O kolech, internetu i Facebooku s Robertem Štěrbou

Velký rozhovor s Robertem Štěrbou na aktuální témata palčivé současnosti...

Autor: Petr Bureš
O kolech, internetu i Facebooku s Robertem Štěrbou

Domluvit si rozhovor a napsat článek s Robertem Štěrbou jsme plánovali několik měsíců a nakonec se nám to jednoho únorového dne podařilo. Představovat tohoto člověka, který se koly zabývá téměř celý svůj život, asi není potřeba. Přesto si myslíme, že v našem seriálu článků pojednávajícím o zajímavých obchodech nemůže chybět. Takže přijměte společně s námi pozvání do jeho prodejny a pusťme se do vyprávění.

Roberte, jak to vlasně všechno začalo? Ty jsi nejdřív závodně jezdil na kole a pak sis po revoluci otevřel krám?
Já jsem vlastně z kola nikdy nevypad. Začalo to první krizí tehdy v Dukle někdy v osmdesátejch letech. Na to konto jsem odešel z Dukly a začal dělat někde v hospodě. Současně s tím jsem ale furt trénoval. Po půl roce jsem s tím seknul a chtěl se vrátit zpátky. Ale bylo to docela komplikovaný vrátit se zpátky do armády, takže jsem se musel nejdřív dostat do nároďáku, aby mě mohli vzít zpátky do Dukly. To se mi podařilo, takže jsem se vrátil na nějakou dobu do Dukly. Pak jsem ale začal mít problémy s kolenama, no a jelikož se zrovna v tý době uvolnilo místo mechanika u reprezentace, rozhodl jsem se, že do toho půjdu. Bylo to ještě před revolucí, a jak jsme tak cestovali po světě, našel jsem si ve Švýcarsku jeden zajímavej krám, kde jsem si dohodnul jakousi praxi. Nebyl jsem tam zaměstnanej na furt, ale jezdil jsem tam vždycky na pár měsíců v roce. Bylo to servisní středisko pro Colnago. Stříkaly a opravovaly se tam rámy a dokonce jsem se tam dostal i ke stavbě dráhového speciálu tehdejšího mistra světa Urse Freulera. To pro mě byla neuvěřitelná škola. U nároďáku to bylo taky dobrý, ale od určité chvíle se to nedalo zvládat oboje. Dal jsem přednost tomu, že budu dělat na sebe, odešel jsem z nároďáku a po revoluci začal podnikat.

Nezačal jsi s krámem hned, ale až dva roky po revoluci v roce 1992. Co jsi dělal do té doby?
Nejdřív jsem si myslel, že budu dělat jenom rámy. Ani mě nelákalo, že bych dělal nějakej obchod nebo byznys. Bavila mě stavba, lakování a všechno, co s tím souvisí. Jenomže jak to tak postupně přicházelo, tak jsem zjistil, že lidi chtěj celý kola, ne jen samotný rámy. Postupně jsem to rozšiřoval, až jsem přešel vlastně na ten model, který jsem viděl ve Švýcarsku. Špičková služba a všechno na jednom místě. Žádný stěhování, žádný pobočky, aby člověk nebyl závislý na někom jiným, na subdodavatelích, na třetím článku.

Abys rozjel takovou věc, musel jsi mít nějakej kapitál. Nebo jsi měl našetřeno z minulosti?
No já jsem si vydělal nějaký peníze. Měl jsem v armádě hodnost nadrotmistra s platem nějaký tři tisíce, což byl na tu dobu totálně nadstandardní plat. Ve Švýcarsku jsem vydělával skoro dvakrát tolik, ale za den. Něco jsem z toho dokázal ušetřit, ale stejně - když jsme otevřeli krám, měli jsme v regálech i dost prázdnejch krabiček, aby to nějak vypadalo... Už na to vzpomínám s úsměvem, ale opravdu to tak bylo. Zatímco dneska si nestačíme pronajímat sklady, abysme měli to zboží kam dávat.

