Dnes se podíváme na to, co nabízí a jak funguje nejvyšší model GPS cyklocomputeru od značky Bryton...
Bryton S800 je označení pro nejdražší a tím pádem i nejlepší model cyklistického computeru od značky Bryton. Specifikace, která se k nám dostala do redakčního testu, nesla označení "E", což v praxi znamená, že v balení dostanete pouze samotný computer s nutnými základními držáky, ale bez jakýchkoli dalších čidel. Čidla je možné buď dokoupit samostatně, nebo zvolit dražší balíček s označením "T", kde jsou čidla součástí budgetu.
Model S800 cílí na nejdražší konkurenci. Ambice srovnávat se má tedy například s Garminem Edge 1040, takže čekejte pořádný kus elektroniky.
Také co se týká designu se Bryton Garminu do jisté míry podobá. Jeho tělo je obdélníkového tvaru se zaoblenými rohy, bez jakýchkoli tlačítek na horní "ploše". Většinu horní stěny tak zaobírá velký LCD displej o úhlopříčce 3,4" a rozlišení 272x451 pixelů.
Čtyři tlačítka, která na computeru najdete, se nacházejí po stranách, vždy po dvojici na každé straně.
Relativně ploché, pouze 14 mm vysoké tělo, má vnější rozměry 58,5x105 mm, přičemž hmotnost samotného zařízení činí rovných 103 g.
Jelikož jde o poměrně nové zařízení, podporuje počítač všechny dostupné satelitní navigační systémy, to jest GPS, Glonas, Galileo, Beidou, či QZSS. V computeru jsou předinstalovány OpenStreetMaps s podporou vylepšené úrovně zoomování. Zařízení zobrazuje širokou škálu bodů zájmu, včetně nemocnic, zastávek na vodu, toalet, potravin nebo bikeshopů. Po najetí na kterýkoli aktuálně zobrazený bod zájmu se zobrazí jeho stručný popis. Mapy rovněž zobrazují cyklostezky a další terénní body.
Co se týká baterie, tak ta je u osmistovky poměrně velká, protože slibuje papírovou výdrž až 36 hod. Další poměrně zajímavou výhodou je, že je přístroj napájený rychlým USB – C kabelem.
Ohledně dalších technologií nechybí ANT+ komunikační schopnosti nebo barometrický výškoměr. Vodotěsnost přístroje je zde ve standardu IPX7 a zapomenout nesmím ani na možnost hlasového ovládání při zadávání cílů navigace.
Ohledně připevnění computeru na vaše kolo dostanete klasický základní bajonetový plastový držák, vhodný jak pro řídítka, tak pro představec a k němu ramínkový držák s objímkou na klasická řídítka, který je v tomto případě však hliníkový. Díky němu umístíte Bryton do osy představce před řídítka.
Ačkoli samotný bajonet vypadá jako kompatibilní s Garminem, fakticky bohužel zcela kompatibilní není. Liší se zde tvar malých západek v mechanizmu bajonetu, což ve výsledku znamená, že je vzájemná kompatibilita pouze částečná. Computer zacvaknete, pootočíte, ale již nenajdete přesnou polohu o 90° pootočenou pro používání, aniž by s ním nešlo dál volně otáčet. Stejně se chová také Garmin computer v Bryton držáku. Zacvaknete ho, ale nezajistíte. Škoda.
Jinak co se týká obsahu balení, tak je zde kladený velký důraz na ochranu. Součástí je jak černý silikonový obal computeru, tak ochranná fólie na displej, kterou si však musíte sami pečlivě aplikovat podobným způsobem jako obdobné fólie na displej telefonu.
Pro optimální nastavení a používání tohoto computeru je potřeba si současně nainstalovat také k tomu určenou aplikaci pro chytré telefony. Není to nic složitého, po nainstalování vám pak stačí jen vytvořit login, spárovat zařízení s vaším telefonem a pak již jen směle nastavovat cíle navigace či nastavení samotného computeru. Samozřejmostí je párování dat se Stravou a dalšími online aplikacemi nebo správa tréninků, společných jízd či tras.
První, co jsem při testu udělal po nainstalování této aplikace, bylo po automatické výzvě nainstalování updatu firmwaru, které proběhlo hladce během pár minut. Předpokládám, že podobným způsobem budou probíhat i další updaty. Systém nevyžaduje žádné kabelové připojení s počítačem ani další aplikace, takže toto a zejména jednoduchost updatu chválím.
