Nová celopéra od Authora

Author představil nové modely celoodpružených kol pro sezónu 2005. Jak vypadají nástupci A-zonů ? ...

Autor: Petr Bureš

Další novinkou na našem trhu bude v nadcházejícím roce nová řada, resp. dvě řady celoodpružených kol od Authoru. Po několikaleté spolupráci s firmou RB se Author rozhodl vydat vlastní cestou a tak vznikly modely označené jako ERA a ARH.

ERAARH+

Zatímco první řada čítající dva modely ERA je určená především pro XC a maratónské ježdění, druhá skupina má zasáhnout skupinu více "adrenalínem postižených" jedinců, kteří se vyžívají v techničtějším FR a DH.

Nová celopéra vycházejí ze stejné čtyřčepové konstrukce zavěšení zadní stavby.
ERA Pro

Modifikováno je vše kolem v závislosti na použití. Era je víc odlehčená s nižším zdvihem. Ten se dá nastavit v rozmezí 101-120mm. Vepředu pak je maximum vidlic Manitou vyspecifikováno na 100mm. 
ARH-

ARH má vše podstatně robustnější a přizpůsobené hrubšímu zacházení. Zadní zdvih je o něco vyšší jeho fixní hodnota je 156mm. Manitou Nixon, resp. Black pak dávají kolům přední zdvih 115-145mm, resp. 130mm. Modely se mezi sebou odlišují specifikací. Levnější ERA je na mixu Deore-LX s mechanickým Hayesem a dražší ERA Pro pracuje se sadami Shimano LX-XT a s hydraulickým Hayesem.

ARH+ i ARH- jsou na tom podobně. Mínusko je levnější na mixu Deore - Alivio, plusko dražší, LX-Alivio. Zde určitě stojí za zmínku fakt, že se Author rozhodl osadit i dražší model zadním osmipastorkem.
 
Díky tomu byl sice nucen sáhnout po řazení Alivio v mixu s LX přehazovačkou, ale z funkčního hlediska je to u tohoto typu kol rozhodně správný krok, protože freerider zaprvé devítikolo nikdy nevyužije a zadruhé je rád, že mu déle vydrží kazeta i řetěz, protože jak je známo, devítipastorkové kazety a adekvátní řetězy nemají zdaleka takovou životnost, jako osmičkové. Na kolech je jinak hojně k vidění mix Ritchey - FSA a Author komponentů.

Na rozdíl od řady pevných A-gangů, které se Author věnuje intenzivně již několik let, v celoodpruženém sektoru má podle mne ještě rezervy a stále hledá svou vlastní tvář. Volby barev jsou až na výjimky vcelku neutrální debatovat o vhodnosti některých barevných kombinací se bude určitě ještě dlouhou dobu ale alespoň je vidět, že se maníci v největší české bikové firmě snaží ...

Přečteno - 31339x Tagy: tech
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsRock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
    Rock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
  2. DoplňkyTune novinky 2019 přehledně
    Tune novinky 2019 přehledně
  3. TechnikaFotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
    Fotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
  4. OstatníJak jsem dělal mechoše Katie Compton
    Jak jsem dělal mechoše Katie Compton
  5. Tech newsPrototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
    Prototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
  6. PreviewCyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse
    Cyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #74 ITXE - vloženo: 22.07.2005 v 17:07:10

    Jo mate pravdu do knajpi by se na tom dojet nechalo

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #73 rich - vloženo: 18.02.2005 v 10:45:10

    author - v zivote bych si authora nekoupil jsou to takovy pokusy jestli to vydrzi nevydrzi.Jistota jsou kanadske kola Norco,Kona...Znam dost lidi kterym author praskl,za ty prachy sezenete uz kolo ktere je osvedcene a mate jistotu ze vam praskly ram neroztrhne prdel cus

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #72 hobik - vloženo: 31.01.2005 v 20:38:29

    Leseni - Pekny barvy ale poctivej kus kovu bacha na zada ty Havleni nemaji dost zmakli technologije tak to musi predimenzovavat

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #71 Stereolabman - vloženo: 23.11.2004 v 13:58:54

