TEST: Rocky Mountain Altitude Powerplay - První dojem

Rozměry i geometrií identický se svým sourozencem, přesto mají tato kola k sobě hodně daleko. Ano, řeč je o elektrické verzi nové platformy Powerplay od kanadského Rocky Mountain...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
TEST: Rocky Mountain Altitude Powerplay - První dojem

Když se poprvé loni v létě objevilo info o nových elektrokolech Rocky Mountain, vyvolalo to vlnu údivu hned třikrát. Rocky Mountain překvapil jednak tím, že osadil motor zcela vlastní konstrukce, a to hned od počátku, do karbonového rámu, nabídl zcela totožnou geometrii s jeho neelektrickým sourozencem a jako drsnou třešínku na dortě pak přidal info, že bude tuhle novou motorku prodávat pouze v Evropě a zájemci v Kanadě i USA ostrouhají.

Uplynulo třičtvrtě roku a Rocky Mountain je stále stejně ojedinělým kolem jako byl při svém představení. Stejných vlastností zatím žádný jiný výrobce nedosáhl. Jediné, co se změnilo, je zpráva o tom, že tlak trhu donutil vedení společnosti sídlící ve Vancouveru přehodnotit svůj názor a umožnit prodej těchto kol i na americkém kontinentu, i když zatím pouze v rodné Kanadě.

Jelikož jsme v redakci v poslední době stále častěji v kontaktu s elektrokoly, rozhodli jsme se, že i tenhle hodně specifický elektrobike osedláme v rámci našeho redakčního testu, abychom zjistili, nakolik se ve skutečnosti liší od jiných (sériovějších) modelů konkurence.

Nejprve pár technických údajů

Do testu jsme dostali prostřední model týhle motorky, což v praxi znamená kompromis mezi cenou a užitnými vlastnostmi. Kromě výbavy a odpružení se od sebe liší trojice nabízených modelů především kapacitou baterky a materiálem a prostřední model je v tomto ohledu oním ideálním kompromisem, protože sice nemá karbonovou zadní stavbu jako jeho dražší kolega, ale je osazen stejnou vysokokapacitní baterií jako jeho dražší kolega.

Mimochodem právě tahle baterka je dalším lákadlem a přidanou hodnotou tohoto biku, protože má kapacitu 632 Wh, což je o 20 % víc, než dnes nabízí běžně většina ostatních výrobců.

Samotný motor pracuje na bázi 48 voltové technologie, což také není zcela běžné číslo na rozdíl od nominálního výkonu 250W, který je díky legislativě potřeba striktně dodržovat. Mimochodem, žádný jiný výrobce elektrobiků neumožňuje použít stejné kliky, jako jsou na běžných kolech. Rocky Mountain ano, a co jiného byste tady čekali, než domácí značku Race Face.

Komponentově se tahle sedmdesátka ale nijak zásadně neodlišuje od běžných specifikací v segmentu. Pohon zde zastává osmirychlostí speciální sada od Sramu EX a odpružení je v režii amerického Foxu v nejrozšířenější sadě Performance, které tu pracuje se 160 mm vpředu a 150 mm vzadu.

V eLkovém provedení rámu patří tenhle Rocky spíše mezi ty menší rámy, což je pro technické jízdy výhodnější, ale pro více cestovatelské švihaře bych doporučil poohlédnout se po větším XLku, pokud máte víc než 185 cm. Náš tesťák pak se vším všudy váží 22,26 kg, což se od deklarované váhy v podstatě vůbec neliší.

Pokračovat na: První jízdní dojmy

Seznam stránek článku:

  1. TEST: Rocky Mountain Altitude Powerplay - První dojem
  2. První jízdní dojmy
  3. Fotogalerie
Přečteno - 19616x Tagy: testy rocky mountain elektro
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
    TEST: Specialized Turbo Vado SL 2 6.0 EQ Carbon
  2. TechnikaFotogalerie: Norco Range VLT A2
    Fotogalerie: Norco Range VLT A2
  3. Testy - RecenzeTEST: Norco Range VLT A2
    TEST: Norco Range VLT A2
  4. Tech newsYamaha představila nové platformy elektropohonů
    Yamaha představila nové platformy elektropohonů
  5. TechnikaFotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
    Fotogalerie: Merida Big.Nine TR 5000
  6. Testy - RecenzeTEST: Merida Big.Nine TR 5000
    TEST: Merida Big.Nine TR 5000

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 Honza S. - vloženo: 28.03.2018 v 08:49:58

    odpověď na LuckyLuke — #2 Ty jsi srandista. Myslím, že tvůj problém by vyřešila Babetta, protože:

    1) nemusel bys řešit kapacitu baterie, :-)

    2) na jízdu po rovině nepotřebuješ horáka a

    3) takovéhle stroje stejně mezi ostatní kola nepatří.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 LuckyLuke - vloženo: 27.03.2018 v 22:26:18

    Omezeni 250W a hlavně těch 25km/h. Na normálním kole jedu téměř vždy více než 25km/h, kromě jízdy do kopce. Do kopce jedu v praxi od 0% do 40% času jízdy, podle tohop, jak kopcovitou nebo rovinatou trať jedu. Takže 60% -100% času mi pohon nepomůže a navíc bych musel tahat o 14kg těžší krám, než mé současné kolo. PokudE-bike, tak musí pomáhat alespoň do 40km/h. To umí třeba přestavbové stavby Bafang. Navíc k nim koupím baterku s 1000Wh kapacitou v trojúhelníkové brašně do rámu.

    1. na tento komentář reaguje Honza S. — #3
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 trance28 - vloženo: 04.03.2018 v 22:11:01

    Smutne...dalsi e-shit pro chudaky, co nevyjedou kopec...koukam, ze mtbs je na tom stejne, jako treba Velo (nebo Velo jako mtbs?)...co nam inzerenti nakazou, to vychvalime...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744