Stejně jako předchozí týden se i v dnešním redakčním testu poneseme na vlně devětadvacítkových trailbiků. Dnes ale sáhneme do nabídky německé firmy Canyon...
Canyon nám dodal hliníkový model Nerve v nejvýše nabízené verzi 9.9 LTD, který pracuje se zdvihy 110 mm na zadní stavbě a 120 mm vpředu.
V rodince Nervů najdeme mimo čtyř devětadvacítek, kdy nejlevnější se dá pořídit za cenu jen lehce přesahujcí 50 000,- Kč, i řadu postavenou na 27,5" kolech, která právě díky menšímu rozměru nabízí na zadní stavbě o centimetr vyšší zdvih, a to 120 mm. Osobně však obzvlášť v této zdvihové kategorii preferuji kola větší; o to víc mě potěšila možnost zjistit limity právě tohoto šviháka. Pojďme se tedy rovnou blíže podívat na to, jak v Canyonu stroj poladili.
Vše se, jak už je u Canyonu zvykem, točí kolem precizního zpracování a za danou cenu velmi slušné výbavy dosažené přímým prodejem k zákazníkovi. Kromě zmíněných výhod je v tomto pojetí prodeje zároveň malé úskalí vlastního sestavení kola z krabice, které však zvládne průměrně zručný biker bez problémů, také proto, že mu k tomu Canyon pošle v podstatě kompletní potřebné nářadí.
Obhlídku Nerva nelze začít jinde než u rámu. Ten je vyveden v luxusní matné šedé barvě s decentními červenými logy, což by nemělo snad nikoho urazit, ale i kdyby náhodou ano, je možnost ještě černé Stealth varianty. Hydroformové trubky mají velmi čisté sváry a rám jako celek působí velmi lehce. Ona také celková hmotnost kola ve velikosti L 12,5 kg ukazuje, že lehkost není jen zdáním.
Systém odpružení s označením Anti-Squat se u Canyonu již ustálil napříč většinou modelů a pracuje na osvědčeném čtyřčepu s vahadlem a vertikálně uloženým tlumičem. Celé zavěšení zadní stavby je uloženo na pečlivě schovaných průmyslových ložiscích. Zdvih je, jak již bylo zmíněno, výše 110 mm a připomene vám ho vystouplá číslovka na horním vahadle.
Půjdeme-li dále, tak narazíme na hlavovou trubku v tapered provedení svírající úhel 69,3°. Hned u ní jsou vstupy pro vnitřní vedení brzdy a řazení. Část vedení je ještě vedena po hodní části spodní rámové trubky. O poznání slabší horní rámová trubka velmi elegantně navazuje na linii zadní stavby a kousek za hlavou je výrazně lomená, což dodává kolu pěkně agresivní nádech.
Zadní stavba o délce 445 mm s asymetrickými spodními vzpěrami je ukončena protáhlými 3D patkami s pevnou osou Syntace standardu 142x12 mm. S tlumičem je spojena pouze prostřednictvím horního vahadla, protože jeho spodní úchyt není plovoucí, jako tomu občas bývá u konkurence, ale pevný, prostřednictvím navářky navazující na uchycení hlavního čepu zadní stavby. Mimochodem tento čep je umístěný prakticky přesně nad středovým složením v úrovni velkého převodníku.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Dobrý den,
měl bych dotaz na autora článku Pavla Veselého. Rozhodl jsem se, že si tento model koupím, proto velice děkuji za tento test. Pomohl mi při rozhodovaní. Teď už k dotazu. Nejsem si uplně jistý velikostí. Podle kalkulatoru na webu canyon mi vyšla velikost L, nicméně s vytaženou sedlovkou na maximum (na svém XC mám výšku 82,5m). Dále jsem měl možnost se projet na Spectralu ve velikosti XL a nepřipadal mi velký. Podpora na Canyonu mi sdělila, že velikost XL je pro mě také možná, ale mám strach o jedinou věc, když si vezmu XL, je délka rámu. Horizontální délka mezi sedlovkou a hlavovém složení je 630 pro L a 660 pro XL.
Proto bych se chtěl zeptat vas, co si o tom myslíte. Už jsem měl několik kol v minulosti, s menším rámem než bylo pro mě vhodné nebo s sedlovkou na max a nevypadalo to dobře, asi také byly krátké. Napsal jste, že jste měl sedlovku na max, jak máte výšku rozkroku?
Moje proporce jsou, výška 189, rozkrok 92, trup 71, ramena 50 a paže 70
Děkuji za reakci,
Vojta J
odpověz na tento komentář