Remerx RTX 28 TEST

Celou jednu závodní cyklokrosovou sezonu absolvovala tato kola. Zde je pár poznatků...

Autor: Jakub Truksa, Petr Bureš
Remerx RTX 28 TEST

Česká firma Remerx investovala v posledních letech značné prostředky do vývoje a výroby vlastních zapletených kol. Výsledkem je spousta modelů jak silničních, tak bikových určených pro závody i běžnou jízdu.

MTBS po celý podzim a zimu sledovalo v rámci projektu "Jak se stát cyklokrosařem" to, jak si vede cyklokrosový set kol Remerx RTX 28, zdali vydrží začátečnické chyby svého pilota a zdali se mu podaří úspěšně "přežít" závodní nasazení.

Nejprve krátké představení

Remerx RTX 28 je set galuskových zapletených kol určených jak pro použití na silnici, tak v cyklokrosu. Duralové ráfky jsou stočeny z materiálu třídy 6082 a osazeny dvaceti paprsky na předním a čtyřiadvaceti na zadním kole.

Přední výplet je proveden takzvaně napřímo s paprsky usazenými uvnitř zvýšené příruby náboje. Zadní kolo již využívá pro optimální přenos síly na ráfek křížený výplet. Špice jsou zde usazeny po dvojicích v hvězdicových přírubách náboje.

Uchycení špic v ráfku předního i zadního kola pak zajišťují nově upravené niple se zvětšenou dotykovou plochou, díky kterým se síly působící na ráfek rozkládají rovnoměrněji a při správném dotažení by se ráfek neměl tak snadno rozcentrovat.

Set RTX 28 je standardně určen pro ráfkové brzdy, a to jak silniční, tak cantilever cyklokrosové, nicméně Remerx je schopen dodat tato kola rovněž v kotoučové variantě, což s očekávaným nástupem tohoto bikového fenoménu na silnici může být v budoucnu jedině výhodou.

Kola se vyrábějí, jak je tomu u Remerxe běžné, v podstatě na zakázku, a tak si můžete volit z mnoha barevných variant. Bílo-černá kombinace je jednou z variant. Celý set zapletených kol bez rychloupínáků a galusek váží necelých 1600g a jeho cena je stanovena na 6 976,- Kč.

Přečteno - 45887x Tagy: testy remerx cyklokros
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyTEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
    TEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
  2. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  3. Mistrovství EvropyMistrovství Evropy v cyklokrosu hostí španělská Pontevedra
    Mistrovství Evropy v cyklokrosu hostí španělská Pontevedra
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  5. Český pohárHSF System Cup pokračuje v Kolíně
    HSF System Cup pokračuje v Kolíně
  6. Testy - RecenzeTestovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
    Testovali jsme nejnovější Bosch Performance CX

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #12 Mářa - vloženo: 01.09.2012 v 23:05:27

    no, mám zkušenost s jejich RTX v galuskovym provedení a Magicama na 29er a už nikdy více.

    u RTX během prvních dvou set kilometrů praskly asi tři dráty. Po přepletení v Remerxu už byly v pořádku, vydržely CX sezonu, ale i tak nemůžu říct že jsou fajn. Ráfek je měkkej, v místech niplů se vytahává.

    Magicy na 29er jsou jetý sezonu a kus v terénu s občasnym závodem (několik pohárů v XC a maratony). Náby jsou oddělaný a ráfky se neskutečně vlní. V současný době kola drží pohromadě jen dráty zalepený v niplech. A já ted má obavy do toho vůbec šahat, aby se to nerozesralo ještě víc

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #11 Kosatka - vloženo: 01.09.2012 v 14:50:04

    Já si nemůžu pomoct ale Remerx se mi líbí a fandím mu. Bohužel ty spokojený jsou spokojený a jezděj a šťouralové pomlouvaj, jasně že nejde srovnávat se Zippama. Prosím napište sem někdo nějaký i pozitivní hodnocení.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #10 Floyd - vloženo: 01.09.2012 v 11:11:11

    Co to tu kecas za hovadiny. To nemate na Slovensku vlastni forum ze musis chodit psat hovadiny sem?

