Syncros 2005

Syncros byla před lety hodně známou kultovkou. Nyní se vrací se svými hightech komponenty znovu dobít bikový trh ...

Autor: Petr Bureš

Historie značky Syncros je opravdu hodně pestrá. Z firmy, která vznikla v malé vancouverské garáži se postupem času stal světoznámý producent hightech komponentů. Vrchol značka prožívala koncem devadesátých let minulého století. Pak přišlo GT a ze Syncrose se stala běžná montážní značka vyráběná na běžících pásech dálného východu.

Letos se po letech opět objevil Syncros se svou "drahou" řadou komponentů ve které mohou najít pamětníci mnoho starých známých věcí, ale samozřejmě i plno novinek a potřebných vychytávek.

Pojďme se podrobněji zanořit do ceníku českého distributora. Jednou z nejznámějších komponent, kterou Syncros má ve své nabídce i po letech jsou sedlovky.

Duralová klasika Micro Adjust z materiálu 7075 začíná na 1750,- korunách, karbonová verze pak končí na 3280,-Kč. Novinkou jsou kované sedlovky Derrived s novým zámkem z materiálu 6061 za necelých 2500,- Kč. Na sedlovku se obvykle dává sedlo a ta jsou naopak novinkou ve výrobním programu

Syncros. Jeden model XC, jeden FR pro začátek úplně stačí. Cena 2110,- Kč

 

 

Druhou klasikou v nabídce Syncros jsou představce. Tady se sice moc archivních věcí nezachovalo, ale některé modely nesou jasné stopy "starého" Syncrosu. Sortiment představců se rozrostl o speciální modely pro dvoukorunkové vidlice. Některé modely jsou opatřeny redukcemi pro oba průměry řídítek a nechybějí tu ani panty umožňující snadnou montáž a demontáž řídítek. Vše je pak k dostání v cenovém rozpětí 950,- až 2340,- Kč

 

 

 

 

Řídítka Syncros se dělí do dvou poměrně logických skupin. Rovná a vlaštovky. V obou skupinách najdete několik modelů a to jak duralových, tak celokarbonových. Cenové rozpětí je díky tomu dosti široké 755,- až 3490,- Kč. No a když už máte řídítka, tak proč si na ně nedat ještě i stejnojmenné gripy. K dispozici máte buď klasiku, nebo antiprotáčecí gripy s lock systémem.

Hodně povedeně vypadají hlavová složení. Celkem pět typů určených pro různé použití se vešlo do cenového rozmezí 1540,- až 3295,- Kč.

 

 

Stranou nezůstávají ani zajímavě řešené čtyři modely pedálů. Z nich zřejmě nejvíc uhodí do očí celoocelové Mental Factory s rekordním počtem 28-mi pinů. Rekordní je ale bohužel i jejich cena 5150,- Kč. Kromě nich najdete v nabídce ale i levnější ALU, či ocelové modely. Žádnou velkou láci ale nehledejte. Nejlevnější platformáky pořídíte za 3290,- Kč.

No a náš přehled se blíží ke konci. na řadě jsou kola a všechno co s nimi souvisí. Základem jsou náby a tady se rozhodně také nešetřilo. Nekompromisní FR-DH náboje mají i nekompromisní cenu. Předek pořídíte za 4140,- Kč a zadek pak ve dvou verzích buď za 10400,-, nebo za 12245,- Korun českých.

Kolo ale nedělají jenom náby, ale také to, co je kolem. Proto Syncros vyrábí i několik modelů ráfků a plášťů a to jak pro XC zájemce, tak pro drsněji zaměřené bikery. Všichni si pak u ráfků mohou vybírat z několika provedení a v nabídce je i speciální 24" diskový ráfek. Ceny ráfků se pohybují od 1100,- do 2110,- Kč. Plášťů je v ceníku hned 10 a k nim navíc ještě jedna speciální DH duše a čtyři typy duší normálních. Duše seženete od zhruba stovky do 275,- Kč Pláště pak od 1180,- do 1650,- Kč.