    A-zone - Zdárek lidi, já mám A-zona a zatim drží, ale co v okolí poslouchám každej říká,že praskne zadní kyvka, tak bych si rád jednu tu kyvku koupil do zásoby,nevíte zda li se dá koupit a kolik stojí?? Kdyžtak koukám,že author tyhle rámy stáhnul abych jí třeba za rok vůbec mohl někde sehnat a nemusel hned kupovat celej Frame, což stejně chci časem udělat.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #70 vejd - vloženo: 15.11.2004 v 20:29:15

    nevim - ty bílý ráfky alex sou strašný. Kolo hrůza,design nic moc, zkrátka masovka, ať žije Kona!!!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #69 D.V. - vloženo: 12.11.2004 v 07:47:55

    Ohledne praskani ramu - Cauvec, vozim A-Ganga 24:00 a myslim, ze co se tyce dropovani tak ho nesetrim vubec. Jediny co to nevydrzelo byla vidlice, ale to bych se spis divil kdyby vydrzela a nezkroutila se. Takze myslim, ze Gangy docela drzej (jediny co jsem kdy videl prasklyho tak byla pevna vidle z AM a o ty musim rict ze kdyz jsme ji varili, tak jsme zjistili, ze tam je material hodne spatne rozvrzenej, protoze dole, kde je to nejmin namahany je stena tlusta a nahore je to jak papir). U A-zonu opravdu hodne praskaly zadni stavby, takze se docela tesim jak budou chodit tedka ty ctyrcepy. Mejte se

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #68 Kamilos - vloženo: 11.11.2004 v 18:51:41

    Shit... - To ti authoráci neumějí vymyslet něco nového??? Všechno je jak z kopírky ostatních firem. Sráči...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #67 Pawlik - vloženo: 09.11.2004 v 23:51:35

    A-Zona jsem si objednal před 2 rokama.V bedně co přišla na krám,chyběl představec,kotouče byly na nábojích namontovaný obráceně,středová osa měla vakl,stejně tak čep v tlumiči,nejhorší však byla zadní stavba,která byla pokroucená.Hold smůla,asi zrovna levné pracovní síle zahoukala siréna nástup na svačinu....Reklamace proběhly,bylo z toho pár týdnů bez ježdění(zajímavý je,že v době reklamace,bylo nejfajnovější počásko na ježdění:-)))...Nová zadní stavba plula z Taiwanu půl roku(na ty křivý se dalo zatím jezdit).Šlo o model 2002,takže pevně věřím,že v součastnosti má firma Author systém kvality a kontroly na jiné-lepší-úrovni!Jinak znám 3 bývalé A-Zonisty,všem ta zadní stavba rupla(a žádný Bendrové to nejsou-i když oni si asi myslí že jo:-))))Těm novým houpačkám od Outhora bych klidně šanci dal,sem zvědavej na nějaký recenze.Ale stačí porovnat třeba s takovou Konou Stinky za stejný prašule a nevím,nevím pro co by se 4 z 5 bikerů rozhodli....Co se týče A-Gangu,tak tam je vidět vývoj,práce s detailem a nelze mu upřít "osvětové" zásluhy-to byla trefa do černýho.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #66 medak - vloženo: 09.11.2004 v 14:15:17

    bicy.cz - cus, to s tou stovkou jsem nevedel, ale mezi lidma tam probiha fakt zajimava diskuse jestli je lepsi kros nebo treking, to znamena s blatnikama a ostatnima picicandama nebo bez toho... A kterej cyklocomp. ma podsvicenej displej a ze je to vyborna vec..)) Fakt dik ze freeride.cz :-)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #65 ČERNOCH - vloženo: 08.11.2004 v 20:42:04

    Dyť tam nic neni na tom byci.cz - na tom byci.cz je hovno....zase si někdo vydělal tim, že obvolal všechny prodejny v ČR a nabídl jim že je uvede na svůj web za pouhou stokorunu. No a kdo nedá tu sto korunu aby měl reklamu na rok na webu, třeba jen pro jedno prodané kolo? A když se vezme že prodejen je v ČR kolem tisíce(tak si to každej umíte vynásobit:)...no nejsme my češi vychcaný? jak si dovedeme vydělat sezením na prdeli? A nejsme někteří úplně blbí, když na to naletíme? ....no uvidíme třeba BYCI jednou bude stejně "dobrá" značka jako Artur (viď Tomcate:)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #64 C - vloženo: 08.11.2004 v 20:35:19

    hmmmm, fakt super web...

