Martin Stošek: Jsme malá disciplína, musíme v propagaci XCM udělat víc

Rozhovor s nejlepším českým maratoncem, ve kterém najdete krátké zhodnocení minulé sezony a náhled do té nadcházející...

Autor: Jan Němec
Foto: Michal Červený, Jan Němec
Martin Stošek: Jsme malá disciplína, musíme v propagaci XCM udělat víc

 

Martin Stošek na začátku roku oslavil životní jubileum a pomalu začal ukrajovat ze čtvrté dekády svého života. Maratonec ve službách týmu Canyon Northwave zažil povedenou loňskou sezonu, kterou vyšperkoval stříbrnou medailí z mistrovství světa. Jedinou, kterou česká výprava z multicyklistického šampionátu přivezla. Třicetiletý biker nyní stojí na prahu své další sezony, kterou začal na vyhlašování nejlepších českých cyklistů. V anketě Král cyklistiky 2023 skončil na druhém místě za talentovanou cyklokrosařkou Kristýnou Zemanovou. S Martinem jsme si mohli krátce popovídat o minulé sezoně a pochopitelně i o té nadcházející. 

 

Martine, začněme tvým hodnocením výsledku ankety Král cyklistiky...
Nejdřív jsem si říkal, že to vůbec nebudu řešit, byl jsem rád, že jsem dostal pozvání na vyhlašování. Byl jsem si skoro jistý, že bych měl vyhrát alespoň disciplínu, což se podařilo. Ale začal jsem i doufat, že bych mohl vyhrát celkově, když jsem si uvědomil, že mám stříbrnou medaili z mistráku světa.

 
Skončil jsi druhý, je to zklamání?

Já zklamaný rozhodně nejsem, to vůbec ne. Samozřejmě když už jsem tady byl, tak jsem jisté očekávání měl, bylo by super, kdybych vyhrál, ale asi to dopadlo tak, jak mělo. Můžu být spokojený, že se vyhlašuje druhé a třetí místo. I z minulých ročníků je jasný, že je velmi těžký předpovídat vítěze. Ne vždy to bylo podle očekávání většiny, bych řekl. 

Jsi jediný medailista z mistrovství světa v Glasgow, nemáš pocit, že ta tvá medaile malinko zapadla?
Ano, je to zvláštní. Určitě by bylo fajn, kdyby to mělo větší dopad. Ale není se co divit, jeli jsme náš závod ve stejnou dobu, co se jela silnice, a to je těžký soupeřit s hlavní disciplínou. Ale na druhou stranu se neustále mluvilo o tom, že je to společný šampionát, že je to velká akce, poprvé v historii. V ten den ten můj výsledek zapadl, pak se o tom psalo a mluvilo víc. Navíc medaile přišla z disciplíny, kde to asi málokdo čekal, hodně se mluvilo o BMX freestylu. 

 
Jaké byly ohlasy po mistrovství světa, vnímal jsi nějaké?

Zažíval jsem poměrně zájem ze strany širší veřejnosti, protože přeci jen nějaké zmínky o té medaili přeci jen byly i v mainstreamových médiích. Ale ano, pořád jsme malá disciplína a hlavně neolympijská disciplína, aby stříbro udělalo nějaký boom. Mám pocit, že i kdybych vyhrál titul, tak by to nebylo o moc jinak. Musíme se zamyslet asi sami, jestli pro propagaci neudělat víc, když už se povede nějaký podobný výsledek. Následná péče o ten úspěch je hodně důležitá. 

Martin Stošek v cíli MS v Glasgow... 
 

S propagací můžeme spojit i Světový pohár, který se vloni příliš nevydařil a letos to nevypadá lépe - stále není kalendář 2024...
Oficiální kalendář SP zatím není, ale co máme v týmu neoficiální informace, tak by to mělo probíhat jako vloni. Tzn. zhruba 4 závody, známé jsou lokace i termíny, ale nic ofiko. Jsem rád, že nějaký svěťák vůbec proběhne. Na druhou stranu doufám, že ta slibovaná mediální podpora bude lepší než vloni, protože to bylo dost špatný. Výběr lokací a organizace těch závodů nebyla šťastná a povedená. To se prostě musí zlepšit, protože někdy mi přišlo, jako kdyby to někdo dělal schválně, myslím, že si ta disciplína zaslouží větší pozornost. 

