Naším redakčním testem tentokráte prošel tenhle modrý X-Country švihák od Treku...
Pro sezonu 2015 Trek připravil svému modelu Superfly 9.8 bratříčka osazeného sadou Sram X1 a tím jim přibylo doplňkové označení X1 a XT jasně napovídající, že si lze vybrat mezi 11 a 20 převody. Za méně převodů si připlatíte přesně 1000,- Kč, což není mnoho a právě o Smetanu dražšího bratra jsme mohli potrápit.
Uhlí z Waterloo
Celý Superfly je postavený na rámu OCLV mountain carbon. Oproti silničnímu OCLV má "horský karbon větší odolnost vůči mechanickému poškození. Rám je designově čistý a jediné, co narušuje jeho celistvost, jsou venkem vedené bovdeny.
Rám jinak disponuje nejnovějšími technologiemi pro zvýšení tuhosti celku od 12mm pevné osy, přes BB95 masivní střed až po E2 plně integrované kónické hlavové složení.
Hitparádu technických vymožeností završuje postmount úchyt zadní brzdy mezi vzpěrami zadní stavby. Rámu sekunduje vidlice Rockshox SID RL taktéž s pevnou osou, tentokrát maxlite 15 mm. SIDa krotí osvědčený motion-control s dálkovým ovládání zámku a pružení zajišťuje Solo-air.
V jednoduchosti je krása. Řetězová sada spolu s řazením a přehazovačkou je v režii Sramu X1, Tuto hegemonii Sramu brzdí v rozletu kotoučovky Shimano XT. Většinu ostatních komponentů dodal firemní Bontrager v odlehčené hliníkové verzi včetně kol, jen řídítka jsou uhlíková a sedlo má titanové ližiny.
Kola jsou kompletně připravena na amputaci duší, snad jen mléko bude potřeba dokoupit. Poslední komponent, co nenese logo Bontrageru, jsou ESI gripy ve verzi Chunky, tedy zlatá střední cesta. Celé kolo máme poskládané, takže už jen stačí našroubovat oblíbené pedály a vyrazit.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Přijde mi to jako dost nepovedený test kola. Kolo má zadní stavbu o délce 435mm, ne uvedených 445mm. Nevím jaká kola testujete, ale musíte srovnávat s obdobnými koly, tedy v tomto případě xc hardtaily. Potom by test dopadl úplně jinak. Navíc zrovna testovaný Trek má na poměry současných hardtailů velmi trailovou geometrii, například proti Specializedu má Trek o 1,5 stupně položenější vidlici.
odpověz na tento komentář