Podpořte zrušení nesmyslného zákazu užívání cyklovozíků

V měsíci březnu by se měla v senátu projednávat novela zákona, který povoluje používání cyklovozíků k přepravě dětí a tyčí ke spojení dětského kola s dospěláckým. Sněmovnou již novela prošla. Nyní je na řadě projednávání v senátu.
V senátu má většinu ČSSD a i když mají cyklisté v jejich řadách svého zástupce, ve sněmovně téměř všichni přítomní poslanci hlasovali proti této novele. Právem tak panuje o osud cyklovozíků v Česku obava...

Pokud chcete používat cyklovozíky a přípojné tyče nebo si myslíte, že je nesmyslné je zakazovat podepište otevřený dopis. Ještě lépe je přímo oslovit svého senátora....

Novela zákona 361/2000 Sb. o pozemních komunikacích se týká povolení provozu přívěsných dětských vozíků za jízdní kolo. Zákon dnes umožňuje přepravu dítěte v sedačce připevněné k rámu kola, přepravu osob v přívěsném vozíku bohužel vůbec nezná. Zároveň však dnes stále více nás rodičů v celé Evropě dává přednost právě přívěsnému vozíku před sedačkou. Tento trend plně odpovídá snaze rodičů zajistit svému dítěti co nejpohodlnější a nejbezpečnější cestování.

27.02.2012 - Závody - autor: Jan Nemec - 7545x bike cestovani
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. OstatníHorská kola ve Štýrsku: Užijte si MTB všemi smysly
    Horská kola ve Štýrsku: Užijte si MTB všemi smysly
  2. OstatníBike Tour 2024: Samnaun – singltrailové safari
    Bike Tour 2024: Samnaun – singltrailové safari
  3. OstatníBiketour 2024: Chur – tajný tip na bikepark a alpské přírodní traily
    Biketour 2024: Chur – tajný tip na bikepark a alpské přírodní traily
  4. OstatníBike Tour 2024: Plešivec – traily od mistra světa, obří houpačka i podzemní důl
    Bike Tour 2024: Plešivec – traily od mistra světa, obří houpačka i podzemní důl
  5. OstatníBike Tour 2024: Liptov – cyklovýlety v Nízkých Tatrách a spousta atrakcí okolo
    Bike Tour 2024: Liptov – cyklovýlety v Nízkých Tatrách a spousta atrakcí okolo
  6. OstatníBike Tour 2024: Bílá – singltraily s posilovnou, děti sebou!
    Bike Tour 2024: Bílá – singltraily s posilovnou, děti sebou!

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #27 Godspeed - vloženo: 08.03.2012 v 15:35:06

    odpověď na Jouda — #20 A co takhle pásání pasažérů v autě za jízdy bezpečnostním pásem? To vám taky vadí? Nebo se nepásáte? Protože to vás taky vlastně zákon omezuje. A co takhle přilba na kole u dětí do 18 let nebo u osob na motorce, tu taky musíte dle zákona mít. :)) A co vy na to, že se dětem nesmí prodávat alkohol do 18 let věku? Taky je to pro vás pakárna, hloupé omezení? A co třeba, že půjdete do aquacentra a na tobogánu bude cedule "od 10 let věku dítěte"? To musí být pro vás hotové peklo, takových omezení všude kolem.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #26 Godspeed - vloženo: 08.03.2012 v 15:25:56

    Vy to vidíte tak, já jinak. A tak je to fajn. Rád jsem si přečetl vaše věcné připomínky. Uvidíme jak to každopádně dopadne a zda bude vstup vozíků na silnice I. a II. třídy omezen či nikoliv. Mějte se

