Rychlebské stezky spojily síly s GT Bicycles

V sezóně 2013 se Rychlebské stezky spojí se značkou GT.  Pod svá křídla si totiž tuto trailovou lokalitu vezme český distributor kol GT Bicycles - firma Aspire Sports.

Mnozí z vás měli po léta spojeny Rychlebské stezky se značkou Merida. Smlouva o spolupráci ale vypršela a nové vedení této firmy už nepřikládalo další spolupráci s Rychlebskými stezkami takovou důležitost, jako tomu bylo v předchozích letech. Tím se otevřely dveře pro jednání s novými partnery. Pro provozovatele trailů v okolí severomoravské Černé Vody bylo důležité najít partnera, který je svým zaměřením blízký trailovému ježdění.

S firmou Aspire proběhlo několik jednání a ukázalo se, že o spolupráci mají obě strany vážný zájem. "V Aspire máme silného partnera, který nám kromě špičkových kol do půjčovny může nabídnout i další podporu. Díky tomu najdete v naší základně už od začátku sezony (tedy od 30. března) i batohy Osprey, Přilby Uvex, pláště Maxxis či další vybavení. Být ve stejných barvách jako Athertonovi, kteří jsou doma ve Walesu, kde to máme tak rádi, či Hans Rey, který přišel s myšlenkou Flowcountry trailů, je pro nás poctou," říká ke změně partnera duchovní otec Rychlebských stezek Pavel Horník.

René Zeman, promo manager firmy Aspire Sports, dodává:  “Rychlebské stezky jsou pro mě samotného i řadu zaměstnanců naší firmy srdcovou záležitostí. Proto je pro nás velkou ctí, že můžeme tento unikátní projekt spojit právě se značkou GT bicycles. Doufáme, že se nám společně podaří rozšířit řady jezdců, kteří si přijedou vychutnat tento dokonalý bikerský zářitek.”

Foto: Rychlebské stezky

13.03.2013 - Závody - autor: TomasGladis - 6895x rychlebské stezky gt
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: GT 2025
    Fotogalerie: GT 2025
  2. Tech newsGT 2025
    GT 2025
  3. OstatníVideo: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
    Video: GT Grade X & Kristýna Havlická na Rychlebkách
  4. TechnikaFotogalerie: GT Force Carbon Elite
    Fotogalerie: GT Force Carbon Elite
  5. PreviewGT Force Carbon Elite - základní endurko
    GT Force Carbon Elite - základní endurko
  6. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #22 Slooper - vloženo: 18.03.2013 v 14:49:18

    McBlacky: A nestačilo tam tedy postavit ty zahrádky u hospod když jsou narvané bikery? :) a neničit lesy? Já překvapivě v terénu nepotkal skoro nikoho!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #21 McBlacky - vloženo: 18.03.2013 v 13:42:03

    odpověď na Slooper — #19 nevím tedy jak jsi se koukal. Já byl v lokalitě dvakrát a zahrádky hospod pokaždé narvané cyklisty, překvapivě i v terénu jsem jich dost potkal. Troufnu si říct, že bez RS by se tam nevydala ani desetina. Masiv ve kterém jsou RS (severní strana Studničního vrchu) by bez nich byl téměř nezajímavý.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #20 umefera - vloženo: 15.03.2013 v 22:18:04

    odpověď na Slooper — #19 každý má jiné koníčky, ty chodíš do bordelu a na střelnici a jiní si třeba rádi projedou rychlebské stezky. Rychleby jsou parádní projekt a jejich negativní vliv na přírodu je zanedbatelný oproti ostatní věcem co se tady dějí...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #19 Slooper - vloženo: 15.03.2013 v 15:44:06

    Já byl na Rychlebách dvakrát. poprvé ze zvědavosti, podruhý s kámošem. Nezdá se mi , že by to tam stezkama nějak oživili. Skoro nikoho jsem nikdy nepotkal. Také bych neřekl že stezky les nazasáhly, opak je pravdou. I když to je zajímavé poježdění, něco podobného do lesa nepatří. Už tam nepojedu. Jízda volnou krajinou je lepší. A jestliže to tam v tom kraji chtěli opravdu oživit, mají si tam najmout akvária s delfínama, postavit střelnice a nechat tančit holky u tyče.