Vypadá to, že se Syncrosu blýská opět na lepší časy, ale nejásejte předčasně. Prozatím se v Čechách prezentovala na podzimním veletrhu Sport Life pouze vzorková série komponentů. Zda-li a které konkrétní modely budou k dostání i na pultech českých prodejen ukáže zřejmě až zájem koncových zákazníků. Jak se říká, "dokud to neuvidím na vlastní oči v prodeji, tak neuvěřím" :-)

Přečteno - 14372x Tagy: tech
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsRock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
    Rock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
  2. DoplňkyTune novinky 2019 přehledně
    Tune novinky 2019 přehledně
  3. TechnikaFotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
    Fotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
  4. OstatníJak jsem dělal mechoše Katie Compton
    Jak jsem dělal mechoše Katie Compton
  5. Tech newsPrototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
    Prototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
  6. PreviewCyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse
    Cyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #43 Seveřan - vloženo: 01.04.2005 v 09:07:57

    Nejsou - Ty vlaštovky jsou pěkný a maj takový jaký bych si představoval na svým kole. U nikoho jsem zatím neviděl takový výběr v designu. Škoda že je neprodávají ? protože na webu je zatím neprezentujou. Takže obrazky kazej mojí náladu :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #42 rider - vloženo: 12.12.2004 v 12:42:00

    Ty syncrosacky veci sou drahy, ale myslim si ze ta cena odpovida kvalite. Ja jezdim downhill a tam musi byt vsechno ve 100% poradku, protoze jinak mas nejvetsi pravdepodobnost cuchat kiticky zespoda. ja bych klidne byl ochotnej zaplatit za ty pedaly tech pet tisic protoze si budu jistej ze vydrzej, kamos byl ,,skrblik" a koupil si naky obycejny od Authoru a nedopadlo to moc dobre(timto bych nechtel nejak odsuzovat tuto zancku). Ale myslim si ze tech deset papiru za nabu je docela dost: Keep happy riding

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #41 pecka - vloženo: 06.12.2004 v 20:21:02

    ach jo... - myslim, ze ta fotka zamku sedlovky je dost detailni a jelikoz mam tady "pre-GT" sedlovku tak si dovolim posuzovat. Cenu naboju povazuju za prehnanou bez ohledu na to kde jsou vyrobeny. za tu cenu si clovek muze koupit 2x predni a 1x zadni DT Swiss 240. Tomu ja rikam ulet. Ale je to samozrejme muj osobni nazor

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #40 Dr^OMFG - vloženo: 06.12.2004 v 16:43:07

    to pecka - Kdyby ses pecko o to zajimal treba trosilinku vic :-) tak zjistis ze Syncros ma vlastni specializovanou fabriku....

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #39 Roman - vloženo: 06.12.2004 v 15:24:23

    To pecka - videl si ten novej SYNCROS vubec na vlastni oči?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #38 pecka - vloženo: 06.12.2004 v 14:42:10

    2 Dr^OMFG - nebyl, to s tim rakosem nebylo mysleno na taiwan, dokonce bych rek, ze minimalne 1/2 vyrobku z TW ma dost slusnou kvalitu, spis slo o vyrobu ve vychodni asii jako celku. jde o to, ze firmy jako SRAM, FSA ktery tam maji vlastni fabriku si dokazi vyrobu ohlidat, ale kdyz si tam proste jenom najmete nekoho, nebo dokonce lepite na jeho vyrobky svoje logo tak se clovek nemuze divit.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #37 Dr^OMFG - vloženo: 06.12.2004 v 12:42:15

    to pecka - Pecko, mam jen jeden dotaz na tvuj preposledni prispevek. Kdy jsi byl naposled na Taiwanu?

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #36 pecka - vloženo: 06.12.2004 v 12:22:53

    myslim, ze lidi maji jiny pristup ke komponentum diky stylu jakym jezdi na kole. ja napriklad prez veci jezdim, to znamena koreny, sutry, pisek, skala bahno. takze me trapi unava materialu hlavne v hnacim ustroji a muzu si dovolit investovat cast penez napriklad do Thomson sedlovky. chapu, ze kdyz nekdo z veci skace, tak ho vetsinou zajima pouze cena:vykon, protoze u vseho je pouze otazka casu kdy se to zlomi, ohne, rozbije a je jedno jestli to vniklo v tajny rusky laboratori, nebo slisovanim slamy v laosu.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #35 pecka - vloženo: 06.12.2004 v 12:07:33