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #25 Godpseed - vloženo: 08.03.2012 v 15:19:56

    odpověď na Bulda — #23 Dejte si studený ručník na hlavu a prášek na uklidnění, ať vám nepraskne žilka. Já zde pouze sdělil pouze svůj pohled na věc. To že se vám nelíbí, je mi docela fuk. Za váš obrat "tu věc co máte na krku by vám měli amputovat" byste zasloužil pár pohlavků. Najděte si ve výkladovém slovníku, co znamená slovo diskutovat, než budete příště něci psát.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #24 bulda - vloženo: 08.03.2012 v 10:56:43

    odpověď na zachy — #17 otázka, je zda ten váš "názor" bude někdo brát vážně, když si pletete vozík s tažnou tyčí, takže je jasné, že o tom víte kulový ...ve vozíku dítě fakt netočí nohama a tříbodové pásy mu nedovolí při karambolu tahouna vypadnout ven. Vy asi nepíšete ani o té tažné tyči, protože tam dítě brzdy má. A jestli má vaše dítě kolo bez brzd, tak to už nemám slov :)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #23 Bulda - vloženo: 08.03.2012 v 10:44:28

    odpověď na Godspeed — #12 a právě proto by se mělo něco dělat nejdříve s tou mizernou vymahatelností práva, než řešit takovéhle pitomosti a ujišťovat grázly v jejich beztrestnosti. Já chci mít prostě možnost volby a ne že mi nakonec nezbyde, než pod diktátem takových jako vy taky jezdit všude plechovkou. Možná bysme měli všem lidem amputovat nohy, vždyt ti chodci nemaj kolem sebe ani tu konstrukci vozíku :) A vám by měli amputovat tu věc na krku, protože evidentně nefunguje. Nebo začnem radši všichni jezdit tankem, vždyt i ty auta jsou jen takové křehké věci, co se rozplácnou o obyčejný strom nebo sama o sebe, to je přeci hrozně nebezpečné v tom jezdit! Klidne si děti vozte čím chcete, ale mě neříkejte, v čem je mám vozit já. Mimochodem, po cilnici I. třídy jezdím docela často (hehe, zrovna včera, dle vašeho "doporučení" :) a kupodivu stále ještě žiju. A když jedu s vozíkem, auta se mi vyhýbají mnohonásobně větším obloukem, než bez něj a navzdory vašim, vlastní zkušeností nepodloženým, moudrům se s ním cítím mnohem bezpečněji. Asi je to tím, že ublížit dítěti je pořád vnímáno jako mnohem horší, než dospělému.

    1. na tento komentář reaguje Godpseed — #25
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #22 jenikmar - vloženo: 08.03.2012 v 08:31:12

    odpověď na jenikmar — #21 Jinak o tom, že by se cyklista jako takový měl vyhýbat silnicím I. třídy ve vlastním zájmu není pochyb, ale občas prostě jinudy cesta nevede. Každý kdo jezdí na kole je si toho vědom, tak nevidím důvod proč něco nakazovat nebo zakazovat.

    Chování řidičů je na vlastní diskuzi, jak těch na kole, tak těch v autě, koneckounců i těch v botách...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #21 jenikmar - vloženo: 08.03.2012 v 08:27:35

    odpověď na Godspeed — #19 Srovnávat bezpečnost dětí v autě nebo ve vozíku, či sedačce by z pohledu provozu na pozemních komunikací neměla být blbost, dokonce by to mělo být součástí příprav k navrhovanému zákonu. Protože než o něčem chci mluvit, případě to nařizovat/zakazovat, měl bych o tom vědět co nejvíce. Ale klasicky jsem neviděl nikde žádnou statistiku ani rešerši na danou problematiku. Že by auto MĚLO být konstruováno na náraz ve větších rychlostech než vozík, se tu asi nemusíme hádat (Je to ale skutečně tak?).

    A k vašim důvodům, proč neposadit dítě do vozíku: Při dnešních materiálech tvrdit, že je dítě ve foliovníku je trochu směšné, to už je horší ta plastová sedačka a dítě na přímém slunci. Odletující nečistoty a kameny od kola: ano prach tou síťkou prolétne, ale kameny ne, nicméně na sedačce bude dítě také zaprášené. No komunikace... to je kapitola sama pro sebe, ve vozíku mohou být nějaké hračky atd, na sedačce nikoliv, tam se dítě nudí, moc toho nevidí a dělá blbosti. Pravda, lépe slyšíte co říká. Cena je a není vysoká, cheriot se dá použít za kolo, na lyže, k bruslím a na procházky samozřejmě také. Jinak se dá i půjčit. A že tam dítě létá? Já zase viděl, že bylo pěkně připoutané a nebylo to nic hrozného. V sedačce létá daleko více. Možná by jste se divil co dělá sedačka na polní cestě, když na ni nevidíte. A když dítě spí, tak je vozík rozhodně lepší než sedačka.

