Modré nebe a elektrizující atmosféra doprovázely nedělní závody Světového poháru v Novém Městě. Chybělo jediné: český úspěch...
Vyvedený Světový pohár v Novém Městě bohužel neozdobila ani jedna medaile českých bikerů. Právě na dnešní program se upíraly medailové naděje, místo toho ale přišly pády, defekty a zklamání.
Atmosféra na okruhu byla opět neuvěřitelná
Pro Ondřeje Cinka (Multivan Merida) měl být dnešek vyvrcholením. Měl prodat tréninkovou dřinu, kterou směřoval právě sem. Naděje ale českému bikerovi, startujícím s číslem 6, zhasla velmi brzy. Měl defekt zadního kola hned v zaváděcím okruhu a ještě ve špatném místě. Dlouho musel jet na prázdném kole a výrazně ztratil. Při nájezdu do 1. kola figuroval až na 129. místě se ztrátou 2:50 min. A i když zahájil po výměně stíhačku, bylo nemožné vrátit se do bojů o čelní příčky, skončil na 46. místě.
"Neměl jsem nikdy defekt v tak důležitém závodě nebo světovém poháru. Štve mě, že jsem si smůlu vybral zrovna v Novém Městě na Moravě při domácím představení. Nic jsem necítil a najednou jsem měl měkké zadní kolo," řekl Cimbál, který se kvůli fanouškům rval ze všech sil. "Kdybych jel vpředu, určitě bych v sobě našel ještě více sil, motivace by byla silnější. Při takovém průběhu jsem vážně dokončil jen kvůli divákům. Bylo jasné, že žádný zázračný výsledek mě nečeká. Jsem rád, že jsem závod nezabalil a pokračoval jsem. Hlavně kvůli lidem. Ač jsem jel ze zadních pozic, stejně mi neskutečně fandili. Patří jim obrovský dík."
Ondřej Cink
I Jaroslav Kulhavý (Specialized Racing) měl dnes cíl úplně jiný. Zněl jasně: pokusit se vyhrát. Cítil se skvěle, věřil si, vyzbrojil se převodníkem se 38 zuby! A začal dobře. Po startu se držel těsně za desítkou a ještě během prvního kola se dostal na třetí místo za vedoucí švýcarskou dvojici Nino Schurter (Scott Odlo) a Martin Fanger (BMC). Jenže stejně jako vloni postihla Járu v Novém Městě smůla. Ne v podobě pádu jako před rokem, ale zradila ho technika. Nejdříve měl defekt, propadl se zhruba na dvacátou pozici a pak následovaly další problémy s řetězem. Stejné jako v úterý na schodech. Zlomil se a ze závodu odstoupil.
"Ani nevím, co k tomu říci. Je to pořád dokola. Začal jsem docela dobře, byl jsem kousek za Ninem. Potom přišel defekt, čímž, dá se říci, pro mě závod skončil. Ještě jsem pokračoval, ale přidaly se další problémy, psychicky to bylo těžké. Nakonec to nebylo možné, tak jsem se otočil a téměř doslova jsem zahodil kolo. Opakovalo se to, co jsem zažil na Pražských schodech. Ale hlavní důvod byl defekt ve druhém kole. Mrzí mě, že zrovna tady to nevyšlo," řekl viditelně zklamaný Jára. "Nyní mám před sebou dva závody, koncem měsíce mistrovství světa v maratonu. Do té doby musí přijít úspěch. Jinak už nevím, co budu dělat."
Jaroslav Kulhavý
Nejlepším z Čechů se tak nakonec stal Jan Škarnitzl (Sram Rubena Trek), který si ještě před dvěma dny nebyl jistý, zda závod po zranění vůbec zvládne. Ruka ale drží a Honza si dojel pro solidní 25. místo. Heroický výkon předvedl ze zadních pozic startující Kristián Hynek (Topeak-Ergon), který dojel sedmadvacátý.
