Rychlebské stezky bodují se Superflow trailem

Na blížící se cyklosezonu lákají Rychlebské stezky návštěvníky na internetu hned dvěma videoklipy... 

Autor: Pavel Horník
Rychlebské stezky bodují se Superflow trailem

Oba videoklipy jsou o nově vybudované trase – Superflow trailu. Obě úspěšně „bodují na internetových stránkách“ – druhý z nich má po necelých dvou týdnech více než 15 000 shlédnutí a odkaz na něj byl zveřejněn i na prestižních světových webových stránkách věnujících se horským kolům!!! Video nabízí záběry z „hravé“ stezky, na které si užívá trojice jezdců. Vše je zasazeno do krásné rychlebské přírody a doplněno o chytlavou hudbu. Video z budování Rychlebského Flow Trailu jste si mohli prohlédnout před několika týdny v našem Videomixu.

Tuto speciální trasu budovali Rychlebské stezky v loňském roce společně s odborníky z Walesu, s Rowanem Sorrellem a jeho partou Back On Track. Velká Británie je kolébkou evropského budování trailů pro MTB a Back On Track patří k současné špičce ve stvbě stezek podle nejnovějších trendů. Postavit stezku tak, aby byla zábavná pro méně zkušené jezdce i pro závodníky – to je to největší umění. Tak, aby se na ní každý mohl zlepšovat a odnést si skvělé zážitky z nekonečné plynulé jízdy.

Zatímco v britském Walesu najdete nejdelší plynulý sjezd na vybudované stezce v délce 2,4 km, Superflow trail přináší téměř 8 km nepřetržité zábavy!!! Jedná se o styl stezky, na které najdete terénní vlny, klopené zatáčky, občas vás bude houpat nahoru a dolů, nebo vás vtáhne mezi stromy. Vše ve svižném rytmu. Kouzlo spočívá v tom, že trasu budovali zkušení jezdci a každý úsek stále zkoušeli na kole, tak, aby byl ideální.

Rowan Sorrell se více než 7 let věnuje profesionálně budování trailů pro MTB. Během stavby trasy byl pokácen pouze jeden strom, který byl použit na lávku přes bažinatý úsek. Trasa byla budována za významné finanční spoluúčasti Olomouckého kraje, dále Lesů České republiky a z velké části také z peněz získaných z provozu Infocentra Rychlebských stezek.

Superflow trail měl možnost projet i Shane Wilson z americké asociace IMBA, který ho hodnotil v superlativech a doporučil pro certifikaci IMBA Floucountry trail. Toto speciální označení trailů stavěných podle nejnovějších trendů má na světě pouze 5 stezek!!! Rychlebské stezky se o něj budou ucházet v letošním roce.

Superflow trail bude v Černé Vodě slavnostně otevřen 26.4.2013 u příležitosti mezinárodní konference o současných trendech v budování MTB trailů a resortů. Večer po konferenci zde vystoupí Lenka Dusilová a na sobotu bude nachystán bohatý program pro veřejnost.

Díky nové trase budou Rychlebské stezky nabízet více než 60 km tras. Je to délka, která díky převýšení a náročnosti už skýtá program na celý víkend. Trasy se dělí podle náročnosti na lehké, střední a těžké. Veškeré zázemí najdete v obci Černá Voda.

Informace na www.rychlebskestezky.cz

Foto: Rob Trnka & Pavel Horník

Superflow Trail - Rychlebské stezky from Slavik Petr on Vimeo.