    No a jízdní vlastnosti? Píšete váha, ano vezete o 15-20 kg více než v sedačce, ale není to nic hrozného, prostě trening. Vybočování vozíku v zatáčkách, při těch rychlostech a délce závěsného zařízení asi fakt moc ne, to už vám těžiště spíše rozhodí to dítě v sedačce, vozík je chycen na osu a tam to má vliv na těžiště minimální.

    odpověď na zachy — #17 evidentně jste ten člověk co diskutuje a neví o čem. Vy mluvíte o tažných tyčích. Ano ty se mi také moc nelíbí, ale Follow me bych už doporučil. Nemá vliv na těžiště. Ani na jízdní reakce cyklisty. Ano dítě musí být poučeno a na tomto jezdit naučeno. Což nevidím jako problém. Mimochodem dítě může být chvilku taženo a chvilku jet samo.

    Byli tu také takové ty argumenty, že vozík je široký atd. Je a není, já mám řidítka zúžená na 60 + lokty mírně pokrčené a třeba se k 70 v šířce dostanu. Mimochodem 60 cm jsou úzká řidítka, které dost lidem vadí. Takže můžeme říct, že průměrná šířka cyklisty je kolem 80cm což je dost podobné šířce vozíku...

    1. na tento komentář reaguje jenikmar — #22
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #20 Jouda - vloženo: 08.03.2012 v 08:17:38

    Chránit (cituji z příspěvků)"ohrožené skupiny" tím, že jim něco zakážeme?! Bingo!

    Doby, kdy MĚ někdo z pozice úřadu chránil tím, že mi MÉM zájmu zakazoval rozličná konání ba dokonce i myšlenky, jsem si užil dostatečně. Myslím, že na jeden život by mi to mohlo stačit. Takže teď jen doufám, soudruzi, že s podobnými názory je vás v naší společnosti menšina.

    1. na tento komentář reaguje Godspeed — #27
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #19 Godspeed - vloženo: 07.03.2012 v 16:32:12

    odpověď na majian — #16 Srovnávat bezpečnost dítěte v autosedačce uvnitř vozu versus bezpečnost vozíku za kolem nemá smysl. Vozíků, které mají nějaké rádoby úspěšné crash testy je minimum. To se neshodneme. Jestli je výrazně lepší sedačka za sedlem nebo vozík, z hlediska bezpečnosti capartů, to je jiná kapitola. Sedačku mám, vozík jsem viděl v akci u kamaráda a vlastní dítě bych tam prostě neposadil, z mnoha důvodů (dítě ve fóliovníku; odletující nečistoty a kameny od kola; nemožnost snadno komunikovat; váha vozíku = každý kopec jeje člověk "na kašpárka"; možnost vybočování vozíku v zatáčkách; vysoká pořizovací cena; dítě tam léta jak nudle v bandě - viděno na vlastní oči v případě skoro novorozeněte). Osobně jsem přesvědčen, že na silnice I. a II. třídy nepatří ani to či ono.

    1. na tento komentář reaguje jenikmar — #21
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #18 petrklíč - vloženo: 07.03.2012 v 16:06:07

    odpověď na zachy — #17 Napřed si musíte rozmyslet co mají zakázat. Tady se mluví o vozících za kolo, ne o tažných tyčích. Prostě ať zakážou všechno co zrovna nepotřebujete a co vám zavazí na silnici. Samozřejmě v zájmu bezpečí dítěte. Vždyť nikde jinde v naší džungli na silnicích se neumírá... :)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #17 zachy - vloženo: 07.03.2012 v 12:38:06

    můj názor je, že tzv. dětské vozíky jsou taková malá rodičovsky kontrolovaná rusá ruleta s dítětem. Dítě v podstatě jenom sedí a točí nahoma. Pokud se něco stane, nemuže brzdit ani zatočit. V případě narazu jde automaticky hlavou proti trubce, ktera spojuje obě (dospělácké a dětské) kola. Nechapu lidi co todle používaj. Taky reakce schopnost dospělého cyklisty se značně snižuje, protože za sebou tahne minimalně desetikilové zavazi.Takže ANO, ať to zakážou.

