Dnes potěšíme naším redakčním testem příznivce výjimečných hliníkových hardtailů, které přinášejí do světa běžných kol "něco navíc"...
S nástupem "doby karbonové" se mnoho výrobců před lety pustilo v nižší střední a střední třídě do výroby karbonových rámů a tím v podstatě tak nějak zpečetilo osud kvalitních lehkých hliníkových rámů. Hranice třiceti tisíc korun byla ještě nedávno hranicí doslova magickou, protože právě těsně nad ní se začínala prodávat kola s karbonovými rámy.
Dnes se situace sice trochu změnila díky tomu, že se posunula také spodní hranice výskytu těchto levných karbonových rámů, nicméně mnoho výrobců se vrátilo k produkci kvalitních hliníkových rámů, které mají v mnoha případech lepší vlastnosti či hmotnost jako stejně drahé "lowend" karbonové modely.
Dnes testovaný hardtail od brněnského Pellsu je přesně takovým kolem. Materiál - hliník, ovšem s perfektním zpracováním, specifickou zadní stavbou a na rozumné výbavě, která jak top model, tak jeho nižší varianty cílí na opravdu širokou škálu bikerů i bikerek.
V čem je kouzlo tohoto rámu?
Pells se mnoho let zabývá vlastním navrhováním, testováním a výrobou planžetových zadních staveb. Tyto zkušenosti při práci především s karbonem pak uplatnil při navrhování tohoto nového hliníkového rámu, který má za cíl nabídnout komfort, který byl doposud spíše doménou rámů karbonových.
Na rámu samotném tak najdete několik detailů, které ho jasně odlišují od mainstreamové konkurence v této třídě. Spodní rámová trubka má nejenom dominantní průměr, ale také precizně realizované napojení na Tapered hlavovou trubku. Sváry jsou v tomto místě totiž mírně přebroušené. Na první pohled je také patrný kontrast horní a spodní rámové trubky, který od sebe odděluje horní subtilní část rámu, která končí plynulým přechodem do horních vzpěr zadní stavby a naopak masivní spodní část, která spočívá v biaxiálním tvarování spodní rámové trubky a silnějších řetězových vzpěrách zadní stavby.
Planžetové (zploštělé) horní vzpěry zadní stavby mají na výšku pouhých 12 mm a Pells se za toto číslo rozhodně nestydí, naopak - naleznete ho na nich vyvedené pěkně z každé strany výrazným písmem.
Zde je dobré ještě poznamenat, že v Pellsu již chtěli tento nový Razzer představit o rok dříve, ale díky průtahům při testování optimální funkce zadního "odpružení", které vyžadovalo specifické úpravy průřezu a tvaru horních vzpěr odlišných pro různé velikosti rámů, se nakonec finální odladění podařilo až loni a nové planžetové Razzery se mohly objevit v plné kráse až v rámci modelového roku 2016.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Sváry též broušené
odpověz na tento komentářU superiora to mají již nějakej rok... A Švarc též dokonale broušené... Třeba 909 a další... S podobnou užitnou hodnotou... Takže novinka jako Fík
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #1 Dík za upozornění, opraveno.
odpověz na tento komentářNení ta cena trochu někde mimo mísu asi tiskařský šotek.
- na tento komentář reaguje petan — #2
odpověz na tento komentář