Dnes vám blíže představíme dvojici kol, která letěla s Jitkou Čábelickou do Tokia...
Oproti předchozím olympiádám se reprezentační soupiska XC závodníků letos scvrkla na pouhá dvě jména, Čábelická a Cink. Oba předloni absolvovali test olympijské trati a oba se na ni poprvé dostanou v rámci tréninků až pozítří. Pro Jitku Čábelickou je to první olympiáda, a tak nechtěla nechat nic náhodě a do letadla si zabalila hned dvě závodní kola, fulla i hardtaila s tím, že se až na místě rozhodne, který z biků nakonec osedlá v hlavním závodě.
Tokio otestováno! Podle mnohých nejtěžší OH trať
Jitka Čábelická: Olympiáda je splněný sen, bude to zážitek od začátku do konce
Jako základ pro závodní dvojici kol posloužil hardtail Cannondale F-Si Hi-Mod World Cup v designovém provedení z loňského roku. Celopéro má Jíťa s sebou postavené na základě letošního modelu Cannondale Scalpel Hi-Mod 1.
Popisovat oba dva sériové modely tady ale nebudeme. Pokud vás přesto zajímají jejich sériové verze, klikněte si na odkazy na obě kola výše. My se zaměříme na rozdíly oproti katalogovým specifikacím.
Pro závodníky jsou nejdůležitější ze všeho výplety a co nejnižší výsledná hmotnost závodního biku. V tomto ohledu hraje samozřejmě prim hardtail F-Si, který se podařilo mechanikovi a současně i manželovi Pavlu Čábelickému dostat na hmotnost 7,83 kg! Jitka právě na hardtailu absolvovala předloňský test olympijské tratě, ale kvůli její technické náročnosti si chce otestovat přeci jenom i pohodlnějšího fulla.
Mimochodem, na obou kolech má připravenu teleskopickou sedlovku, se kterou se do závodu vydá zřejmě většina závodnic, především kvůli dropům a prudkým kamenitým pasážím, kterých je na trati hned několik.
Ale pojďme zpět ke kolům. Jedním ze sponzorů Jitčina týmu je francouzský Mavic, který nahradil sériově osazované sety kol na obou Cannondalech svým karbonovým topmodelem Crossmax SL Ultimate 25 29. Samotný Mavic o těchto výpletech říká, že byly stvořeny pro olympioniky a kombinují v sobě lehkost, tuhost a rychlost. Mavic uvádí jejich hmotnost pouhých 1 340 g.
Mimochodem, v custom designu české trikolóry poveze Jitka také přilbu Mavic.
Kombinaci nízké váhy a maximální účinnosti pak kolu dodávají Galfer Wave 160 mm odlehčené kotouče na obou kolech. S obutím se bude na místě ještě rozhodovat, co přesně Jitka pojede. Jisté je, že místo sériově osazovaných Schwalbe to bude některá ze závodních verzí plášťů Maxxis.
Sada pohonu je tu pochopitelně ta nejvyšší, Sram XX1 Eagle v bezdrátovém provedení AXS s tím, že karbonové kliky jsou tu navíc opatřeny Quarq wattmetrem. Jinak na nich má Jitka připravený 34 zubový jednopřevodník a pojistku ve formě Cabtech vodítka řetězu, jak jinak než od svého manžela :-).
Na kole samozřejmě nechybí ani maskot Ralf, kterého s prstem v nose najdete jak na baterii přehazovačky, tak na tradičním místě - horní rámové trubce.
Za zmínku pak stojí také karbonový, pouze 700 mm široký kokpit Enve M5, opatřený pohodlnými gripy Lizard Skins.
A o nízkou hmotnost se pak postaral také tandem highendového závodního sedla Prologo Dimension NDR s karbonovými ližinami a karbon titanové pedály Look.
Co říct závěrem? Snad jen to, že držíme palce, a ať už si Jitka vybere kterýkoli z obou biků, aby ji na olympijské trati podržel a dovezl k co nejlepšímu výsledku.