Jak si přišel Roberte vůbec na tohle místo - Sezimova ulice?
To není nic moc zajímavého. V tý době bylo strašně složitý něco najít. Cokoliv. Když někdo pronajímal garáž, tak se na to dělala aukce. A Sezimka tak vyšla vlastně úplnou náhodou. Několikrát jsem uvažoval, že se přestěhujeme jinam do nějakýho novýho "skleněnýho". Nejblíž jsme tomu byli v době, kdy se tehdejší Komersia rozhodla, že se přestěhuje do Hostivic, kde postaví velkou halu a prodejnu. Vlastně až do poslední chvíle jsme ten projekt připravovali společně s tím, že my bychom řešili prodejnu a maloobchod a Pepa Přib by řešil sklad velkoobchodu. Všechno jsme měli připravený a dohodnutý až do chvíle, kdy se mělo začít stavět. Ve finále, když se připravovaly smlouvy a začaly se řešit konkrétní detaily, jsme se ale nedokázali domluvit. A to nemyslím ve zlým, ale proto, že Josef chtěl ve finále stavět budovu na podmínky roku 2015 s možností rozšíření ploch, velkou klimatizací, eskalátorama v prodejně a my se chtěli držet víc při zemi. Stál jsem tak před rozhodnutím, jestli pokračovat dál, spokojit se s "dvorem" v Sezimce, ale mít čistou hlavu, nebo strčit hlavu do oprátky, půjčit si dvě stě milionů a čekat na to, jestli to půjde, nebo ne. Nakonec jsme se teda rozhodli, že zůstanem tady.

Pepa se ale nenechal odradit, a protože projektu natolik věřil, šel do něj nakonec sám. Musel sice v plno věcech ustoupit, ale dneska je jasný, že to bylo dobrý rozhodnutí, protože funguje a funguje dobře.

Takže jste se rozhodli zůstat tenkrát po dvanácti letech chodu obchodu na stejné adrese. Nemrzelo tě to někdy potom?
Nemrzelo. Místo toho jsme se snažili začít víc věnovat získávání nových zákazníků. Obchod je služba. Vychází to od slova sloužit. Je to prostě služba pro lidi, musí to mít atmosféru, musej ty lidi mít chuť se tam vracet. To je prostě princip plný hospody, která funguje, kam máš chuť jít. Musí to bejt na plný koule a lidi se tam musej chtít vracet. A když jsem začal mluvit o tom marketingu - je známý, že se kolo v Česku obměňuje v průměru jednou za osm let, nicméně my máme denně obrovský množství novejch zákazníků jak tady na obchodě, tak zejména na internetu v e-shopu. V číslech to konkrétně znamená, že denně pracujeme s víc jak 65 % nových zákazníků. Kromě toho máme samozřejmě i databázi našich stálých zákazníků, se kterými také pracujeme, ale důležitý je umět tyhle rozdílné skupiny nadefinovat a s každou z nich pak pracovat trošku jinak.

Obecně je tak nějak v lidech zakořeněno, že Štěrba rovná se drahý. Copak nemáte vlastní slevové programy pro své zákazníky?
Slevové programy opravdu nemáme, ale ta filozofie je trošku jiná. My se snažíme nabízet špičkovou službu, a když nabízíš špičkovou službu, nemůžeš nabízet současně slevy. O tom bysme se mohli bavit dlouhou dobu, ale my se snažíme spoustu věcí dělat trošičku jinak a je to o celkově jiném přístupu. Spousta e-shopů se dneska snaží nejdřív najít zákazníka, a pak teprve sháněj konkrétní zboží. My to děláme úplně obráceně. Na e-shopu máme pouze věci, které máme skladem nebo víme, že jsou na externím skladě, a zákazníkům deklarujeme, že pokud je kolo u Štěrby skladem, můžou na něm do dvou hodin od odeslání objednávky odjet. Když není skladem u nás, ale třeba v Kellysu, tak to znamená, že ho budou mít do osmačtyřiceti hodin.