Po prvotním nastavení veškerých údajů, potřebných pro správné vyhodnocování kalorií, výkonů a dalších záležitostí, jako je nastavení profilu uživatele, jeho věku, výšky a hmotnosti, jsem se poprvé vydal s Brytonem na kolo.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Tak moje první dojmy jsou následující... Měnil jsem za Garmin 530. Brácha měli zase za Hammerhead který dostal k sadě Sram Red a jelikož se mi designově úplně nelíbil tak jsem hledal alternativu a očekával funkčně podobný produkt. Nutno dodat, že každý má nějaké priority které od přístroje očekáva nejvíce a v tom jsem na rozpacích. Ovládání v rukavicích neřeším neb v zimě stejně jezdím max na MTB a ještě málo, ale co řeším je toto... Vše může mít na vinně špatné nastavení, ale za jízdy se mi nezobrazovali žádná oznámení z tel. jako to je běžné u Garminu, když někdo volá nebo příjde zpráva či jiná událost.. Další divná věc byla při zadané trasy velmi nepřesné zobrazení kopců a jejich procent. Aby byl start kopce o třbea km dřív a konec třeba v pulce kopce a následně po zmírnění kopce znova start nového kopce... to je fakt divné, když kopce neskončil. Navíc očekává, že mi to zobrazí jak je kopce v průměru průdký a následne rozfázuje kopec do různě dlouhých a prudkých segmentů. Nic takového tam, ale není jen barevně označené různě průdké segmenty bez údaje kolik ty segmenty mají procent. Pravděpodobně to neumí ani na slepo bez zadané trasy detekovat kopec a znázornit ho jako Ham. který naopak tohle umí na desetinu procent skvěle a byt nemáte zadanou trasu tak počítač hned ví, že před sebou máte na trase kopec a hned vám ho znázorní. Když v kopci bude křižovatka a vy odbočíte jinam než je kopec znázorněn tak vám ho hned přepočítá. Tohle mi u tohoto počítače brutálně chybí a je to tak zásadní, že uvažují, že ho prodám byt ve všem ostatním se jeví dobře včetně češtiny a také jak v článku zmínil, že se automaticky vypíná, když klesne rychlost pod 6 tak to není pravda jelikož tento údaj lze nastavit kdy se má vypinat nebo ho zcela vypnout. Alternativu tedy pokud i po pár jizdách neb věřím, že spousty věcí může být i v nějakém chybném nastavení tak mu ještě chvilku dám šanci je vyzkoušet iGPSPORT nejvyšší řadu. Jo ještě bych chtěl dodat, že v navolené trase lze ty kopce tedy start a cíl kopce upravit ručně, ale ja mobilu je to tak malé, že se těžko nachazí přesný bod startu a konce kopce a navíc je to další titerná práce navíc což člověk moc nechce a taky to neřeší to, že bez nahrané trasy ten Ham. umí ten kopce detekovat sám a přesně na segmenty a procenta v desetinách. nezpbrazování zpráv z tel je pro mě tedy taky velký minu, ale přkládám to, že se to ještě může změnit pokud mám něco blbě nastavené.
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #1 moje standardní triky s tím, že si nasliním prst, kterým to ovládám, nebo použiju rukavice s prodřeným prstem a v nejhorší krizi pak nos, jsem nechtěl v článku rozpitvávat. Prostě v rukavicích spolehlivě funguje tlačítko, v létě pak holý prst v pohodě.
odpověz na tento komentářDotaz. Kolo na obrázcích je RockRider 900S? Decathlon na fóru není úplně populární :) . Bude test?
odpověz na tento komentář"Nicméně poučen z předchozích instruktážních videí jsem se snažil najít způsob, jak alespoň pomalým tažením prstu přepínat mezi jednotlivými obrazovkami. Úspěšnost tohoto snažení jsem však nakonec musel vyhodnotit zhruba jen na 34% a pro stoprocentní kontrolu nad computerem jsem proto většinou v rukavicích používal alternativu v podobě pravého spodního tlačítka." ... proboha, člověče, jak jsi dospěl k těm 34% snažení? Nebylo to náhodou 33% nebo 35% :-))) Že ty jsi to vůbec nezkoušel:-)
- na tento komentář reaguje petan — #3
odpověz na tento komentář