Jaro, alespoň co se týká počasí, je v plném proudu, a tak se dostalo na další test dámského kola, konkrétně amerického celoodpruženého bělouše od Treku...
Tradiční představovačku kola si tentokráte odpustíme, protože jsme ji už udělali dříve v tomto článku: Trek Lush S 29. Podrobný technický popis proto vynecháme a zopakujeme si jen základní fakta, že jde o 29" trailbike pro holky od Treku, který váží 13,5 kg a pořídíte ho za 62 990,- peněz.
Na svých 165 cm jsem dostala Lushe ve velikosti 17” a stačilo jen pár úprav (dát níže řídítka, nastavit tlumič a vidlici na mou hmotnost, namontovat pedály, upravit výšku sedla) a mohla jsem hned vyrazit.
Lush S je prostřední ze tří modelů řady Lush, které Trek v letošním roce pro ženy dělá a podle mého názoru je nejvíc holčičí, co se týká designu. Nejlevnější verze je tmavá, nejdražší zase zelená. Lush S s bílou perletí a fialovými prvky dává najevo, že jeho majitelka bude křehké stvoření a zdvihy 120 mm/110 mm zase, že se terénu rozhodně nebojí. Na první pohled mi vadila fialová řídítka, ale počtem najetých km se tato vada vytrácela, přeci jen zvítězily pocity z jízdy nad barevnou kombinací.
První společná cesta byla domů. Nejdřív přes město a následně po polních cestách a lesních singlících. Systém odpružení CTD lehce umožňuje kombinovat jízdu po zpevněném povrchu a následně jízdu v terénu. Ovládat vidlici nebyl problém, i když je ovládání na její korunce. Měnit polohu tlumiče za jízdy byl trošku oříšek a nájezdem do terénu bylo pro mě složitější nastavit tlumič do správné pozice. Mnohdy to znamenalo zastavit. Tato malá neobratnost často vedla k nastavení tlumiče do nejvhodnější polohy pro danou vyjížďku a toto nastavení tam zůstalo po celou dobu.
Nastavit odpružení přesně na mou váhu a styl jezdění, byl druhý oříšek a nepovedlo se to napoprvé. Nejsem určitě jediná, kdo z holek tenhle problém má, že neví přesně kam a jak zatočit kolečkem k docílení požadovaného výsledku. Využila jsem proto kolegy a partnera, aby mi s nastavením pomohli.
Trek Lush S jako klasická dámská 29” vypadá velmi robustně a s váhou 13,5 kg se nejedná o žádného střízlíka. První šlápnutí do pedálu na cyklostezce při nastavení Foxu v pozici Climb dalo ale najevo, že zdání klame a že ani asfaltové přesuny nebudou pomalé. Dobrovolně přiznávám, že od prvního okamžiku využívám hlavní výhody 29” při překonávání překážek. Po sjetí z cyklostezky do provozu přepínám do pozice TRAIL a veškeré obrubníky, nerovnosti řeším bezpečně v sedle kola. A to stejné se opakuje v terénu. 29” toho hodně zvládne, stačí šlápnout do pedálů a kolo se samo postará o to podstatné.
Po první jízdě v terénu jsem se rozhodla pro upgrade. Pevnou sedlovku jsem vyměnila za teleskopickou Kind Shox i900 s ovládáním pod sedlem.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Přátelé věřím že každý z vás má ve svém okolí minimálně 2 ženy, které jezdí 15 let na 29" a navíc umí napsat souvislý pokud možno odborně erudovaný text o kole na kterém se svezou. Zadání pro Jitku nebylo vychválit tohle kolo, ale pokusit se napsat nějaké dojmy z něj klidně více laickým pohledem, který by byl čtivý zejména pro holky, které o nějakém podobném kole třeba uvažují. Cílovým čtenářem holčičích testů nejste vy - chlapy, to si prosím uvědomte, před tím, než tu Jíťu začnete příště propírat. Dík.
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #18 To co napíšeš ty, je jak píšeš slušný příspěvek, to co napíše někdo druhý je napadání :-)
Přečti si tu diskusi celou od začátku.
Tím končím.
Ať ti to jezdí, jako diskutuje.
(myslím hodně :-))
odpověz na tento komentářodpověď na Raceday — #17 Já ale nemohu za to, že nerozeznáš dobrý a špatný článek a že nepoznáš dobrý a špatný product placement. Jakmile tu bude výborný článek, hned ho pochválím. Ale nesmí v něm být pravopisné chyby:-) Je mi jedno, kdo se staví proti mě. Já píšu své názory a stojím si za nimi. Že MTBS ztrácí čtenáře je fakt. Nebo ne? A jak jsem napsal, je to především zásluhou těch, kteří napadají jiné za jejich slušné příspěvky. Dalším krokem po registraci může být uplné zrušení diskuze. Na Velu to tak mají. Napíšeš příspěvek a když se jim líbí, pustí ho a odpoví:-) Když se jim nelíbí, ztratí se v nenávratnu:-) To je taky cesta...