    1. na tento komentář reaguje umefera — #20
    2. na tento komentář reaguje McBlacky — #21
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #18 jaczub - vloženo: 15.03.2013 v 14:54:29

    Řeknu to asi takhle: zajeďte si na Rychleby, nebo do Walesu, nebo do Utahu či Colorada. Potom hodnoťte a suďte. Zrovna v oblasti Rychleb vybudování Stezek nepřineslo jenom novou lokalitu, kam se sjíždějí bikeři, ale i zajistilo oživení takřka mrtvé a chudé části bohem zapomenutého kraje. Podívejte se, jak citlivě a přirozeně vypadají stezky po roce od vybudování - jako by tam byly odnepaměti. Koneckonců z části na původní lesnické stezky navazují. V tomhle nevidím devastaci přírody, ale téměř splynutí s ní. Víc takových akcí - i v součinnosti s Kraji a Lesy ČR - ať se podpoří obnova lesních cest, ať se vytyčí trasy vhodné/určené pro bikery. Do kopce i z kopce. Podobným projektům fandím, zároveň je ale slepě neobhajuji. Každý má právo volby. Někdo jezdí v lese, někdo po asfaltu. Cyklistika je jen jedna, tak žijte, resp. jezděte a nechte jezdit ostatní.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #17 Petr K. - vloženo: 15.03.2013 v 14:03:33

    Osobně RS a podobné projekty nemusím. Prostě proto, že jejich důsledkem je příliš vysoká koncentrace bikerů na jednom místě. Já ale jezdím do lesů a luk odpočívat a čerpat energii. Samota je právě jedna z věcí, která mě na bikingu tak láká. Takže já si raději vystačím s těmi "přirozenými" traily.

    Ale přesto podobným projektům maximálně fandím. Přijde mi to asi tak 1000x šetrnější a racionálnější, než kácet celé svahy kvůli novým lanovkám a sjezdovkám, než asfaltovat rádoby rekreační cyklostezky podle narovnaných potoků nebo stavět železobetonové rozhledny bez rozhledu uprostřed ničeho pro "oživení cestovního ruchu". Cosi mi napovídá, že úprava jednoho nového trailu nezatíží přírodu ani z desetiny tak, jako když se v lese v rámci těžby rozjezdí pár set metrů cest těžkou technikou a do půdy vytečou litry olejů a paliva.

    Takže za mne, jen do toho!!! Jen houšt a větší kapky!

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #16 Radek Trembač - vloženo: 14.03.2013 v 17:54:31

    odpověď na petr_ — #15 Přesně tak je to u nás, těžební stroje rozjezdily turistické stezky po celém lese, který rozhodně není monokultura a vyskytuje se tu i pár vzácných rostlin. Stezky jsou navštěvovány denně tak +- 30 turisty což si myslím že není málo a oni takhle zničí krásné a frekventované TZ :(

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #15 petr_ - vloženo: 14.03.2013 v 15:53:41

    Me predevsim prijde velmi tragikomicke, ze lesnici, kteri nam znicili puvodni druhove pestrou prirodu a nahradili ji tovarnou na drevo (smrkova monokultura, ktere rikate les, bohuzel nic jineho neni) maji tu drzost nam kazat neco o vlivu bikeru nebo novych stezek (vzniklych se souhlasem nebo dokonce podporou vlastnika lesa).

    Takze zatimco nam tady Konrad s Bartosem vypravi o skodlivosti 30 cm siroke prirodni stezky, jejich kamaradi lesnici asfaltuji hreben Chribu, jejich dvacetitunove harvestory plundruji les za vasim barakem a z Lesu CR odtekaji miliardy nekam na Kajmanske ostrovy.

    Ne, nevykladejte si to spatne - prirodu miluju a travim v ni spoustu casu - ale tyhle pokrytecke kecy lesnicko-myslivecke lobby zabalene do sladkych odbornych recicek me uz lezou krkem.