Na Elbě vystoupal Martin Stošek na stupínek nejvyšší...
 

Máš na mysli zejména Snowshoe v USA?
Přesně tak, Snowshoe já nechápu vůbec. Je to zajímavá lokalita pro cross country, je tam hezká trať, ale pro maraton? Lokace, která je absolutně nedostupná jak pro závodníky, tak pro veřejnost, není tam signál kvůli tomu radaru, výběr termínu na konci září vloni pro SP a letos pro MS pro tuhle lokaci je děs. Je to horský středisko… Není to šťastný.

Úvodní díl SP maratonců se jel v Novém Městě na Moravě. Tam Martin dojel vinou technických problémů až patnáctý...

Zkus zhodnotit loňskou sezonu.
Nezačala úplně nejlíp – na Cape Epicu jsme měli rozhodně větší očekávání po předloňském druhém místě. Tam si to nějak nesedlo, ale páté místo nakonec nyní beru jako úspěch. Jinak já sezonu hodnotím pozitivně, byl jsem druhý na jednom ze závodů svěťáku a druhý na MS. Vyhrál jsem na Elbě maraton UCI… Vyhráli jsme s Marcem Stutzmannem etapák Swiss Epic, to byl takový můj emoční highlight loňský sezony, hrozně jsme si to užili a sedlo nám to. 

Přibliž nám, jak bude vypadat tvá letošní sezona.
Máme podobný program jako vloni. Začínáme závodit už 8. února ve Španělsku na 4denním etapáku Mediterranean Epic, potom za 14 dní Andalucia Bike Race a za dalších 14 dnů pak Cape Epic. To jaro je daný… Potom uvidíme, jak se to bude vyvíjet, vše záleží na kalendáři SP, rád bych objel mistrovství Evropy a světa plus další zajímavé maratony venku i u nás. 

Martin na Cape Epic...

Už víš, s kým nastoupíš na start Cape Epic?
Rozhodnuto zatím není… A nechám se překvapit, doufám, že na prvních závodech ukážu svoje kvality, aby mě Kristián nominoval do dvojice, která pojede na vítězství. Nemám problém jet s kýmkoli z týmu, tzn. s Andym nebo s Marcem.

Jak vůbec probíhá tvá příprava?
Teď jsem byl 14 dní na Kanárech, ale celkově to nezačalo úplně podle plánu. Před Vánoci před odletem na první soustředění jsem onemocněl. Zbytek týmu už tam byl, já jsem  dvakrát odsouval odlet a pak jsem vyhodnotil, že na 5 dnů tam nepoletím, nakonec jsem byl 14 dnů nemocný s průduškama. Pak jsem 2. ledna odletěl na 14 dnů Kanáry a hned příští týden odlétáme do Girony na další soustředění, kde už pak zůstaneme na první závody.

 

Přečteno - 12998x Tagy: rozhovory martin stošek
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyVíkendový sumář. Z Kalifornie přes Beroun až do Prusinovic
    Víkendový sumář. Z Kalifornie přes Beroun až do Prusinovic
  2. PozvánkyKristián Hynek dává tip na příští sobotu: Future Cycling Bike Fest by the river #1
    Kristián Hynek dává tip na příští sobotu: Future Cycling Bike Fest by the river #1
  3. Ostatní závodyZávěrečnou etapu Cape Epic ovládl tým Bulls Mavericks, celkovými vítězi Beers s Grottsem
    Závěrečnou etapu Cape Epic ovládl tým Bulls Mavericks, celkovými vítězi Beers s Grottsem
  4. Ostatní závodyCape Epic 2024: vyhraná 6. etapa je pojistka "žluťáku" Beerse s Grottsem
    Cape Epic 2024: vyhraná 6. etapa je pojistka "žluťáku" Beerse s Grottsem
  5. Ostatní závodyBeers s Grottsem se rozjíždí, v 5. etapě Cape Epic navýšili náskok
    Beers s Grottsem se rozjíždí, v 5. etapě Cape Epic navýšili náskok
  6. Ostatní závodyNa Cape Epic se měnily dresy! V čele je Becking s Allemanem. Stošek s Vakočem šestí!
    Na Cape Epic se měnily dresy! V čele je Becking s Allemanem. Stošek s Vakočem šestí!

