Cannondale Scalpel 2017 na Cape Epic

Do oficiálního představení nových Scalpelů zbývá sice ještě několik týdnů, nicméně my už víme, jak nové Scalpely vypadají...

Autor: Petr Bureš
Cannondale Scalpel 2017 na Cape Epic

V posledních letech se stává poměrně častým jevem, že firmy před tím, než představí určitou novinku oficiálně, ji nejprve tak nějak potichu bez většího upozorňování nasadí v rámci svého továrního týmu na úvodních závodech sezóny, aby pak produkční modely mohly představit zpravidla v jiném barevném designu na oficiální prezentaci.

Cannondale tento postup použil již před dvěma roky, když uváděl nový hardtail model FSi, a aplikuje ho i letos v rámci dlouho očekávané novinky - celoodpruženého modelu Scalpel.

Místem, které se letos stalo tím prvním pro neoficiální uvedení této novinky na světlo světa, je prestižní etapový závod Cape Epic, který v těchto dnech probíhá na jihu Afriky. Novými Scalpely se to na něm doslova hemží, protože ho používají jak tovární jezdci Manuel Fumic a Henrique Avancini, tak Darren Lill a Waylon Woolcock z týmu USN Purefit.

Pojdme si teď ještě říci něco k samotnému Scalpelu. Oproti svému předchůdci se odlišuje v několika věcech, nicméně hlavní koncept zůstává v podstatě zachovaný.

Přední rámový trojúhelník s poměrně masivní spodní rámovou trubkou a dlouhou hlavovou pasáží je velice podobný stávajícímu provedení. Liší se však uložení tlumiče, které je z části zapuštěno do horní rámové trubky. Jiné, větší, je také svisle umístěné karbonové vahadlo.

Zajímavé je, že Cannondale použil výrazně delší tlumič oproti stávající verzi Scalpelu, takže se dá očekávat buď vyšší zdvih, nebo jiný poměr jeho napákování a tím teoreticky i nižší tlak v tlumiči. Na podrobnosti si zřejmě budeme ale muset ještě počkat.

Další, co přibylo, je vnitřní vedení bovdenů, evidentní příprava na Di2 či na nové Shimano přesmykače.

Zásadní změnou prošel také tvar zadní stavby. Ta pokračuje v léta ověřené jednočepové konstrukci zeropivot, která využívá jediného hlavního čepu umístěněho nad a mírně před středovým složením, v úrovní převodníku. Flexe horních karbonových vzpěr pak umožňuje práci horního vahadla bez toho, aby musel být použit čep u zadního náboje.

Nově se pak přestěhovalo uchycení zadního kotouče dovnitř zadní stavby, která je kvůli tomu asymetrická. Pravá řetězová vzpěra je lomená za sředovým složením kvůli řetězu, naopak levá vzpěra je lomená v zadní části právě kvůli většímu prostoru pro brzdový třmen.

Zajímavým detailem na týmových kolech je osazení speciálními představci Leonardi s negativním zalomením poté, co se letos firma Cannondale dočasně odklonila od využívání svého vlastního řešení OPI představců, údajně z důvodů omezené výrobní kapacity.

Nový Scalpel tak bude podobně jako u jiných výrobců evolucí stávajícího modelu, která si podrží většinu svých vlastností a některé z nich se bude snažit dále optimalizovat. Jistá míra unifikace je vidět v rámci zadní stavby, která není nepodobná té, kterou využívá letošní novinka Habit.

Možná si vzpomenete na článek "Očekávání roku 2016", v rámci kterého jsme vám ukázali první verzi fotomontáže, na které jsme popustili uzdu fantazii a ukázali, jak by mohl nový Scalpel vypadat. Ukázalo se, že jsme byli hodně blízko realitě, takže po malém updatu se dá říci, že takto bude opravdu vypadat nový Scalpel:

Foto: Facebook, Cape Epic

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Cannondale Scalpel 2017 na Cape Epic
  2. Fotogalerie
Přečteno - 30956x Tagy: cannondale 29 karbon tech2017
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsCannondale rozšířil nabídku fullů o dětský Habit 26
    Cannondale rozšířil nabídku fullů o dětský Habit 26
  2. TechnikaFotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
    Fotogalerie: Cannondale Moterra SL 1
  3. Testy - RecenzeTEST: Cannondale Moterra SL 1
    TEST: Cannondale Moterra SL 1
  4. Týmy a klubyCandice Lill zraje jako víno, je klenotem přestupového trhu?
    Candice Lill zraje jako víno, je klenotem přestupového trhu?
  5. Tech newsEnve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
    Enve snížilo cenu i váhu svých prémiových karbonových kol
  6. PozvánkyDalší ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
    Další ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #26 VacaMar - vloženo: 25.03.2016 v 08:42:48

    no tak se nehádejte, a radši mi řekněte, jestli se dá koupit někde levněji než tady http://www.bikegallery.cz/search/?fulltext=scalpel&submit=+. nemám to k nim nejblíž

