Bikecheck: Olympijské Cannondaly Jitky Čábelické

Dnes vám blíže představíme dvojici kol, která letěla s Jitkou Čábelickou do Tokia...

Autor: Petr Bureš
Foto: Jan Němec
Bikecheck: Olympijské Cannondaly Jitky Čábelické

Oproti předchozím olympiádám se reprezentační soupiska XC závodníků letos scvrkla na pouhá dvě jména, Čábelická a Cink. Oba předloni absolvovali test olympijské trati a oba se na ni poprvé dostanou v rámci tréninků až pozítří. Pro Jitku Čábelickou je to první olympiáda, a tak nechtěla nechat nic náhodě a do letadla si zabalila hned dvě závodní kola, fulla i hardtaila s tím, že se až na místě rozhodne, který z biků nakonec osedlá v hlavním závodě.

Tokio otestováno! Podle mnohých nejtěžší OH trať

Jitka Čábelická: Olympiáda je splněný sen, bude to zážitek od začátku do konce

Jako základ pro závodní dvojici kol posloužil hardtail Cannondale F-Si Hi-Mod World Cup v designovém provedení z loňského roku. Celopéro má Jíťa s sebou postavené na základě letošního modelu Cannondale Scalpel Hi-Mod 1.

Popisovat oba dva sériové modely tady ale nebudeme. Pokud vás přesto zajímají jejich sériové verze, klikněte si na odkazy na obě kola výše. My se zaměříme na rozdíly oproti katalogovým specifikacím.

Pro závodníky jsou nejdůležitější ze všeho výplety a co nejnižší výsledná hmotnost závodního biku. V tomto ohledu hraje samozřejmě prim hardtail F-Si, který se podařilo mechanikovi a současně i manželovi Pavlu Čábelickému dostat na hmotnost 7,83 kg! Jitka právě na hardtailu absolvovala předloňský test olympijské tratě, ale kvůli její technické náročnosti si chce otestovat přeci jenom i pohodlnějšího fulla.

Mimochodem, na obou kolech má připravenu teleskopickou sedlovku, se kterou se do závodu vydá zřejmě většina závodnic, především kvůli dropům a prudkým kamenitým pasážím, kterých je na trati hned několik.

Ale pojďme zpět ke kolům. Jedním ze sponzorů Jitčina týmu je francouzský Mavic, který nahradil sériově osazované sety kol na obou Cannondalech svým karbonovým topmodelem Crossmax SL Ultimate 25 29. Samotný Mavic o těchto výpletech říká, že byly stvořeny pro olympioniky a kombinují v sobě lehkost, tuhost a rychlost. Mavic uvádí jejich hmotnost pouhých 1 340 g.

Mimochodem, v custom designu české trikolóry poveze Jitka také přilbu Mavic.

Kombinaci nízké váhy a maximální účinnosti pak kolu dodávají Galfer Wave 160 mm odlehčené kotouče na obou kolech. S obutím se bude na místě ještě rozhodovat, co přesně Jitka pojede. Jisté je, že místo sériově osazovaných Schwalbe to bude některá ze závodních verzí plášťů Maxxis.

Sada pohonu je tu pochopitelně ta nejvyšší, Sram XX1 Eagle v bezdrátovém provedení AXS s tím, že karbonové kliky jsou tu navíc opatřeny Quarq wattmetrem. Jinak na nich má Jitka připravený 34 zubový jednopřevodník a pojistku ve formě Cabtech vodítka řetězu, jak jinak než od svého manžela :-).

Na kole samozřejmě nechybí ani maskot Ralf, kterého s prstem v nose najdete jak na baterii přehazovačky, tak na tradičním místě - horní rámové trubce.

Za zmínku pak stojí také karbonový, pouze 700 mm široký kokpit Enve M5, opatřený pohodlnými gripy Lizard Skins.

A o nízkou hmotnost se pak postaral také tandem highendového závodního sedla Prologo Dimension NDR s karbonovými ližinami a karbon titanové pedály Look.

Co říct závěrem? Snad jen to, že držíme palce, a ať už si Jitka vybere kterýkoli z obou biků, aby ji na olympijské trati podržel a dovezl k co nejlepšímu výsledku.

Rám Cannondale F-Si Hi-Mod Cannondale Scalpel Hi-Mod
Vidlice Lefty Ocho Carbon Lefty Ocho Carbon
Tlumič - Fox Float DPS Factory
Přehazovačka Sram XX1 Eagle AXS Sram XX1 Eagle AXS
Řazení Sram XX1 Eagle AXS Sram XX1 Eagle AXS
Kliky Sram XX1 Eagle 170 mm 34 zubů Sram XX1 Eagle 170 mm 34 zubů
Kazeta  Sram XX1 Eagle Rainbow 10-50z. Sram XX1 Eagle Rainbow 10-50z.
Středové složení Sram DUB Sram DUB
Řetěz Sram XX1 Eagle Rainbow Sram XX1 Eagle Rainbow
Kola Mavic Crossmax SL Carbon Mavic Crossmax SL Carbon
Pláště Maxxix Recon/Aspen 29x2,25" Maxxix Recon/Aspen 29x2,25"
Brzdy Sram Level Ultimate Sram Level Ultimate
Brzdové kotouče Galfer Road 160 mm Galfer Road 160 mm
Řídítka Enve Enve
Představec Enve Enve
Sedlo Prologo NDR Carbon Prologo NDR Carbon
Sedlovka  KS LEV Integra Carbon 125 mm 9point8 R 125 mm
Hlavové složení Cane Creak Cane Creak
Gripy Lizard Skins Lizard Skins
Pedály LOOK X-track Ti LOOK X-track Ti
Váha 7,92 kg 10,03 kg
Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Bikecheck: Olympijské Cannondaly Jitky Čábelické
  2. Fotogalerie
Přečteno - 11127x Tagy: cannondale bikecheck jitka čábelická
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Cannondale Scalpel Hi-MOD Ultimate
    Fotogalerie: Cannondale Scalpel Hi-MOD Ultimate
  2. PreviewCannondale Scalpel Hi-MOD Ultimate
    Cannondale Scalpel Hi-MOD Ultimate
  3. ZávodyFotogalerie: Světový pohár XCO #5 - Lenzerheide 2021 - short track
    Fotogalerie: Světový pohár XCO #5 - Lenzerheide 2021 - short track
  4. Světový pohárShort track zahájil předposlední kolo SP v Lenzerheide, Cink 10.
    Short track zahájil předposlední kolo SP v Lenzerheide, Cink 10.
  5. ServisVíte, že "mullet" slaví už 37 let?
    Víte, že "mullet" slaví už 37 let?
  6. Mistrovství světaCink útočil na premiérovou medaili v short tracku, dojel těsně čtvrtý
    Cink útočil na premiérovou medaili v short tracku, dojel těsně čtvrtý