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 Aleš Procházka - vloženo: 31.01.2024 v 23:06:52

    odpověď na trance28 — #25 odpověď na rotik — #28 odpověď na Babaja — #26 A teď si, borci, představte, jakej to je smrad, když 15.000 lidí jede online závod, zapnutej větřák, trenažér i kolo zechcanej potem a projedeš cílem. Ten pocit, žes to dokázal a necháš po sobě ten bordel. Jdu si otevřít pivo, na zdraví a dobrou noc!

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #32
    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 Aleš Procházka - vloženo: 31.01.2024 v 23:02:29

    odpověď na mucacos — #22 odpověď na tntbiker — #24. Podle vaší levičácký úvahy máte u každýho organizátora rovnítko s výrazem byznys a zároveň křivdu, že musíte za připravenou akci se zajištěním zaplatit startovné. Nikdy bychom nechtěli pořádat závody načerno, bez povolení, bez připravené tratě, bez zdravotního zajištění, bez vyrovnání účtů, na něčí úkor. To radši vůbec. Každý má možnost volby. Takže nějaké obviňování, že nutíme lidi na kole závodit, abychom měli byznys, to je úplně absurdní. Za každou akcí je práce místního organizátora, která buduje vazby a komunitu. Znám spoustu lidí, kteří kolu propadli a naše závody byly ty první, které kdy jeli a to potěší. Každej sport a disciplína má svůj vývoj a ono se to všechno přirozeně vyvine. A teď, pánové, to tady zase na chvíli opustím...

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #31
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 rotik - vloženo: 31.01.2024 v 22:47:40

    odpověď na trance28 — #25 Amen, bro!

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #30
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 rotik - vloženo: 31.01.2024 v 22:47:24

    odpověď na Aleš Procházka — #23 Aleši, hlavně se nenech některýma kydama tady znechutit... Někteří lidi tady reagují za každou cenu tak, aby byli v opozici vždycky a na všechno, pravděpodobně si tím něco kompenzují...

    Svět se mění, ale zatím pořád maratony mají svoje svoje místo a nekončí. Nemůže být každý sport a aktivita komerčně a top jako fotbal a najdou se i lidi, kterým komornější atmosféra vyhovuje, navíc o to větší je i konkurence ve startovním poli. Sice už tím třeba nebavíš ty a další organizátoři takové masy lidí jako v minulosti, ale to nic nemění na tom, že to má svou hodnotu, některé děti to třeba přivede k cyklistice, nebo ke sportu obecně atd.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Babaja - vloženo: 31.01.2024 v 22:25:09

    odpověď na trance28 — #25 Palec hore chlape. Dobře jsi to napsal.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #30
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 trance28 - vloženo: 31.01.2024 v 21:05:57

    odpověď na mucacos — #22 tvl, ty ses teda extremni..... Dopln si, co chces... Asi ti v tvy komoussky palici nak uniklo, ze mtb je o jezdeni v prirode a ne o nejakem stupidnim slapani doma na trenazeru. Jsem rad, ze tebe ani tve soudruhy ve zbrani v lese nepotkam, ze vy si radsi budete slapat v klidu doma a nebudete nikde opruzovat. Pak se online poplacejte po ramenou, podelte se o nove recepty z tofu a poreste, jestli ty trenazery jsou vyrobeny dost eko... A hlavne nikam necestujte, diky!