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #63 Pítr - vloženo: 08.11.2004 v 17:46:53

    Super kola - Špičkový kola a bezva začínající web jsem našel na: www.bicy.cz

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #62 Tomcat - vloženo: 08.11.2004 v 08:57:31

    to Mig: - Author to tady rozjel opravdu ve velkým stylu, postavil dobry kola, na nichž se da vyhrat MS.
    Athor nepostavil nechal si postavit a to je docela stěžejní detail.
    Oslovil spoustu mladejch který by si prave pro diru v kapse nic jiného.
    V takový kvalite jako je agang si mohli koupit i něco jiného.
    Ten sport se ve svete neskutečně rozjel a author to tady u nas do toho vlaku naskočil taky.
    Takže kdo mu bude něco vyčítat, si spomene jak během chvíle vyměnil většinu komponentů zlomil zadní stavbu a jinak se dostal na normální cenu takového kola od konkurence až na to zdržení.stavbu. Jako panové Havlenů m by to mělo být ukradený sou to obchodníci .
    Nevím za co děkovat? Neplivu špínu na ně naopak jako obchodníky je obdivuji. Ale série dirt/street je dost rozporuplná. Původ značky je mi ukradený zato Vy se tu furt chováte jako nacionalisti. Frustrovaný sem ze svého Agenga
    Co se tyce jiných uhlu na rámech MP, tak jeho praci není testovat prototypy ,ale velmi dobře jezdit tvz. přes mrtvoly. Skoro každému praskne Agang. No a co jinýho čekat? Takže je jasny ze se mu dostane tak krutého zachlazeni, který by XC rám nevydržel ani tejden. No nevim jestli to je únavová prasklina. Prokopinoj nerupne, protoze umi jezdit ,ale protože ho vymění dřív a taky má jiný styl. Těm co to v mím okolí ruplo sou trialisti Norko nebo jiny "tezky" odolny ramy by třeba neutáhli, tak maj agangy protože si neuvědomujou že mají na výběr i něco jiného . Takže lidi peace a jdete radsi jezdit, at pak na závodech mate co predvyst třeba jak vám ustřelí black nebo se projedete koulema po zadním kole když ustřelíte patky :-P.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #61 Tomcat - vloženo: 07.11.2004 v 23:27:27

    reklamace? - Znam jen dve reklamace Agengu jednu kamose kterej je sponzorovanej(trial) a druhou obchodnika kterymu to rupnul na krame když dotahovval kliky.
    Osobne bych Genga nereklamoval a šel bych ho někam dát svařit, nebo se obratim na konkurenci.
    Jinak i v mim okoli praskly všechny Azony a 75% Gengu

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #60 Manas - vloženo: 07.11.2004 v 20:47:19

    jeste stouchnuti - Panove, dohadujete se o prasklejch ramech ( nemyslim Zdenka a Space ) a pritom dnes a denne potkavam na mistnim dirtu lidi na pleckach nejhorsiho kalibru a oni si to davaj :-)
    Tomu rikam peklo ...cituji: "No, tady ta vidle je praskla, pockam az bude vetsi dira a pak to preplatuju, ted bych vyhazoval material" -> Majitel Pionyru 20 s pevnou vidlou :-)))

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #59 Manas - vloženo: 07.11.2004 v 20:44:09

    2 Space: reklamace - To ze lidi moc nereklamuji veci souvisi spis s celkovou mentalitou. Vidim to v okoli nejen s kolama. Nez postoupit reklamaci s tim ze kolo rozdelam a necham mesic pryc, zaroven ho musim odvezt tam kde jsem ho koupil
    - to proste nekoho nebavi a je linej. Mozna proto.
    Spis jde o to ze ten clovek mesic nemuze jezdit, protoze druhy kolo proste jen tak nekdo nema. Takze to da znamymu, ten to povari a jezdi se. Novej ram nestoji zas tolik aby to takhle lidi neresili.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #58 Mig - vloženo: 07.11.2004 v 19:59:55