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #25 valiot - vloženo: 24.03.2016 v 06:38:43

    odpověď na BikerX — #22 Sám píšeš že tvá žena dělá v mediálce a že vezmou čísla podle nějakého auditovaného webu a jedou. Co když to tu je podobné? :-) Nevěř nikdy žádným číslům na webu:-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #24 petan - vloženo: 23.03.2016 v 17:54:46

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #23 vr40 - vloženo: 23.03.2016 v 17:37:27

    odpověď na BikerX — #22 a těm číslům věříš?

    1. na tento komentář reaguje petan — #24
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #22 BikerX - vloženo: 23.03.2016 v 15:13:44

    odpověď na valiot — #21 Myslím, že je to úplně naopak. Oni jsou jediní, kteří svou čtenost pravidelně sveřejňují a vyhodnocují. Na přelomu roku jsem docela se zájmem koukal na ty jejich topteny čtenosti ani né tak kvůli těm číslům, ale proto že mě prostě zajímalo co je dlouhodobě nejčtenější. Hodnotit, jestli je to málo nebo hodně si netroufnu, když to nemám s čím srovnat a vlastně je mi to i jedno. Jsem rád, že MTBS je i když mě občas taky štvou některý neoznačený PRka.

    1. na tento komentář reaguje vr40 — #23
    2. na tento komentář reaguje valiot — #25
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #21 valiot - vloženo: 22.03.2016 v 09:43:52

    odpověď na BikerX — #20 Samozřejmě to jsou čísla diskutovatelná. Ale všimni si, že MTBS nikde žádná čísla neuvádí. Raději neuvádí? Ale ta čtenost článků tady je jasná a překvapivě nízká. Nedávno, někdy loni, tu psali, že uvažují o placeném prémiovém přístupu do některého obsahu. Pokud to udělají, tak je s MTBS konec. Jestli o tom pořád uvažují, tak to je známka ekonomických problémů. Také je jasné, že Velo nemá svůj byznys založený na webu ale na tištěném časopise.

    1. na tento komentář reaguje BikerX — #22
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #20 BikerX - vloženo: 22.03.2016 v 08:24:10

    odpověď na valiot — #19 Promiň, ale snad každý školák dávno ví, že uváděný náklad se rozhodně nerovná reálnému nákladu a už vůbec né počtu prodaných výtisků. A následné číslovky násobků čtenářů o kterých mluvíš jsou minimálně diskutabilní a nedokazatelné. Srovnávat se musí vždy srovnatelné a nevím o žádném auditovaném, nebo všeobecně uznávaném zdroji statistik, který by podobná čísla reélně dokázal potvrdit. Pamatuji si, že Velo před několika roky někde, už ani nevím kde oslavovalo, že překonalo MTBS ve statistikách návštěvnosti na internetu řádově asi o 0,1% Podle mě na tom budou ohledně čtenářů podobně což dokládají třeba jejich Facebooky s podobným počtem lidí. Moje žena dělá v mediálce a tam je rozhodování jasné. Vezmou se čísla z nějakýho placenýho auditovanýho webu a podle těch se jede.

    1. na tento komentář reaguje valiot — #21
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #19 valiot - vloženo: 22.03.2016 v 07:59:29

    odpověď na BikerX — #18 Ale lidé za časopis pořád platí. Prohlédl jsem si pořádně stránky Vela. Prodají toho 12500 kusů a mají 35000 čtenářů. O tom si může MTBS jen nechat zdát. Podívej se třeba jan na čtenost článků, kterou tu na MTBS zveřejňují. To číslo vyděl dvěma až třemi, protože se stejní lidé do článku vrací nebo jdou do diskuze. Zjistíš že si článek přečte v průměru jen 1000 až 2000 lidí. To je proti Velu NIC. A ti lidé, o kterých píšeš, že nakupují na farmářských trzích, není chyba systému. Ti chtějí kvalitu a proto tam chodí a připlatí si. Je to stejné jako s nákupem kvality v časopise nabo čtením nepřesností s chybama na internetu.