Přečteno - 25572x Tagy: trailbiking rychleby
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníFotogalerie: Rychlebské stezky 2015
    Fotogalerie: Rychlebské stezky 2015
  2. OstatníRychleby 2015 - po šesti letech
    Rychleby 2015 - po šesti letech
  3. OstatníHans Rey v Rychlebách
    Hans Rey v Rychlebách
  4. OstatníV Rychlebech startuje konkurence
    V Rychlebech startuje konkurence
  5. TechnikaFotogalerie: BMC fourstroke FS02
    Fotogalerie: BMC fourstroke FS02
  6. OstatníStartuje Soutěž Bell Super Photo Battle
    Startuje Soutěž Bell Super Photo Battle

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #38 Pavel Nový - vloženo: 16.02.2013 v 17:45:10

    odpověď na Sandra — #35 ano, jezdím jedním směrem, a to dopředu, couvat jsem se zatím na kole nenaučil... jinak v Rychlebech jsem byl jednou a to zhruba před 2,5 lety a na SpS dvakrát. Pokaždé nadšený.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #37 Zirda - vloženo: 15.02.2013 v 11:16:08

    Hnacím motorem vývoje i zániku lidské rasy je POHODLNOST. Budoucnost většiny jsou umělé traily, možnost vývozu autem, lanovkou. Proč bych měl ujet 50 km, abych si užil 5 km nejlepších trailů, když můžu vlítnou do bikeparku, na stezky, na traily a mít větší efektivitu, více zážitků za mnohem méně energie? Dojet do cíle a pak už se ládovat jídlem a pivem. To je prostě pohodlnost. Je to mnohem jednodušší než klasické "putovací" MTB. Asi ani nemá cenu řešit, jestli je to dobře či špatně. Podobně jako můžeme nadávat, lamentovat, čepýřit se, jak naše pojetí ryzího MTB je jediné správné, ale to je asi tak vše, co můžeme proti drtivé převaze dělat, :-).

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #36 McBlacky - vloženo: 15.02.2013 v 10:52:37

    odpověď na Bob damek — #30 máš pravdu, ovšem dost sportů o kterých mluvíš bylo výsadou hrstky tvrdých sportovců. Dnes s rozšířením informací a dostupností materiálu se ke sportu může dostat a dostává daleko širší základna lidí a zákonitě vzniká širší prostor pro nabídku. V některých sportech se vytvořily komunity, které už jiné, než umělé terény nevyhledávají (Bikeparky například). Jestli to je správně nebo ne, musí každý zhodnotit. Je otázka jestli by bez existující nabídky dělali sport ve volné přírodě, nebo vůbec.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #35 Sandra - vloženo: 14.02.2013 v 21:19:04

    odpověď na Pavel Novy — #33 Pokud jezdíš také jedním směrem, tak to nikdy nepochopíš:)

    1. na tento komentář reaguje pavel.54321 — #38
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #34 head - vloženo: 14.02.2013 v 16:27:47

    odpověď na Pavel Novy — #33 touche :D

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #33 Pavel Novy - vloženo: 14.02.2013 v 13:58:33

    muzu se zeptat co znamena "svobodny biking"?

    1. na tento komentář reaguje head — #
    2. na tento komentář reaguje head — #34
    3. na tento komentář reaguje Sandra — #35
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #32 Michael Šimek - vloženo: 14.02.2013 v 12:47:06

    odpověď na Bob damek — #30 Pekne receno, kazdpoadne si myslim ze se oba pohledy nevylucuji. Ja si rad vyjedu do lesa jenom protoze je tam hezky a protoze mam rad prirodu, ale zaroven si i rad vyjedu tim adrenalin-endorfin-ovym zpusobem. Jedno se dela lepe v urcitych podminkach, druhe zase v jinych, myslim ze oboje muze ale zit vedle sebe bez toho aby jedni urazeli druhe a obracene, jak se tu bohuzel deje.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #31 Brumik - vloženo: 14.02.2013 v 10:46:45

    odpověď na Parcones — #29 Děkuji za smysluplný, rozumný komentář k tématu. Takových lidí je třeba nejvíce v naší společnosti. Napadá mne jen ta o potrefené huse, nebo spíše o potrefeném megahouserovi, :-).

