V tuto chvíli by, dle všech indícií, měl mít Jaroslav Kulhavý o svém novém angažmá jasno. Bude to silnice nebo zůstane v sedle biku?
Sportovní rubriky zpravodajských serverů v posledních dnech skloňují jméno olympijského vítěze Jaroslava Kulhavého nejen jako trojnásobného vítěze ankety Král cyklistiky, ale také ve spojení s přestupem na silnici. Tak co tedy vlastně bude?
Jaroslav nechává novináře pěkně vycukat, snad ještě více než Roman Kreuziger před ohlášením svého nového angažmá. Už několikrát vyhlásil poslední týden na rozmyšlenou s tím, že prozradí své rozhodnutí. K němu zřejmě stále ještě nedospěl, pořád ladí detaily. Jára je koneckonců znám jako obrovský ladič. I na olympiádě měl v kapse čtyřku imbus!
Některé servery Jardu na silnici rovnou lákají a vyzývají, například server Roadcycling.cz v článku "Pojď Jardo na silnici" píše: "Na jedné straně je silnice prostě královnou cyklistiky a mít tu možnost zkusit hned první ligu, tak bych neváhal. Horší je to se zkušenostmi a vlastně i s představou do čeho půjde," uvádí autor Libor Matějka a dále rozebírá Jardův potenciál a srovnává ho se Zdeňkem Štybarem, který v minulých dvou sezonách postupně přesedlal z cyklokrosu na silnici.¨
"V případě Jardy Kulhavého nevím, co bych mu sám doporučil, zda zkusit silnici, nebo zůstat u horských kol. O Zdeňku Štybarovi jsem nepochyboval, on měl totiž se silnicí i s kolektivním pojetím cyklistiky bohaté zkušenosti z dorosteneckých let, z U23 i z letní přípravy cyklokrosových týmů. Tohle za sebou Jarda nemá. U Štybara jsem nepochyboval, že ho silnice pohltí a že nakonec hodně rychle odejde od cyklokrosu, i když si on sám na začátku myslel, že to půjde nějak víc kombinovat," komentuje Matějka.
Je jasné a pochopitelné, že pro bikového krále zůstává silnice snem. Pokud by zůstal u bikového týmu, byla by pro něj doplňkem.
„Chci si vyzkoušet největší silniční závody, ať už to bude třeba příští rok nebo až po olympiádě v Riu nebo i v průběhu té doby. V plánu to mám a myslím si, že to je reálné. Ale jen spekuluju, protože nic konkrétního momentálně nemůžu vyslovit,“ uvedl Jára, který by snad již měl svůj budoucí tým zveřejnit do konce týdne.
Nás bikerů se může Jaroslavovo rozhodování ješitně dotknout. "Copak je něco víc než biky? Vždyť i on je přece miluje, začínal na nich. Vyhrál olympiádu na horských kolech, tak ať na nich zůstane sakra mejdlo. Jakápak silnice, vždyť tam se ztratí, na biku může dál kralovat a být hrdina jako Absalon, Hermida nebo Frischi." Ano, souhlasím, i já bych Járu v terénu postrádal, ale rozhodnutí je jen a jen na něm. Nechme ho splnit si sen.
Otázkou je, co může českému bikingu pomoci více? Když Jára na horském kole zůstane nebo když odejde na silnici?
V prvním případě by musel jeho manažer a také Český svaz cyklistiky naplno využít devizy olympijského vítěze a prodat ji. Prodávat ji, nepřestávat Járu tlačit. Příkladem budiž slečna Sáblíková nebo pan Valenta.
V případě druhém by se teoreticky mohla pozornost od jediného muže obrátit na širší reprezentační skupinu horských kol, jejíž výsledky se za poslední dobu neuvěřitelně zvedly. Mohlo by se více psát o Kristiánu Hynkovi nebo Ondřeji Cinkovi a dalších bikerech a bikerkách.