    flame war - hmm,koukam, ze sem tu rozpoutal hotove peklo. asi bych to mel uvest na pravou miru. srovnaval jsem Kinga a Syncros z jednoho prosteho duvodu a to pro to, ze v "pred-GT dobe" to byla uplne stejna "boutigue" znacka - vsechno vypracovane do nejmensich detailu, funkcni a ceny mimo ceskou kapsu. Nicmene mi prijde, ze kdyz dnsni Syncros vyrabi v Asii (tj. levna pracovni sila, skoro nulove vydaje na ochranu ziv. prostredi atd.) a chce za zadni nabu to co King (vyrabi v USA, takze musi platit americke mzdy) nebo vic, tak mi to prijde ostudne. Prece mi nechcete namluvit, ze kdyz se rozhodujete ze vydate cast svych penez za nejaky vyrobek, tak vas krome funkce nezajima jak vypada. Myslim, ze Thomson a King jsou predstavitele krasnych a vysoce kvalitnich komponentu (stejne tak treba DT) a nechaji si za to platit. Kdyzto Tune je opravdu pouze o te forme. Proste si myslim, ze Syncros uz alepon pro me nema ten kultovni smrnc

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #34 martin - vloženo: 03.12.2004 v 11:54:14

    ouky douky - nedalm si iluzi ze rock shox duke sl, ktereho mam na kole neni z tw nebo okoli :-)) nejsem militantni odpurce vseho z asie, chran buh - treba ty holky...to je fantazie

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #33 rf - vloženo: 03.12.2004 v 11:31:03

    pro m - pro priklad treba Intesne ramy stoji co stoji, pac kdyz pominu jmeno, tak za tim kolem stoji vyvoj, maloseriova rucni vyroba a pak to distribuovat po 4 kusech po svete je naklady...tyhle veci chapu a absolutne nema cenu se o tom dohadovat.

    Nesouhlasim s tim, ze by na mtbr.com odsuzovali veci co nejsou z kanady....mozna nastevujes spatny fora nebo prispevky, ja jsem se s tim nesetkal...a kdyz tak minimalne. Ohledne kvality veci - nerozslisoval bych tw a ostatni produkci.

    To ze Merida praska je znamy fakt a uz je to opravdu na te firme, zda jim to staci se tak prezentovat. A jsme u toho - kvalitni veci z TW muzou byt stejne drahe a stejne kvalitni jako nemecke ci americke kultovky za stejnou cenu.

    Tak stejne si rad dopreju peknou vec a jsem schopne u nejakeho komponentu rict ze ho nechci pac je tw kdyz vim, ze neni kvalitni. Ale tim jako spousta lidi neodsuzuji vse co je z TW protoze je to nesmysl...

    Ja zas chci to co chci :-) Taky preju fajn vikend.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #32 martin - vloženo: 03.12.2004 v 11:13:11

    levne /drahe - jeste jenom poznamka - nevim co delas, ale ono podnikat v evrope je trochu tezke a konkurovat levnym vecem z asie je nesmirne tezke, jedine co muzes udelat je smerovat to na kvalitu a urcitou exklizivitu, sam podnikam v polygrafii je to moje vlastni zkusenost. ano vyrobky jsou drahe, ale velmi trvanlive a kvalitni a levneji to proste neumim, nejde to. proto chapu proc tune stoji kolik stoji - delaj to v maly dilne v nemecku a jsou na tom podobne.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #31 martin - vloženo: 03.12.2004 v 10:28:16