    Author - Author to tady rozjel opravdu ve velkym stylu, postavil dobry kola, na nichz se da vyhrat MS. Oslovil spoustu mladejch kteri by si prave pro diru v kapse nic jinyho v takovy kvalite a hmotnosti jako je agang nemohli koupit. ten sport se ve svete neskutecne rozjel a author to tady u nas pomoh rozjet taky. Takze kdo mu bude neco vycitat, tak je maximalne zavistivej blb. chtel bych videt ty kritiky kdyby byli v roli mistru Havlenu. podle me jim patri velkej dik, ale misto toho na ne nekteri chudaci plivou spinu. a nejsmutnejsi je, ze vetsina tech, co rikaji, ze by si Authora, ci jakoukoli jinou ceskou znacku nekoupili, sami jezdi na pleckach a jsou frustrovani. a normalni lidi se pak musi prodirat spoustou podobnych zbytecnych diskuzi vsude mozne na netu (tahle třeba mistama smysl ma, na tom neco je, ale jindy to fakt bejva ubohost). Co se tyce jinych uhlu na ramech MP, tak jeho praci je testovat prototypy, ktere se pak nasledne po vychytani dostavaji do seriovky. a ze nekomu praskne Agang? no a co? dyt byl stavenej na kruty zachazeni! Takze je jasny ze se mu dostane tak krutyho zachazeni, který by XC ram nevydrzel ani tejden. A protože ani agang neni perpetuum mobile, tak se nakonec jednou taky unavi. Prokopinoj nerupne, protoze umi jezdit, ostatnim, co jezdej fest, ale neumej to, proste zakonite po nekolika tvrdejch dopadech ci padech z vysky rupnou. to je zivot, takhle to na svete chodi. u nas ve meste jezdi na AG hodne lidi a jeste nikomu nerupnul. jsou to trialisti, vetsinou mlady, delaj na tom praseciny, ale jsou lehky a tak to pod nima proste drzi. Norko nebo jiny tezky odolny ramy by treba neutahli, tak maj agangy a jsou spokojeny. a hlavne nectou takovyhle diskuze, protoze to neresej a radsi jezdej. Takze lidi peace a jdete radsi jezdit, at pak na zavodech mate co predvyst

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #57 Peťan - vloženo: 07.11.2004 v 17:42:23

    k čemu ? - Uvědomte si proboha, že nikdo nikdy nepostaví kolo, který by vydrželo uplne všechno. A-gang a jemu podobna kola jinych vyrobcu jsou rekneme urcena pro "horsi zachazeni", ale to neznamena, ze je neznicite. Ruzne znacky maji u ruznych modelu ruznou filozofii použití a díky tomu i různou teoretickou výdrž rámu a věřte tomu, že pokud je človek pase s velkym "P" tak zlomi stejne Authora, GT, nebo Intense ... Ale to nejni o reklamacich a o špatných kolech, ale o tom jak kdo jezdí.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #56 medak - vloženo: 07.11.2004 v 16:23:52

    to zdenek pol + spaceman - zdenku samozrejme mas pravdu, svoji formulaci "snad polovina" jsem nemyslel presne polovinu a jestli je to tretina nebo 20% se nechci dohadovat. Ale videl jsem jich dost, praskliny u hlavovky, v ruznejch svarech, u zadni patky.. Taky znam dost lidi co je maj a neprasklo jim to ale ze to praska je pro me zkratka fakt.. A na co se pta Spaceman proc to nereklamujou by me taky dost zajimalo. Pište majitele prasklejch a-gangu proc na tom jezdite tak??? Jasne ze lidi co jezdej na pevnaku a ucej se tak to prasej, ale je to na to urceny nebo neni???

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #55 Spaceman - vloženo: 07.11.2004 v 15:50:42

    Proč je minimum reklamací? - Musím se do toho taky vložit, protože já osobně, jelikož mě to není opravdu jedno, když je na něčem moje přezdívka a prodává se to, neustále kontroluju množství reklamací rámů A-gang a co přesně se reklamuje. Podle toho množství prasklých A-gangu co se tady píše, by se to samé nebo alespoň přibližné množství muselo projevit i v reklamacích. A to se naprosto neděje!!! Z toho docela velkého množství prodaných rámů A-gang je reklamací minimum a když, tak se převážně reklamují rámy A-gang vyrobené v roce 2002 a to se prodalo rámů a kol nejméně. Od roku 2003 jsou rámy A-gang vyztuženější a pevnější. A jak jste se samy zde dočetli tak Michal Prokop a i Lukáš Tamme nezlomili ani jeden! Dokonce se na nich závodí další sezónu! Proč tedy ti co mají problém s rámem A-gang ho nereklamovali? Znamená to, že si sami uvědomují co špatného s rámem udělali a že to není chyba rámu?