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #14 Babaja - vloženo: 23.07.2021 v 21:32:30

    Tento článek názorně ukazuje, že čtenáři MTBS se v cyklo oboru pohybují, jsou znalí a mají přehled a nedají se jen tak opít "rohlíkem'. Na rozdíl od pisálků z MTBS, kteří zveřejní kdejaký blábol a vůbec nemají za potřebný, nad tím aspoň trochu zapřemýšlet. Rozdíl cca 2kg. ht a celopéro ve stejné specifikaci je fakt hodně. Chtěl bych ty bajky vydět zavěšený na váze.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #13 tomfreedom - vloženo: 23.07.2021 v 19:37:08

    odpověď na Tina — #7 stejný názor jako Tina

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #12 tomfreedom - vloženo: 23.07.2021 v 19:35:17

    odpověď na John — #1 real váha HT bude lehce pod 9

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #11 tomfreedom - vloženo: 23.07.2021 v 19:31:30

    Váha HT je nesmysl, obzvlášť s teleskopkou. Mám lehčí kola, lehčí kokpit, lehčí kliky, možná o chlup těžší rám, vidle Fox 1290 g. Zbytek stejný - sada AXS, sedlo a pedály dokonce stejné. Váha 8.7 kg bez pedálů.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #10 krispin - vloženo: 22.07.2021 v 20:54:08

    odpověď na Aleš Procházka — #8 Helma nasazená na hlavě je ve svislé pozici? Myslím že to tak jasné není, je to o úhlu pohledu ;-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #9 karel.neugebauer.7 - vloženo: 22.07.2021 v 18:22:46

    7,92 sakumpikum jak je ta specifikace včetně pedálů/teleskopu a mlíka v pláštích mi nějak nesedí.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #8 Aleš Procházka - vloženo: 22.07.2021 v 11:16:09

    odpověď na Petr1 — #3 odpověď na LukinK — #4 Máte pravdu, vlajka Česka má mít ve svislé pozici červený pruh na straně srdce, takže obě přilby jsou špatně. Ještěže ty mistrovské dresy naši Mistři Česka hrdě vozí v podobě, jak má být a neopakují se ty hrůzy z minulosti...

    1. na tento komentář reaguje krispin — #10
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #7 Tina - vloženo: 22.07.2021 v 10:47:08

    odpověď na John — #1 Problém je IMHO v tom, že ten HT neváži pod 8kg a skôr o kilo viac v udávanej špecifikáciii aj s teleskopom.

    1. na tento komentář reaguje tomfreedom — #13
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #6 Honza S. - vloženo: 21.07.2021 v 23:23:51

    V textu máte hmotnost hardtailu 7,83 kg, dole v tabulce 7,92 kg. Já vím, je to detail, ale když už se tu řeší ta váha... :-)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #5 Petr1 - vloženo: 21.07.2021 v 20:09:36

    Cink věčinou jezdí za svůj team. Jestli to tam neřeší jejich věc, ale v repre? Možná je to ve mně, jako nechápou fanoušky co píší na vlajku. Chápu fandění,ale stále to jsou státní symboly a má to pravidla.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #4 LukinK - vloženo: 21.07.2021 v 19:41:23

    odpověď na Petr1 — #3 Nemyslím si, že to bude prací reprezentace. Cink to má stejně špatně a jezdí s tím už celou sezonu.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #8
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #3 Petr1 - vloženo: 21.07.2021 v 18:52:58

    Něco co se netýká kol. Je to smutné, když team reprezentace neví jak mají býti správně barvy naší vlajky viz přilba. Nevím čí je to pak reprezentant.

    Přesto přeji ať udělají době výsledek.

    1. na tento komentář reaguje LukinK — #4
    2. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #8
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #2 Pavel Trance - vloženo: 21.07.2021 v 14:06:59

    odpověď na John — #1 Také mě to zaskočilo. Kde by mohlo být to kilo ? :D

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #1 John - vloženo: 21.07.2021 v 12:48:49

    Kromě sedlovky je dle popisu stejná výbava u obou kol a rozdíl je 2 kg, na rámu je přece rozdíl kolem 1 kg

    1. na tento komentář reaguje Pavel Trance — #2
    2. na tento komentář reaguje Tina — #7
    3. na tento komentář reaguje tomfreedom — #12
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744