Škarny začal až kolem padesátého místa, ale neustále se posouval kupředu. "Jsem naprosto spokojený. Sádru jsem měl mít až do zítřka a vůbec jsem nepočítal, že zde pojedu. Ruka ještě není úplně zhojena, ale při jízdě mi to nijak zvlášť nevadilo, ale problémy jsem měl trochu se zády. Ruka je ale ještě slabá a nebyl jsem s ní schopen pracovat tak, jak bych si představoval," říkal v cíli Jan Škarnitzl. "V tréninku jsem nebyl schopen dosáhnout potřebné intenzity, chybí mi výbušnost. Ale zdejší trať je tak náročná, že to zase až tak moc nevadilo a jsem rád, že jsem neustále šel kupředu. Doufám, že za týden v Albstadtu to bude zase lepší, ale především se chci připravit na mistrovství Evropy, které se jede za čtrnáct dnů v německém St. Wendelu," dodal Honza.
Jan Škarnitzl v cílové rovince, raději si plácá zdravou rukou...
Švýcarský úřadující mistr světa Nino Schurter závod ovládl famózním výkonem, z prvenství se ve Vysočina Aréně radoval už potřetí v řadě!
Se Schurterem se dlouho nečekaně držel jeho krajan Martin Fanger, ale pád a technické problémy ho vyřadily ze hry a skončil až čtrnáctý. Druhou příčku vybojoval Francouz Stéphane Tempier, třetí byl Němec Moritz Milatz.
Ano, potřetí.... Nino Schurter
Schurter slavil první vítězství ve svěťáku v sezoně. „Bylo to hodně těžké, ale tady v Novém Městě si to vždycky užívám. Je tu perfektní trať a skvělí fanoušci. Vždycky se sem rád vracím,“ řekl biker týmu Scott-Odlo, který se tak posunul z patnácté příčky průběžného pořadí na pátou, v čele je i nadále se dvěma vyhranými závody a dnešním pátým místem Julien Absalon. Cink se propadl na jedenácté místo, Kulhavý je čtyřiatřicátý, Škarnitzl čtyřicátý sedmý.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Luboš Oubrecht — #29 Má no, tak to sorry.. to pak nevím, asi problém se šaltrem.. měl by začít asi vozit to vodítko, jako ostatní obezřetní..
odpověz na tento komentářodpověď na Jirinak — #25 Na schodech tam měl ještě starý s-works kliky + XX1 převodník. Je to vidět na obrázku č.77 v této galerii :http://www.cyklonovinky.cz/Clanky/FOTOGALERIE-Prazske-schody-2014.aspx
- na tento komentář reaguje Jirinak — #30
odpověz na tento komentářodpověď na Jirinak — #25 tak tak
odpověz na tento komentářodpověď na Stanislav.Jirak — #26 ano reagoval jsem jen na první větu, zbytek platil pro ostatní dole, co si myslí že Jarda kecá nebo co ...
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #24 Kde jsem psal o nepravdách apod.? Jsi asi reagoval první větou na počet zubů na převodníku a pak zbytek jsi pojal jako obhajoba Jágra. :) Hokej do tohodle netahej. Jarda K je sice taky Jarda, ale jezdí biky.
- na tento komentář reaguje xegiie — #27
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #24 Právě, že to není o nepravdách, taky si nemyslím, že by si Jarda vymýšlel.. jen prostě nechápu, proč vozí nějaký prototyp (dle fotek kliky i převodník), který evidentně nefunguje, poslední 2 roky vozil normální XX1 převodník a problém s tím neměl... ať si testuje, ale na jeden z nej závodů sezóny bych asi spíš vsadil na osvědčené řešení, než na něco, co se mu evidentně sralo už na schodech. Omlátil bych to Sramu/Spešlu o hlavu.
- na tento komentář reaguje xegiie — #28
- na tento komentář reaguje Luboš Oubrecht — #29
odpověz na tento komentářodpověď na Stanislav.Jirak — #16 já četl jen 32 nebo 34, 38 jsem dosud nepochopil :)
dále nechápu proč by měl Jarda vymýšlet nějaké výmluvy nebo nepravdy.