Seznam stránek článku:

  1. O kolech, internetu i Facebooku s Robertem Štěrbou
  2. O minulosti a kamarádech
  3. O Internetu, servisu a televizi
  4. O budoucnosti
  5. Fotogalerie
Přečteno - 92450x Tagy: servis štěrba
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisCanyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
    Canyon upozornňuje na možný problém s bateriemi
  2. PozvánkyDalší ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
    Další ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
  3. DoplňkyJak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
    Jak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
  4. ServisArmin Landgraf novým CEO ve Specialized
    Armin Landgraf novým CEO ve Specialized
  5. ServisKona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
    Kona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
  6. ServisDT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
    DT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #90 Skohr - vloženo: 28.04.2013 v 18:48:20

    odpověď na spita67 — #88 Především je potřeba si přečíst příspěvek Michaely. O kvalitách služby se v něm nikde nepíše, pouze skuhrá nad cenou. Ta slečna musí být asi trochu hloupá, podle toho jak začala svůj příspěvek a jak v něm potom pokračovala. Znovu opakuji, než někam vlezu, než si něco objednám, tak se zeptám na cenu. Když mi nevyhovuje, jdu jinam a nebleju na diskuzích že na to nemám. Díval jsem se na ceny servisu u Šztěrby. 480 Kč za hodinu je přiměřené. Jsou i dražší.

    1. na tento komentář reaguje Fanda — #92
    2. na tento komentář reaguje Zirda — #93
    3. na tento komentář reaguje spita67 — #96
    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #89 Krejca - vloženo: 28.04.2013 v 13:04:45

    odpověď na Michaela — #86 To je fakt divný :-(

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #88 spita67 - vloženo: 28.04.2013 v 12:41:10

    odpověď na Skohr — #87 Michaela ale jen vyjadřuje svou spokojenost - nespokojenost se službami. 230,- Kč za montáž by se mi zdálo také hodně a není to o tom, jestli na to mám nebo nemám ale jestli to jsem nebo nejsem ochoten zaplatit. Podle tebe by názory či recenze měli psát jen spokojení zákazníci??

    1. na tento komentář reaguje Skohr — #90
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #87 Skohr - vloženo: 27.04.2013 v 23:18:04

    odpověď na Michaela — #86 Co tady kňučíš Michaelo? V Praze je dost obchodů na to, abys šla jinam když jsi někde nespokojená. Měla ses ptát dopředu co chtějí za služby a ne se tu teď exponovat. Každý má právo na volbu obchodu a každý má právo na to účtovat si kolik chce. To není o zlepšení služeb jak píšeš, ale o tom, že lezeš někam kde na to asi nemáš. Myslíš, že třeba autoservisu ti něco namontují zadarmo?

    1. na tento komentář reaguje spita67 — #88
    2. na tento komentář reaguje pepe — #
    3. na tento komentář reaguje pepe66 — #91
    4. na tento komentář reaguje Vladimír — #
    5. na tento komentář reaguje Vláďa — #94
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #86 Michaela - vloženo: 27.04.2013 v 21:26:00

    Ani po roce se služby ve Štěrba kolo nezlepšily. Koupila jsem si tam kolo a nějaké doplňky. Za jejich montáž si naúčtovali 230,-. To jsem neřešila, i když manželovi se už to zdálo divné. Po týdnu jsem si šla kolo vyzvednout a ještě si vzpomněla, že bych chtěla tachometr. Tak mi nabídli ten nejdražší za 1.000,-. Líbil se mi, tak jsem ho vzala. Když jsem si ho chtěla nechat také ještě namontovat, napočítali mi dalších 230,- za montáž. Tak jsem tam tachometr zase nechala, vzala kolo a už mě tam nikdy nikdo neuvidí.

    1. na tento komentář reaguje Skohr — #87
    2. na tento komentář reaguje Krejca — #89
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #85 feedback - vloženo: 08.05.2012 v 09:28:59

    - arogance sterba prodavacu me tam odradila jiz pred roky, sorry uz tam nikdy nepujdu...

    - pane Hulan, vy s nima delate v byznisu, tak mate mlcet, nebo to zminit, ze nejste nezaujaty;-)

    - cestina tragedie, ale jeste vetsi ta arogance mtbs reakce. Profici musi zvladat, (perfektni servis tlumice je hezky, ale kdyz mi servisak vrati kolo zasrany od vazeliny, tak ho poslu nekam).