    Kdokoliv by měl dotaz ohledně reklamce A-gangu, tak mě zastihne na info@spaceman.cz

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #54 Pítr - vloženo: 07.11.2004 v 10:33:02

    A gang - Zdeňku, Mých 12 kámošů mělo A ganga a 8 z nich praskl rám a z 5 co mělo A zone to prasklo 5 !!! To je víc než polovina mých známých !!!

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #53 Zdeněk Pól - vloženo: 07.11.2004 v 08:18:11

    Životnost... - Prodi, to si skutečně nemyslím. Samozřejmě, Michal jezdí čistě, ale zato v daleko větších rychlostech a po mnohem těžších tratích, než většina bikerů na sériových kolech. Medaku, to co nazýváš "fakty" jsou jen tvé ničím nepodložené domněnky! Jak můžeš tvrdit, že polovině lidí A-Gang praskl? Ty znáš všechny majitele těch kol? Ty víš, kolik se prodalo rámů?

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #52 prodi - vloženo: 07.11.2004 v 07:47:01

    Zdeńku: geometrie a délka trubek má taky vliv na životnost a pevnost, nemyslíš?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #51 medak - vloženo: 06.11.2004 v 19:56:05

    Cuus, zajimava diskuse ..ale v jednom bode se tezko shodnete kdyz to ze MP ramy nepraskaj a mezi lidma je prasklejch snad polovina jsou fakta .. Proste profikovi kterej jezdi sprint a ciste asi jentak neco nepraskne.. Ale to z normalnich smrtelniku nikdo.. A to ze A-zonum praska zadni stavba je asi tim ze tam z RB chybej nejaky navarky ne? A vzit funkcni kolo a zmrsit ho to fakt o moc odbornych znalostech konstrukteru nesvedci.
    Nicmene chce to proste spravnej vyber, kdyz si 13ti letej kluk koupi Nosco Sasquatch tak mu sice nepraskne ale zas se snim neodlepi od zeme..
    A je pravda ze kdyz byly prvni a-gangy NIC jinyho podobnyho tady na trhu nebylo -v ceskejch obchodech..

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #50 cabb. - vloženo: 06.11.2004 v 18:53:22

    nechapu proc je na ARH+ nixon a svinger kdyz by tam mohla bejt stance a metel - tim by se snizila cena a kolo by se priblizilo k svemu urceni(enduro to opravdu neni a nikdy nebude).

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #49 Zdeněk Pól - vloženo: 06.11.2004 v 18:48:58

    Pro Ueeeeee... - Zeptat se můžeš, ale já odpověď neznám. Na to by ti asi odpověděl Spaceman nebo někdo z Universe Agency.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #48 ueeeeee - vloženo: 06.11.2004 v 16:01:42

    2Zdeňda: muzu se prosim zeptat proc se nedela seriove aspon 1 agang se stejnou geometrii a delkou trubek jako ma MP na 4X??

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #47 R - vloženo: 06.11.2004 v 13:10:25

    marzoccha street 24 - už jste ji nekdo zkousel ?

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #46 Zdeněk Pól - vloženo: 06.11.2004 v 11:13:29

    Author Prokop signature frame... - Zapomněl jsem na to nejdůležitější: Na jaře půjde to prodeje limitovaná série 33 rámů, na kterých Michal vyhrál mistrovství světa a Světový pohár! Všechno, včetně designu, bude naprosto identické s rámem, který MP dosud používá. Cena zatím nebyla stanovena.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #45 Zdeněk Pól - vloženo: 06.11.2004 v 11:09:10

    Author Prokop signature... - Prodi, mně je úplně jedno, co ukázala minulost. Skutečnost je taková, že Michal jezdí 4X na rámech Author, které se neliší od A-Gangu ani materiálem, ani použitými trubkami a které vyrábí stejná asijská firma, jako sériové A-Gangy! Rozdíl je v geometrii a délkách trubek. Klidně mi to můžeš věřit, pomáhal jsem Michalovi ten rám navrhnout... Dokonce i bikrosové rámy využívají stejné trubky, jaké si můžeš koupit na sériovém A-Gangu a.m.. Proč prostě neakceptujete fakt, že Author dokáže vyprodukovat rámy, na které nešetří chválou ani Dirt magazin???

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744