- na tento komentář reaguje Raceday — #19
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #16 Pokud prudíš kde se dá, měl bys umět přijmout nějakou legraci na vlastní adresu.
To s mámou jsem samozřejmě nemohlo vědět, nemyslel jsem to zle a omlouvám se.
Je na tobě, jestli takovou věc vytáhneš v rámci toho, že ti dochází argumenty a vidíš, že většina diskutujících se staví proti tobě.
A ano já jsem byl donucen reagovat až na tebe.
A jsem moc rád, že ti tak záleží na klucích z MTBS. Tady jsou namátkou dvě tvé reakce na jejich články:
„Ani se nedivím že MTBS dostd ramaticky ztrácí čtenáře. Takový článek je fakt pecka:-)“
„Držím také Jaroslavovi palce ať je brzy fit a může začít s pořádnou přípravou. Jinak to je velmi špatně napsaný product placement....“
- na tento komentář reaguje xtrail — #18
odpověz na tento komentářodpověď na Raceday — #13 Všimni si, že své příspěvky píšu slušně a věcně. Chaty jsou od toho, aby se diskutovalo. Ty ses přihlásil jen pro to, abys napadal jiné. Jiný příspěvek jsi nedal. I kvůli tobě sem chodí méně lidí a návštěvnost klukum z MTBS klesla na polovinu a asi mají i méně peněz z reklamy. S mou mámou opatrně. Před rokem zemřela... Mohl bys dost narazit. Kdyby žila a přečetla by si to, dala by ti pár facek a řekla by ti že jsi drzej fracek!
panzdenda: samozřejmě že tu byla 29 kola dříve. Asi před 4 roky je začaly dělat firmy ve větším měřítku. A Niner jiná než 29 kola nikdy neměl:-)
Až tu někdo bude mít věcný příspěvek ane jen že mě nebo někoho jiného za příspěvek napadá, tak se ozvěte:-) D
- na tento komentář reaguje Raceday — #17
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #12 Trošku ses prozradil, že velká kola moc nesleduješ, když jsi v prvním příspěvku napsal, že tu jsou devětadvacítky už asi 4 roky :-). To je slušná minela. Co si vzpomínám, tak jsem se na celoodpruženém velkém Nineru proháněl mnohem dříve (devětadvactky jsou mezi námi oficiálně už od roku 1999, to pouze mediální masáž začala až nedávno). Dívenka napsala slohovku dle mého názoru docela hezky a devětadvacítkám nijak zvlášť nenadržovala.
odpověz na tento komentářJitka ví ocem mluví.a ty ubožáci co tady piši hovna jsou ubohý.radsi jezdete a nepište kravoviny
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #12 Tak jsem se vrátil od babičky z oběda a ze 14km procházky s kočárkem …a tady se to pořád točí dokola …rozumí/nerozumí, oblečená/neoblečená,26/29 …byls ty kluku vůbec venku??? Podstata je ta, že ty se přisíráš negativně po každej druhej článek.
A proto apeluji na tvojí maminku. Paní Xtrailová, vemte prosím tomu Vašemu klukovi notebook, odpojte mu internet a vyžeňte ho ven. Ať se jde kolem baráku proběhnout, panáka zaskákat, nebo …na kole projet. A pak ať napíše nějaký slohový cvičení, jak mu to drandilo :-)
Tak jsem byl drsnej …a teď jdu vytírat barák, než přijde manželka :-(
- na tento komentář reaguje xtrail — #16
odpověz na tento komentářodpověď na trance28 — #11 Ano, napsal. A co je na tom špatného že si myslím, že tomu nerozumí? Je to můj názor. Já jiný názor také nikomu neberu. Kdo si chce přečíst pořádné testy, ať se mrkne občas třeba do Vela, kde tomu ti redaktoři opravdu rozumí, má to tam šťávu a čiší z toho odbornost. Nebo na Bikeandride. A na můj vkus je opravdu podivně oblečená. Ale když se to líbí jí, ak ať v tom jezdí. Mě to jen připadá, jako by rozstříhala babičce zástěru a spíchla si z toho dres a kraťasy.:-)
- na tento komentář reaguje Raceday — #13
- na tento komentář reaguje panzdenda — #15
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #10 Jite se libi...hm,asi ho nevidela nebo nevim :) podstatu jsi mozna mel v porovnavani 26 a 29,ale uz na konci jsi napsal,ze tomu dotycna nerozumi :) a ze je divne oblecena,no :) nema holt vkus :-)
- na tento komentář reaguje xtrail — #12
odpověz na tento komentářodpověď na trance28 — #9 Jitce Mimránkové se kolo líbí:-) Sama píše že na velikosti záleží:-)A xtrail především napsal, že se tu pořád nesmyslně porovnávají 29 s 26. :-)To je podstata mého původního příspěvku.