    1. na tento komentář reaguje petrklíč — #18
    2. na tento komentář reaguje jenikmar — #21
    3. na tento komentář reaguje bulda — #24
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #16 majian - vloženo: 06.03.2012 v 22:22:01

    odpověď na Godspeed — #11 Auto je také v podstatě pojízdná rakvička. Umírají v něm každý den spousty lidí a nikdo jim nezakazuje dávat do něj děti. Taky by mohli zakázat přecházení silnice... Každý cyklista se snaží frekventovaným silnicím vyhnout, proto jezdí cca 80% po cyklostezkách, ale na tu se taky musí nějak dostat...

    Můžu si představit co se stane když narazí auto do cyklisty s dítětem v sedačce metr nad zemí a do vozíku kde má kolem sebe kovovou konstrukci. Také si představuju jak se manévruje na kole s desetikilovou zátěží na sedlovce a co se stane když spadnu i s kolem a dítě letí z metru na zem, nebo sedí ve vozíku a dívá co se děje...Cyklistika za každou cenu je pro mě lepší než lenost, potřeba vozit si zadek v autě a být na každém semaforu první a na plný plyn. Nechci být omezován kvůli omezencům za volantem. Pudu jim rád z cesty, ale na tu cestu se chci dostat jak člověk který je svéprávný, umí se rozhodnout a posoudit rizika...

    1. na tento komentář reaguje Godspeed — #19
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #15 Jirinak - vloženo: 06.03.2012 v 14:40:27

    odpověď na jouda — #13 Absolutní souhlas. Nemá cenu rozlišovat co kam smí nebo nesmí, je to na uvážení každého z nás. Cca 50% řidičů by na silnici taky němelo co dělat, protože prostě auto řídit neumí a jsou rádi, že se taktak vezou a myslím, že by náhodné testy ani náhodou neudělali, natož nějaké vostřejší jízdní zkoušky. A omezovat pohyb lidí jinak než autem kvůli těmto neschopným nebo agresivním řídičům opravdu není cesta moderní společnosti, pokud se za ní vůbec považujeme, občas o tom pochybuji.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #14 jouda - vloženo: 06.03.2012 v 08:51:47

    Začátek mi nějak "ujel", to asi z toho, jak jsem byl rozrušený :-)

    "Mně je smutno z těchto..."

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #13 jouda - vloženo: 06.03.2012 v 08:43:32

    Mě je smutno s těhto lidí, jako je tady tento diskutující, kteří chtějí hájit něco, co jim vůbec nepřísluší.

    Společnost by si měla utvářet taková pravidla, která budou řídit prostor, ve kterém se jednotlivci vzájemně potkávají. To, co je věcí každého jednotlivce, do toho by společnost už mluvit neměla.

    Pokud někomu ubližuji, nebo ho nějak omezuji, vytvořme pravidlo (zákon), který mi takové konání usměrní. Pokud je mé konání čistě mou věcí, tak mě prosím ,společnosti, nech na pokoji.

    Dítě patří především rodině! To , jak ho vychovává a formuluje žádný stát nikdy nedokáže. Stát nebyl u toho, když se dítě plodilo a rodilo, nevím proč by stát měl kecat do toho, co je pro něj dobré a co ne. To nepřísluší státu ale RODINĚ !!!

    Bohužel se vždy najde nějaký politik, který potřebuje vyvolat problém a následně ho "za nás ostatní" vyřešit...

    (V daném případě ale o děti vůbec nejde, jde jen o to, aby právě šviháci v autech nemuseli kvůli něčemu zpomalovat, protože "každá vteřina je potřebná", když mají zrovna tolik důležité PRÁCE, zatímco vy si JEN jezdíte někde na kole ??)

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #15
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #12 Godspeed - vloženo: 05.03.2012 v 20:08:27

    odpověď na bulda — #10 Já žiji v ČR, kde je vymahatelnost práva mizerná a drzých řidičů mraky. Takže uvažuji tak, že pokud není způsob a vůle, jak přimět řidiče k lepšímu chování (což je problém vzhledem k tomu, že styl řízení lidí je odrazem jejich psychického (ne)zdraví a (ne)schopnosti systému dopadnout kaskadéry), tak je lepší mít zákon na ochranu vstupu ohrožených skupin na problémové komunikace. Vy asi žijete jinde. Takže si zítra vezměte kolo a jděte se projet 50 až 100 km po silnici I. nebo II. třídy, abyste měl jistotu, jak prima to je.