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #26
    2. na tento komentář reaguje rotik — #28
    3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #30
    4. na tento komentář reaguje mucacos — #34
    5. na tento komentář reaguje mucacos — #35
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 tntbiker - vloženo: 31.01.2024 v 19:43:22

    odpověď na Aleš Procházka — #23 Já ti to napíšu srozumitelně. Byznys kolem cyklomaratonů skončil. Přestala to být výdělečná činnost, ale pokud chceš pro ten ubývající zbytek něco dělat, kašli na výdělek a začni to z toho svého obchodu dotovat. Máš přeci maratony v srdci a tak nich dej to, co jsi na nich doteď vydělal:-). A nechápeš to taky z toho důvodu, že už jsi na dnešní cyklistiku, která se silně mění, starý a už to nepobíráš mentálně. Už jí nerozumíš. Zasekl ses v době, když byly jen ty maratony a asi sjezd. Už tomu rozumíš?

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #29
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Aleš Procházka - vloženo: 31.01.2024 v 17:16:16

    odpověď na mucacos — #22 Myslím, že Ti asi nerozumím a raději ukončím. Tvl dopady na svět kolem cestování...

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #24
    2. na tento komentář reaguje rotik — #27
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 mucacos - vloženo: 31.01.2024 v 14:36:11

    odpověď na Aleš Procházka — #18 No presne jak se tu pise, vubec to neni prece o tom ze nekdo musi jezdit maratony. Ja chapu ze ty to srovnat nechces, nebo treba ani nemuzes – proste uz to neni pro tebe a svet se posunul. Pred casem bylo divny kdyz nejaky profik trenoval doma, ted to dela kazdej druhej protoze tam mas vsechno co potrebujes a jses v teple – kdyz venku nejsou podminky. To je ta modernizace vseho. Vyuzivani technologii a toho co komu vyhovuje. Nevidim nic spatneho kdyz si nekdo chce zazavodit ale nechce se plahocit 400km nekam, Tak to udela online. Jasne, atmosfera jina, ale zase muzes treba rict na Sele – jel jsem s 15000 lidma a dojel jsem tak a tak...Lidem uz proste nestaci ze nezabloudi a pak si daji v cili parek. Je to uz nostalgie, ale spousta lidi resi veci jinak, resi zazemi, resi dopad na svet kolem cestovanim. Jsou to veci co vetsinou zkostnatela generace nechce ani prijmout, natoz se o tom nejak otevrene bavit. Proto jsem psal ze pravdepodobne nejake podniky zaniknou ale pak zase nejake vzniknou – treba s jinym pohledem na vec.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #23
    2. na tento komentář reaguje trance28 — #25
    3. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #29
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 tntbiker - vloženo: 30.01.2024 v 21:26:00

    odpověď na Aleš Procházka — #20 Tak pokud jste neměli mobily a videohry tak jste byli asi venku:) sport je samozřejmě zdravý, ale není důvod, aby sportovala celá populace od rána do večera:-) Na školní hřiště se nesmělo samostatně už dřív. Takže taky byla odpoledne většinou prázdná. Je spousty mladých, kteří sice nesportují, ale dělají zase něco jiného zajímavého, co dříve nebylo. Mají spousty různých zájmových kroužků. Neviděl bych to tak tragicky a rozhodně mladé nesoudil podle toho kolik pohybu denně mají.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Aleš Procházka - vloženo: 30.01.2024 v 17:05:25

    odpověď na tntbiker — #19 My jsme vyrůstali víceméně na ulici, po škole trénink a až do večera plno pohybu. S rozvojem pasivní zábavy vidím u mladých jen fyzický úpadek, stačí se dívat na školní hřiště nebo jen tak venku. Pokud si to nepodchytí rodiče sami, bude sportovat stále méně lidí. To je celé.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #21
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 tntbiker - vloženo: 30.01.2024 v 15:59:38