- na tento komentář reaguje trance28 — #11
odpověz na tento komentářMe by teda zajimalo, komu se to kolo libi...velky kola na takhle malym ramu vypadaj dost obludne, o fialovejch riditkach nemluve... A sedlo, co je skoro niz, nez predstavec....ale hlavne, ze je to cool ´29. Jinak test neni napsanej zas tak strasne, jak si xtrail mysli, ale to obleceni je fakt strasny :-)
- na tento komentář reaguje xtrail — #10
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #7 Pokud nekdo napise kazdou pitomost, co ho napadne a nepodiva se, co ta slecna treba jezdi, tak je zbytecny cokoli psat.
odpověz na tento komentářodpověď na WTB — #5 Pokud někdo souhlasí s každou pitomostí (třeba s testem), co si kde přečte, je jeho problém. Ta holka podle textu na 29 nikdy před tím neseděla. I v závěru se diví, že se jí 29 kole nevejdou pořádně do auta.:-) To není jen můj názor. Ale tebe chápu. Chápu i Rada, znáte ji a tak se testu zastáváte. A nevím proč bych já měl kolo testovat, proč bych se do toho měl cpát. Můj názor prostě je, že to je slohové cvičení laika. Asi máte jiný názor. Škoda, že se nevyjádříte k testu, že se dokážete vyjadřovat jen k jiným příspěvkům. Tím končím. Možná by nám sem měla ta holka vypsat, na kolika kolech v životě seděla, na kolika kolech v životě a na jakých ujela alespoň 50 km. To bude asi zajímavé:-)
- na tento komentář reaguje Jecnak — #8
odpověz na tento komentářKdybys to "devce" znal osobne, tak bys vedel, ze ma hooodne odjezdeno a na 29er rozhodne poprve nesedi.
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #1 Celkem standartní test skvěle oblečeného děvčete, které tak, jak ho znám já, rozumí kolům víc než dost. Možná je více než standartní, kolik kde najdu testů ženských kol.
....ovšem xtrail....tomu není žádná mumie dost mrtvá...:-) "očekával bych, že kolo za 60 tisíc bude testovat někdo....."....někdo třeba jako xtrail :-) tak něco otestuj ty diskusní hrdino a písni to sem .
- na tento komentář reaguje xtrail — #7
odpověz na tento komentářBavíte mě. Škoda že nedokážete napsat vlastní názor na test. To děvče sedí na devětadvacítce poprvé v životě. Očekával bych, že kolo za 60tisíc bude testovat opravdu někdo, kdo taková kola zná a ví co od nich může čekat a podá nám kvalitní informace. A ne laik, který dostal za úkol napsat slohové cvičení na téma porovnání 26 vs. 29. Ona za to ani nemůže, dostala úkol. Ale možná měla být trochu soudná a nepouštět se do toho. Já jsem toho názoru, že na odborný server patří odborné články od odbroníků, kteří už něco mají za sebou. Že máte jiný názor je vaše věc.
odpověz na tento komentářodpověď na Jecnak — #2 xtrail je můj oblíbenec! Vždy "dychtivě" čekám s čím pod článek přispěchá :-)))
odpověz na tento komentářodpověď na xtrail — #1 Pokud se pozorne zactete do predchoziho komentare, zjistite, ze lidska zloba je vecna. Snad si dotycny vybere ke cteni vhodnejsi web, ktery ho bude mene iritovat, jinak to zavani spise sebetryznenim. Drzím pace a preji hodne zdaru.
- na tento komentář reaguje Raceday — #3
odpověz na tento komentářPokud se pozorně začtete do zdejších testů tak zjistíte, že když se "testují" devětadvacítky tak to nejsou testy, ale přesvědčování čtenáře, jak jsou devětadvacítky lepší než šestadvacítky. Jakoby to bylo na objednávku. Nebo to je vaše hloupost? Vážení, píše se rok 2014. Už asi čtyři roky tu 29 jsou, je jich čím dál více a vedle toho 27". Šestadvacítky jsou na ústupu. To je realita (bohužel), a tak už se probuďte a přestaňte srovnávat. Testujte 29 jako 29 a neporovnávejte pořád s velikostí kol, která už pomalu nikdo nevyrábí. Alespoň ne pro lidi, kteří chtějí lepší kolo. Jinak z toho "testu" toho podivně oblečeného děvčete jsem se opravdu nic nedozvěděl. Mimo to, že je potřeba ve výjezdu zatnout zuby:-) a jet:-)To fakt nemáte na testování někoho, kdo kolům rozumí a už v životě seděl alespoň na třech modelech:-)
- na tento komentář reaguje Jecnak — #2
- na tento komentář reaguje WTB — #5
odpověz na tento komentář