Do německého Singenu na 17. ročník závodu Hegau Bike Marathon, zařazený do UCI série, se vypravil Matouš Ulman (Česká spořitelna Accolade). Jenže na start už se nepostavil, obě jeho kola byla v noci odcizena.
"Bohužel nám nedovolili vzít v hotelu kola na pokoj, takže jsme je měli v zamčeném autě a to v zamčené garáži... I přes alarmy se podařilo zlodějům kola vzít, je to strašná ztráta, Maty teď nemá na čem závodit. Policie i organizátoři se k tomu postavili dost vlažně," informuje Radim Kořínek.
Každopádně tedy mějte oči na šťopkách, obě Matoušova kola jsme zdokumentovali, jedná se o biky značky Specialized, velikost "L" a konkrétně modely S-Works Epic HT LTD /výrobní číslo: WSBC614164549N / a S-Works Epic /výrobní číslo: WSBC604365235a/.
Kola jsou předražený a tak je "každej" kupuje z druhý ruky a bez papíru od podivnejch lidí a z podivných (e-)bazarů. O náhradních dílech nemluvě. To, že je to kradený je spoustě lidí ukradený. Bohužel. Kdo z nás si koupí spešla za 250 000? Nikdo. Kdo ho koupí za 50 000 bez papírů? Docela dost. Náhradní díly to samý. Tím se vracím na začátek, kdyby to nebylo tak drahý, tak se to tolik nekrade. Nicméně je fakt, že výrobcům je to taky ukradený. Takže koupím kolo za 250 000 a k tomu zámky, GPS lokátory, pojištění,... za dalších 15 000 - fakt super!
odpověz na tento komentářodpověď na Honza S. — #2 ...třeba proto, že spousta lidí nakupuje na ebay? ;) ....kde ale předpokládám tyhle kola skončí stejně jen po dílech, takže bez šance :(
Nicméně souhlas s Frenkym!
odpověz na tento komentářVlažný přístup organizátorů chápu, není to jejich věc. Stejně tak chápu vlažný přístup policie, protože hledat (bez nějakých zásadnějších stop) kolo pro ně nebude prioritou ani v Německu. Ale fakt nechápu, proč bychom měli mít oči na šťopkách. Představa, že zloděj jel 600 km někam na hranice Německa a Švýcarska, aby pak na těch kolech jezdil na dolním toku Berounky, mi přijde fakt úsměvná.
- na tento komentář reaguje Hazoš — #3
odpověz na tento komentářChci okomentovat přemýšlení teamu Česká spořitelna. Proč si team dopředu nezjistí zdali si můžou závodníci dát kola na pokoj. Pokud se někde konají závody tak každý i obyčejný závodník, který si na kolo musí vydělat ví, že na uvedeném místě se pohybují skupinky zlodějů a řeší jak se na to připraví. Já jsem si nedávno na takovéto situace pořídil kvalitní zámky od společnosti Abus, abych mohl svá kola zamknout ve svém vozidle. Myslím si, že pro někoho kdo má cykloprodejnu a vede team to není problém si něco takového pořídit. Každé vozidlo má kovová oka případně jiné kovové součásti, ke kterým se kola dají zamknout a tím případným zlodějům ztížím práci a nebo je úplně odradím. Za další je třeba mít kola ve vozidle něčím přikrytá, pokud zloděj nevidí značku tak do vozidla ve většině případů neleze. Na závodech jsou zloději znalí značkám a cenám těchto kol a berou jen to co se dá dobře zpeněžit a z čeho budou mít hodně peněz. Toto každého naštve, když se někdo podívá na jeho kolo a budu držet palce aby se kola našla.
odpověz na tento komentář