    odpověď na Aleš Procházka — #18 Žádný generační střet to není. Změnila se jen doba a požadavky cyklistů. Maratony není potřeba modernizovat. Protože je chce jezdit méně a méně lidí. Proč pořád lidem nutit na kole závodit? Na trailech kde se většina z nás asi i jen občas pohybuje žádné závody nejsou a jezdí na nich pořád víc lidí. Jiní mají rádi ty obývákové jízdy na trenažérech. Jiní zase preferují elektrokola. Těm se také není potřeba posmívat. Vůbec nechápu tu tvou poznámku že tvoje generace nevyrůstala v blahobytu. To co má za souvislost?

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #20
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Aleš Procházka - vloženo: 30.01.2024 v 15:16:43

    odpověď na mucacos — #16 Maratony na silnici, biku nebo gravelu, enduro závody a závody MTB orienťáků jsou v principu nejblíž podstatě ježdění na kole, žádná izolovaná věc. Vyslovit slovo Strava, Zwift, Rouvy nebo Challenge a srovnat to s reálnou atmosférou nějaké akce pro lidi, to už bude generační střet a problém. Moje generace (1971) nevyrůstala v blahobytu, takže poraď, čím bys "maraton" modernizoval? Vždyť je to jen o tom, že současná moje silná generace zestárla a nová už na má jiné aktivity, často mimo sport.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #19
    2. na tento komentář reaguje mucacos — #22
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 tntbiker - vloženo: 30.01.2024 v 10:54:22

    Ale ještě zpátky k původnímu tématu článku. Dát přednost v hodnocení nějaké holčině, co byla v U23 třetí na SM v cyklokrosu před druhým na MS v cyklomaratonu je opravdu velmi hloupé. I s ohledem na to, že cyklokros jezdí jen pár holčiček a maratony pořád desítky tisíc lidí z celého světa. A z nich se rekrutují ti nejlepší na MS. A když si vzpomenu kdo to ocenění získal loni, tak už nemá cenu tuhle šaškárnu s názvem král cyklisty sledovat.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 mucacos - vloženo: 30.01.2024 v 10:41:33

    odpověď na Aleš Procházka — #14 no ja nevim, je to tak trosku breceni nad realitou co lze tezko zmenit. Ale vzdy kdyz neco upadne, zase se neco noveho objevi. Navic v aktualni dobe mozna lidi ani nemaji takovou potrebu zavodit – ne v takovem smyslu jako jsou nase aktualni "maratony". V dobe stravy, zwiftu a ruznych challengu se lidi vyradi i na individualni bazi. Vznika vic klubu nadsencu a urcity segment cyklistiky se stava premiovym (podivej se na road classics...) – a to neni proste pro vsechny. Nekteri se nechteji plahocit na zavodech s lidma co te vyloktuji na 150. miste, jini tim pohrdaji a radsi si zaplati za "neco extra", a pak zbyde ten zbytek co tak nejak prijedou ale zalezi jak je to daleko protoze vse je drahy...Podle me tyhle nase zavody uz jsou obecne zastaraly...

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #18
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 tntbiker - vloženo: 30.01.2024 v 10:39:25

    odpověď na Aleš Procházka — #14 Nemá cenu plakat na hrobě. Buď to pořádáš protože tě to baví, že ti to třeba přinese ekonomický efekt nebo z jiných pro tebe důležitých důvodů. Pokud už není motivace, tak to nemá cenu dělat. Jel jsem asi osm různých akcí, které bylo možné považovat za maratony. Byly to finančně a asi i organizačně nenáročné akce, startovné pár korun. Žádná hudební skupiny v cíli, žádné občerstvovačky. Občas se bloudilo. Přesto z nich jsou lidi nadšeni. Tady je cesta pro ten zbytek lidí co jezdí jen na vlastní pohon a ujedou víc než padesát kiláků:-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 Aleš Procházka - vloženo: 29.01.2024 v 17:21:46