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #9 jeffer - vloženo: 01.09.2012 v 09:30:45

    Dopĺňam k predchádzajúcemu: kazeta (Ultegra) zažratá do orechu tak, že sa nedá dať dolu. Nejde o koróziu, ale o to, že sa kazeta zarezáva do výstupkov v orechu (príliš mäkký materiál). V prednom náboji sa objavila vôľa (drobná; na úrovni galusky milimeter–dva), ktorej sa neviem zbaviť ani dotiahnutím osi.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #8 jeffer - vloženo: 15.05.2012 v 14:34:07

    Drôty praskajú jeden za druhým (nezáberová strana zadného kolesa, vždy pri silovom zábere, kolesá kúpené minulý rok; praskajú v závite, takže vždy strhnúť galusku, vymeniť špicu a nipel a znovu lepiť – fuj!), od Remerxu radšej ruky preč. Náboje po cca 2000 km zatiaľ bez problémov.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #7 bike1982 - vloženo: 02.04.2012 v 18:06:51

    odpověď na bikecontrol — #6Nahradní špice dávali jen na hliníkové modely z roku 2009, kdy to ještě neměli vychytaný. Modely 2012 dle borců z Remerxu jsou už ok a proto už je nedávají. Co říkáte na nové Stingy na přímých špicích Sapim - za tu cenu jsou bezkonkurenční.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #6 bikecontrol - vloženo: 01.04.2012 v 20:58:44

    No, Remerx jako výrobce ráfků si může říkat co chce, ale až bude dělat zapletená kola na nábojích, kde se nerozsypou ořechy, nepopraskají dráty, které dává k novým kolům KDYBY NĚCO ( myslím, že se samotnýma ráfkama nikdo neměl žádný problém :) ), a cena zůstane zachována, tak pak teprve můžeme říct : "dobrá cena/výkon :) :)

    1. na tento komentář reaguje bike1982 — #7
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #5 Pepi - vloženo: 26.03.2012 v 06:52:46

    odpověď na bike1982 — #3 po zkušenostech už jedině samotný ráfek naplést na jiné náboje s klasickýma drátama, pak je to ok :-)

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #4 cock99 - vloženo: 25.03.2012 v 21:13:30

    Moje koupě Vikingů byla velká chyba po 500km odešel ořech moc pěkná volnoběžka i dopředu,praskání drátů nekomentuji a ložiska taky žádná velká sláva:-(

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #3 bike1982 - vloženo: 25.03.2012 v 17:26:37

    Vlastním kola Viking už druhou sezonu a kromě výměny ložisek po dvou sezonách a dvou prasklých drátů - mojí vinou. Nedám na kola dopustit-jedou svižně a rychle. poměr cena a výkon jsou nepřekonatelné.

    Praskání drátů záleží samozřejmě i na technice jízdy a údržbě setu...

    Těď si chci koupit nové Stingy od Remerxu na přímých redukovaných špicích SAPIM - myslím, že budu zase spokojený?

    1. na tento komentář reaguje Pepi — #5
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #2 Ondřej - vloženo: 25.03.2012 v 13:01:43

    To asi byla nějaký vyjímečný set.Má osobní zkušenost jak mechanika tak závodníka:jak na kolech Vikong tak Alcyonech občas i Rtxech opakované praskání drátů po vyreklamování a zaslání do Remerxu.kde "odborně" opravily po dalších 40 km na silnici(Alcyony) opět prasklé dráty.U SAW špatně vyrobené díly v náboji(valká osa v ložisku).Atd

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #1 Lukáš - vloženo: 23.03.2012 v 20:11:15

    Nemáte fotku, jak vypadá ořech?? Já jsem s tím měl u Remerxu trochu problémy.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744