Na trhu není dnes mnoho kol, která by se vyznačovala podobným poměrem cena/výkon. Dnes totiž otestujeme druhý nejvyšší karbonový Neuron od německého Canyonu...
Na test Neuronu jsem si musel počkat, ale nakonec vše dobře dopadlo. A co víc, jednoho krásného jarního dne mi doma přistál hned druhý nejvyšší model této inovované řady, samozřejmě v karbonovém provedení a s výbavou, o které se většině bikerů bude jen zdát, ačkoli si ji ve skrytu duše budou přát :-).
Ale vezmeme to pěkně po pořádku. Neuron je kolem, které si klade za cíl oslovit širokou skupinu nevyhraněných zákazníků, kteří chtějí občas na celodenní švih, občas si zablbnout na trailech a občas si střihnout třeba i nějaký ten maratonek. Je to prostě univerzální bike, schopný všeho.
Jeho karbonový rám je postavený a navržený zcela v rámci posledních designových trendů značky Canyon a dostává ještě i něco navíc. Ostře tvarované rysy trubek jsou zde samozřejmostí stejně tak jako absence sedlové vzpěry známé z dřívějších dob. U testovaného modelu tak doslova bije do očí veledlouhý přesah sedlové trubky nad místo, kde do ní ústí horní rámovka. Canyon toto místo řeší větším množstvím materiálu a důkladným vrstvením jednotlivých plátů karbonu, které zajišťuje dostatečnou pevnost tohoto krizového místa.
Zatímco horní rámovka je tou nejužší na rámu, spodní rámová trubka je naprostým opakem. Robustní je pak i hlavová část, která je u Canyonu typicky vodorovně tvarovaná.
Výrazně prohnutá (lomená) sedlová trubka má hned několik specifik. O tom týkajícím se jejího hořejšku jsme si již řekli. Uprostřed najdete úchyt přepákování tlumiče, v jehož těsné blízkosti jezdí vodorovně situovaná vidlička propojující tlumič se vzpěrami zadní stavby. Dole pak najdeme těsně nad středovým složením a mírně před ním ještě hlavní čep zadní stavby umístěný mírně nad úrovní řetězové linky.
Samotná zadní stavba spoléhá na systém čtyřčepového uložení, který je proveden zajímavě a poměrně originálně. Jeho originalita nespočívá pouze ve více použitých ložiscích, ale také v jejich důkladném utěsnění. Navíc systém horního přepákování u hlavního vahadla je navržen tak, že to vypadá, jako by vahadlo zajíždělo do horního karbonového krytu.
Systém je přitom jednoduchý, relativně snadno umyvatelný a dle tvrzení výrobce slibuje navíc i delší životnost, paráda. Posledně jmenované jsme ale bohužel neměli možnost otestovat, protože to by se u nás kolo muselo zdržet výrazně déle.
Podobně jako u dalších modelů má i tento Canyon zajímavě řešené vnitřní vedení kabeláže. Nejde vlastně o klasické vnitřní vedení, ale spíše o jakousi kapotáž v rámci připravených prolisů v rámu. Zajímavě je to třeba vyřešeno ve spodní části zadní stavby, kde vede bovden k přehazovačce.
Pro úplnost ještě dodejme, že rám disponuje boost osami 110x15 mm vpředu a 148x12 mm vzadu a v rámci tapered hlavovky najdete i plíšek s dvojicí šroubků, které prozrazují, že ani zde nechybí blokátor protočení řídítek. Střed je zde závitový BSA. Počítat pak samozřejmě můžete s instalací teleskopické sedlovky s vnitřním vedením, a co je dobré vědět, tak Canyon zde stále nabízí možnost namontovat také přesmykač, byť na většině nabízených modelů ho pochopitelně nemá.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…