    odpověď na tntbiker — #13 OK, taky souhlas, ale rozhodnutí pořádat akce díl není o egu ani o představách pořadatele, ale o reálné otázce, pro koho je vlastně pořádat? Příkladem jsou naše dětské závody, které mívaly 450-600 dětí účast a teď to slepíme a jsme šťastní za 170. A to tě fakt nebaví dělat, protože zpětná vazba v obchodě nula, společenské ocenění nula anebo se to neříká nahlas a na závěr slyšíš výtky rodičů místních dětí, že není fér, aby tam startovaly děti "závodníci" s nášlapama . Takže v principu to děláš pro svoje děti a jejich generaci, ale když můj nejmladší už jel letos jako junior mistrák CX v Táboře, tak už se na ty děcka díváš úplně jinak a ono je opravdu všechno jinak. Mrtvo, prázdno, nikdo. A vlastně se dívám na nějakou generaci dvaceti a třetiletých mlaďochů, kteří by něco sami vytvořili a nevidím je. Možná se špatně dívám, ale další kolegové to mají úplně stejně.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #15
    2. na tento komentář reaguje mucacos — #16
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 tntbiker - vloženo: 29.01.2024 v 16:43:25

    odpověď na Aleš Procházka — #12 Optimalizovaných produktů zbyde vždy jen tolik, kolik jich snese trh:-) Výhodu asi budou mít malé a finančně nenáročné akce.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #14
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Aleš Procházka - vloženo: 29.01.2024 v 09:43:22

    odpověď na zirecek — #11 Se vším souhlasím, ale je otázkou, kolik optimalizovaných produktů zůstane platící základně do budoucna, za sebe můžu říct, že minimálně ještě dva ročníky do 25 dáme.

    1. na tento komentář reaguje tntbiker — #13
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 zirecek - vloženo: 28.01.2024 v 19:15:28

    odpověď na Aleš Procházka — #9 Aleši, vždyť odpověď sám znáš, sám to praktikuješ na svém maratonu: trasy 76/1949; 50/1247; 22/442; vše již na jednom hřebeni, všechny trasy využívají primárně jednu trasu. Jen nejkratší uhne dříve do cíle a nejdelší má na začátku delší smyčku. Tomu se přece říká maximalizace zisku, minimalizace nákladů, optimalizace provozního zajištění. Co se dá jiného dělat, když lidí jezdí méně? Kde jsou ty doby, kdy byl Tvůj maraton na druhém hřebeni a měl trasu 100-120 km? Ty doby už jsou pryč. Už zbývá jen pár posledních jezdců z původní doby, kteří by se chtěli plahočit na 100/3500 a více. Primárně je to jen a pouze byznys, platící základně je přizpůsobený optimalizovaný produkt.

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #12
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 tntbiker - vloženo: 27.01.2024 v 20:59:36

    Za chvíli tu bude jen pár maratonů. Jezdí pořád míň lidí. Já jich jel letos pět a vidím to. Sleduju to už patnáct let co je jezdím. Pro lidi to je taky drahý. Startovný, benzín, materiál. Tak to prostě je a bude to horší. Maraton je už skoro mrtvá disciplína.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 Aleš Procházka - vloženo: 27.01.2024 v 10:38:54

    odpověď na trance28 — #8 4.2.004 The cross-country marathon format races must respect the minimum distance of 60km and maximum 160km. Tohle platné UCI pravidlo je typickým alibismem, abys to mohl naroubovat na cokoliv. Původní idea zakladatelů MTB maratonů byla nabídnout to "nejlepší z našeho kraje", ale formáty mnoha akcí jsou okruhy (a obhájí se to zajištěním tratě, náročností pro doprovody) a to je prostě konec. Dnes už neexistující Rampušák měl 3 rozdílný okruhy po 30 km, to byl dost neobvyklej formát "květu květiny", protože přes to náměstí ve Štítech se pokaždé projíždělo cílem.