    - trapne narazky na mac/win. asi mindrak, uzivatel jeste nepochopil, ze word procesor na korekturu neni veci os;-)

    - povedomim, ze se korektura dela pred vydanim clanku, by uz mtbs redakce mohla disponovat take...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #84 Zdenda - vloženo: 31.03.2012 v 22:32:50

    Ono je to hezké vyprávění, ale jen do chvíle, než si člověk udělá své opakované zkušenosti. Mnohokrát jsem se pokoušel něco v Sezimce sehnat, ale většinou marně, prodavači se na mne ještě navíc dívali, jako bych chtěl hodinky s vodotryskem. Prostě když díl nebyl, žádná ochota. A pak stačilo zajet třeba jen ke Kernovi, a ejhle, díly byly. Nebo k mistru světa Fišerovi do Kolína a ten přivezl žádné extra pro mne třeba z Belgie... Tak to je služba zákazníkovi, a ne mu vnucovat jen to, co zrovna mám, a když ne, tak táhni jinam... Svého času bývaly v Sezimce někdy na podzim aspoň výprodejové víkendové, ale i to už asi zrušili...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #83 algheroteam - vloženo: 14.03.2012 v 20:58:11

    odpověď na kaja B — #80 Dost dobrý. Máš plusový body a opět to jen dokazuje, že kvalita v tomto servisu není ok.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #82 jori - vloženo: 14.03.2012 v 16:19:39

    ludia tam sú hrozne náladoví, niekedy ochotní a niekedy arogancia na bode mrazu,záleží kus od kusu ( tí z naušničkami na uškách sú fakt debili ) ked som po nich chcel katalog GT tak na mna pozreli ako na trotla z otázkou a co takhle si to kouknout na webu ? ale myslím, že ako e-shop su ok. čo sa pre zmenu o mnohých iných e-shopoch nedá povedat. osobne tam chodím len občas v krajnej núdzi. nuž v kocke tak

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #81 Kinda - vloženo: 14.03.2012 v 13:20:14

    Chodím tam pravidelně a již dlouho. Velmi ochotný personál a ceny taky dobré. Vše mi opravili velmi rychle a odborně.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #80 kaja B - vloženo: 14.03.2012 v 09:16:57

    odpověď na Radek Hulán — #77 říká nezaujatý dodavatel webů Štěrby :-p

    +1 arogance prodavačů

    1. na tento komentář reaguje algheroteam — #83
    2. na tento komentář reaguje Tom — #
    3. na tento komentář reaguje Tom78 — #110
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #79 racek - vloženo: 12.03.2012 v 16:07:48

    bohužel také musím potvrdit spíš negativní zkušenost a pocity z této prodejny. Arogantní obsluha, jenž si neodpustí arogantní invektivy na adresu zákazníka, dál to nemíním komentovat. Každopádně pan Šterba by se měl nad chováním svých zaměstnanců zamyslet.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #78 Vočko - vloženo: 08.03.2012 v 17:37:50

    Negativní zkušenosti se Štěrbou převažují v mém okolí nezvykle silně, je to na zamyšlení. Mám je kousek, sám tam nechodím, před 2 lety jsem tam byl jednou a stačilo mi to - arogantní mistři světa, co vše znají a všude byli, někde i dvakrát. Co mě překvapilo (možná by po té diskuzi nemělo), že si účtuje 200 Kč za garanční prohlídku i na kola v jeho obchodu zakoupená, to už účtuje fakt každej prd! Ceník servisu je netransparentní, pouze hodinová sazba, konečná cena bude vždy sporná a zákazník pyká za ne/schopnost servisáka a zřejmě jejich zábavu v honu na lišku/kafku. Bez fixní ceny bych si kolo nikam servisovat nedal. Hodně lidí si dnes dělá výlety do Itálie nebo Rakouska - tam se stačí objednat, na den servisu dají kvalitní náhradní bike zdarma a servis je vždy 100% a levnější. Štěrba se asi podle diskuze zasekl v roce 1992. Ale stále funguje, stejně jako si lidé stále kupují skvělé hrnce a deky a pak se diví... Gegen Appetit keinen Disputat.

    Vzhledem k tomu, že je jaro za dveřmi, to s tím narvaným servisem není tak horké, alespoň v tuhle chvíli podle webu tam spíš chcíp pes, možná to dost lidí zrušilo. :)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #77 Radek Hulán - vloženo: 08.03.2012 v 11:51:57

    V pondělí jsem vezl kolo Štěrbovi do servisu, protože vím, že udělá 100% kvalitní práci za cenu, kterou považuji za přiměřenou.

