TEST: Ibis Ripmo V2

Náhoda tomu chtěla, abych se mohl posadit na tenhle výjimečný bike a těch pár týdnů na něm si doslova užil...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
TEST: Ibis Ripmo V2

Ibis patří mezi klasické americké kultovky, které světu dávají horská kola několik desítek let. Stále se však učí, zdokonalují a mění recept, jak postavit nejlepší bike pro danou disciplínu, nebo raději cílovou skupinu bikerů.

Ibisu poměrně dlouho trvalo, než se pustil do devětadvacítkových biků s vyššími zdvihy. Poměrně dlouho experimentoval pouze s Ripley, a proto je současné Ripmo teprve ve své druhé generaci. Jelikož ovšem Ripmo patří mezi mladší biky v nabídce značky, musíme ho po právu řadit mezi aktuální technologickou špičku.

Podobně jako u ostatních novinek se Ibis i zde rozhodl pro strohý design, postavený čistě na bázi funkčnosti a jednoduchosti, tedy pokud se dá o jednoduchosti mluvit v případě virtuálního systému DW-Link, s dvojicí vahadel, na kterých je zavěšena zadní stavba. Horní vahadlo je tu šikovně skryto, díky výrazné, do barvy zalakované, propojce s tlumičem. Celá kinematika je poskládána super úsporně tak, že délka zadní stavby mohla dostat na pouhých 435 mm, a to i při zachování dostatečného prostoru pro opravdu široké pláště.

Na druhou stranu tu není úplně moc prostoru pro převodník, takže je otázkou, jaký největší převodník by se do rámu vlastně vešel. Jisté je, že 34z. ano, když se vejde eliptická dvaatřicítka.

Pro úplnost ještě zmíním, že středové složení je zde klasické BSA závitové a Ibis se zda na rozdíl od Pivotu nepouští prozatím do experimentování s širší zadní superboost osou, takže můžete vklidu vybírat boostové zadní náboje 148x12 mm.

Vnitřni vedení kabeláže je tu kompletní a čisté. Z rámu vystupuje pouze těsně nad středovým složením, pod spodním vahadlem a do zadní stavby vstupuje vzápětí. Rám ve velikosti L pak pojme většinu těla teleskopické sedlovky, která se vyznačuje téměř bezedným zdvihem a na kole vypadá přitom velice přirozeně.

Přečteno - 30548x Tagy: testy ibis my2021
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 katko - vloženo: 23.09.2023 v 08:06:03

    dodatočne si čítam tento testík a je zrejmé, že to testované Ripmo bolo XL-ko...stačí sa pozrieť na ten obrázok s geometriou...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 petr.ice.stuka - vloženo: 10.08.2021 v 08:57:52

    burgtec není kanadský ;)

    https://burgtec.co.uk/contact/

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744