Dnes vám přinášíme test biku, který patří do dynamicky se rozvíjející kategorie celoodpružených lehkých karbonových trailbiků...
Kategorie celoodpružených horských kol slaví v poslední době úspěchy co se prodejů v tomto segmentu týká. Dvanáct centimetrů zdvihu je, dalo by se říct, "tak akorát" pro spoustu bikových aktivit a skutečnost, že v této kategorii seženete jak modely začínající na cenách kolem pětadvaceti tisíc, tak high end záležitosti s cenovkami téměř desetkrát vyššími, dává nevídané možnosti při výběru právě toho optimálního kousku pro každého, kdo uvažuje o celoodpruženém biku.
My jsme v našem dnešním testu sáhli po spíše dražším kousku, který je doslova prošpikován nejmodernějšími technologiemi amerického Treku a od naprostého High endu ho dělí "jen" pár maličkostí. Ale o těch si něco řekneme až za chvíli. Dnešním tesťákem je tedy Trek Fuel EX 9.8.
Rám - chameleon
Na první pohled byste to asi jen stěží poznali, ale tenhle druhý nejvyšší Fuel EX má karbonový rám, resp. jeho přední trojůhelník a zadní stavbu z poloviny duralovou. Přesněji řečeno duralové jsou spodní vzpěry zadní stavby. Jde tedy vlastně o jakýsi kompromis, který volí vícero firem u svých karbonových modelů, aby odlišilo své nejvyšší modely, které mají z karbonu i komplet zadní stavbu. Volbou této kombinace se dá docílit velmi zajímavé hmotnosti a to při zachování relativně nízké ceny.
Vlastní rám je ukázkou všech technologií, které má Trek v současnosti k dispozici. Dvacet let vývoje OCLV materiálu je dostatečnou zárukou kvality a smysl pro praktičnost a detail naznačují detaily jako ochrana spodní rámové trubky před odletujícími kamínky, nebo chránič zadní stavby pod řetězem.
Magnesiové tuhé vahadlo, na kterém je uložena zadní stavba, zůstává beze změn, stejně tak jako kuželová hlavovka E2. Precizně provedené je vnitřní vedení bovdenů.
Zadní stavba, jak už jsme řekli, disponuje zdvihem 120 mm. K tomu jí dopomáhá jednak ABP systém integrovaného čepu do osy zadního náboje, jednak specifický Tlumič Fox Float RP3 DRCV, který Fox vyrábí a tuní přímo v Americe pro Trek.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na jokolo — #13 JoJo Gopróčko v tomto případě nahradilo absentujícího fotografa u jezdeckých fotek a zřejmě ho u testů začneme víc používat.
odpověz na tento komentářRozdil mezi Trekem fuel ex a ostatnimi 120 modely je hlavne to, ze ten ram vydrzi nesutecny veci. Znam lidi co na tom jezdej jak na sjezdaku, strasne prasi a "vsechno" to vydrzi. To takovejhle test nemuze posoudit. Jo, vazi to vic, ale je to neskutecne tuhy, klidne si to zkuste. Porovnavat tabulky a ceny je jedna vec a druha je znat ty kola dukladne. Cloveku co gramari a nedava tomu moc naloz a chce hrotit vic zavodne bych asi doporucil neco jineho. Sam mam hodne rad treba 120 gianty...na rychly svezeni idealni, maestro fakt dobre slape.
odpověz na tento komentářty fotky rybím okem jsou z goupra? pěkné! Jinak taky jsem měl 120/120 raketu, je s tím zábava
- na tento komentář reaguje petan — #15
odpověz na tento komentář...i mě to příjde hodně drahý!
odpověz na tento komentářodpověď na madcat — #8 Srovnáváš nesrovnatelný. Canyon má nízkou cenu jen kvůli tomu, že nevyužívá maloobchody. Zkus si k ceně Canyona připočítat marži v x desítkách procent, jakou mají maloobchodníci a potom se dostaneš na podobnou cenu jako všechny ostaní kola - Trek, Giant, Canondale. Pokud se to ale člověku nelíbí, má možnost, nenakupovat v maloobchodech, ale brzy se stane, že hodně z nich zkrachuje a nakonec si budeme kupovat kola přes net naslepo, aniž bychom si na ně kdy sedli a vyzkoušeli je....
