Sram jde tvrdě proti Shimanu novými mechanickými T-Type sadami

Běžné je zde snad jen lanko řazení. Všechno ostatní je na nových mechanických řadících sadách Sram T-Type výjimečné a Sram tím hodlá řádně zamíchat trhem s levnějšími modely kol, kterému dosud jednoznačně dominovalo Shimano...

Autor: Petr Bureš
Foto: Sram
Sram jde tvrdě proti Shimanu novými mechanickými T-Type sadami

Už bylo na čase, řekli si v americkém Sramu a začali pracovat na mechanickém T-Type řazení – dosud v podstatě jediné věci, která Sramu chyběla. Právě zde se musel koncern dívat na to, jak v rámci dostupnějších specifikací dominuje konkurenční Shimano se svými sadami Deore, SLX a XT.

Dnes je proto dnem „D“, kdy Sram představuje svou vlastní vizi dokonalého, ale současně i dostupného řazení pro horská kola. Přiznejme si, že to o jeho dosavadních sadách SX/NX, dodávaných jako levnější alternativy na cenově dostupnější biky, opravdu říci nešlo.

Eagle Mechanical Transmission je první mechanická sada pohonu na světě, která využívá uchycení přehazovačky Full Mount, kompatibilní s UDH rámovou patkou. Zároveň jde o první systém, který umožňuje řadit kdykoli – pod plným záběrem a bez kompromisů. Je to také první mechanický systém s neuvěřitelně jednoduchou instalací: „připravit, zavěsit, utáhnout“ – bez potřeby seřizovacích šroubů. Opravitelné. Spolehlivé. Dostupné. Mechanické řazení jako splněný sen, kde běžný je pouze bowden a lanko – vše ostatní je unikátní.

Dvě sady: Eagle 70 a Eagle 90 Transmission

Sada Eagle 70 poskytuje jezdcům vysokou odolnost, spolehlivost a jednoduchost. Je plně kompatibilní se všemi T-Type komponenty a díky použití dostupnějších materiálů a základnímu povrchovému opracování tvoří základ ekosystému Eagle Transmission. Primárně je určena pro montáž na nová kola, nicméně její jednotlivé komponenty bude možné zakoupit i samostatně.

Sada Eagle 90 pak přináší celkově lepší materiály a povrchové úpravy. Její kliky odpovídají těm z Eagle GX AXS sady a u obou těchto sad byly kompletně přepracovány řadicí páčky. Sram dokonce nabízí i vlastní mechanickou páčku pro ovládání teleskopické sedlovky. Eagle 90 má ambici konkurovat sadám Shimano SLX/XT, což dokládá i nový design kazety – stříbrná barva s trojicí černých největších pastorků. Počítá se s tím, že tato sada bude dostupná i v tzv. „krabicové“ verzi, tedy v rámci aftermarketu pro koncové zákazníky jako kompletní set.

Vítejte v rozšířeném ekosystému Eagle Transmission, kde jsou všechny T-Type komponenty vzájemně kompatibilní – ať už jde o elektronické (AXS) nebo mechanické řazení.

Pokračovat na: Eagle 70 Transmission

Seznam stránek článku:

  1. Sram jde tvrdě proti Shimanu novými mechanickými T-Type sadami
  2. Eagle 70 Transmission
  3. Eagle 90 Transmission
  4. Fotogalerie
Přečteno - 26001x Tagy: sram komponenty my2025 t-type řazení
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyZnačka Fizik vstupuje do světa přileb! Na trh uvádí hned čtyři novinky
    Značka Fizik vstupuje do světa přileb! Na trh uvádí hned čtyři novinky
  2. TechnikaFoto-video galerie: Bosch CX pohon 5.gen s ABS a automatem
    Foto-video galerie: Bosch CX pohon 5.gen s ABS a automatem
  3. Tech newsYeti představuje limitku ASR
    Yeti představuje limitku ASR
  4. Testy - RecenzeTEST: Bosch CX pohon 5.gen s ABS a automatem
    TEST: Bosch CX pohon 5.gen s ABS a automatem
  5. DoplňkySram odpálil lavinu brzových novinek jménem Motive
    Sram odpálil lavinu brzových novinek jménem Motive
  6. TechnikaFotogalerie: Crussis E-Race PRO
    Fotogalerie: Crussis E-Race PRO

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #7 trance28 - vloženo: 31.03.2025 v 18:26:14

    odpověď na panzdenda — #6 vtipne :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #6 panzdenda - vloženo: 31.03.2025 v 13:08:08

    Shimano je v segmentu mtb (poslední dobou i na silnici) už docela hodně let úplně marné. Žádný vývoj, nikde nic, nechápu proč. Naštěstí tu máme neobyčejně odvážný a progresivní Sram, který se toho nebojí, boří mýty a předsudky a tlačí vývoj nekompromisně kupředu.

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #7
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #5 Regnialf - vloženo: 30.03.2025 v 10:26:28

    To jsou mi negativni hodnoceni.

    Startuje prodej, ceny se pohnou.

    Zmena spravnym smerem.

    Shimano preslapuje na miste a stale dokola lisuje to same, vzhledm k objemu a nulove zmene ceny byly vzdy nizsi a i budou.

    Rozhodne zivotnost, servis, snad i realna funkce, tady si jeste musime pockat na testy budou lepsi. U AXS verze se vse povedlo.

    Na kolech se ceny priblizi vyrazneji Shimanu, nez u krabicovek. Tudy vede cesta.

    SX/NX bylo opravdu funkcne slabe, cas na nahradu byl uz davno.

    Shimano nevim proc mi pripomina Nokii, lisuje stale to same do kola roky.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #4 piethro73 - vloženo: 29.03.2025 v 14:05:35

    Eagle 70 by malo konkurovat Deore M6100 a Eagle 90 zasa Shimanu XT. V oboch pripadoch nema šancu. Drahe a tazke. To si kupi len zaryty fanda Sramu. Nevidim ziadnu úžitkovú hodnotu navyse za tie ceny.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #3 blue - vloženo: 28.03.2025 v 21:21:14

    Dost hezká reklama... ale co takhle nějaký skutečný popis?

    Jinak ceny teda opravdu lidové a levné, jojo. Přehazky za pět a půl nebo tři a půl tisíce? Výsměch. Páčky za tisícovku? Kliky za čtyřku u vyšší a dvojku u nižší verze? XT vyjde o dost líp...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #2 karel.neugebauer.7 - vloženo: 28.03.2025 v 18:21:45

    Sorry 1700,-

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #1 karel.neugebauer.7 - vloženo: 28.03.2025 v 18:20:15

    Základní 70 hazka za 3400,- vs Shimano XT za 1200,-. To je teda tvrdé. A to jsem příznivec SRAM řazení. 🙁

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744