Když mu to nejelo, narovinu řekl, že to není ono, nebo že neví čím to je, na nic se nevymlouval...
přesně kvůli takovým lidem přestal reprezentovat Jarda Jágr.. a ani se mu nedivím, Pepíci za PC na diskuzích haní co to jde a přitom nic neví
- na tento komentář reaguje Jirinak — #25
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #26
odpověz na tento komentářpar nasich fotek zde http://mtbcrosscountry.com/races/world-cup-2014/uci-world-cup-xco-xce-3-2014/#photosME
odpověz na tento komentářodpověď na Giro — #17 Ty se tedy umíš protivně zeptat. :) Z takto položených otázek by se blbě kličkovalo. To bychom se možná i dozvěděli pravdu pravdoucí. :) Uvidíme za 5 dnů v Albstadt.
http://live.redbull.tv/events/355/2014-uci-mtb-world-cup-4-albstadt-xco-men/
odpověz na tento komentářodpověď na Jirinak — #19 skôr by ma zaujímalo, či v tom strese závodník stihne ešte aj riešiť správne nasadenie reťaze na ten narrow/wide prevodník...
odpověz na tento komentářZásadní otázka, jestli mu ten řetěz opravdu padal, jestli to jen nebyl důvod k zabalení závodu!
odpověz na tento komentářOno jde asi hlavne o to, ze Jarda nevozi standard XX1 prevodnik a kliky, ale zase nejaky prototyp... otazka je, jestli mu to stoji za to, kdyz mu porad pada retez...
http://www.pinkbike.com/photo/10981203/
A ten uhel sedla... no comment, jak tam nekdo pise v diskuzi.. hold ma velky koule :DDD
http://www.pinkbike.com/photo/10981200/
- na tento komentář reaguje katko — #21
odpověz na tento komentářodpověď na Giro — #17 No, dobrá otázka.
Předpokládám, že ten převodník neměnili až těsně před závodem, ale odzkoušeli to už v tréninku.
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #14 Hoši, budu trochu protivný a zeptám se (v podstatě se tak měli Jardy zeptat novináři, jestli je to opravdu zajímalo): "Padal řetěz v tréninku? Jestli ano, proč se s tím nic neudělalo pro závod? Jestli ne, proč tedy v závodě jo?"
Vím, že mi padá řetěz na exhibici a jedu na stejné technice důležitý závod?
Nebude chyby někde jinde?
Giro
- na tento komentář reaguje Ondřej Kurri — #18
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #22
odpověz na tento komentářodpověď na xegiie — #14 Podle dostupných zpráv točil JK 38-zubovou placku vepředu. Mám za to, že nejběžněji elite riders vozí 36 nebo 32. Takže je otázkou, jak moc má SRAM ten velký převodník odzkoušený, jestli není zakopaný pes v tom. Ale to se nedozvíme. :)
- na tento komentář reaguje xegiie — #24
odpověz na tento komentářPěknej závod, škoda těch defektů. Jinak zde tip pro Specialized, Shurter a jeho neápaný horní vodítko: http://www.pinkbike.com/photo/10979427/?s6
odpověz na tento komentářs kámošem jsme docela sledovali, jaké jezdí ostatní převody a drtivá většina jezdí 1x včetně juniorů, tam snad prvních 20 měli všichni.
A zároveň jsme se bavili, jakto že zrovna Jardovy to padá, řeč byla teprve o Pražských schodech. Zároveň nechápu, že tým s takovým zázemím to není schopen vyřešit.. zároveň žádného vodítka sem si u ostatních nevšim, ale Absolona jsem zrovna asi neviděl.
