Ghost AMR LT 5 - dlouhodobý TEST #1

Dnes tu pro vás máme první část dlouhodobého testu, ve které vás seznámíme s tím, co bude kdo a jak testovat...

Autor: Tomáš Růžička
Ghost AMR LT 5 - dlouhodobý TEST #1

Pojďme se tedy nejprve podívat na to, co budeme testovat. Prvním kolem, které jsme dostali do dlouhodobého testu, je stroj od německého výrobce Ghost, konkrétně model AMR LT 5, který má díky předpokládané všestrannosti a nikterak extrémní cenovce šanci zaujmout velkou množinu bikerů.

Ghost AMR je pro letošní rok připraven do boje s terénem ve dvou zdvihových variantách, vždy pak ve verzi 29". Původní AMR čítá dva karbonové modely s tím, že AMR 10LC je nabízeno i v druhé mutaci s elektronickým systémem odpružení E:i shock. Celkem tedy existují tři modely disponující zdvihem 100 resp. 110 mm vpředu, podle osazené vidlice a 100 mm vzadu.

Nově představené AMR LT (jak se u Ghostu značí prodloužené zdvihy) čítá celkem 7 modelů. Čtyři z nich jsou na hliníkovém rámu a tři na karbonovém. Všechna "prodloužená" LT AMRka pracují s předním zdvihem 130mm a zadním 120mm a na většině by měla bikerovi zpříjemňovat život teleskopická sedlovka Kind Shock LEV Integra s krokem 125mm.

Námi testovaný model Ghost AMR LT 5, dodaný ve velikosti L (20,5"), je osazen mixem Shimana Deore, SLX a XT, odpružení zajišťuje Fox. Terénem se budou prokousávat ráfky Ryde Rival 21 obuté do plášťů Schwalbe Nobby Nic 29x2,25".

Jako třešinka na dortu je osazena zmíněná teleskopická sedlovka Kind Shock, která při letmém pohledu na ceník a výbavu bika jeho komponentové složení trochu "ošidila". Udávaná váha, která bude ověřena, je 13,4 kg.

Pokud máte rádi škatulky, tak Ghost AMR LT 5 je na pomezí kategorií kol určených pro maraton a trail bike. Každopádně má velké předpoklady být skutečným všeumělem. Cena za takto vybavený kousek? Bez jedné kačky 62 000,- Kč.

Pokračovat na: Kdo bude testovat?

Seznam stránek článku:

  1. Ghost AMR LT 5 - dlouhodobý TEST #1
  2. Kdo bude testovat?
Přečteno - 29742x Tagy: testy ghost
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Norco Fluid C1
    Fotogalerie: Norco Fluid C1
  2. Testy - RecenzeTEST: Norco Fluid C1
    TEST: Norco Fluid C1
  3. DoplňkyTEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
    TEST: Vittoria Terreno Zero - pořádné silniční balóny
  4. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  5. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  6. TechnikaFotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024
    Fotogalerie: Santa Cruz Stigmata 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 aston - vloženo: 08.04.2015 v 13:37:31

    odpověď na BikerX — #5 Jakýkoliv test, čehokoliv, má jediný účel. Má říci spotřebiteli, jaké má výrobek užitné vlastnosti. Jiný důvod pro testy není. A dalo by se očekávat, že testovat bude někdo, kdo tomu opravdu rozumí, kdo je fundovaný. Pokud výrobek testuje někdo, kdo tyto zkušenosti nemá, tak to není test ale jen takové povídání. Mám obavy, že to je případ tohoto článku, který si bude říkat test. Nechápu také, co komu napoví, že se po 5000 kilometrech někdo podívá na ložiska. Každý ví, že dvě naprosto stejná ložiska mohou mít rozdílnou životnost, klidně i o 200% a více. A také je potřeba brát na zřetel, že až se toto kolo "dotestuje", tak už budou na trhu nové modely a toto kolo třeba už nebude k prodeji:-) Ale budiž, když se chce někdo psaním bavit:-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #5 BikerX - vloženo: 08.04.2015 v 10:35:55

    Mě se náhodou tenhle formát docela zamlouvá. Člověk z lidu může mít na kolo amatérský pohled který bude podobný většině běžných hobíků. Navíc tolik kilometrů s jedním kolem může odhalit přeci jenom víc něž běžný test na pár týdnů. Jsem zvědavý co řeknou v tom servisu.

    1. na tento komentář reaguje aston — #6
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #4 Michal Tihlařík - vloženo: 02.04.2015 v 16:35:31

    odpověď na panzdenda — #1 Jednak, druhak, treťjak - co je na tom k údivu a opravování? :-)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #3 Tomáš Růžička - vloženo: 24.03.2015 v 21:51:58

    S Ghostem máme na Křivoklátsku zatím nalítáno 500 km. V průběhu dubna se na něj tedy podíváme podrobněji.

    Zatím odpovím Panzdendovi a Astonovi…

    Panzdendovi slíbím, že se v příštím díle vyvaruji patvarů, abych jej nerozechvěl dalším mocným hněvem.

    U Astona mě trochu mrzí, že mu nepadla do oka má „vyloženě vrchařská figura“ …ale přesto projevím i já city k němu. Také proti němu nic nemám a určitě to bude roztomilý člověk.

    Ano, u slova sofistikovaně jsem měl udělat uvozovky. Nehoráznost s domácím vážením kola napravím, už vím, kde mají závěsnou váhu.

    Váha kol je dle mého názoru údajem vypovídajícím o chuti biku k jízdě do kopce. Proto mě tento údaj zajímal a dal jsem si tu práci s převážením. A dobrá zpráva je, že se v testu k tomu ještě vrátím.

    Fotka na kole je z mého archivu, považoval jsem za slušné, se představit. Rozmazávat to tímto způsobem beru jako rošťáckou zlomyslnost od tebe, ale určitě jsi to myslel dobře :-)

    Hezký den a ať to jezdí!

    Růža

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #2 aston - vloženo: 20.03.2015 v 16:14:24

    "profesionálně" se tvářící web MTBS vyfotil stokilového Růžičku, který bude testovat Ghosta, na Spešlu, z čehož má asi Ghost velkou radost.:-) A ten velmi sofistikovaně na domácí váze zjistil, že kolo má pravděpodobně 13,7 kg, zatímco přední a zadní kolo dokázal zvážit s přesností gramu. Ale slibné je, že se nám pokusí kolo zvážit přesněji:-) Nic proti tomu člověku, ale tyto věty z článku jsou opravdu roztomilé:-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #1 panzdenda - vloženo: 20.03.2015 v 15:32:04

    Co je to za jazykový patvar slovo "druhak"?. Pročpak to korektor neopravil?

    1. na tento komentář reaguje Michal Tihlařík — #4
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744