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #30 Bob damek - vloženo: 14.02.2013 v 10:36:10

    Pravdu mají obě strany. Jde o rozštěpení sportu obecně. Zejména pak těch přírodních. Jsou lidi co si více všímají při sportu přírody a pak ti co vidí ve sportu jen výkon a adrenalin , endorfin atd. Kde jsou lezci pískaři, lezeme od nýtu k nýtu a po umělých stěnách s horním jištěním. Kde jsou alpští horolezci s lany a skobami, lezeme po zajištěných cestách po ocelových lanech, řetězech, kramlích a lávkách, máme kletersteig. Kde jsou skialpinisti se závodem přes Obří důl a Sněžku. Dnes se běží závod v noci s čelovkou po sjezdovkách v Peci. Kde jsou Beskydské vyhlášené běžkařské "šusy" na hřebenech, jezdíme po rolbované Beskydské magistrále. Kde jsou boule na sjezdovce na Lysé hoře, dnes když není nastříkáno a urolbovaný manšestr tak nikdo neumí carvovat ( dříve se říkalo lyžovat). Dříve nám stačil Bezručův výplaz na Lysou horu, dnes chodíme 24 hodin a v povinné výbavě nám pořadatel proti bolesti nařizuje mít brufen,...Otázkou je zda jsou bikeparky a singletraily popřením podstaty MTB ? Když přišlo MTB otevřelo nám novou dimenzi jízdy v krajině , dnes nám nejde o krajinu v prvé řadě, jde o zážitky, kupte si balíček zážitků, nejlépe ve slevomatu, stačí závod KPŽ nebo den na RS a užíváme si to. Někteří jsou z toho spokojeni , někteří uspokojeni...někteří hledají i jiné pocity, hledají jízdu krajinou , kde je krajina cíl a stopa po biku co nejméně vidět.

    Přeji krásné zážitky ať už jezdíte kdekoliv.

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #32
    2. na tento komentář reaguje McBlacky — #36
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #29 Parcones - vloženo: 14.02.2013 v 10:10:35

    odpověď na Brumik — #28 Člověče, ty jsi úplně mimo. Namoč si přirození do teplé vody. To ti pomůže! Alespoň dočasně.

    1. na tento komentář reaguje Brumik — #31
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #28 Brumik - vloženo: 14.02.2013 v 09:44:53

    odpověď na Aleš Procházka — #26 To je lidská závist, jak typicky české "když nemám já, on taky mít nemůže". Každému není po chuti byznys cyklomaratonů, stejně jako méně agresivní byznys stezkování, trailování. Alespoň máte jen jednoho identifikovatelného protivníka, tudíž se mu lze pokud možno co nejvíce vyhnout. Dle mého názoru stezky na Rychlebsku jsou vynikající počin. Jsem rád, že se daří stezkám právě tam, držím palce. Přestože jsem také spíše zastánce svobodného bikování a dívám se na stezkování trochu přes prsty, ale rád se projedu i tam a utratím tam nějaké peníze, :-).

    1. na tento komentář reaguje Parcones — #29
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #27 Babaja - vloženo: 14.02.2013 v 07:35:13

    odpověď na Parcones — #25Devastovat les trialy :-)To mě teda pobavilo!To je to "poslední", čím je les devastovaný!Když pojedeš někdy po lese (zmiňovaná svobodná jízda krajinou), tak se nedívej jen na přední kolo a rozhlídni se taky kolem sebe.Pak zjistíš, že realita je poněkud jiná!Bajku zdar.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #25 Parcones - vloženo: 13.02.2013 v 13:06:33

    Já jsem tolerantní. Kdybych nebyl, tak vezmu bagr a traily zahrnu:) Ale vážně. Je to alternativa, samozřejmě. Ale podobná jako lunapark a jeho kolotoče. Každý nemusí do lunaparku, mnoha lidem se podobná "lidová"zábava příčí. Charakter původních loveckých chodníků má opravdu do singlterků daleko. Nebo že by dřív myslivec potřeboval krumpáčem odklopit zatáčku, když šel na srnu? Že by potřeboval cestu přes mýtinu potlouct prknama? Naštěstí to má většina lidí, co jezdí na kole, v hlavě v pořádku a jezdí si kudy chtějí, kam chtějí, kdy chtějí, jakým směrem chtějí.A že je les hospodářsky využívaným územím ještě neznamená, že je potřeba ho devastovat traily, které do lesa rozhodně nepatří.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #26
    2. na tento komentář reaguje Babaja — #27
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #23 Parcones - vloženo: 13.02.2013 v 11:25:14