odpověz na tento komentářA co Cannondale, to je v tomhle srovnání nejlevnější, má velmi solidní osazení, prestige a renomé, super vidli (tak minimálně je zajímavá žejo :D). To je jakože škodofka? Trek mi nepřijde nijak boží, ani funkcí (zlatej Giant, ani cenou, ani ta prestige není nic moc) Ale češi holt znají - eee Spešlajzd, pak eee jo ten Trek, no a co dál? Jo dál je to dobrý kolo ten Skot a Merida žejo :D
odpověz na tento komentářtrek a socialized je budme radi za tyhle tuctovky:-)
odpověz na tento komentářMně to na celkem slušně vybavenej karbon přijde trochu těžký - stejně vážící hliníkovej Canyon je za půlku. No a taky je to drahý, ale to TREK bude asi vždycky...
- na tento komentář reaguje kliiima — #11
odpověz na tento komentářO co je horší Canyon? Připlácet 30tis za systém DRCV a skoro 2kg váhy navíc? Trochu šílenost.
odpověz na tento komentářodpověď na Prcek — #2 Srovnávat ceny nejdražších modelů je trochu mimo, pokud půlka ze zmíněných modelů je hliník (Canyon a RB) a druhá karbon (Trek, Radon, Cube). Nejdražší Velamos taky bude určitě levnější než Trek. Druhá věc je odpružení. Mám DRCV a rozhodně je to věc, za kterou jsem ochotněj si připlatit. Chodí to fakt skvěle, člověk využije celý zdvih, což se o normálním tlumiči a vidlici říct nedá, protože mají většinou hodně velkou progresi. Je to stejný, jako že si lidi připlácí za Brain od Spešlu.
odpověz na tento komentářodpověď na Prcek — #2 časy se mění a s tím Mercedesem (Trek) si to trefil, předražené stroje, kde platíš hlavně za značku. Neříkám, že nejsou kvalitní, ale nabízí +- to stejné co ostatní, ale dráž. Takže bych značky spíš viděl takhle Český Kaipan (RB), Audi(Cube), BMW (Canyon), Volkswagen (Radon). Všechny vlastní vývoj, kvalitu, jenom každý má svou image.
BTW: překdpokládám, že jsi majitel právě toho předraženého Meďoura
odpověz na tento komentář- Canyon Nerve CF Carbon 2013 (cena bude podobna Treku)
http://www.freerider.ro/noutati/noile-biciclete-canyon-2013-nerve-cf-si-grand-canyon-29-27666.html
odpověz na tento komentářodpověď na Prcek — #2 Znacka nie je zarukou kvality. Nehovirac o tom, ze ten bike je citelne drahsi aj ako v tabulke uvedeny Giant, alebo Cannondale. Co su spickove stroje.
odpověz na tento komentářJak můžeš srovnávat Mercedes s Oplem(Canyon), Fiatem(Radon) nebo Trabantem(RB)????
- na tento komentář reaguje ASD — #3
- na tento komentář reaguje DonPedro — #5
- na tento komentář reaguje kliiima — #6
odpověz na tento komentářNeutralne, k porovnaniu s konkurenciou, by som si dovolil pridat direct sale-ove:
- najdrahsi Canyon 120/120 - Nerve XC 9 SL (77 000.- Czk)
- najdrahsi Radon 115/115 - Skeen Carbon 10.0 (89 000.- Czk)
- najdrahsi Cube 120/120 - Sting Super HPC Race Carbon (95 000.- Czk)
- najdrahsi (+/-) RB 120/120 - IQ Race (53 000.- Czk)
Stroje maju taktiez vyborne hodnotenia.
- na tento komentář reaguje Prcek — #
odpověz na tento komentář