Amer Sports prodává americkou značku ENVE

O prodeji Enve se mluvilo poměrně dlouhou dobu, nyní se prodej stává skutečností a Enve se tak vrací zpět do amerických rukou...

Autor: Petr Bureš
Amer Sports prodává americkou značku ENVE

Od roku 2016 byla americká značka ENVE ve vlastnictví společnosti Amer Sports, která mimo jiné vlastní mnoho velkých značek jako Wilson, Salomon, Peak Performance a několik let byla majitelem také francouzského Mavicu. Amer Sports nyní oznámila, že souhlasila s prodejem ENVE investiční skupině z Utahu s tím, že konkrétní cenu akvizice nezveřejnila.

Prodej Enve následoval nedlouho poté, co Amer Sports najmula na začátku roku 2023 Mika Stimolu jako generálního manažera Enve.

Mike Stimola měl zkušenosti z restauračního a zdravotnického průmyslu, ale přišel do ENVE také s určitými odbornými zkušenostmi v cyklistice, kde jako člen představenstva Cannondale působil v letech 1997-2003 a v 80. letech byl zakladatelem a generálním ředitelem dodavatele uhlíkových vláken Carbonite se sídlem v Connecticutu. Amer Sports ho najal, aby se podíval na další možné kroky pro značku.


Mike Stimola

 

 

Mike Stimola řekl: "To, co bylo jasné každému, kdo se díval na portfolio společnosti Amer: ENVE tam opravdu nepatřilo, zejména kvůli své velikosti. My jsme v milionech, oni v miliardách. A navzdory expanzi ENVE v rámci rozšíření nabídky vlastních rámů a kompletních kol a krátkému experimentu v rámci oblečení neexistuje jasná cesta k růstu společnosti, aby se stala značkou obdobné velikosti jako ostatní v Amer Sports."

Amer Sports proto začalo hledat pro Enve kupce. Mluvilo o tom s několika společnostmi, které se zajímaly o strategickou akvizici, ale nakonec se domluvila s Markem Hancockem, zákazníkem a fanouškem ENVE, který žije 20 minut od továrny ENVE, jehož syn dokonce rok v ENVE pracoval jako stavitel kol.

"Je to dlouholetý fanoušek ENVE, myslím, že má doma dvě zakázková ENVE silniční kola," říká o novém majiteli Stimola. Mark Hancock je zakladatelem PACS Group, holdingové skupiny pro poskytovatele zdravotní péče, která tento měsíc vstoupila na burzu Nasdaq v rámci IPO, a získala tak 450 milionů dolarů. Hancock je nyní členem představenstva společnosti PACS. PV3 Investments, což má být subjekt, který získal ENVE.

"Pořád je to obchodník. Chce, aby ENVE byla na dobrém místě. Je důležité, abychom udrželi stabilitu a silný obchodní plán, který nyní máme, a silný manažerský tým,“ říká o novém majiteli ENVE Stimola, který také očekává, že se Hancock bude chtít sám podílet na řízení společnosti. "Mark není kupující, který by to chtěl postavit a prodat, má zájem z dlouhodobého hlediska. Toto je investice, nikoli soukromý kapitál," nechal se slyšet Stimola.

ENVE bude pokračovat ve výrobě svých ráfků a vlastních silničních rámů ve své továrně v americkém Ogdenu. Část sortimentu, zejména komponenty a skladové rámy jsou pak vyráběny v Asii. ENVE chce přitom i nadále vyrábět všechny své karbonové ráfky v Utahu "navždy" a může vrátit výrobu některých menších dílů zpět do Utahu.


sídlo společnosti ENVE v Utahu

 

 

"Během minulého roku jsme se zaměřili na prohlubování našich vztahů s prodejci kol v USA. V Evropě jsme naši distribuci sjednotili do jednoho místa ve Francii. Pod tímto distributorem budujeme naši obchodní skupinu v Evropě, otevřeli jsme řadu dalších prodejců kol v Evropě, takže vyvíjíme paralelní model v Evropě a v USA," říká Mike Stimola.