Tipněte si, kam se podle vás Jaroslav Kulhavý uchýlí v příští sezoně. Zůstane ve Specialized Racing na horském kole nebo si vybere jeden ze silničních týmů, který používá tutéž značku – tedy Omega Pharma Quick Step, který vlastní miliardář Zdeněk Bakala, Saxo Bank nebo Astana?
Foto: Michal Červený, Tomáš Tesař - Cyclist.cz
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na dabel — #27 Nikdo ti spešla necpe, ty ubožáku, jezdi si, na čem chceš. Primitivní urážky patři do 4. cenové, stejně jako ty. Loffelman je chlap, který se dokázal vyšvihnout, a úspěch se v téhle zemi, jak je vidět, stále nedopouští. Navíc ročně najezdi přes 8 tis. km (což teda nechápu, kde na to bere čas), chtěl bych vidět většinu z vás.
- na tento komentář reaguje satan — #31
odpověz na tento komentářodpověď na jara — #25 Akorat teda nevim proc hodne MTB jezdcu leze na silnici a rikaj ze i pro ne je silnice nejvic.Asi proto ze nejlepsi je se prasit hlemejzdim tempem v lesiku plnyho bahna a jinyho sajrajtu jak tvrdis.
odpověz na tento komentářodpověď na dabel — #27 Velice dobře napsaný!!!
odpověz na tento komentářodpověď na satan — #23 Plne souhlasim. Loffelman je stary teplous co cpe Spesl vsude az se to hodne lidem hnusi.
- na tento komentář reaguje flash — #28
- na tento komentář reaguje hsv — #30
odpověz na tento komentářJo, silnice královna.Zoufalé plky někoho, kdo pravděpodobně v životě nejel ve skutečném balíku,na tom nezmění ani čárku. Ani na tom však nezáleží, podstatné je, na co má chuť sám a výhradně jen JK. I kdyby to byla kolová, zbytek jsou jen řeči.
odpověz na tento komentářSilnice a královna????? Leda tak královská disciplína chemiků týmů, kteří soutěží v namíchání učiného a nezjistitelného drinku..je to jenom přehlídka nadopovanců bez techniky, kteří funí do kopce..
- na tento komentář reaguje bagr — #29
- na tento komentář reaguje McBlacky — #34
odpověz na tento komentářodpověď na satan — #23 ty ses taky asi dnes hodně načuchal toluenu viď?
- na tento komentář reaguje satan — #
odpověz na tento komentářJáro prosím tě běž si plnit svůj sen a Löffelmana si vem sebou, konečně tady nikdo nebude lidem vymývat mozky spešlem, prosím tě jdi na silnici
- na tento komentář reaguje mirekS — #24
- na tento komentář reaguje dabel — #27
odpověz na tento komentářSilnice má stoletou tradici a MTB je oproti ní stále ještě mladá disciplína a nikdy se silnici ve své specifičnosti nevyrovná. JK by si po všech stránkách polepšil a je si toho vědom. Jen otázka jakou nabídku přijme - obávám se ale, že jich moc atraktivních nebude. Každopádně mnoho štěstí na silnici!
odpověz na tento komentářKulhec udělal pro horská kola u nás svými výkony obrovský kus práce, v Novém městě jsem si na něj mohl vždy vyřvat hlasivky, takže mi bude líto pokud odejde na silnici a jelikož jsem zarytý terénář tak nedokážu pochopit co kdo na té silnici vidí, ale jak říkám nemám se silnicí žádnou zkušenost tak bych neměl soudit. Ale jet několik hodin v balíku a pak se snažit zaspurtovat já v tom nijaké kouzlo nevidím. Na horské etapy sem tam mrknu, to jo :-) Ale zajistit sebe i rodinu chce dnes každý a pokud pujde Kulhec na silnici budu mu fandit a nadále, a je pravda že by to mohlo nakoupnout ještě víc Cinka, Hynka, Škarnu atd protože budou více vidět...
odpověz na tento komentářasi tak, dnes jsou hlavně ty horské etapy hodně náročné. něco jiné je kroužit po uzavřeném okruhu někde v lese a něco jiného alpská etapa v řídkém vzduchu. na druhé straně na takové klasice jako je Paris -Roubaix by mohl zaperlit-)) pokud mu to Boonnen a Co umožní
odpověz na tento komentářnebude to mít lehký. Postavu nemá ani na vrchaře ani sprintera, specializovat se na celkový pořadí, na to už je pozdě.