    1. na tento komentář reaguje BikerX — #20
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #18 BikerX - vloženo: 22.03.2016 v 07:49:06

    No v tomhle se neshodneme. Rozhodně nesouhlasím s tím, že testy ve Velu jsou jinde. Často je to pár odstavců a šlus, zejména když se srovnává více kol najednou. Ale je pravda, že v porovnání třeba s Cykloservisem, nebo současnými pokusy jako je Bike/Peloton je Velo vítězem. Zajímavý je občas si přečíst test od Hájíčka na Bikeandride, bohužel zbytek jsou taky v podstatě jen PRka a zpraávy, který třeba Velo dává na svůj web. Beru to tak, že Hypermakety taky válcují trh s potravinama a ty desetiny procenta lidí, kteří jsou ochotni nakupovat na farmářských trzích, jsou spíše chybou systému, než trendem. Tlak na cenu se projevuje naprosto všude, přitom z něčeho žít musíme, takže pokud lidi nebudou chtít zaplatit za časopis, tak zanikne a pokud nebudou akceptovat reklamu, tak prostě budou muset buď zaplatit za informace i na internetu, protože zadarmo jim nikdo nic nedá. Proč skončil Peloton? Proč skončil Dirtbiker?

    1. na tento komentář reaguje valiot — #19
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #17 petan - vloženo: 22.03.2016 v 07:46:54

    komentář byl smazán

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #16 valiot - vloženo: 22.03.2016 v 06:26:23

    odpověď na BikerX — #15 Nevím, proč by měl být server pro horskou cyklistiku nějak zvlášť aktuální. MTBS ani není moc aktuální. Podívej se třeba na bleskovky tady za poslední týden. Samé zprávy o tom jaký obchod přijme prodavače a o Cape Epic, které ještě podle žebříčku sledovanosti moc lidí nezajímají. A nemyslím si, že by testy a zprávy o technice musely být nějak rychlé a být závislé na čase. Na MTBS také není test kola, jakmile ho v továrně vyrobí:-) Kvalita testů na MTBS a ve Velu je opravdu neporovnatelná. Velo je opravdu někde jinde, jak jsem psal, kolo testuje vždy více lidí. A PR články ve Velu jsou vždy označené, tady na MTBS bohužel ne! Problém je, že lidé nechtějí za časopis, kde jsou opravdu kvalitní informace, platit a dávají raději přednost nekvalitním informacím zdarma.

    1. na tento komentář reaguje petan — #17
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #15 BikerX - vloženo: 22.03.2016 v 04:37:47

    odpověď na valiot — #12 Rozhodně bych neporovnával "kvalitu" článků online a tištěných médií. Zatímco internet je dnes o aktuálnosti, protože dokáže reagovat téměř okamžitě, tištěným médiím a týdeníkům, či měsíčníkům specielně prostě nezbývá nic jiného, než se věnovat hlubším tématům, která nejsou tolik závislá na čase. Doba je hektická, média a jejich různé formy se musí prostě přizpůsobit. Když se podíváte třeba na průměrnou délku článku na Novinkách, zjistíte, že jsou hodně krátké a mnohdy je to stejně jen výcuc ČTK. Ve Velu jsou občas hezký články, ale celkově mě z něj zajímá max 1/3 a filtrovat tam ty PRka je občas taky fuška. Podle mě by se MTBS a Velo měli spojit, krásně by se to doplňovalo. Část obsahu by se mohla sdílet z Vela na web, aktuality by byly online a na velký fotky by sem se dál mohl dívat na záchodě na voňavém papíře :-)

    1. na tento komentář reaguje valiot — #16
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #14 Lucka - vloženo: 21.03.2016 v 18:48:20

    odpověď na valiot — #10 Děkuji za upozornění, článek jsem kontrolovala už předtím, tahle chyba mi ale utekla. Asi mi to netrklo do očí, protože byl podmět docela vzdálen od přísudku. Vždycky jsem vděčná tomu, kdo na chybu slušně upozorní, tohle jsem v rychlosti opravila a musela z PC...

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #13 seky33 - vloženo: 21.03.2016 v 18:17:30

    odpověď na valiot — #12 Myslím si, že vás nikdo nenutí tady tu "žumpu" číst. Řekl bych, že i ostatním se uleví, když nebudou pod článkem vídat ty vaše nechutné komentáře. Takže, "děkujeme odejděte".

