 v 14:31:07

    zdravím. neperte se, díky za všechny ohlasy. RB je výjimečné v tom, jak skvěle je to ovladatelná 29devítka. tady patří do elitní skupiny. pérování je skutečně, podle mne, sportovnější - co jsem mohl zkusit jiné fully 29palců a můžu porovnávat. možná jsem to skutečně nevystihl dobře, ale chtěl jsem oddělit v textu tenthle fakt ovladatelnosti - kterou řada nových velkých kol stále ještě nemá - od pérování. kontrola zdvihu je podle mne, Petře, vyšší u pákovýho převodu 2-1, než u 3-1,jak je dneska běžnější, nemyslíš? a adhezní plocha....styčná plocha? adheze je přeci styk, mýlím-li se, sorráč....a jinak - blondýny rozhodně ne e eee, brunetky.......

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #16 petr cerveny - vloženo: 09.10.2011 v 12:48:52

    odpověď na BikerX — #13

    Ubezpecuju te ze mam iq naprumerne. Adhezni plocha je blabol kdyz uz tak stycna plocha. Tomas je dobrej kluk ale psat by takhle nemel. Zvlast ne pro masy. Tady to neni jen blog 10tilete blondyny ctou to tisice lidi a ma je to vzdelat a ne zblbnout. Pro tebe je ale asi pozde soude dle tve reakce.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #15 Soustruh - vloženo: 09.10.2011 v 10:48:58

    odpověď na jan.vitek — #3 A on na to: „No, žádná sláva to není.“ ;-) :-D

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #14 Zirda - vloženo: 09.10.2011 v 10:21:17

    Tomáš Taich má svůj styl psaní. Je příjemné číst články autorů s různým přístupem k psaní. Článek určitě prošel cenzurou MTBS. Velice se mi líbí, jak TT popisuje 29ky obecně. RBčko se zdá parádovací, :-). I když mně osobně postačuje 29ka HT. Díky za článek.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #13 BikerX - vloženo: 09.10.2011 v 07:18:48

    Mě to naopak teda přišlo jako fajn čtení napsaný sice trochu jinak, ale kdo zná autorův styl tak ví a chápe. Ovšem kdo na něj není zvyklý a neoplývá patřičným středně vysokým IQ, může mít zřejmě občas problém :-) Takový je holt život.

    1. na tento komentář reaguje petr — #
    2. na tento komentář reaguje petr cerveny — #16
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #12 Petr Červený - vloženo: 08.10.2011 v 21:20:28

    Ten článek psala nějaká smažka? :D Komlikovaná sousloví jako z druhé třídy, snaha zaujmout aniž vím jaká slova používám a co doopravdy znamenají... Například obrat větší adhezní plocha, chochó :D Ale tak, aspoň jsem se pobavil. Kolo je boží, i když vlastně moc nepruží, vono vlastně pružit nepotřebuje, protože má docela pružný pláště :D

    PS: Technicky vzato to McPherson být nemůže, on by totiž musel mít "v případě zadní stavby jízdního kola" "Horst link". Na McPhersonu typicky není mezi tlumičem a zavěšením kola čep, kterýžto na IQčku je.

    PPS: Co je to prosím "lepší kontrola lineárního zdvihu"??? To mi fakt vrtá hlavou, asi dneska nezaberu. Osobně, raděj bych měl zdvih progresivní, lineární je na kole dost naprd.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #11 ICE - vloženo: 08.10.2011 v 16:47:57

    chtěl bych zde od Petra z RB videt, ze jde skutecne o MAcPherson

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744