    pro radima - promin radime, ale je to trochu zahadny blabol, kupujes komponenty dle osobnich zkusenosti, produkce nevyrabena v asii je predrazena ( tak trochu souhlas) a pokud nemuzes koupit dle osobnich zkusenosti jdes na mtbr - kryste pane podivej se tam na dikuse - co neni nejlip z kanady nebo od nich je podle nich sracka...promin, ale trochu si protirecis. podivej ja nejsem zadnej fanatik nemusim mit na kole top veci - zasadne bych nesel do nejakej ultarlehkej vecicek (jednou jsem si popridil wcs riditka - competition only - po pulce roce jsem je sundal dal tam easton 30) nejaky xtr taky ne, xt je o.k. standard, ram mam chromoly rocky mountain 7 let a nemenil bych za zadnej hlinik apod... kamaradka si koupila (nekdo to tu i zminoval) magnesiovou meridu, ona vazi asi 45 kilo a po roce ji praskla spodni ramova trubka - normalne na ferovku u hlavovky po celym obvodu, u kolegy jsem videl sedlovku ritchey ohnutou jako pres koleno - to jsou osobni zkusenosti - nikomu, a uz vubec ne tobe, to nenutim, je jasny ze produkce z tchai-wanu je neporovnatelna s malou firmou a kdybychom statisticky - pocet vyrobenych kusu vs. reklamace porovnali je mozne ze to bude 0:0 - ja proste nechci napr. ram z asie nazyvej si to kryplismem, snobismem jak koliv, ale to je vsechno co s tim muzes delat, jinak mej hezky weekend, bez se svest, jdi na nejakej prima bijak a dej si pivko v zadnym pripade se nenech znervoznit mojim prispevkem ahoj martin

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #30 rf - vloženo: 02.12.2004 v 14:41:48

    a jeje - a je to tu zas.....amici moc komponentu z asie nekupujou....bez komentare...

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #29 martin - vloženo: 02.12.2004 v 13:08:43

    pardon ... akorat xc - to je snad kralovska disciplina :-))

    to radim - jestli sledujes diskuze na mtb review - amici moc komponentu z asie nekupujou, tam te ten king musi strasit :-))

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #28 Tom - vloženo: 02.12.2004 v 12:55:54

    komponenty - Pánové, divím se, že se dokážete hádat o takových věcech. Prostě se to prodává za takové ceny a je na každém, jestli si to koupí,nebo ne. Osobně si myslím, že kdo si koupí nábu za 12 000, nebo pedály za 5000 je padlý na hlavu a spíš než na ježdění má kolo pro okrasu.

    Nevím jak vám, ale mě se většinou osvědčuje (například u hlavových složení), že levná ocelová věc vydrží mnohem déle, než hi-tech komponent. U pedálů bych to nerozebíral a náby jakbysmet. Co se sedlovek týče, tak to je komponent důležitý akorát pro xc :-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #27 rf - vloženo: 02.12.2004 v 12:38:03

    posuzuji podle vseho a pokud to jde snazim se si danou vec i nekde osahat, projet, vyzkouset. dost cerpam ze zahranicnich diskuzi jako mtbr, kde ty lidi maj zkusenosti se vsim moznym.
    A pokud neni moznost a ja tu vec hodne chci, tak ji musim vyzkouset osobne.

    Spis sem chtel upozornit na to, ze v cechach je hrozne to, jak spousta lidi diskutuje a soudi neco, na cem v zivote nejela, jen nekdo dalsi jim rekl co kde slysel a tak se porad nabaluje klubko nesmyslu a vznikaj "zahadne" blaboly o danem produktu i kdyz s nim nikdo realne nemel co docineni. Jdi na mtbr treba. Tam se fakt lidi bavej o tom co maj, co vozej a meli aspon moznost zkusit.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #26 bb - vloženo: 02.12.2004 v 12:25:13

    je velmi tezke soudit podle osobnich zkusenosti a priori ... predpoklad tedy je nakup a pri nakupu posuzujes podle ceho? renome firmy, cena, vzhled, recenze (na to pozor !!!). mas samozrejme pravdu v asii se produkuji i kvalitni a ne uplne drahe veci - napr. v karbonu jsou daleko, ALE opet videl jsem nekolik prasklych kjarbonovych sedlovek a to nemluvim o ramech merida. je to na dlouhou diskusi. tady spis si nekolik lidi zastesklo nad prvni polovinou 90 let kdy znacky jako syncros, fat chance, brodie, kooka apod... byly kultem a byly perfektni, nicmene mas pravdu nesmyslne drahe - a dneska si na to uz nikdo nehraje.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #25 Radim Frýd = rf - vloženo: 02.12.2004 v 11:42:47

    omluva - no dobra Martine, mozna jsem to prehnal, ale jak to sleduji delsi dobu, tak me desne vytaci ,ze lidi soudej jen veci dle vzhledu atd a nikdo podle funkce, respektive podle osobnich zkusenosti.
    Ne opravdu zadnej dealer nejsem, ani syncros, ani jinych cyklistickych vyrobku ani drog pred skolou :o)

    Jdu jezdit, cus.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #24 bb - vloženo: 02.12.2004 v 10:12:25

    to rf - ty jsi dealer syncros pro cr?

