Merida letos nachystala pro své příznivce hned dvě různé verze svého nového karbonového modelu BIg.Nine, z nichž tu s označením TR jsme tentokráte provětrali v rámci našeho redakčního testu...
Merida své špičkové devětadvacítkové hardtaily updatuje pokaždé, když sezná, že je to potřeba, a jelikož takový čas nastal právě letos, dostali jsme se i my k otestování jednoho z karbonových zástupců této nejnovější generace, která díky dovětku TR v názvu tohoto modelu disponuje vidlicemi se 120 mm zdvihem, což je o 20 mm více, než běžně dostávají ostatní Big Nine modely.
Oproti předchozí generaci Merida nadělila svým novým Big.Nine modelům výrazně snížený, ale současně prodloužený karbonový rám, který tak po vzoru celopér nijak neomezuje ridery svou výškou u větších velikostí, ale dává jim naopak na výběr mezi tím, zdali preferují delší a stabilnější, nebo kratší a obratnější chování biku. Merida si tuhle novou "vlastnost" svých rámů pojmenovala AGILOMETER a aplikuje ji dnes již na většinu svých nových modelů.
Samozřejmostí je tu v rámci nové geometrie jak výše uvedená práce s délkou rámu, tak progresivnější úhly. TRko v tomto případě dostalo 66,9° hlavový úhel a 74,2° sedlový úhel. Zadní stavba zde má pro každou velikost jinou délku. Ta se pohybuje v rozmezí od 433 do 442 mm, přičemž naše eLko ji dostalo dlouhou 436 mm.
Merida používá pro tento model karbon, který interně označuje jako CF3 III. Samotný rám je pak připravený pro kompletně vnitřkem taženou kabeláž s tím, že vstupy pro ní, jsou připraveny v rámci horní misky Acros hlavového složení, a to v jeho přední části před představcem. Díky robustní středové pasáži je kabeláž i v tomto místě plně ponechána uvnitř rámu a ven z něj vystupuje až těsně před zadními patkami.
Jelikož jde v tomto případě o model, kde se každý gram doslova počítá, trochu mě mrzí, že to odnesla ochrana rámu, resp. její robustnost. Zadní stavba i spodní část dolní rámovky dostaly totiž jen obyčejné černo-foliové samolepicí "ochránce" namísto sofistikovanějších, tvarovaných a prostorově rozměrnějších plastových prvků, které známe z celoodpružených modelů. U klik tady alespoň nechybí kovová ochrana spodní strany řetězové vzpěry, bránící zasukování řetězu.
O tom, že jde Merida s dobou, svědčí také to, že zde najdete BSA závitové středové složení a spolu s ním také moderní univerzální zadní UDH patku, díky které lze na bike osadit jak Shimano, tak i nejnovější T-Type řadící sady od Sramu.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na blue — #1 Tak pokud se na to koukáš jako na samostatný brand, tak bych do jisté míry mohl souhlasit, ale je potřeba si uvědomit, že jako jeden z největších světových výrobců rámů, který vlastní několik výrobních závodů patří Merida k naprosté špičce co do technologií, které má k dispozici už kvůli tomu, že produkuje velkou část sortimentu pro Specialized i další renomované značky. Cenovou politiku komentovat nebudu, všichni se budou potřebovat zahojit po třech ekonomicky náročných letech, takže očekávat, že bude ještě někdy stát nový karbonový hardtail na XTéčku 30 tis. nelze.
odpověz na tento komentářMerida už dávno není značka, která by utvářela světové dění v MTB. Nechápu jejich cenovou politiku vůči výbavě. S moderním pojetím kol přišli mezi posledními, stěží dotahují trend, výbavou se taky nepředvedou, ale cena jak za elitu...
- na tento komentář reaguje petan — #2
odpověz na tento komentář