    Každý singltrek je především pokus o kšeft a o nic jiného. Souhlasím s madcatem, že není nad svobodnou jízdu krajinou. Žádné singltreky u nás potřeba nejsou. Stačí zajet do jakéhokoliv lesa a stezek je stovky, tisíce kilometrů - přírodních. Nebo opravdu někdo potřebuje k jízdě na biku umělé úpravy terénu? Nebo jezdit jen určeným směrem? To opravdu všichni chtějí? Jakákoli stezka je hrozbou pro svobodné bikování. Ale pokud už tu jsou, asi je nikdo nezboří a ať si tam klidně cvičené opičky jezdí. Já dávám přednost čisté přírodě. A hlavně, ať nikdo netvrdí, že traily chceme všichni. myslím, že je potřebuje opravdu malá menšina bikerů.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #24
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #22 madcat - vloženo: 13.02.2013 v 10:39:39

    odpověď na madcat — #20 Abych doplnil můj předchozí příspěvek a zamezil tak případnému nepochopení nebo osočování z čehokoliv: nemám samozřejmě ani tak strach z Rychlebských stezek. Spíš jsem při psaní měl možná na mysli Singltrek pod Smrkem (R), potažmo samotného autora tohoto projektu, kterého osobně považuju za hrozbu pro svobodné bikování v terénu v ČR. Jeho neustálý tlak na samosprávy a odpovědné osoby a prosazování jeho konceptu terénní cyklistiky se mi prostě nelíbí, nemluvě o již tolikrát zmiňovaném způsobu, jak si tento svůj byznys rozjel... Obrazně řečeno zavřít cyklisty do ohrady, aby od nich byl jinde pokoj, protože oni teď přece "mají kde jezdit", no doufám, že se toho nedožiju...

    Omlouvám se za odbočení z tématu, musel jsem to ze sebe vypsat :-). Za mě osobně Rychlebským stezkám palec nahoru, zábava veliká a klobouk dolů před autorama za vynaloženou námahu, ale pocit ze svobodného bajkování kdekoliv mně to nenahradí.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #20 madcat - vloženo: 13.02.2013 v 09:53:27

    odpověď na Ondřej T. — #17 "Skutečně se domníváš, že v těchto projektech je budoucnost CR/SR?" - přišli na to před mnoha lety v zámoří, přišli na to v Evropě a konečně na to přichází i někdo u nás.

    Za mě osobně teda doufám, že v takovýchto projektech budoucnost NENÍ, byť by byly vybudovány sebelépe a jízda na nich byla sebezábavnější. Jako alternativa ano, ale jako budoucnost prosím pěkně raději ne, já preferuji svobodu a možnost jet kamkoliv se mi zlíbí. Trochu pod čarou těchto projektů vidím drobným písmem něco jako "tady jsme vám udělali trail, tak budete jezdit TADY a ne jinde", doufám, že nejsem příliš paranoidní. Doufám, že budou lidi rozumní, a tímto nastíněným směrem se terénní cyklistika ubírat nebude.

    1. na tento komentář reaguje madcat — #22
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #19 KRAJIC - vloženo: 13.02.2013 v 09:14:46

    sigilar: nulo...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #18 petan - vloženo: 13.02.2013 v 06:07:49

    Výborně přátelé, je vidět, že Traily a obzvlášť ty oficiální jsou tématem, na které nemají všichni stejný názor. To ale opravdu neznamená, že je potřeba si tady navzájem nadávat a osočovat se. Rychleby, Smrk, nebo třeba Vsetínsko jsou lokality, kde se trailům daří a přispívají na ně nemalou měrou i místní regiony. Jejich popularita neustále roste a asi není na pořadu dne řešit, zda-li je to správně, či nikoliv. Prostě to tak je a komu se to nelíbí, tak ať tam prostě nejezdí.

