Česká značka Superior produkuje širokou nabídku biků, ale tenhle model patří k její absolutní špičce...
Superior velkou část svého vývoje realizuje v těsné spolupráci se svými XC závodníky. Výsledkem jsou dnes špičkové závodní rámy jak pevné, tak celoodpružené, které značka může nabízet i běžným zákazníkům. Podobně jako jiné firmy i Superior dokáže nabídnout různé úrovně použitého karbonu a dalších materiálů, díky kterým může být cenová škála nabízených modelů poměrně široká.
My si dnes ale představíme zmiňovanou špičku, a to v podobě závodního celoodpruženého biku Team XF 29 ve verzi Issue R. V praxi to znamená, že jde o rám vyrobený z High Modulus karbonových vláken, který váží pouhých 1717 g. Jde o stejný rám, který najdete také na topmodelu značky, jenž však dostal navíc pouze bezdrátové elektronické řazení a AXS teleskopickou sedlovku od koncernu Sram.
Model Issue R je koncipovaný jako čistě závodní stroj a jako takový dostal 100 mm zadního zdvihu. Vpředu pak najdete vidlici se 110 mm zdvihem.
Jelikož jde primárně o XC bike, neopomněli konstruktéři připravit také vše potřebné pro dálkové zamykání vidlice i tlumiče, a jelikož jsou dnes závodní XC tratě poměrně dost technicky náročné, rám od počátku počítá s osazením teleskopické sedlovky s vnitřním vedením.
Samotný rám nabízí klasické vnitřní vedení veškeré kabeláže včetně hadice k zadní kotoučové brzdě. Superior prozatím u svých karbonových rámů nevyužívá komplikovanou integraci kabeláže speciální hlavovkou. Bovdeny do rámu tak vstupují po stranách hlavové trubky, a jelikož je zde na ovládání opravdu hodně věcí, musíte se připravit na to, že komfort dálkového ovládání všeho je zde tak trochu na úkor estetiky, protože před řídítky je takovýto nepřehlédnutelný labyrint hadic a bovdenů.
Na druhou stranu se nemusíte strachovat, že když bude potřeba některý z bovdenů vyměnit, budete kvůli tomu muset rozebírat polovinu kola.
Zadní stavba je pochopitelně komplet karbonová a pracuje na bází moderního zeropivotu, který využívá flexe horních vzpěr zadní stavby společně s malým vahadlem k tomu, aby mohl být vynechán zadní čep.
Výrazný sloping horní rámovky snižuje těžiště biku. Umístění tlumiče pod horní rámovkou pak umožňuje dát do rámu dva plnohodnotné bidony a využívat tak tenhle bike bez problémů i na maratony.
V rámci Acros hlavového složení vám Superior zařídí, aby se vám neprotočila řídítka, BlockLock totiž umožní otáčet s nimi jen v rozmezí 150°, což naprosto stačí pro běžnou jízdu.
Středové složení zde využívá PressFit lisovaný standard. Obě osy kol pak jsou v boost standardu pevných os a progresivní geometrie nabídne kombinaci 68° hlavy a 74,6° sedlovky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Ten chuchvalec kabelů před řidítky je hnus... to měli nějak vyřešit.
odpověz na tento komentář