Takže klasiky, uniky a etapy, když dostane volnou ruku. Je jasný, že i tohle bude penízků za víc než MTB
- na tento komentář reaguje Bulda — #37
odpověz na tento komentářšvec by se měl držet svého kopyta jak říkaval muj dedeček. je to rozdíl jako přesednout z čmeláku do gripenu...
odpověz na tento komentářodpověď na santana — #13 Neco jinyho je hodina a pul zavod na horaku a dvou nebo trojtydenni etapak na silnici nebo i staci jednorazovy 5-6 hodinovy zavody..Jeste kdyz jezdi celou zavodni sezonu bud horaky nebo silnici tak ten rozdil je pak markantni i prestoze jezdi v priprave hodne objemu.
odpověz na tento komentářMůj tip je, že JK bude jezdit dále biky za Specialized Racing, protože je pro značku cenný jako zhodnocená investice do reklamy značky v oblasti MTB. Tak to prostě je a věřím, že kdyby měl JK možnost volby, nikdy by nejel olympijský závod na celopéru s přefouknutým tlumičem.
Přál bych Jardovi zkusit nejvyšší cyklistický level na silnici, vždyť to sám řekl, že už vyhrál vše. Zpátky se dá vrátit vždycky. Strašně rád bych se mýlil...
odpověz na tento komentářodpověď na racefix — #9 ty seš na drogách ??
odpověz na tento komentářJarda hlavně potřebuje vyhodit tkz.managera Leffelmanna který hledí jen na svůj prospěch aby Jarda neodešel od Spešlu abude se mu lépe dýchat.
odpověz na tento komentářJá si naopak myslím, že Jarda na silnici má, už letos najezdil takové objemy jako silničáři a jeho úspěch vedl přes ,, silničářský trénink,, Jarda je obrovský vytrvalec, což letos dokázal při závodech. Vě většině závodů dojel do cíle svěží a to i při Světových pohárech a sám to konec konců říkal. Problém byl v tom, že měl tolik objemů ale již méně intenzit a tím pádem jak sám říkal, tak kolikrát už nemohl zrychlit při rozhodujících momentech ikdyž jel na 70 %..... Jarda to na silnici zvládne.. !!!!
- na tento komentář reaguje bagr — #17
odpověz na tento komentářPřestaňte snít! Přestupy jsou především o penězích, kolik a kde si vydělá. Ne o takových snech, že někdo chce jezdit na silnici. Sen každého bikera je mít za sezónu desetinásobek než na MTB, byť bude po balíku rozvážet pláštěnky a bidony. Ale dalším snem může být třeba uviset v háku Contadorovi:-)
odpověz na tento komentářDoufám, že Jarda půjde na silnici podobně jako Zdeněk - příští rok kombinace, kdy zjistí, že to kombinovat moc nejde. a další rok už naplno na cestu. Sice mám mtb osobně radši než silnici (jako z hlediska požitku jízdy), ale silnice je prostě královna a já se na něj budu moc rád dívat. Baví mě i více sledovat Zdeňka, když bojuje ztracen v balíku, než když dominoval v cyklokrosu, silnice je prostě jiný level.
odpověz na tento komentářNapadá mě : "Ševče drž se svého kopyta" anebo "Pálí ho dobré bydlo". Je to stejný jako u Štybyho...
odpověz na tento komentářJardo jen ne s namyslenyma trubkama od speslu co si mysli ze jine kola na svete nejsou. Jinak klidne na silnici. Spesl nikdy, pripadal bych si jako debil na nem jezdit. Nicmene chapu ze jsou tvi sponzori a ze prefoukane brainy co pak uz nefunguji jsou z marketingoveho hlediska to nejlepsi.
