Trailbiky dobývají svět a ty karbonové jsou samozřejmě v jejich čele. Jeden takový jsme pro vás otestovali...
Kategorie fullů se zdvihem 120 mm je v dnešní době nejžádanější mezi celoodpruženými koly a modely Trek Fuel EX patří ke stálicím na trhu. Zkušenosti firmy Trek s karbonem čítají bezmála 20 let a tak není divu, že se nebojí tento materiál použít i na kolech do těžšího terénu, tedy například ve zmíněné kategorii trail biků.
Pro test jsme vybrali nejlevnějšího ze zástupců karbonových Fuel EX s označením 9.7. Vzhledem k použitému rámu, zpracovaným nejlepším technologiím Treku - OCLV, a osazení, které neurazí ani fajnšmekry, je jeho cena hodně pod hranicí 100 000 Kč velmi přijatelná.
A proč vlastně karbon na fullu? Jakými vychytávkami se může pochlubit? A jak to vůbec jezdí? Na tyhle otázky se budeme snažit vám odpovědět v dnešním redakčním testu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na madcat — #10 Časy se mění :-)
odpověz na tento komentářodpověď na riku — #9 Obávám se, že o takovýchto firmách, stejně jako například o možnostech nakoupit vzhledem k ceně relativně kvalitní osvětlení na kolo na nejmenovaném hongkongském serveru, se zde hned tak nedočteme. Docela rád bych se samozřejmě mýlil.
- na tento komentář reaguje petan — #11
odpověz na tento komentářO Canyonu nebo Radonu taky uvažuju... Myslím, že nejsem sám, kdo by přivítal test i takovýchto značek, byť je (pochopitelně) v ČR nikdo nezastupuje!?!
- na tento komentář reaguje madcat — #10
odpověz na tento komentářodpověď na fox — #7 Zkus CANYONa
Ač mám doma FUELa EX8, tak příští kolo bude výše zmíněné německé direct sale kolo
odpověz na tento komentářodpověď na madcat — #6 jak přesně se jmenuje ta německá firma? Chci kupovat bike a hledám dobré ceny..
- na tento komentář reaguje Vlado — #
- na tento komentář reaguje Vlado — #
- na tento komentář reaguje kliiima — #8
odpověz na tento komentářCena 89 990,- za takto osazenej a takhle vážící bajk není vůbec příjemná, když můžu mít líp osazenej, stejně vážící a imho líp vypadající trail bike od jedné nejmenované německé direct sale firmy za o něco víc než polovinu. Akorát to nebude karbon, ale hliník, což by mě osobně ale vůbec netrápilo...
- na tento komentář reaguje fox — #7
odpověz na tento komentářHm, tohle za cenu Ellsworthu nebo Turnera? Šmarja, koupit si taiwanský digitálky za cenu švícarskejch hodinek:-O
odpověz na tento komentářVzhledem k tomu, že:
- "Chod zadní stavby byl částečně lehkým zklamáním"
- "Velkým zklamáním byly řadící páčky Sram X7"
- rám není celokarbon, ale zadek je hliník
- kolo váží 11,7kg
jsem osobně rozhodně nenabyl dojmu, že cena je velmi příjemná. Proti gustu ale žádný dišputát.
odpověz na tento komentářodpověď na asdfgh — #1 když už jsi ten fyzik, tak spočítej rozdíl mezi valivým odporem 29 a 26, a jestli na to má vliv šířka pláště. Jestli to nezvládneš, tak tak agresivně nepoučuj.
odpověz na tento komentářodpověď na asdfgh — #1 neber to tak vážně ;)
odpověz na tento komentářVážený autore. Nízká je jejich HMOTNOST, a nikoli váha. Pojem "váha" označuje zařízení pro měření hmotnosti. Nevím, proč jsou cyklo-servery plné technických zabedněnců, kteří nechápou, že "váha" není hmotnost.
- na tento komentář reaguje Filip Tomašov — #2
- na tento komentář reaguje Matěj Kučera — #3
odpověz na tento komentář