    Na druhou stranu je tu ale také spousta lokalit, kde jsou traily neoficiální v mnoha případech i nelegálně budované a to je poněkud jiné téma, byť se i na takovýchto trailech jezdí velmi dobře a skýtají zábavu většinou jen velmi omezené skupince místních jezdců, kteří je budují a vědí tak kde se přesně v neznačených místech nacházejí. Vždycky je potřeba hledat kompromis tak, aby výsledkem nebylo vzájemné dělání naschválů, ale spíše respekt obou stran k nastaveným pravidlům. Je jasné, že né všichni chtějí jezdit po asfaltových cyklostezkách .

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #17 Ondřej T. - vloženo: 13.02.2013 v 01:24:49

    odpověď na sigilar — #16 "Skutečně se domníváš, že v těchto projektech je budoucnost CR/SR?" - přišli na to před mnoha lety v zámoří, přišli na to v Evropě a konečně na to přichází i někdo u nás.

    To, že je uprostřed lesa jeden vyhlazený trail sloužící k tomu, aby malý český človíček konečně pozvedl své obézní pozadí z pohovky, odložil pivo, chipsy a šálu svého oblíbeného fotbalového či hokejového klubu a jel se provětrat, to mi přijde fajn.

    O dost fajn, než přístupové cesty pro harvestory a pokácené lesy. Ale to se dělá přeci pro peníze a tak je to vpořádku.

    odpověď na sigilar — #15 "Novinky si čtu, čtu i iDnes, Aktuálně" - tím jste o sobě řekl prakticky vše, co jsme nechtěli vědět (v onom bulvárním seznamu chybí už snad jen Blesk a jim podobná "média"). Hodně štěstí s Vaší "vyzrálou" zabedněností a odmítavým postojem k novým věcem, protože přeci "za mýho mládí, jó, to bylo všechno jinak".

    1. na tento komentář reaguje madcat — #20
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #16 sigilar - vloženo: 12.02.2013 v 23:28:20

    odpověď na georgo — #11 Skutečně se domníváš, že v těchto projektech je budoucnost CR/SR? :)

    Omlouvám se všem, ale již tu nebudu pokračovat v této diskuzi. Nerad diskutuji (až na některé zdejší výjimky) s nedospělými jedinci. Nemyslím nedospělost věkem ale mentální. Mějte se hezky.

    1. na tento komentář reaguje Ondřej T. — #17
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #15 sigilar - vloženo: 12.02.2013 v 23:13:34

    odpověď na Vašek — #10 Na fotbal koukám maximálně v případě MS, řízek juím u stolu, chipsy jím tak jednou za rok. Moc mi nechutnají. Pohovku používám, asi jako každý. Novinky si čtu, čtu i iDnes, Aktuálně, zpravodajství na CNN, CyclingNews a další naše i zahraniční portály portály. Mé zájmy jsou širší než traily:) Jestli mám děti a kolik, tak do toho ti opravdu nic není. Máš ještě nějaké kádrové otázky? A co ty, ty nejíš řízky?:)

    1. na tento komentář reaguje Ondřej T. — #17
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #14 sigilar - vloženo: 12.02.2013 v 22:59:21

    odpověď na zmatenej ctenar 2 — #12 Skoro to vypadá, že v rámci tvého pracovního procesu se dvakrát až třikrát zahlédneš v zrcadle:) Požádej své rodiče, ať ti pořádně nařežou, když to neudělali když jsi byl malý a ještě se s tvou drzostí možná něco dalo dělat. Časem, až dospěješ, možná pochopíš, že existují lidé, kteří mají mezi sebou rozdílné názory a nemusí si za to nadávat. Ale k tomu se opravdu musíš dopracovat. Akorát pro někoho to je moc dlouhá cesta. Rozhodně po ní nedojedeš po trailu.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #13 Roman Vacek - vloženo: 12.02.2013 v 22:25:05

