Dnes vám ukážeme dvojici závodních kol z Nového Města, které se u nás jen tak často nevidí...
Brazilce Henrique Avanciniho si většina z vás bude pamatovat jako dlouholetého továrního jezdce značky Cannondale. Tato osm let dlouhá kapitola jeho života však loni skončila a Henrique se rozhodl přijmout další velkou výzvu, kterou je jeho nový tým Caloi Henrique Avancini Racing.
V něm spojil své jméno s tradiční brazilskou značkou, jejíž historie sahá 120 let daleko, nicméně svůj zásah má také v Evropě, kde je druhým rokem pod křídly koncernu PON Holding. Henrique navíc s touto značkou v minulosti již spolupracoval, a tak se jedná vlastně o velký návrat po letech.
Henrique v Novém Městě sedlal celoodpružení karbonový závodní speciál Elite Carbon Team, který sice vychází ze sériového modelu, ale je osazený zcela jinou, vyšší výbavou. Jde o celokarbonový rám, postavený na klasických stovkových zdvizích s geometrií kombinující 68,5° hlavu a 75° sedlovku. Všechna ložiska jsou zde pak od prémiové značky CeramicSpeed.
Na rozdíl od většiny XC celoodpružených speciálů tento Caloi nevyužívá zadní stavbu zeropivot, ale klasickou čtyřčepovou konstrukci s tlumičem přepákovaným malým vahadlem a umístěným pod horní rámovou trubkou.
Výbava týmového kola klade maximální důraz na nízkou hmotnost, takže zde najdete nejlehčí Fox Factory odpružení v podobě vidlice Fox 32 Step Cast s kraťoučkým tlumičem Fox Float DPS, obojí speciálně poladěné italským mágem přes odpružení Robertem Gallem, který se mimochodem o odpružení hned několika týmů staral osobně i v Novém Městě.
Hodně zajímavou částí specifikace jsou karbonová kola Ninefold Yarrow SL Ultimate Edition, která kombinují karbonové superlehké ráfky s hmotností pouhých 275 g s "tkaničkovými" karbonovými paprsky Berd a DT Swiss 180 náboji. Výsledkem je neuvěřitelná hmotnost tohoto zapleteného setu kol pouhých 1003 g!!! Obutí je zde pak bezdušové Vittoria Terreno v rozměru 29x2,25".
Dalším specifickým komponentem je pak karbonový integrovaný kokpit FSA KFX s původní šířkou řídítek 780 mm, která jsou zde ovšem o 2 cm zkrácena. Najdete na nich brzdové páky a řazení Shimano XTR. Napřevodování na short track vezl Henrique hodně "do těžka", a to především díky 40z. převodníku, který je kombinovaný s klasickou vysokorozsahovou kazetou Shimano XTR 10-51z.
Pokud to vyžaduje náročný profil tratě, tak nemůže chybět ani nejlehčí teleskopická sedlovka Fox Transfer SL ve Factory provedení s ovládací páčkou, umístěnou netradičně na pravé straně, protože na té levé se nachází pro změnu dálková dvoupáčka pro kontrolu lockoutu vidlice a tlumiče.
Sedlo dodal Fizik, a to ve verzi s nejnovější na 3D tiskárně vyráběné výstelce. Vnímavější z vás si možná všimli černé plastové krabičky připáskované k rámu těsně nad středem.
Nejde o žádný mozek elektronického odpružení, ale o jednoduchou telemetrii, díky které se do živých přenosů dostávají jízdní data závodníků, typicky aktuální rychlost nebo tepová frekvence, které jsou k dispozici u vybraných z nich.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Honza S. — #5 Ano, to je fér point. Obvykle říkám stejnou věc ale zde jednak znám hmotnosti jezdců (Tom a Milan), počasí, povrch i okruh a druhak šlo ilustraci, že by bylo zajímavé mít víc informací a jako příklady jsem uvedl právě co mne napadlo první, Mohl jsem uvést jiné věci jako zdvih teleskopu nebo počty zubu, směsi tires ale stejně by se našel nějaký rýpal, takže si nevyberu.
odpověz na tento komentářodpověď na North Boy — #1 odpověď na karel.neugebauer.7 — #4 Jenom ze zvědavosti - co vám řeknou tlaky? To je z mého pohledu naprosto specifický údaj pro každého jezdce, trať, počasí a materiál, takže úplně nevím, jak bych s takovou informací naložil.
- na tento komentář reaguje North Boy — #6
odpověz na tento komentářParáda. Váha, tlaky, vložky do pneu...? Ještě to má rezervy, tak držím palce ať z nich příště vydojíte víc info.
- na tento komentář reaguje Honza S. — #5
odpověz na tento komentářParádní stroje, tohle je opravdu zajímavé a ne elektrika z Mountfieldu.
odpověz na tento komentářMilan Vader měl na sekci BMX poměrně těžký pád. Nebyl to hezký pohled. Jak on i Cervelo dostalo zabrat. Kolo zlomené řídítka, Vader snad nic.
odpověz na tento komentářNa těch fotkách je Fox 34 Step Cast a ne 32. Jinak moc díky za tyhle bike-check reportáže, moc mne to baví si prohlížet. Kdyby se dala přidat jakákoliv zajímavost jako tlaky, hmotnosti apod. bylo by to ještě víc super ale i tak díky.
- na tento komentář reaguje Honza S. — #5
odpověz na tento komentář