Britský malovýrobce ocelových rámů oznámil, že část své výroby přesouvá do EU, konkrétně do České Republiky...

Britská značka Starling Cycles oznámila, že část výroby svých ocelových rámů přesouvá z Velké Británie do Česka. Konkrétně jde o výrobu předních trojúhelníků u svých „core“ modelů, jako jsou Murmur nebo Twist. Tyto klíčové části rámů nově vznikají v české továrně Fort Frames, která má dlouhou tradici práce s ocelí a pro Starling představuje možnost rozšířit výrobní kapacity a stabilizovat produkci.
Důvodů ke změně je několik. Značka chce zkrátit dodací lhůty, být schopna vyrábět větší série rámů a zároveň držet hotové kusy skladem. To je pro malého výrobce ručně pájených rámů dlouhodobě velká výzva. Přesunutím části výroby do EU navíc Starling zjednoduší logistiku pro zákazníky mimo Spojené království, kteří se tak vyhnou složitějšímu dovozu, clu i DPH.

Samotná konstrukce rámů se přitom nemění. Nadále se pro stavbu rámů budou používat trubky Reynolds 853 a ruční pájení, které tvoří základ identity značky. Výroba zadních staveb pokračuje u dlouhodobého partnera v Asii, firmy ORA, s tím, že kompletní montáž, povrchové úpravy, vývoj a produkce speciálních nebo zakázkových rámů zůstanou v domovské dílně Starlingu v Bristolu.
Tímto krokem chce Starling skloubit ruční řemeslo s možností produkovat větší objemy, aniž by slevil z kvality nebo vlastní filozofie. Model „hybridní výroby“ – tedy kombinace britské dílny s evropským partnerem – umožní značce lépe zvládat poptávku a zároveň zachovat malosériový ruční ethos, který ji proslavil.

Pro český cykloprůmysl je tato informace zajímavá z několika důvodů. Rámy Starling by nejenom u nás, ale v celé EU měly být nyní dostupné rychleji a bez složitého dovozního logisticky celního martiria. Zároveň je potěšující, že část výroby unikátních ocelových rámů se přesouvá právě do Česka což potvrzuje, že je u nás obecně respektovaná tradice ruční výroby ocelových rámů s mezinárodním renome na vysoké úrovni. Z pohledu trhu jde pak o signál, že značky obecně hledají cesty, jak udržet potažmo rozšiřovat kvalitní ruční výrobu rámů v Evropě.
Zdroj: Pinkbike

Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…
Ještě před deseti lety stačilo, aby dětské kolo bylo lehké, spolehlivé a vydrželo několik sezón....…
Celý článek…
Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Ty rámy se svařují, nepájejí. Pájení a svařování jsou rozdílné procesy.
odpověz na tento komentář