    1. na tento komentář reaguje zirecek — #11
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 trance28 - vloženo: 26.01.2024 v 22:49:33

    odpověď na Babaja — #7 zavody, ktery jmenujes a jim podobny, jsou proste jen zavody na horskych kolech. Myslim, ze maraton ma i nejakou definici v UCI pravidlech (pokud se nepletu, cas viteze musi byt nad 4hod,ale mozna to motam),coz pro hobika je v nejlepsim pripade prace nad 5hodin...bohuzel dnesni doba je dost ujeta, vsechno hned a honem a podstata uplne unika... Ale to je zase uplne jiny tema, nez o jakem je clanek :-)

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #9
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Babaja - vloženo: 26.01.2024 v 21:09:18

    odpověď na trance28 — #6 Jj, souhlas. Otázkou je, jak si dnes v hlavě kdo srovná, co je maraton na horských kolech. Dnes pro většinu je to tip závodů Oderská mlýnice, Jizerská padesátka, atd. Prostě do tří hodin je hotovo a to s jedním bidonem :-)Pro ortodoksní bajkery to zase "trápení" na cca 5 - 8h na Drásalovi, Studentech, Malevilu atd. A to je pak hlavně boj sám se sebou. A co tom ty dlouhý maratony přeci hlavně jsou.

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #8
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 trance28 - vloženo: 26.01.2024 v 19:58:52

    odpověď na tntbiker — #4 jako co se marketingu tyce, mas asi pravdu... S tema vysouzilejma zavodnikama tak 50/50, ale jinak jsou podle me mtb maratony presne to, co symbolizuje horske kolo

    1. na tento komentář reaguje Babaja — #7
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 rotik - vloženo: 26.01.2024 v 14:42:27

    Díky za super rozhovor

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 tntbiker - vloženo: 25.01.2024 v 13:09:57

    Divácky nezajímavá disciplína plná vysloužilých závodníků kteří se už nechytají v XC. Nemáte nárok!

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #6
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 Aleš Procházka - vloženo: 25.01.2024 v 11:27:12

    odpověď na trance28 — #2 Ve vztahu k pořádání MS nebo ME je třeba pořádat maratonské šampionáty tam, kde se jede zavedený velký event a do programu akce naroubovat reprezentační formát. Jak je to součástí více disciplín bez hobby jezdců, tak je to úplně o ničem.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 trance28 - vloženo: 25.01.2024 v 09:45:54

    odpověď na Aleš Procházka — #1 se vsim souhlasim :-)

    1. na tento komentář reaguje Aleš Procházka — #3
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 Aleš Procházka - vloženo: 25.01.2024 v 08:49:29

    Hodně štěstí v další sezóně, Martine! "Úroveň" UCI světového poháru odpovídá tomu, že zatímco maratony vyrostly odspodu, prací pořadatelů a zájmem účastníků, UCI a její národní federace jsou hrobaři disciplíny. Proto rozhodují o složení seriálu výhradně ekonomické zájmy federací a promotérů a v seriálech se objevují závody uměle vzniklé a bez účastnické podpory. Všechno se to zalepí mediální šlehačkou, videa, foty, sociální sitě, ale je to v reálu docela trapné, protože ty závody nikdo nejezdí. Teď už ani ty naše :- ) A proto je tu soukromý promotér Českého poháru MTB maratonů, který ignoruje sportovní hledisko i pořadatelské tradice a v národní pohárové soutěži chybí zavedené a tradiční závody, třeba Drásal, Král Šumavy, Malevil, Sudety, Most anebo třeba my, ŠELA. Fandím novým závodům, nejsem vůbec uraženej a mladá krev je vždy třeba, ale co říkáte na propozice MČR MTB maratonu v Karlových Varech v rámci PRIMA CUPu, kde má trasa A délku 65 km a převýšení lehce přes 2000 metrů? Není to pro takovou bike-maratonskou velmoc nedůstojná distance pro udělení titulu národního mistra?

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #2
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744