    Má narváno: http://www.sterba-kola.cz/servis.php ;)

    1. na tento komentář reaguje kaja B — #80
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #76 BikerX - vloženo: 07.03.2012 v 16:12:00

    odpověď na gingo — #73 Mám takovej pocit, že s tím střílením kvůli jedný trapný debatě na internetu to nebude zas tak horký. Řekl bych, že zralejch na sebevraždu je spousta jinejch, který jsou možná i lepší naž Štěrba, ale o kterejch nikdo neví a to jaksi k provozu krámu kterej by servisoval i za 199,- Kč/hod nestačí. Řekl bych že Štěrba dokáže vydělat i na takovémto článku o čemž svědčí i to, že odkaz na něj si dal na svý stránky :-)

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #75 zbenda - vloženo: 07.03.2012 v 15:45:31

    odpověď na gingo — #73 :DD jes

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #74 jaczub - vloženo: 07.03.2012 v 12:18:53

    odpověď na gingo — #73 :D

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #73 gingo - vloženo: 07.03.2012 v 12:09:33

    Tomu se říká medvědí služba. Obchod si zaplatí PR článek. Potom zjistí že v něm jsou gramatické chyby (které autor článku v diskuzi nepovažuje za důležité, protože důležitější je obsah než forma:) ) a fotka s cenou za hodinu servisu bez jakéhokoliv kontextu, která asi odradí hodně lidí. A když si majitel obchodu přečte diskuzi tak aby se šel zastřelit:)

    1. na tento komentář reaguje jaczub — #74
    2. na tento komentář reaguje zbenda — #75
    3. na tento komentář reaguje BikerX — #76
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #72 petan - vloženo: 07.03.2012 v 08:36:50

    Přiznám se, že debatu na různá témata jsem pod tímto článkem očekával, takže v tomto směru rozhodně nezklamala, díky. Pokud vynechám vaše oblíbené téma týkající se korektur, které se věřte nebo ne opravdu snažíme řešit, tak bych rád dal do pléna i svůj názor na ceny servisů. Jelikož mám v rodině lékaře, nebudu se vyjadřovat k porovnání jejich hodinových příjmů. Mimochodem porovnávat plat lékaře a cenu hodiny v servisu je opravdu zcela irelevantní, protože se dá předpokládat že tato suma nekoresponduje zcela s výší mzdy mechanika. Relevantní by bylo porovnávat ceny jednotlivých úkonů dle sazebníku zdravotních pojišťoven s cenami jednotlivých úkonů v servisech a to ať již jde o cyklo, nebo auto servis. Můj osobní názor na výši ceny v odborných servisech je jednoznačný. V okamžiku, kdy servis dokáže opravit, nebo vyrobit, či jinak zprovoznit specifickou věc, kterou většina ostatních opravit nedokáže, tak je vyšší cena oprávněná. Je pak již jen otázkou, zda-li je opravdu vhodné uvádět hodinovou sazbu na veškeré úkony, nebo mít k dispozici platný ceník standardních úkonů a hodinovou sazbu uplatňovat pouze na speciální úkony. V každém případě si myslím že 480,- Kč (bez DPH) za hodinu práce, je spíše nízká než vysoká cena na to, že jde o Prahu a o skutečně profesionální servis. Většina značkových autoservisů má sazby výrazně vyšší.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #71 ministr - vloženo: 04.03.2012 v 17:10:18

    odpověď na Vladan.Hanulík — #69 Pane Huhulíku, na pohotovost si dojděte vy a to velmi rychle. Doufám jen, že máte dobré zdravotní pojištění, protože ve vašem případě bude léčba zřejmě dlouhodobá a tudíž velmi drahá. Již mě neobtěžujte vašimi návaly blbosti.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #70 Petr K. - vloženo: 04.03.2012 v 08:35:34

    odpověď na Vladan.Hanulík — #69 A to je právě ta potíž. Trh v oblasti zdravotnictví je mírně řečeno pokřivený, pokud vůbec jaký je. Takže takové srovnání nemá naprosto žádný význam.

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #69 Vladan.Hanulík - vloženo: 03.03.2012 v 19:02:59

    Pane ministře, zkuste se obeznámit se standarty pracovní doby dle zákoníku práce a kalendářem, čekají Vás mnohá překvapení.