V roce 2019 obsahovala finanční zpráva Anta Sports grafiku portfolia značek, v rámci které umístila překvapivě značku ENVE do segmentu masového trhu. V rámci své nejnovější struktury byla ENVE pro změnu ve finančních evidencích Amer, spárována se snowboardovou značkou Armada. Výsledná čísla pak ukazují, že ENVE a Armada měly v roce 2022 společné tržby pouze 57 milionů dolarů, což představovalo jen 1,12 % celkových tržeb společnosti Amer Sports.

ENVE vstoupila na trh cyklistických rámů v roce 2021 a současně výrazně rozšířila své sponzorské aktivity mezi které patří UAE Team Emirates, domov dvojnásobného vítěze Tour de France Tadeje Pogačara. ENVE je také dodavatelem komponent pro další známý Team TotalEnergies.

ENVE poté začala nabízet také tak zvané měkké zboží v roce 2022, což je strategie přirozeného růstu pro Amer Group, komentoval Mike Stimola. Ale tento oděvní program byl ukončen hned poté, co loni Stimola do společnosti nastoupil. "Amer byl dobrý majitel," říká Stimola. "Ale když jsem nastoupil, řekl jsem, že je to všechno o soustředění." Zatímco Amer přivedl Stimolu, aby vyhodnotil strategické příležitosti pro ENVE a koordinoval jeho prodej, Stimola se zavázal zůstat u značky alespoň do letošního roku. "ENVE je pěkně návyková. Líbí se mi základní kultura a také to, že od mého domova v Arizoně je to jen hodinu letu," řekl Stimola a naznačil, že by mohl mít zájem zůstat ve společnosti déle i pod novým majitelem.   


Zdroj: Bicycle Retailer

Přečteno - 4632x Tagy: enve business
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisFitch Ratings snižuje hodnocení koncernu Accel Group
    Fitch Ratings snižuje hodnocení koncernu Accel Group
  2. ServisZakladatel Santa Cruz Rob Roskopp míří do Specialized
    Zakladatel Santa Cruz Rob Roskopp míří do Specialized
  3. ServisArmin Landgraf novým CEO ve Specialized
    Armin Landgraf novým CEO ve Specialized
  4. ServisKona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
    Kona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
  5. ServisDT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
    DT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
  6. ServisZemětřesení na Tchaj-wanu se cyklistické výroby nedotkne
    Zemětřesení na Tchaj-wanu se cyklistické výroby nedotkne

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 petan - vloženo: 03.05.2024 v 06:50:52

    odpověď na North Boy — #1 Ještě bych k tomu dodal, že v průběhu těch let se pod Amerem také řešily určité možnosti jak sdílet technologie mezi Mavicem a Enve k čemuž nakonec nedošlo. Těžko říct, proč tyhle značky Amer kupoval, když se s nima evidentně manageři nedokázali správně popasovat. Bylo asi nejrozumnější je nakonec obě prodat dvěma různým zájemcům, kteří se je taď budou snažit vrátit na jejich předchozí pozice.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 rotik - vloženo: 02.05.2024 v 16:12:43

    odpověď na North Boy — #1 Můžu s tebou jen souhlasit. Zjevně to dělali rychlokvašení korporátní soudruzi, kteří tomu houby rozumí, jinak si to prostě nedovedu logicky vysvětlit. Vědomosti na úrovni čísel v excelových tabulkách.

    Podobné to mohlo být asi tehdy, když Enve padalo po ten Amer. Teď tu prohlašují, že prodej asi všichni čekali a že to je logické, ale vsadil bych se, že tehdy když to padalo pod Amer tvrdili to samé :D

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 North Boy - vloženo: 02.05.2024 v 13:57:49

    To umístění Enve v matrix grafu je naprostý nesmysl. Enve je super-premium značka, na úrovni Arcteryxu a dát ji pod masovky co jsou ted'v horním kvadrantu mohl jen někdo, kdo nerozumí co určuje brand positioning. Neuvěřitelný.

    1. na tento komentář reaguje rotik — #2
    2. na tento komentář reaguje petan — #3
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744