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #23 josh - vloženo: 02.12.2004 v 09:52:01

    to rf - co tě tak vytočilo, seš normální ?

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #22 martin - vloženo: 02.12.2004 v 09:46:23

    rf - ty nejsi krypl - ale nejspis jsi disgrafik, nebavim se o funkcnosti protoze ta bude nejspis, a to podtrhuji, stejna - ale to uz jsem napsal. neni mi te lito...

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #21 rf - vloženo: 01.12.2004 v 11:28:28

    to martin - Martine ty ses krypl, nenapada me jiny prirovnani. Jako klasickej krypl soudis veci podle vzhledu, nikoliv podle funkce. Vsadim se na 100% ze jsi jedinou novou vec od Syncros nemel ani v ruce, nezajimal ses jak se vyrabi, co "umi" ten komponent atd, ale uz jsi ho jednoznacne odsoudil jen pohle vzhledu. A ze se nebavis o funkcnosti tech komponentu? Tak co doprdele resis? Ze nejsou zeleny ci zlaty , eloxovany, a ze to neni vsude mozne frezovany? To povazujes za vrchol komponentu, ci proste si myslis, ze bez nadmernyho obrabeny ci jineho vyrobniho procesu a tw produkce nebuze byt vec stejne dobra, konkurenceschopna, kvalitni, draha a i i klidne lepsi nez produkce americka? Je mi te lito...

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #20 santa - vloženo: 30.11.2004 v 11:20:24

    :-))

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #19 m - vloženo: 30.11.2004 v 10:30:09

    kdyby byl king za stejnou cenu - neni treba se niceho zastavat :-)) je to samozrejme jako v ostatnich odvedvetvich - nekdo chce mit urcitou exkluzivitu a je ochoten to zaplatit; jiny ne a koupi si hotovyho authora - kolo z ktereho neslezete:-))

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #18 santa - vloženo: 30.11.2004 v 10:17:51

    hm - docela dobry reakce, nechci se zastavat ale včem je treba king lepsi za stejnou cenu nez treba syncros , ze je delanej ve statech? neznam novej syncros stara hlava od kinga mi slouzi v pohode dodnes ale nevidim , krome super vzhledu kinga( barvy ) zadnej rozdíl, nový veci sem videl v Brne a líbí se mi , co se týče sedlovky je stejna jako kdysi dávno, proc to menit , pokud vychytali aby se zámek neprotočil klidne do ní pudu znova, a to ze byla skoro !!!!stejná na GT s tim se nic delat nedá , jinak k Thomson sedlovce - uz sem ji taky videl na reklamaci , celá zvrásněná npo celý dýlce

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #17 marti - vloženo: 30.11.2004 v 10:11:43

    to ole - samozrejme, ze cena je trochu jinde - jde spis o to, ze autor clanku chce naznacit, ze syncros se vraci do dob pipina; ani nahodou - vzdyt ten predstavec vypada jak nejakej ritchey a ta sedlovka je stejna jako za dob GT - samozrejme se nebavim o funkcnosti tech komponentu - nekdo proste chce mit na kole hlavu od kinga; kliky od tune a sedlovku od thomsnu - jiste podobne poslouzi easton nebo zmineny ritchey (i kdyz ... je fakt, ze zlomenou sedlovku od thomson jsem nevide kdezto .....)

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #16 olé - vloženo: 30.11.2004 v 09:59:29

    to martin - porovnej i cenu

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #15 olé - vloženo: 30.11.2004 v 09:58:39

    to :hubajs - 6 ložisek ne 8 :-))

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #14 martin - vloženo: 30.11.2004 v 09:50:44

    prosim porovnejte http://www.lhthomson.com/gallery.htm ;nebe a dudy, ze ?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744