Rám | Cannondale F-Si Hi-Mod | Cannondale Scalpel Hi-Mod |
Vidlice | Lefty Ocho Carbon | Lefty Ocho Carbon |
Tlumič | - | Fox Float DPS Factory |
Přehazovačka | Sram XX1 Eagle AXS | Sram XX1 Eagle AXS |
Řazení | Sram XX1 Eagle AXS | Sram XX1 Eagle AXS |
Kliky | Sram XX1 Eagle 170 mm 34 zubů | Sram XX1 Eagle 170 mm 34 zubů |
Kazeta | Sram XX1 Eagle Rainbow 10-50z. | Sram XX1 Eagle Rainbow 10-50z. |
Středové složení | Sram DUB | Sram DUB |
Řetěz | Sram XX1 Eagle Rainbow | Sram XX1 Eagle Rainbow |
Kola | Mavic Crossmax SL Carbon | Mavic Crossmax SL Carbon |
Pláště | Maxxix Recon/Aspen 29x2,25" | Maxxix Recon/Aspen 29x2,25" |
Brzdy | Sram Level Ultimate | Sram Level Ultimate |
Brzdové kotouče | Galfer Road 160 mm | Galfer Road 160 mm |
Řídítka | Enve | Enve |
Představec | Enve | Enve |
Sedlo | Prologo NDR Carbon | Prologo NDR Carbon |
Sedlovka | KS LEV Integra Carbon 125 mm | 9point8 R 125 mm |
Hlavové složení | Cane Creak | Cane Creak |
Gripy | Lizard Skins | Lizard Skins |
Pedály | LOOK X-track Ti | LOOK X-track Ti |
Váha | 7,92 kg | 10,03 kg |
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Tento článek názorně ukazuje, že čtenáři MTBS se v cyklo oboru pohybují, jsou znalí a mají přehled a nedají se jen tak opít "rohlíkem'. Na rozdíl od pisálků z MTBS, kteří zveřejní kdejaký blábol a vůbec nemají za potřebný, nad tím aspoň trochu zapřemýšlet. Rozdíl cca 2kg. ht a celopéro ve stejné specifikaci je fakt hodně. Chtěl bych ty bajky vydět zavěšený na váze.
odpověz na tento komentářodpověď na Tina — #7 stejný názor jako Tina
odpověz na tento komentářodpověď na John — #1 real váha HT bude lehce pod 9
odpověz na tento komentářVáha HT je nesmysl, obzvlášť s teleskopkou. Mám lehčí kola, lehčí kokpit, lehčí kliky, možná o chlup těžší rám, vidle Fox 1290 g. Zbytek stejný - sada AXS, sedlo a pedály dokonce stejné. Váha 8.7 kg bez pedálů.
odpověz na tento komentářodpověď na Aleš Procházka — #8 Helma nasazená na hlavě je ve svislé pozici? Myslím že to tak jasné není, je to o úhlu pohledu ;-)
odpověz na tento komentář7,92 sakumpikum jak je ta specifikace včetně pedálů/teleskopu a mlíka v pláštích mi nějak nesedí.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr1 — #3 odpověď na LukinK — #4 Máte pravdu, vlajka Česka má mít ve svislé pozici červený pruh na straně srdce, takže obě přilby jsou špatně. Ještěže ty mistrovské dresy naši Mistři Česka hrdě vozí v podobě, jak má být a neopakují se ty hrůzy z minulosti...
- na tento komentář reaguje krispin — #10
odpověz na tento komentářodpověď na John — #1 Problém je IMHO v tom, že ten HT neváži pod 8kg a skôr o kilo viac v udávanej špecifikáciii aj s teleskopom.
- na tento komentář reaguje tomfreedom — #13
odpověz na tento komentářV textu máte hmotnost hardtailu 7,83 kg, dole v tabulce 7,92 kg. Já vím, je to detail, ale když už se tu řeší ta váha... :-)
odpověz na tento komentářCink věčinou jezdí za svůj team. Jestli to tam neřeší jejich věc, ale v repre? Možná je to ve mně, jako nechápou fanoušky co píší na vlajku. Chápu fandění,ale stále to jsou státní symboly a má to pravidla.
odpověz na tento komentářodpověď na Petr1 — #3 Nemyslím si, že to bude prací reprezentace. Cink to má stejně špatně a jezdí s tím už celou sezonu.
- na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #8
odpověz na tento komentářNěco co se netýká kol. Je to smutné, když team reprezentace neví jak mají býti správně barvy naší vlajky viz přilba. Nevím čí je to pak reprezentant.
Přesto přeji ať udělají době výsledek.
- na tento komentář reaguje LukinK — #4
- na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #8
odpověz na tento komentářodpověď na John — #1 Také mě to zaskočilo. Kde by mohlo být to kilo ? :D
odpověz na tento komentářKromě sedlovky je dle popisu stejná výbava u obou kol a rozdíl je 2 kg, na rámu je přece rozdíl kolem 1 kg
- na tento komentář reaguje Pavel Trance — #2
- na tento komentář reaguje Tina — #7
- na tento komentář reaguje tomfreedom — #12
odpověz na tento komentář