    odpověď na Sigilar — #5 Jistě je lepší mít vlastní názor, třebas pomýlený, nežli jít slepě se stádem. Navíc oceňuji, že se držíš v mezích slušnosti - asi máš, stejně jako já, pubertu něloik desetiletí za sebou. Chceš-li si sám před sebou udržet čistý štít, tak se tam nikdy nevydávej, procento pubescentů na stezkách by tě zklamalo. Překvapily by tě mámy s juchajícími dětmi i funící páprdové nebo třeba cykloturisté s brašnama na kolech. Ale i kdybys tam nebo třeba na Singltrek zavítal, tak v žádným případě na trail nevjížděj - sice by ses celý den usmíval, ale představ si potom ten guláš v hlavě. Ať jezdíš na kole kdekoli, přeji ti mnoho radostných kilometrů!

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #12 zmatenej ctenar 2 - vloženo: 12.02.2013 v 19:29:40

    odpověď na Sigilar — #5 S tebou bych se rád seznámil. Díky pracovnímu procesu potkám do týdne tak dva až tři totální blbce. Ale ty, ty jseš něco extra.

    1. na tento komentář reaguje sigilar — #14
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #11 georgo - vloženo: 12.02.2013 v 18:51:45

    RS su super, vsetko co je tam spravene uplne zapada do lesa, nevidim na tom nic zle a skor si myslim, ze ich vyuzivaju aj polovnici na rychlejsi presun k posedom.

    Uplna sleha mi prijde znacka bajku (RS) na posede. Tam je vidno, ze nikomu z polovnikov to nevadi.

    Podporujem tieto aktivity a na margo neprajnikov chcem povedat, ze dopad tohto projektu je daleko za hranicami ich chapania.

    V takychto projektoch je buducnost SR/CR, mame tu co ponuknut a je super, ze par ludi nieco robi, narozdiel od mudrlantov pri pive.

    Bol som tam a rad tam opat pojdem utratit svoje peniaze a podporit region.

    1. na tento komentář reaguje sigilar — #16
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #10 Vašek - vloženo: 12.02.2013 v 18:05:40

    odpověď na Sigilar — #5 mohu se tě zeptat, zda na fotbal koukáš z pohovky nebo z křesla? A máš u toho raději řizek nebo stačí jen chipsy? A na MTBS jsi přišel z Novinky.cz ? Vše, co je děláno pro sport, děti , rodiny já osobně podporuju. Tvé děti ale o toto asi přicházejí, a to tím tvým hloupým postojem. Pokud tedy děti máš, aha!

    1. na tento komentář reaguje sigilar — #15
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #9 Fanda - vloženo: 12.02.2013 v 16:51:27

    Dobry projekt. Jen vice takovych. Stejne jako kvalitnich skiarealu. Jeseniky maji zit z turistiky. Jejich ochrana v soucasne podobe je totalni zeleny terorismus.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #8 McBlacky - vloženo: 12.02.2013 v 16:46:28

    odpověď na Sigilar — #5 Nechám stranou otázku jestli vůbec jsi byl na RS a víš o co jde.

    Já Flow trail neviděl, ale to co tam bylo postavené dříve respektuje původní lesní stezky a nijak zvlášť nezasahuje rušivě do koncepce lesa. Nebo tedy ne více, než kdyby tam vedla značka KČT.

    Tamní masiv již dříve doznal řádově větších úprav ve spojení s těžbou nerostných surovin.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #7 jes - vloženo: 12.02.2013 v 16:22:16

    odpověď na marty — #6a ma cenu to vysvetlovat??

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #6 marty - vloženo: 12.02.2013 v 15:45:01

    Sigilar....muzete prosim laikovi rozvest cim tento trail devastuje lesy? prosim odborne dolozene informace a fakta nikoliv nesmyslne, bezduche kecy.

    Stezky se nenachazi v zadne PP, NPP, PR, NPR, NP, CHKO....tak nerozumim v cem je podle vas takovy problem.

    Dekuji

    1. na tento komentář reaguje jes — #7
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744