    1. na tento komentář reaguje Radek Trembač — #16
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #13 -Alan- - vloženo: 14.03.2013 v 11:47:31

    Kdo byl na RS, tak může potvrdit, že to není jen o ježdění z kopce. Je tam zatraceně potřeba si máknout nahoru, aby se člověk mohl svézt. V tomhle vidím obrovský rozdíl proti různým podobným bike parkům nebo třeba sjezdovému lyžování. Reguluje to samo počet návštěvníků a míru provozu. Stezky jako takové jsou většinově budovány přírodě blízkým způsobem. Pokud jste z videí viděli pár lávek nebo fotku z tohoto článku, tak jsou to jen velmi malé části z celkové délky trailů. Předtím, než se o této aktivitě někdo vyjádří ve smyslu likvidace přírody, bude dobré se na to zajet mkrnout. Zrovna RS jsou s ohledem na lokalitu na část sezóny uzavřené.

    odpověď na zbartos — #11 1) I cyklisté v krajině svým způsobem žijí. 2) V daném regionu zrovna vysoká zaměstnanost není a ne každý vidí budoucnost alá Divoké včely. 3) Když se kácí les, lítají třísky. Tchán i tchýně pracovali u LČR a není vždy pravda, že údržbové práce jsou placeny z výnosů z těžby. Socializace ztrát, privatizace ... Lesníci by snad pochopili, že les nemá jen hospodářské funkce, ale dění v lese už dávno řídí manažeři z jiných oborů. Abych jen neoponoval, tak v hospodářských lesech jsou jistá omezení samozřejmá, práce tam probíhat musí. To je třeba chápat. I když zdaleka ne vždy jsou použité postupy ideální volbou či v souladu s nejlepší praxí.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #12 Konrad - vloženo: 14.03.2013 v 11:34:20

    odpověď na zbartos — #11 Obávám se, že zde nejde o podobném tématu diskutovat, neboť většina zastánců podobných "tras" jako jsou Rychleby nevidí dál než před své přední kolo.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #11 zbartos - vloženo: 14.03.2013 v 11:13:13

    Vzhledem k tomu, že je to zde v krátké době již druhá diskuse, kde se hromadně napadají lidé, kteří mají podobný názor jako Konrad, musím ho podpořit.

    Nebudu zde opakovat své názory a argumenty, protože jich je za cca 6 let, co k tomuto tématu probíhá na českých webových fórech diskuse, všude plno. Stačí si dát do vyhledávače můj nick, nebo klíčové slovo ČeMBA (zvláště na bike-forum.cz jsou toho mraky).

    Zdůraznil bych ale toto:

    1, buďme ohleduplní k přírodě, krajině, k zvířatům a k lidem, kteří v ní odpočívají (i pracují a žijí) a nepleťme si přírodu/krajinu s tělocvičnou/velodromem

    2, nesnažme se bez zvláště závažných důvodů (např. neexistence jiné možnosti, jak snížit v regionu vysokou nezaměstnanost) měnit krajinu/přírodu jen kvůli tomu, že na stávajících cestách a cestičkách (je jich jen v lese cca 160 tisíc km viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Lesn%C3%AD_cesta ) se někomu z nás údajně jezdí méně dobře než na těch cestičkách nově vybudovaných speciálně pro kola

    3, uvědomme si, že každý les někomu patří a že s jeho vlastnictvím jsou spojeny poměrně velké náklady (a většina vlastníků očekává i přiměřený zisk), které jsou v současné době z cca 90% placeny z výnosů za prodej dříví (takže se v lese musí těžit, soustřeďovat a odvážet dříví, což může způsobovat koleje od traktorů a náklaďáků, dříví přes cesty, stavby nových zpevněných cest i zpevňování stávajících cest s nedostatečně únosným zemním povrchem, zákazy vstupu do lesa či do prostoru ohroženého kácením atd.).

    1. na tento komentář reaguje Konrad — #12
    2. na tento komentář reaguje -Alan- — #13
    3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #14
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #9 Michael Šimek - vloženo: 13.03.2013 v 21:38:04

    odpověď na Konrad — #8 To je kvalitni ukončení diskuse, ale dám na tebe a nechám toho. Už aby bylo jaro a ja se podival do RS a doufam že tam postaví hodně dalších težkých tras!

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #8 Konrad - vloženo: 13.03.2013 v 21:26:56

    odpověď na Michael Šimek — #6 Už toho nech, píšeš nesmysly.

