Nabídka, která se neodmítá. Projet a otestovat kolo, na kterém se prohání po okruzích světového poháru letošní suverén, Nino Schurter...
Do redakce se nám se smečkou několika kol Scott dostal také závodní model Spark RC 900 PRO. Tedy základní model této XC stíhačky. Přesto velmi dobře vybavený na to, abych se pokusil během 10 testovacích dní přijít na kloub záhadě, proč je letos Nino zatím nezastavitelný.
Ale pojďme pěkně popořádku. Pro letošek je Scott Spark nabízen ve čtyřech modifikacích.Před časem jste mohli číst představení trailové verze Sparku se zdvihy navýšenými na 120 mm a náležitě upravenou skladbou komponentů vč. teleskopické sedlovky. Dnes je to zástupce XC řady s přídomkem RC v názvu. Dále je tu pak ještě všehoschopnější verze 27,5+, kterou jsme měli možnost projet zkraje roku a vyřádit se s ní ještě za sněhu. A tou poslední odnoží je e-Spark, což raději nebudeme rozmazávat při testu tohoto chrtího náčiní.
Celokarbonový rám je označovaný výrobcem jako Spark RC Carbon. Oproti předchozímu modelu je zásadním způsobem předělaný. A dle mého subjektivního názoru se jedná o jeden z nejpovedenějších celoodpružených rámů současnosti. K nejhezčím partiím patří spodní rámová trubka přecházející naprosto čistě a plynule ve spodní vzpěry zadní stavby, které se od středu kola k patkám zužují.
Spark také patří k nejlehčím rámům. Hlavní roli v celkovém odlehčení hraje zcela přepracovaná zadní stavba. Ubyly na ní totiž dva zadní čepy, což konstrukci hodně odlehčilo. Změna pozice tlumiče z vodorovné na svislou pak umožnila zredukovat také množství materiálu, použitého pro horní rámovou trubku, což je druhé místo, kde se konstruktérům podařilo ušetřit pěkných pár gramů.
Použitý systém zadního odpružení je tedy dnes čím dál používanější zeropivot. Jen v letošní sezoně se ke mně dostalo třetí XC kolo s takto pojatým odpružením. Konkrétně mám na mysli Cannondale Scalpel, Konu Hei Hei, nebo z loňských novinek také Superior XF a v neposlední řadě s tímto přichází i nový Specialized Epic.
V každém případě jde v podstatě o přepákovaný jednočep, osvobozený od zadního čepu. Aby systém mohl fungovat bez tohoto čepu, resp. dvojice čepů, bylo zapotřebí přesně navrhnout tvar horního vahadla v závislosti na zdvihu tlumiče tak, aby několikamilimetrový rozdíl v rozteči byla schopna pojmout flexibilní zadní stavba, konkrétně její horní vzpěry.
Scott navíc díky novému napákování dokázal integrovat tlumič větší délky, což ve výsledku umožnilo nastavit hladší a jemnější průběh odpružení při současném zachování progrese na konci zdvihu. Svisle před sedlovou trubkou umístěný tlumič je atypicky posazený v rámu opačně, než je tomu u většiny jiných výrobců. Důvod je prostý - optimalizovat umístění bovdenu dálkového ovládání tlumení, které vstupuje do rámu přímo v místě uchycení samotného tlumiče. On je totiž přístup Scottu k vedení bovdenů velmi precizní a na rámu tak nespatříte jediný, vše je kompletně vedeno vnitřkem.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na jemen01 — #1 no nevím, ale mnoho 29 fullu pod 11 kg v dané cenové kategorii nebude - spíš mí přijde že co se týká váhy, tak je scott na špici
odpověz na tento komentářTaky bych pochválil recenzenta, jen s tím posedem "vyladěním" vlaštovkami mi přijde, že je trošku mimo segment. Testuje chrtí XC kolo a tomu posed zcela odpovídá.
odpověz na tento komentářPekna recenze,
je videt ze v teto kategorii je velka konkurence....
jediny co.me udivuje jsou ty vahy.....precijenom to neni kolo.za 60tis,kde by se dalo mavnout rukou a obmenit pulku komponentu a jit s vahou dolu...ale kolo za 140tis ma 11kg?.....at mi nerikaji ze by se to nedalo dat pod 10kg s vhodnou volbou komponenu.....ne nutne toho.nejdrazsiho.....
ten ram nebude mit moc pres 2kg.....takze to moc nechapu....
- na tento komentář reaguje tchibo — #3
odpověz na tento komentář