Boom rychlých trailových kol je v poslední době patrný napříč všemi značkami. Trek byl přitom jeden z prvních, kdo tento bike v nejmodernějším hávu představil...
Dneska se v našem redakčním testu zaměříme na nový Top Fuel, bike, který prodělal velkou generační změnu v loňském roce, a změnil tak výrazně nejenom své zaškatulkování, ale také celé své DNA. Takže hurá na rychlé představení druhého nejvyššího modelu s označením 9.8.
Top Fuel byl poprvé uvedený loni, ale vlastně jako model letošní, to jest 2020. Konstruktéři u něj zohlednili jak to, že má zůstat závodním bikem, tak to, že je potřeba výrazně aktualizovat jeho vlastnosti, zejména geometrii.
Při prvním ohledání přitom Trek nepřichází s žádnou velkou tvarovou ani technologickou evolucí. Výraznějších změn se nedočkal ani silueta rámu. Při podrobnějším pohledu najdeme samozřejmě upravenou kinematiku zadní stavby s novým vahadlem a tlumičem umístěným nikoliv na prodloužených spodních vzpěrách zadní stavby, jako tomu bylo doposud, ale v rámci samostatného úchytu těsně nad středem.
A dopředu se posunul také hlavní čep zadní stavby, která ovšem zůstává věrná trekovskému pojetí zadního odpružení v podobě přepákovaného jednočepu ABP se zadním čepem situovaným přímo do osy zadního kola.
Středová mufna je tady postavená na bázi klasického PressFitu a Trek zde osadil i další své osvědčené fičury jako Minolink, díky kterému lze měnit mírně geometrii kola, Knock Block, který se postará o to, aby se vám nezamkla řídítka, nebo klasiku v podobě OCLV karbonu, který Trek vyvíjí již bezmála třicet let. Mimochodem, karbon je konkrétně na tomto kole z větší části přiznaný a věřte mi, zejména na slunci to vypadá hodně dobře.
Na závěr ještě telegraficky pár čísel. Trek tu položil vidlici na 68°, výrazně prodloužil reach na 487 mm (XL) a zvednul mezigeneračně zdvihy na 120 mm vpředu a 115 mm vzadu. Zkrátka úplně jiné svezení.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
To bych ani nerekl, ze byl Trek jeden z prvnich, kteri predstavili xc/trail koncept. Mam doma Konu Hei Hei deluxe z r. 2017 a povazte: zdvihy 120/100, hlava 68,5, riditka prumeru 35, rafky vnitrni sirky 29 mm, teleskopka... a to je r. 2017. Pak dlouho nic. Pak Spesl Epic Evo, v zapeti Scott Spark v ne-RC verzi a az ted Top Fuel😉.
odpověz na tento komentář