TEST: Canyon Grand Canyon CF SL 7.9 SE

V dnešním minitestu si představíme jednoho německého šviháka s vysokými ambicemi...

Autor: Pavel Veselý
TEST: Canyon Grand Canyon CF SL 7.9 SE

Značku Canyon v testu nemáme poprvé a není již tedy třeba představovat její, pro náš trh zatím stále ojedinělý, přímý způsob prodeje. Pojďme si rovnou detailně prohlédnout Grand Canyon CF SL- děvětadvacítkový hardtail postavený na druhém nejvyšším karbonovém rámu.

To, že se jedná “až” o druhý karbonový rám z produkce značky, poznáme díky koncovce SL v názvu. Oproti top modelu SLX je na první pohled nerozeznatelný, využívá veškeré aktuálně dostupné technologie, rozdíl je pouze ve složení karbonových vláken.

Na rámech SL Canyon postavil hned pět modelů. Nám se pod ruce dostal druhý nejvyšší model s aktuální "doprodejovou" cenou 55 633,- Kč, pro úplnost dodám, že původní cena byla 61 199,- Kč.

Za tyto peníze na kole najdeme výbavu víc než bohatou! Začněme však od základu, a to od rámu, který jsem již trochu nakousl. Karbonový monocoque již na první pohled zaujme výrazně masivní hlavovou trubkou, která se jen pozvolna dělí do horní a spodní trubky rámové. Řízení je dnes již standardní tapered, osazené precizním Cane Creek 40 hlavovým složením. U řízení je jedna ze specialit Canyonu, a to zarážka proti protočení řídítek a tím poškození rámu nazvaná IPU - Impact Protection Unit.

Mufna šlapacího středu je v provedení pro pressfit středové složení, zde konkrétně Shimano SM-BB71. Kolem středu se rojí vedení řazení i zadní brzdy. Zatímco hydraulická brzdová hadice je vedena kompletně venkem, bowdeny pro smyk a přehazovačku jsou částečně schovány uvnitř spodní rámové trubky a ven jsou vyvedeny právě u středu, odkud již pokračují po spodních vzpěrách.

Nad šlapacím středem je na sedlové trubce "návarka" horního přímého uchycení přesmykače, která se již stává také standardem. Od středu se přesouváme k velmi zajímavé zadní stavbě, kde kontrastují mohutné spodní vzpěry se skoro plochými vzpěrami horními, jež velmi elegantně navazují na horní rámovou trubku. Osa zadního kola je pevná o rozměru 142x12 mm v podání Syntace X12, uchycení třmenu zadní brzdy je řešeno přímým postmountem na kotouč o průměru 160 mm.

Přečteno - 153666x Tagy: testy 29 karbon canyon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  2. DoplňkyTEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
    TEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
  3. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  5. Testy - RecenzeTestovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
    Testovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
  6. Tech newsEnve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
    Enve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 Markus - vloženo: 15.09.2014 v 23:00:49

    odpověď na rybička — #3 Mám GC CF SL 6.9 se stejným řešením vedení a problém se zanášením nepozoruji. samozřejmě, že při jízdě v blátě je potřeba potom vyčistit to, coe se tam zachytí, ale nedělá to nijak problém při jízdě.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #5 Michal Tihlařík - vloženo: 14.09.2014 v 23:57:28

    A jak že vysoký jezdec se na to Mkový kolo taktak poskládal? Díky!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #4 lalin - vloženo: 14.09.2014 v 13:52:59

    odpověď na rybička — #3 Zdravím, vedení vnitřkem až k přehazce bych uplně nedoporučil, mám to tak na Niner Air 9 RDO a teď pří servisu jsem zjistil že mi bovden k přesmyku prodřel "prestenec" na ose klik, takže proto to zřejmě tolik výrobců před středem vyvede ven...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #3 rybička - vloženo: 14.09.2014 v 12:31:27

    Moc pěkné, Canyony se mi líbí čím dál víc. Ještě by mohli dát třmen zadní brzdy na spodní vzpěru, řazení a brzdy na jednu objímku a dotáhnout vnitřní vedení až k šaltru. Akorát by mě zajímalo, jestli se nezasírá to dolní vedení ke smyku...

    1. na tento komentář reaguje lalin — #4
    2. na tento komentář reaguje Markus — #6
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #2 Strenki - vloženo: 13.09.2014 v 23:39:23

    sam vlastnim rok GRAND CANYON CF SL 8.9 (teraz za super cenu 2400e dole z 2700e)

    vynikajuci! spickovy. neviem prestat jazdit, bol som aj dnes a tu prsi a skoro nikto neni von a nieto v lese :)

    kupujte a jazdite. basen medzi HT MTB

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #1 Tina - vloženo: 13.09.2014 v 11:07:17

    "Jediné, s čím jsem se občas potýkal, je níže položený střed, díky kterému jsem si při chvilce nepozornosti škrtl klikou o zem"

    "G - výška středu - nezjištěno" :D

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744