Český Superior sází svůj image na závodní cyklistiku, devětadvacítky, nová celopéra a kotoučovky na silničkách...
Novinek, kterými zasypal Superior své obchodníky na prezentaci modelů 2015 minulý týden ve slovinském Bledu, bylo opravdu požehnaně. My se vás nyní pokusíme seznámit s těmi nejzásadnějšími.
Nejprve se ale Superior, potažmo jeho domovský závod BFI (Bike Fun International), musel pochlubit několika čísly a grafy dokumentujícími jeho neustálý růst. Sezona 2014 byla pro firmu rekordní, když se podařilo vyrobit 160 tisíc kol a docílit poprvé v historii obratu přes 1 mld. Kč. Z tohoto pohledu je asi nutné doplnit, že čísla se týkají veškeré produkce firmy BFI, nikoliv pouze Superioru a většina vyrobených kol míří z Kopřivnice do zahraničí a to zejména do severských zemí a zemí západní Evropy.
29" racing aneb "velký je rychlý"
Ačkoliv v nabídce firmy naleznete všechny dnešní rozměry kol, prioritou mezi horskými koly jsou pro Superior rozhodně devětadvacítky. Orientace značky na závodní a sportovní cyklistiku je patrná nejenom díky její bohaté závodní minulosti, ale také současnosti. Spolupráce s Bartem Brentjensem se jeví jako úspěšná a SUP prý dokonce přemýšlí o dalším rozšíření svých mezinárodních závodních aktivit na poli profi pelotonu.
Zajímavý je přístup Superioru k nabídce jednotlivých průměrů kol. Prim hrají devětadvacítky, sekundují jim sedmadvacetapůlky a okrajovkou pak zůstávají trh pomalu opouštějící šestadvacítky. Filozofie firmy, která se promítá do celé nabídky modelů, je však velice zajímavá. Názvy pro 29" i 27,5" jsou totiž zcela identické a to samé platí také o barvách a designu. Měřítkem a rozlišovacím identifikátorem je velikost. Zpravidla velikosti XS, S a M jsou nabízeny v 27,5" provedení, zatímco M, L a XL dostanete v 29". Zákazníci běžného vzrůstu 170-180 si tak mohou vybírat mezi oběma průměry kol zatímco superhabáni a nedorostíci se musí spokojit s tím, co jim SUP naordinoval jako optimum.
Hlavními prvky kolekce 2015 jsou po designové stránce kombinace lesku a matu. Na týmovkách zůstává převážně černá v kombinaci s bílou a matem, u nižších modelů se nabízejí syté jednobarevné designy s červenou, zelenou či modrou barvou, které nikoho neurazí, jsou tak zvaně trendy a nepůsobí zbytečně přeplácaně. Superzávodní karbonové speciály zůstávají bez větších změn jako hardtail biky. V nejvyšší specifikaci na nich nechybí nová sada Shimano XTR.
Nebudeme zde však dlouze popisovat celý katalog SUP 2015, ale soustředíme se pouze na opravdové novinky - tady jsou...
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na nimm_zwei — #4 Ach na toto je tazke odpisat pretoze si si ocividne precital to co som ja napisal. To neni konspiracia ale komentovanie skutocnosti ze niekomu sa k beznemu jazdeniu proste 29er ani 650 nehodi. Nehovoriac o tom ze moj prispevok hovori o tom ako dimenzovali tabulku velkosti a aj ked sa roztrhas tak male decko posadit na velky bajk je proste demencia. A este raz zopakujem nemam nic proti 29er ide mi len o urcenie pre koho.
odpověz na tento komentářodpověď na nimm_zwei — #4 Ahoj hoši,
Přihodil bych ještě něco k debatě 29“a výška postavy.
Není to spíš o tom jakou, kdo dokáže vyvinout sílu-výkon na pedál, než o tom kolik měří (myslím, že to platí i o délce klik)? Přeci neznamená větší = vždy silnější? Já např. mám, při plně natěžené ranní výšce 171 cm, na XC mám 29“(Giant Anthem)a na enduru 27,5“(Giant Trance) a oboje je pro svůj účel super.
Drobný typ na závěr: moje nezávodní turistická manželka dostala na 26“, při výměně sady na 29ce, 2 x 10 a úplně odpadly dotazy, co tam mám dál. 29ové převody, dva převodníky a 26“je taky cesta.
Míru zdar
Giro
odpověz na tento komentářodpověď na midlander — #1 no, mi to třeba vadilo. Ale naštěstí už sedmou sezonu jezdím na 29eru. A měřím 178cm :)
odpověz na tento komentář"...ale pravdaze ma to obzvlast stve kedze mam flotilu 26-tiek :)"
To sa vobec nedivim. V skutocnosti toto bol ten jediny dovod tych hysterickych debat spred circa 2-3 rokov. Podrazdenost niektorych ludi, ze maju doma nieco, na com si velmi zakladaju, ale co je zrazu evidentne a nenavratne prekonane. Nie marketingom, ale praktickou skusenostou rastucej masy XC populacie, ktora sa uz... neohliada. Ale vase mile cyklo-konspiracne teorie evidentne preziju aj 2014.
- na tento komentář reaguje Giro — #6
- na tento komentář reaguje rudyshy — #7
odpověz na tento komentářJe to jen marketingová masáž zákazníků, aby přezbrojovali. ;-)
Třeba mých 190+ (jak se vyspím) na 29" funguje a vypadá relativně přirozeně.
Ale v žádném případě 26" nezatracuji.
odpověz na tento komentářodpověď na midlander — #1 presne pohlad na prvu stranku ma "rozculil" zrazu je 26" pre decka.. nehovoriac o tom ze 130 to je este na 20" a do 150 cca na 24" ale kedze sme potrebovali vysupnut 26" nekam do * tak sme posunuli kategorie aby kazdy dospelak mal minimalne 650b. Uznavam ze 22+ramy u 26" vypdali divne a 29 je slusny krok pre zrostlych ale to akym sposobom je masaz marketingu kol je fakt zarazajuci ( i ked to je v podstate o vsetkeho) .. .. ale pravdaze ma to obzvlast stve kedze mam flotilu 26-tiek :)
odpověz na tento komentářAha. Běžné dítě měří 175 cm, ženy 190 a chlapi 2 m. Jděte s tím už kamsi, 20 let se jezdí na 26" a nikomu to nevadí, najednou je to velikost pro mateřský školky.
- na tento komentář reaguje rudyshy — #2
- na tento komentář reaguje Mářa — #5
odpověz na tento komentář