První gravel od polského Ronda, který jsme dostali do redakčního testu, a hned žhavá novinka. Co jsme zjistili o novém karbonovém Mylcu?
Na českém trhu je značka Rondo teprve krátce, přesto se v segmentu štěrkoletů rychle zabydlela a začíná sbírat body u zákazníků. Nevím, jestli znám jinou cyklistickou značku, která by měla širší nabídku gravelbiků. Možná je to tím, že Rondo je značkou zaměřenou právě jen a pouze na gravelbiky.
O některých modelech kol jsme u nás již informovali. Na test jsme však jako první v řadě dostali karbonový model Mylc CF1, který je specifický jak svým rámem, vidlicí, geometrií, tak i svou výbavou.
Mylc se řadí mezi modely s nejvyššími terénními ambicemi. Uzpůsobena je k tomu jak geometrie rámu, hodně připomínající horské kolo, tak objemné pláště, které jsou zde v šířce 40 mm. To všechno je pak ve finále zabaleno s dvanáctirychlostní bezdrátově ovládanou sadou řazení, takže jestli se nějaký bajker rozhlížejí po štěrkoletu, tak právě Mylc by mu měl být nejblíže.
Jak asi vidíte z fotek, rám tohoto kola je hodně specifický. Výčet všech jeho designových specialit je hodně dlouhý. Vynechám rovnou popis jeho tvaru, protože ten můžete vidět z následujících obrázků. Co však vidět na první pohled není, je například vnitřkem vedená kabeláž.
Zajímavostí u tohoto rámu je totiž to, že Rondo má kompletně integrovanou kabeláž, vedoucí z řídítek do vnitřku představce, dále pak do hlavového složení. Vnitřkem je vedena jak hadice přední, tak zadní brzdy, přičemž přední vedení pokračuje hlavovým sloupkem až do přední vidlice samotné, ze které ven ústí až těsně u brzdového třmene.
Také flatmount úchyt předního kotoučového třmene není zcela klasické konstrukce. Najdeme zde dvojici otvorů procházející skrz vidlici, do které se šrouby připevňující třmen šroubují v její přední části.
A tím specifika této vidlice ještě zdaleka nekončí. Kromě toho, že její hranatá horní část ladně navazuje na obdobně hranatou hlavovou trubku, zde totiž najdete ještě “flipchip” pro uchycení osy předního kola, díky kterému je možné měnit geometrii. A nemusím asi nějak zdůrazňovat, že světlost vidlice pro použití robustnějších plášťů je zde samozřejmostí, stejně tak jako trojice šroubovacích pinů pro příslušenství z každé její strany.
Co se šroubovacích pinů týká, je jich poměrně dost také na samotném rámu. Nechybí dvojice na horní rámové trubce pro malou brašničku na doklady, uvnitř rámu je čtveřice pro dva košíky na láhev a jedna dvojice pinů na další košík na láhev je umístěna také před středovým složením, na spodní straně dolní rámovky.
Na středovém složení se s materiálem vůbec nešetřilo, podobně jako na spodních vzpěrách asymetrické zadní stavby, které jsou uzpůsobený tak, aby pokud možno nekolidovaly s řetězem. Spodní část sedlové trubky je naopak o spoustu materiálu ochuzena. Zatímco jiní výrobci řeší odpružení rámu v tomto místě ladně zeštíhlenou sedlovou trubkou, tady je zachována super hranatost. Robustní profil horní části sedlové trubky je zhruba v jejím prostředku šikmo zredukován o více než polovinu do ploché spodní části, která výrazným způsobem pomáhá zlepšit komfort jízdy. Její tvar ale příliš nekopíruje línii zadního kola.
Společně s tím se o komfort starají také velice subtilní horní vzpěry zadní stavby, které jsou do sedlovky uchyceny v rámci designového průhybu hluboko pod sedlovým zámkem.