    1. na tento komentář reaguje bulda — #
    2. na tento komentář reaguje Bulda — #23
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #11 Godspeed - vloženo: 05.03.2012 v 19:59:55

    odpověď na Marián Josefík — #9 A)Jestli chcete srovnávat "bezpečnost" dítěte ve voze a v autosedačce versus v té pojízdné rakvičce, tak zkuste nejdříve podívat na nějaké výsledky crash testů a použijte i představivost. Co se tak asi stane až se ten vozík dostane pod auto. Už vám to dochází? B) Logicky umřelo v autě více dětí než ve vozících, když ty jsou zcela okrajovou záležitostí a novinkou na trhu. C) ZDRAVÍ A BEZPEČNOST DÍTĚTE V SILNIČNÍM PROVOZU BY MĚLA BÝT NADŘÍZENA ZÁJMOVÝM SKUPINÁM LOBUJÍCÍM ZA "VYŠŠÍ PROJEDE VOZÍKŮ" A FANDŮ CYKLISTIKY ZA KAŽDOU CENU a dalším a dalším. Sám mám malé dítě a prostě se s ním snažím jezdit zcela mimo vozovky (máme sedačku na kolo). A jde to.

    1. na tento komentář reaguje majian — #16
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #10 bulda - vloženo: 05.03.2012 v 13:10:31

    odpověď na Godspeed — #8 Tak to už by byl fakt kocourkov. Jestli by se mělo začít někoho trestat zákazem vjezdu na silnice, tak ty, co něco dělají špatně, tj. ty agresivně řídící debily, ne nevinné cyklisty!! Kde to žijeme, když tohle někdo může vypustit z úst a považovat to za normální.

    1. na tento komentář reaguje Godspeed — #12
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #9 Marián Josefík - vloženo: 04.03.2012 v 13:48:57

    odpověď na Godspeed — #8 Tak v tom případě nechápu jak může vzít rozumný otec dítě do auta.... Tam umřelo dětí určitě daleko víc než ve vozících. Podle tvé teorie by asi bylo nejlepší mechodit vůbec z domu.

    Zakázat vozíky na silnici protože hodně řidičů patří spíš do blázince než za volant?

    Kdo dělá něco špatně. Ten kdo nedodrží bezpečnou vzdálenost při předjíždění, nebo nepřizpůsobí rychlost jízdy podmínkám a stavu vozovky jak je to ve vyhlášce, nebo ten co si dovolil po cestě na cyklostezku použít silnici, která by určitě neměla být jen pro auta....

    Proč mají normální lidé doplácet na to že někdo jezdí jak hovado a neměl by vlastnit řidičák.

    Navíc se sedačkama nemá nikdo problém, tak o co komu de s vozíkama.

    1. na tento komentář reaguje Godspeed — #11
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #8 Godspeed - vloženo: 01.03.2012 v 00:20:02

    Vozíky na silnice I. a II. třídy ani omylem. Vím, co to je být synem, otcem, chodcem, řidičem a cyklistou a "U NÁS" bych nepovolil vozíky ani na silnicích III. třídy. Hlavním důvodem je, že prasat za volantem je tu mnohem více než např. v sousedním Německu a Rakousku. Dnes jsem jel na silnici II. třídy (cca 60km úsek)rychlostí 90 km/hodinu těžce osamocen. Agresivně řídících debilů = "řidič typu brzda/plyn/brzda/plyn...předjíždění přes plnou čáru apod." je naprostá většina. Kamionů po cestě mraky.