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #12 valiot - vloženo: 21.03.2016 v 13:47:19

    odpověď na BikerX — #11 Bohužel v dnešní době se dá říci, že to "je v pořádku", protože se to stává běžným jevem takto psát podle fotek a podle informací z internetu. Nejen v cyklistice. Ale jak píšete, musí se to brát s rezervou. Je to vše takové sbírání informecí a psaní z toho pochybných reportáží atd. Když k tomu přičtu pravopis, tak to je dost smutné a může to opravdu dělat asi každý. Já osobně si rád přečtu Velo, protože tam ta kola opravdu jezdí, mají je v ruce, pořádně je fyzicky prozkoumají. Na každém kole jezdí víc lidí, tady jen jeden a ještě píše v množném čísle "jezdili jsme". Velo je opravdu o něčem jiném, než tady ten web, který každým rokem ztráci na kvalitě. Ale tady to je zadarmo (kvalita mizerná) a ve Velu za peníze (kvalita vysoká).

    1. na tento komentář reaguje seky33 — #13
    2. na tento komentář reaguje BikerX — #15
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #11 BikerX - vloženo: 21.03.2016 v 08:38:55

    odpověď na valiot — #4 Psát o novince podle reálných fotek je naprosto vpořádku. Běžné je dokonce psát o plánovaných novinkách i bez reálných fotek jen podle různých úniků, nebo fotomontáží. Dnes naprosto běžná část obsahu např. automobilových webů, nebo portálů o mobilních telefonech. Takovéto články je sice třeba brát poněkud s rezervou, ale zase na druhou stranu se v nich obvykle dozvím víc a dřív o konkrétní věci než v časopise, takže děkuji a jen houšť.

    1. na tento komentář reaguje valiot — #12
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #10 valiot - vloženo: 21.03.2016 v 06:41:19

    Mezi slušnými lidmi se říká třeba "Děkuji za upozornění na hrubou chybu v textu. Chybu jsem již opravil". A ne ji anonymně opravit a dělat mrtvého brouka!

    1. na tento komentář reaguje Lucka — #14
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #9 valiot - vloženo: 20.03.2016 v 06:37:23

    odpověď na trance28 — #8 Ať si především ten někdo, nebo ten Bureš, podle toho, kdo to psal, opraví tu šílenou hrubku v první větě. Skutečný novinář by takovou pravopisnou chybu nikdy neudělal. A teprve potom ať řeší košíky.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #8 trance28 - vloženo: 19.03.2016 v 21:16:07

    odpověď na valiot — #4 no ja teda nevim,ale treba ten "nekdo"patri do redakce mtbs, to te nenapadlo?Kola asi nejezdil,ale jako novinar si vsiml rozdillu oproti modelum 2015,tak posle fotky a postrehy...kazdopadne uznavam,ze dva kosily jsou u biku na maratony potreba :-)

    1. na tento komentář reaguje valiot — #9
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #7 fandaxc - vloženo: 19.03.2016 v 20:39:10

    Ono do scalpela v L se dva normální bidony 0,7l vejdou,jen tovární mají M rámy

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #6 vr40 - vloženo: 19.03.2016 v 12:43:45

    recenzuje kolo které viděl jen na obrázku:-)

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #5 Atomik - vloženo: 19.03.2016 v 11:51:16

    odpověď na valiot — #4 Myslel jsem, ze se recenzuje kolo a ne kosiky, btw ty kosiky jsou dnes pomerne rozsirene, takze nvm proc je potreba do tohy rypat..

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #4 valiot - vloženo: 19.03.2016 v 09:42:27

    Zvláštní novinařina když autor to kolo popisuje podle fotek, které mu někdo z JAR pošle:-) Není třeba se tedy divit, když si na obrázku nevšimne košíků s bočním nandaváním:-)

    1. na tento komentář reaguje Atomik — #5
    2. na tento komentář reaguje trance28 — #8
    3. na tento komentář reaguje BikerX — #11
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #3 petan - vloženo: 18.03.2016 v 19:46:33

    Ano, ano máte pravdu, to jsem do článku zapomněl napsat, nicméně ty stranové košíky používá v podobných případech více značek a neřekl bych že je to zas takový problém.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #2 MS - vloženo: 18.03.2016 v 18:31:19

    odpověď na Luboš Oubrecht — #1 spíš bidůnky a do rámu menšího než xl pouze s košíky spec protože se strkají z boku;-)

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #1 Luboš Oubrecht - vloženo: 18.03.2016 v 14:53:00

    Podstatná novinka a vylepšení u maraton biku je prostor pro dva bidony.

    1. na tento komentář reaguje MS — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744