Samotná sedlovka má sice kruhový průměr 27,2 mm, ale v rámu musí mít k tomu přesně vymezenou šachtu, protože z vnějšku jde o výrazně větší hranatý profil. Výšku sedlovky v rámu fixuje speciální integrovaná objímka, která designově zcela zapadá do pojetí rámu a shora je utěsněna gumovým těsněním navlečeným na sedlovce.
Ačkoli je zde použit jedno převodníkový pohon, rám umožňuje montáž přesmykače. Adaptér pro jeho uchycení je skryt pod plastovou krytkou na sedlové trubce.
Flatmount úchyty pro brzdové třmeny naleznete jak na přední, tak na zadní vidlici, přičemž vnitřní vedení kabeláže pokračuje za spodní rámovou trubkou kolem středového složení nadále vnitřkem zadní stavby. Středové složení je zde pak klasické lisované.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na petan — #7 S vámi to je dost těžké, že: -) A co bych vám měl na tu vaši blbost s polskými vajíčky jako odpovědět? Samozřejmě se, jako skoro každý, polským potravinám vyhýbám, ale samozřejmě nevědomky něco od nich sním. Ale polské kolo bych si od nich nikdy nekoupil. Jste schopen tuto informaci pojmout? Svým mozkem? :-) Vašim poznámkám se tu často opravdu nedá rozumět. Ani v článcích. A než začnete hodnotit někoho, jestli něčemu rozumí nebo ne, doučte se pravopis. Protože s těmi věčnými chybami vypadáte před čtenáři jako blbeček.
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #5 Jeden o koze, druhý o voze. Já mluvil obecně o výrobcích jako vy v prvním příspěvku. Evidentně jste na základě toho pochopil že jste s tím vlastním zobecněním úplně mimo, tak jste se ve druhé reakci omezil na kola, budiž, nicméně reálně nerozumíte opravdu hodně věcem, takže vám nemám za zlé, že nerozumíte ani žádným mým poznámkám.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #8
odpověz na tento komentářodpověď na weis.martin@seznam.cz — #4 Jak je patrné, tak patříš mezi ty, kteří trpí babišovským syndromem. Možná na to už jsou léky. Kolo si kup jaké chceš.
odpověz na tento komentářodpověď na petan — #3 Vy jste pane naprosto zoufalý člověk. Té poznámce o kamarádech opravdu nerozumím, ale moji početní kamarádi by si na polské kolo opravdu také nesedli.
- na tento komentář reaguje petan — #7
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #2 "...ale neznám nikoho, kdo by si kdy koupil nějaký polský výrobek"
#2
to tntbiker
Jsi zamrzl v minulém století, ne? Dnes je všechno globální a nemáš šanci odlišit odkud co je. A i Andrej, který tu několik let vedl válku proti polským potravinám, protože konkurují Agrofertu, tak jel nakupovat do Polska a natočil o tom video.
Jo a kola NS bikes a Kross bych si klidně koupil a fakt by mi nevadilo, že jsou polský.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #6
odpověz na tento komentářodpověď na tntbiker — #2 Opět ukázka úrovně vašeho myšlení. Vsadil bych se, že pokud nejste vegeterián, tak polské výrobky konzumujete v podobě masa, vajec nebo dalších surovin, jen o tom možná nevíte. Jinak z Polska pochází také mnoho jiných značek, které se u nás hojně prodávají, jako například Absolut Black, Gerbaruk a další, montují se tam například také motory do ebiků atd. atd. atd. Takže vám osobně přeju, ať si najdete víc kamarádů a známých a nemusíte příště psát takovéto nesmysly.
- na tento komentář reaguje tntbiker — #5
odpověz na tento komentářodpověď na Sweeta — #1 Copak trubka, ale neznám nikoho, kdo by si kdy koupil nějaký polský výrobek. Fakt si někdo u nás toto polské kolo pořídí?
- na tento komentář reaguje petan — #3
- na tento komentář reaguje weis.martin@seznam.cz — #4
odpověz na tento komentářCo na tu horní rámovku asi říká Canyon? :-D
- na tento komentář reaguje tntbiker — #2
odpověz na tento komentář