- na tento komentář reaguje MirekS — #15
odpověz na tento komentářViděl bych to podobně, jako to kdysi měl Filip Meirhaeghe. Tento biker jezdil SP XC za Specialized a byl král (než se přiznal k dopingu), ale zároveň "hostoval" v týmu Aqua Sapone na stejné značce kola. Jezdil jednorázové klasiky a vybrané závody a to nejen v rámci přípravy...
odpověz na tento komentářodpověď na Martin Bali-Jenčík — #6 No, Martine. Moc bych nesouhlasil s tím, že se na silnici závodník soustředí celou sezonu. Ono je to spíš naopak, když si vezmeš Schlecka nebo Armstronga a spoustu dalších.
Navíc Kulhavý předloni vyhrál 7 z 9 velkých závodů, takže....
odpověz na tento komentářNení třeba si nic nalhávat. Olympiáda (nejen) u nás dosti deformuje sport a jeho vnímání veřejností. Skutečný rozdíl ve sledovanosti silnice a MTB je asi obdobný jako mezi fotbalem a futsalem.
Pokud Jarda reálnou šanci dostat se do prvodivizního týmu skutečně má, neměl by nad ničím přemýšlet. Po Riu už může být pozdě, respektive už by tu příležitost mít nemusel. A navíc by se silnici měl věnovat na sto procent. Zkusit ji kombinovat s MTB by podle mě byla velká chyba. Devatero řemesel desátá bída… Příkladů by se našlo dost.
Jarda má dle mého názoru větší potenciál než Štyby, i když žádný pořádný silniční závod ještě nejel. Ale je to fenomén, jaký v české cyklistice má srovnání snad jen v Radku Šimůnkovi (starším).
Jedinou překážkou by mohlo být Jardovo uvažování. Silnice (cyklistika) není o tom, že se závodník soustředí na jeden rozhodující závod v roce, a jinak si jezdí jak chce. To na silnici nejde (a ani třeba v cyklokrosu).
Ovšem velký kluci by měli přijímat velké výzvy, takže Go for it! Je lepší být velká ryba ve velkém jezeře než velká ryba v malém rybníčku. :-) Držím palce!!
P.S.: Osobně bych volil Saxo Bank. Quick Step už začíná být docela nabušený dream team… :-) …a Astana…? Ble…
- na tento komentář reaguje Kurri_22 — #7
odpověz na tento komentářJá si myslím, že by mohla být možná i určitá kombinace silnice a MTB. Možná i pro Specialized (když už musí jezdit na jejich kolech) by to bylo marketingově zajímavé.
Osobně bych z té silniční cyklistiky nedělal takovou vědu, jako pan Matějka. U silniční cyklistiky může být pro Jardu velkým problémem fakt, že silnice je z velké části politika. Jinak výkonnostně na silnici rozhodně má, jen nedokážu přesně odhadnout, jaký typ závodů by mu měl sedět. Pravděpodobně nejvíc belgické klasiky, proto bych z těch možností nedoporučoval OPQS.
odpověz na tento komentářPřeji Jardovi jen to nejlepší, ale víte jak se to říká...kdo chce moc, nemá nic...
odpověz na tento komentářten má nápady...osobně si myslím, že na silnici jaksi nemá. on je silnej individualista (aspoň si to myslím) a není to vytrvalostnej typ a to jaksi ze silnicí nejde ruku v ruce. Druhej Sagan z něho asi nebude. Spíš bych mu doporučil cyklocross.
odpověz na tento komentářSilnice je velká výzva a za mě OPQS jasná volba. Zde by měl možnost kombinace obojího a sezona 2014 už jen silnice. Pokud zůstane na biku tak u Specialized Racing. Silnice je pro JK splněný sen, tak mu přejme jeho splnění.
odpověz na tento komentářsouhlasím naprosto stímto výrokem : "na silnici se ztratí, na horském kole může kralovat" Jardo ! Zůstaň na MTB :) Máš na to být jeden z nejlepších v historii MTB, tak nezahazuj tuto možnost a vykašli se na silničku. :)
odpověz na tento komentář