    1. na tento komentář reaguje Marián Josefík — #9
    2. na tento komentář reaguje bulda — #10
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #7 midlander - vloženo: 29.02.2012 v 11:20:49

    Ono hlavně dítě může na svym kole samostatně za doprovodu rodiče (nebo osoby starší x let) kamkoli, bez omezení věku. Tam se nikdo nechytá za hlavu "co jsme to těm rodičum dovolili", protože to tak je léta a kupodivu nikdo tříletý děti nenechá po silnici první třídy jezdit. Celá kauza svědčí spíš o znalostech a schopnosti rozumné úvahy našich zákonodárců. Podle sebe soudím tebe, takže když se zákonodárce nedokáže zamyslet, tak asi předpokládá, že stejní tupci jsou i všichni ostatní.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #6 camralek@seznam.cz - vloženo: 28.02.2012 v 14:54:26

    Zajímavé je, že se sedačkou se na silnice prvních a druhých tříd může. Přitom při srážce s autem dítě padá z metru na silnici a není ničím chráněno. Ve vozíku má kolem sebe konstrukci a jede deset centimetrů od země, tudíž je to i z tohoto pohledu bezpečnější. Problém je, že někteří chudáci páni řidiči při objíždění vozíku mají špatný pocit s toho že předjíždí s bočním odstupem 5cm věc ve které sedí dítě a oni chudáci by museli pootočit volantem, nebo dokonce nedejbože přibrzdit.

    Navíc určitě každý cyklista ať už za sebou má nebo nemá dítě se frekventovaným silnicím velikým obloukem vyhne a když po takové cestě jede, je to jenom z důvodu že se chce dostat někam daleko od aut.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #5 Bulda - vloženo: 28.02.2012 v 11:06:30

    Jasně, místo aby bojovali proti narůstající aroganci některých "pánů silnic", tak jim ještě umetou cestičku. Co se divit, když bez auta "neudělají krok" a na kole, natož s vozíkem je nikdo nikdy neviděl. V tomhle máme na západ ještě co dohánět - jak tam se řidiči chovají k cyklistům a vůbec všem, co se pohybují vlastní silou. Cyklista s vozíkem je na silnici vidět o dost víc, než jen samotný cyklista (který tam může). Kolo má řidítka šíře srovnatelné s šířkou vozíku (za silničkou to asi nikdo nepotáhne), započítíme-li lokty, tak se vozík v poho schová za obrys cyklisty, auto se kvůli tomu tedy nemusí vyhýbat o nic víc.

    Rozumný názor zde

    http://www.autoweb.cz/voziky-za-jizdni-kola-jsou-skutecne-zakazane/

    p. Chalopuka a jemu podobní jsou ko..ti

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #4 jenikmar - vloženo: 27.02.2012 v 23:39:34

    odpověď na VencaS — #1 Pan chaloupka nedomyslel jednu věc, jak se na takovou cyklostezku člověk dostane a když už tam bude, tak kam dojede? Občas prostě není zbytí a člověk musí jezdit i tam kde nechce.

    Ono není cyklotrasa jako cyklostezka (těch v ČR totiž moc není).

    A z druhé strany na silnicích II třídy by ani ty kamiony neměli mít moc co dělat...

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #3 behumil - vloženo: 27.02.2012 v 20:23:14

    Souhlas s Germanem, rozumný rodič se takovým silnicím s vozíčkem vyhýbá. Já se jim snažím vyhýbat i bez vozíčku. Názor pana Chaloupky je bohužel velmi zjednodušený a zaujatý. Z větší části vychází z jeho hlavní záliby (auta) a ve zbytku je to jen pouhá potřeba vyjádřit se pokud možno ke všemu. V tomto případě i k tématu o kterém ví zcela evidentně jen málo.

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #2 germano - vloženo: 27.02.2012 v 18:36:03

    Já nakonec s panem Chaloupkou souhlasím, na silnice I. a II. třídy snad žádný rozumný rodič se svými dětmi nejezdí!! Tady jde o to, že zákon nedovoluje cyklovozíky ani na cyklostezkách, protože ta je označena jako místní komunikace IV. třídy! V současnosti lze s vozíkem a tažnou tyčí pouze mimo pozemní komunikace, když to shrnu, tak jen na lesních a polních neoznačených cestách...

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #1 VencaS - vloženo: 27.02.2012 v 18:01:46

    http://www.ottochaloupka.cz/nazory/igelitaky-s-kolecky-na-silnici-nepatri

    1. na tento komentář reaguje jenikmar — #4
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744