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #9
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #7 KBPH - vloženo: 13.03.2013 v 21:24:39

    Konrádovi zřejmě vadí, že je na kole levej.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #6 Michael Šimek - vloženo: 13.03.2013 v 20:57:30

    odpověď na Konrad — #5 protoze kemp a hriste je uplne stejny princip, proste se veme kus prirody a upravi v ramci nejakych pravidel pro skupinu lidi kteri ji budou vyuzivat...jak ta skupina je velika zjevne nemas vubec predstavu, protoze RS atp urcite nejsou zdaleka jen pro "par jedincu" a neni prolejzacka na hristi taky jenom opici draha, dokonce jeste vic, neni treba turisticka stezka taky jenom opici draha? a myslis ze ta turisticka stezka je velky rozdil, videl si jak nektere frekventovanejsi vypadaji? Lesy muzou byt plne cest a cesticek, proto se par tech cesticek upravi, aby napriklad diky tem klopenkam, prkenycm cestam atd lidi nemeli duvod jezdit mimo ty cesty, zaroven to zmensuje erozi kdyz to vemes kolem a kolem, turiste taky oceni ze pak mene lidi jezdi po jejich turistickych stezkach atd atd...z tebe uplne cisi nenavist vuci takovym stezkam, ze se ani nechces zamyslet nad jejich vlivem

    1. na tento komentář reaguje Konrad — #8
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #5 Konrad - vloženo: 13.03.2013 v 19:42:19

    odpověď na Michael Šimek — #4 Nechápu proč řešit kemp nebo hřiště, když se tu řeší nějaká opičí dráha pro bikery lesem? Samozřejmě, pokud se postaví špatné hřiště na špatném místě, tak to není dobře. Ale proč stavět pochybné klopené a prkenné cesty pro pár jedinců, když jsou lesy plné cest a cestiček? Je opravdu nutné hyzdit les takovou pitomostí? Už jsem někde četl, že by se tomu trendu mělo zamezit a někde podobný traily nepovolili, což je pochopitelné.

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #6
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #4 Michael Šimek - vloženo: 13.03.2013 v 18:18:07

    odpověď na 4dam — #3 A proc se na obranu sveho musis poustet do utoku na ostatni. To ze clovek rad jede do kopce, coz muze byt podobne technicke jako z kopce, neznamena ze je to nejakej nudnej manik co jenom jezdi na trenazeru, a ani to bych nekritizoval. A ver mi ze se z kopce taky svezu moc rad a na RS se tesim.

    odpověď na Konrad — #2 Takze kdyz se upravi kus louky aby tam bylo hriste, nebo se postavi nekde kemp, nebo se namalujou znacky na stromy, nebo uplne cokoliv. Tak je to spatny protoze to slouzi jenom tem co to provozuji?

    1. na tento komentář reaguje Konrad — #5
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #3 4dam - vloženo: 13.03.2013 v 18:10:51

    odpověď na Konrad — #2 S tím tvým názorem nemůžu souhlasit. Sice jsem na RS nikdy nebyl (za to jsem jsem sjel ale dost jiných trailparků na kontinentu i na ostrovech), ale slyšel jsem jen samou chválu, jak od zkušenych bikerů, tak i od začínajících amatérek. Svět MTB směřuje cestou z kopce a po technickým trailu ;)

    Ty si někde nudně dři do kopce a nejlíp po silnici, ale nekaž zábavu ostatním...

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #4
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #2 Konrad - vloženo: 13.03.2013 v 17:23:42

    odpověď na McBlacky — #1 Myslíš ten unikátní projekt kde bagrem jezdili po lese a udělali tam dobrodružnou stezku pro pár lidí? Potenciál já vnímám jako nulový. Divím se že takovou blbost povolují.

    1. na tento komentář reaguje 4dam — #3
    2. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #4
    3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #10
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #1 McBlacky - vloženo: 13.03.2013 v 15:45:28

    Moc nechápu, že si to Merida nechala vzít. Samozřejmě záleží na ceně, ale ve světě se o partnerství na takto unikátních projektech i dost bojuje.

    Potenciál RS vnímám jako obrovský, navíc s přesahem na více trhů.

    1. na tento komentář reaguje Konrad — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744