V dnešním testu se podíváme na nejlehčí celoodpružený karbonový ebike od slovenské značky Kellys...

Kellys Theos F100 je nejnovějším a současně také nejlehčím celoodpruženým modelem elektrokola slovenské značky Kellys. Pro jeho výrobu je sice použita tvarově identická forma jako u nižších modelů, nicméně samotná výroba karbonového rámu probíhá v tomto případě na jiném místě. Kellys se pyšní tím, že jde jednak o Evropu, nikoli o Dálný východ, a jednak také tím, že v tomto případě používá odlehčený karbon-aramidový kompozit, který vyvíjel ve spolupráci se špičkovými specialisty na karbon v rámci Automotive.

Rám jako takový staví výhradně na koncepci mullet. Má tedy 29" kolo vpředu a 27,5" kolo vzadu. Zadní stavba vyrobená z jediného kusu využívá virtuální systém zavěšení, který Kellys označuje jako Think Link a který má sama značka patentovaný.

Zdvih zadní stavby je zde 140 mm a doplňuje jej přední odpružení se 150 mm zdvihu.
Konstrukce předního rámového trojúhelníku je navržena s cílem dosáhnout co nejnižšího těžiště při současné zástavbě plnohodnotného pohonu a baterie s velkou kapacitou.

Dvojici hliníkových vahadel uchycených v zadní části středového držáku motoru doplňuje frézovaná hliníková propojka s tlumičem umístěným šikmo pod horní rámovou trubkou. Hlavní doménou tohoto řešení je zde asymetrické provedení jak této spojky samotné, tak horního úchytu tlumiče, který je v rámu umístěn tak, že je jeho konstrukce pootočená o 90° oproti běžným kolům. Při pohledu ze strany tak nezaregistrujete ani expanzní nádržku použitého tlumiče, která zde samozřejmě nechybí, nicméně vidět ji můžete při pohledu shora. Při šlapání vás pak nijak toto řešení neomezuje.

Při navrhování tohoto rámu se konstruktéři doslova vyřádili na různých detailech. Najdete zde několik ochranných prvků včetně zadního malého blatníčku, nebo robustní tvrované ochrany řetězové vzpěry, která nejen brání kontaktu řetězu s rámem, ale současně přispívá také k tichému chodu pohonného ústrojí.

Co se týká kabeláže, ta je zde schovaná kompletně uvnitř rámu, přičemž vstupy najdete v přední části hlavové trubky. Servisně jde o jednodušší a praktičtější řešení, milovníci kabeláže vedené skrz hlavové složení si zde tak na své nepřijdou a budou se muset spokojit s klasickou změtí hadic a bovdenů před řídítky.
Středová část rámu je navržena tak, aby se sem co nejlépe poskládal elektrický pohon se současnou možností vyndání baterie. Jelikož je rám navržený pro plně uzavřenou a tužší spodní rámovou trubku, vyndává se baterie vysunutím z rámu ve spodní části ebiku. Není přitom potřeba, jako v jiných případech, demontovat samotný pohon – stačí sundat pouze plastový kryt, povolit pár šroubků a baterii vysunout.

Když už jsme u středové části rámu, tak je dobré zmínit ještě i to, že Kellys v průběhu doby přidal v rámci ochrany spodního vahadla ještě dvě plastové krytky na nejníže umístěné části rámu. To, že to byl správný krok pak potvrzuje spodní pohled na ně, v rámci kterého je vidět, že jsou tato místa opravdu permanentně v ohrožení a v kontaktu s okolím, nicméně na fotce odlomenou prostřední část jsme během testu od Kellysu dostali novou a velice snadno ji odšroubováním jediného šroubu vyměnili. Bohužel hlavní kryt motoru je rovněž plastový a ačkoli díky natočení motoru v rámci tohoto modelu neschytává zdaleka tolik ran jako v jiných případech, měli byste si stejně dávat pozor abyste ho nepoškodili.

Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…
Ještě před deseti lety stačilo, aby dětské kolo bylo lehké, spolehlivé a vydrželo několik sezón....…
Celý článek…
Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Galfer, XTR, Lyrik Ultimate, XT Di2, kapacita 825wh s velkym dojezdem a 20 kilo to je hezka prace.. jen kto ma na takovej stroj v dnesni dobe. to bych musel prodat pulku manzelcinho satniku
odpověz na tento komentář„Skvělé jsou na tomto bajku brzdy, které kombinují lehkost a účinnost nejvyšší řady Shimano XTR s výbornými španělskými kotouči Galfer“
„Poměr skvělé váhy a výborných brzdných vlastností zajišťují nejvyšší kotoučové brzdy Shimano XTR v trailovém provedení se čtyřpístkovými třmeny, které pro ještě lepší účinek spolupracují s IceTech kotouči o průměru 203 mm na obou kolech.“
??🤔
odpověz na tento komentář