TEST: Superior XF vs. eXF 939

Dnešní test nebude klasickým testem, na který jste u nás běžně zvyklí. Zaměříme se totiž na srovnání dvou kol, která jsou si sice na první pohled velice podobná, ale ve skutečnosti jde o podobnost pouze papírovou...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
TEST: Superior XF vs. eXF 939

Česká značka Superior má jasné motto: "always race"  -  to jest zaměření na závodní a sportovní jedince, alespoň co se týká nejvyšších MTB modelových řad. Když před rokem a půl tato značka představila svůj nový celoodpružený bike s karbonovým rámem vlastní konstrukce, který vznikal na počítačích českých konstruktérů, vyvolalo to poměrně dost ohlasů. Většina z nich byla kladných, ovšem postupem času se začaly objevovat další, které volaly po rozšíření nabídky o levnější modely.

Superior pro loňský rok totiž představil pouze karbonové fully, jejichž dostupnější alternativy spočívaly v hliníkové zadní stavbě, zatímco přední rámový trojúhelník zůstával karbonový. To mělo pochopitelně za následek, že se i vstupní celoodpružené modely XF pohybovaly ve vyšších cenových hladinách, které zkrátka a dobře neumožňovaly nějaké zásadněji větší prodeje.

Rok se s rokem sešel a v Superioru padlo rozhodnutí, že je potřeba rozšířit nabídku XC fullů také o levnější modely a logicky tak přejít i na výrobu celohliníkových modelů. Jako vzor pro hliníkový rám pochopitelně posloužila jeho karbonová verze, a to včetně kompletně stejné geometrie kola. Pro upřesnění se bavíme o variantě s hliníkovou zadní stavbou a zdvihy 120 mm, protože závodní týmové celokarbonové provedení je ještě ostřejší a s menším zdvihem.

Jenomže ani takovéto rozšíření Superioru nestačilo, a tak současně s novými celoodpruženými hliníky XF připravil ještě třetí variaci s XFkem v názvu a tou je celoodpružený trailový elektrobike eXF. Také v tomto případě se konstruktéři chtěli co nejvíce přidržet původní předlohy, ovšem vědomě zde ještě více obrousili ostré hrany původně XC speciálu a geometrii upravili ještě více do trailova.

Při zachování velice krátké zadní stavby se zde prodloužil rozvor a více položila přední vidlice, aby bike dokázal lépe držet stopu. Zdvih byl pak v obou případech navýšen jen decentně, a to na rovných 130 mm s tím, že pocitově větší komfort pak dodávají ještě atypicky široké pláště, některými označované jako pluskové a to pozor, v devětadvacetipalcovém provedení!!!

Jelikož vzorkové modely byly k dispozici dokonce v identickém barevném provedení broušeného hliníku, doslova si to říkalo o to, domluvit si speciální test, ve kterém bychom se o nich dozvěděli něco víc.

Přečteno - 51564x Tagy: testy superior elektro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníČeský cyklistický trh se mění, každé třetí je elektrokolo
    Český cyklistický trh se mění, každé třetí je elektrokolo
  2. DoplňkyTEST: Magene C606 GPS
    TEST: Magene C606 GPS
  3. TechnikaFotogalerie: Orbea Rise M10
    Fotogalerie: Orbea Rise M10
  4. Tech newsM1 Sporttechnik FG demonstruje gravel vizi s Bosch SX
    M1 Sporttechnik FG demonstruje gravel vizi s Bosch SX
  5. Tech newsDJI a Amflow - nováčci v bikovém průmyslu
    DJI a Amflow - nováčci v bikovém průmyslu
  6. Testy - RecenzeTEST: Orbea Rise M10
    TEST: Orbea Rise M10

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 willy - vloženo: 29.01.2018 v 07:49:45

    Dobrý den, mohli byste mi popsat charakteristiku pružení u XF939. T.j. jestli je aktivní či příliš tuhé, necitlivé apod. Díky.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744