Vyzkoušeli jsme ryze sportovní stroj za rozumnou cenu od českého výrobce…
Po jarní zkoušce gravelu Pells Raw se k nám dostal na test od Pellsu i jeho nejnovější hardtail. Českou značku většina našinců dobře zná, ale i tak stojí za to se podívat, co má v současnosti v repertoáru.
Pells by o Duku řekl a my s tímto hodnocením souhlasíme, že se jedná o sportovní hardtail. Víkendový jezdec, nechť sáhne po rámu Razzer, případně Razzer Evo, který je pohodlnější. Kdo se chce jezdit výkonnostně v těžším terénu, pro něj je Duke ve verzi "celopéro", jenž jsme testovali na jaře. Enduristi si mohou vybrat z celoodpruženého Tarpanu (sedlali jsme ho vloni, ale třeba i na podzim 2019 a porovnání krásně ukazuje evoluci) a drsného pevňáka za velmi rozumnou cenu Roota.
Duke je bezpochyby ambiciózní název, u takového lze čekat, že bude na trailech kralovat. Vzpomínám si na reklamu z počátku století, která běžela během hokejového šampionátu v éře, kdy za "naše" válel i Milan HejDUK(e). Dva veselí Angličané se slabostí pro české pivo sledují v hospodě zápas, v němž válí dle záběrů i grafiky i Hejduk. Do místnosti vstoupí noblesní pán – vévoda – načež Američané začnou skandovat „Hey – Duke“ na oslavu příchozivšího a hlavně českého hokejového borce. Ač jsem tehdy uměl anglicky sotva vyjmenovat barvičky, už jsem si navždy pamatoval, že vévoda se řekne Duke. Takže to jen taková odbočka...
O sportovních ambicích Duka svědčí i to, že i nejnižší verze je na karbonovém rámu s vnitřním vedením bowdenů. Námi testovaná dvojka v barvě obsidian grey je oproti nejnižšímu modelu asi o kilo lehčí.
Středové složení je zde klasické lisované Press Fit 92 s tím, že horní vzpěry zadní stavby jsou ploché, přispívají tím jednak většímu komfortu jízdy, ale jednak také připomínají historicky Pellsem hojně využívaný planžetový systém zadní stavby.
Rám má poměrně výrazný sloping, kompaktní hlavovou část a robustní řetězové vzpěry, spolu s mírně prohnutou sedlovou trubkou, která má za úkol dostat zadní kolo co nejblíže ke středovému složen, protože je zde délka zadní stavby pouhých 430 mm.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Za mě teda... Pells je dlouhodobě cenová zoufalost. Za tuhle cenu ostatní (i světoví) výrobci osazují mnohem lepší komponenty, ostatně to je vidět ve srovnání. A Pells rozhodně není na úrovni Treku, Cannondale nebo Specialized, aby si to mohl dovolit.
odpověz na tento komentář