Je to obrovská ostuda Spešlu, tohle padá jen a jen na jejich hlavu, nevím proč sem někdo plete loňský Jardův pád??? tady sellhala technika ne on
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #16
- na tento komentář reaguje Giro — #17
odpověz na tento komentářodpověď na Ondřej Kurri — #12 Tak to je jasný. Jak se vyčůrala, tak to pak hodinu a půl na malou zase nemusí. :))
odpověz na tento komentářodpověď na Stanislav.Jirak — #10 Po vyhlášení Pauline říkala, že to bylo v pohodě, že prý jet hodinu a půl "full gas" není takový problém. :-))
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #13
odpověz na tento komentářodpověď na Stanislav.Jirak — #10 Nejhorší je tak hodina před startem, to je jak v čekárně u zubaře. Když vystřelej, tak už je to ok:-)
odpověz na tento komentářodpověď na Giro — #7 Včera známá potkala ve frontě na WC budoucí vítězku Pauline Ferrand Prevot. Prý se jí nesměle ptala, zda jí pustí. Bylo to těsně před závodem a měla fest napilno. :) Popisovala mi, že závodnice působila tak vystresovaně, že působila, že se zhroutí. Mno a pak to vyhrála. :)
- na tento komentář reaguje Giro — #11
- na tento komentář reaguje Ondřej Kurri — #12
odpověz na tento komentářodpověď na wlastan — #8 Tak asi by to vodítko JK ustál lépe v očích SRAMU, kdyby s ním dojel třeba 24, než když nedojede vůbec. Moc to nechápu. Pokud 1x11 není v tomto ohledu 100% spolehlivé, tak mít vodítko, by mi přišlo logické. Loni v jednom závodu SP Absolonovi několikrát spadl řetěz a mám za to, že od té doby ho tam vozí furt. Když to přežije Shimano, proč by neměl SRAM? :) http://www.bikeandride.cz/2014/05/sp-nove-mesto-lahudky-z-depa-tech-news/
odpověz na tento komentářNa trati plné kořenů a šutrů jako je v Novém Městě nebo na pražských schodech to prostě může spadnout i z převodníku XX1 (na schodech to padalo i Boudovi, Hynkovi a dalším lidem) a tento problém lze vyřešit úplně jednoduše - stačí namontovat vodítko co váží pár gramů a řetěz prostě nespadne! Vozí ho celkem dost lidí v profipelotonu, enduristi s XX1 ho mají téměř všichni. Otázkou ale je, co by na to řekli ve Sramu :-)
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #9
odpověz na tento komentářodpověď na Aleš Procházka — #3 Ahoj Aleši,
Ať to proudí.
Vyhnul bych se konkrétním jménům. Stres závodníka na úrovni světového poháru je tak velký, že ten kdo to nezažil, ten si to neumí představit. Cesta nahoru je těžká, ale daleko těžší je tam dlouhodobě zůstat. Když se pak nedaří, každému to jde v hlavě jinak. Někdo se s tím srovná sám a najde chyby v sobě, někoho zvedne trenér (mentor) a někomu pomůže najít chybu někde jinde. Je to vlastně jedno, výsledek je důležitý. Ať je to jak je to, bez ohledu na to komu fandím, bych všem držel palce, aby se jim podařilo předvést, to co v nich je.
Giro
- na tento komentář reaguje Stanislav.Jirak — #10
odpověz na tento komentářNevite nekdo na jakem rozmeru kol jela C. Pendrel? Prislo mi ze je to 26
odpověz na tento komentářKolo za 250 000 Kč, profi stáj, profi mechanici a "padající řetěz". To zírám. 1 x 11 jezdila většina. Nemám JK nějakou "vychytávku" na tom kole, co to může způsobovat?
odpověz na tento komentářPokud někdo spadne sám na trati, jako loni Jarda, tak to rozhodně není smůla ale vina závodníka. A je optavdu zvláštní, že nikdo jiný problémy s řetězem nemá. Opravdu to je vina výrobce? Osobně pochybuji. Ale možné je všechno. Snad to nejsou jen výmluvy, když se nedaří.
odpověz na tento komentářKdo nema rad "přehlednost" UCI výsledků tak zde mé i s žebríčkem světového poháruhttp://mtbcrosscountry.com/races/world-cup-2014/uci-world-cup-xco-xce-3-2014/ zítra snad bude i pár obrázku a nějaký rozhovor.
odpověz na tento komentářNetušíte jaké měl Jarda konkrétní (a opakující se) problémy s řetězem?
odpověz na tento komentář