    Tak tedy na rovinu, když se stále oháníte nepřímými náklady - zahrnaniční návštěvník bez zdravotního pojištění (což je nejvyšší sazba), který navštíví lékařskou pohotovost, zanechá tam 230 korun. Ano, může to být za hodinu, může to být třeba jen za 10 minut, to je pravda. Nicméně - platí se zde služby zdravotní sestry, lékaře, nezřídka také rentgenologa, etc. A ano, budu pokračovat ve Vašem duchu - samozřejmě, nějaké to Vaše světlo, nářadí (to je pravda poněkud dražší než v cykloservisu), etc. (to je zkratka pro a tak dále). Stále trvám na tom, že je tu mírný nepoměr, nemyslíte? Samozřejmě, pokud je na něj vynaložen nějaký materiál, je mu přiúčtován - stejně jako v servisu.

    Takže ne, 576 není moc.

    Petr K. - já jen uvádím paralelu mezi cenami služeb, které jsou momentálně na trhu. To jen pro ujasnění, co lze nyní za 567 korun dostat - jednu hodinu v servisu (tedy jablko), nebo více než 2 plně hrazené návštěvy na pohotovosti (nebo hrušky). Pan Štěrba má zkrátka dobrý podnikatelský záměr, já mu to přeji, jen je z mého pohledu cena mírně nadsazená, srovnám-li ji s jinými výdaji. Tolik z mé strany k servisování čehokoli. Příjemné dny. odpověď na ministr — #65

    1. na tento komentář reaguje Petr K. — #70
    2. na tento komentář reaguje ministr — #71
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #68 tesko - vloženo: 03.03.2012 v 14:11:51

    Pod PR články a rozhovory jako je tento by neměla být žádná diskuze. Klient je pak určitě zklamaný z reakcí :-). Už dlouho tady nebyl článek o kempech v zahraničí, kde z vás udělají pořádného cyklistu ;)

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #67 spokojený zákazník? - vloženo: 03.03.2012 v 11:51:46

    A teď jsem si všiml reakcí pana Štěrby, hlavně nepočítejte s tím, že s vámi budou něco řešit.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #66 spokojený zákazník? - vloženo: 03.03.2012 v 11:44:48

    U Štěrby jsem si před pár lety koupil Cannondale za nějakých 80 tisíc. Dostal jsem i kartičku na přednostní servis, když jsem s ní do servisu přišel, tak mi bylo řečeno, že nemůžou kvůli mě odsunout někoho jiného a musím čekat jako ostatní. Asi rok nebyli schopní odstranit problém s neustále přidrhujícími brzdami Hayes. Dohromady mě to stálo více, než nové brzdy, jelikož mi jakoukoli opravu za nehoráznou cenu naúčtovali, přesto že kolo bylo v záruce. Atd, atd...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #65 ministr - vloženo: 02.03.2012 v 23:05:08

    odpověď na Vladan.Hanulík — #63 Pane, již nic nečichejte, protože jse úplně mimo.Nic jsem o pracovním týdnu nepsal, pouze že má měsíc 200 pracovních hodin. Průměrně samozřejmě (inteligent se dovtípí). Tak co do toho motáte týden? Vezměte si nějaký kalendář a seznamte se s ním podrobněji:) Pak bych vám chtěl prozradit, že mechanik třeba montuje kola před prodejem, dělá neplacené garance atd. Takže ne za každou hodinu má sazbu. Další nepřímé náklady vám ani nebudu vysvětlovat, protože vy je nepochopíte (když nechápete kalendář).

    1. na tento komentář reaguje Vladan.Hanulík — #69
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #64 Petr K. - vloženo: 02.03.2012 v 22:19:20

    odpověď na Vladan.Hanulík — #63 Mícháte tu jablka a hrušky. V tomto případě cenu servisu a stav českého zdravotnictví. O stavu českého zdravotnictví je nesmylsné diskutovat na tomto místě. To už by snad byla vhodnější i lampárna na hlavním nádraží.

    Pokud jde o cenu cykloservisu, nehájím pana Štěrbu a jeho servis. Ani nemůžu, jelikož s ním nemám žádné zkušenosti. Jen říkám, že je absurdní odsuzovat nepřiměřenost ceny na základě prohlášení "tolik to stát nikdy nemůže, protože náklady jsou uričtě mnohem nižší". Primární faktor tvorby ceny je vždy poptávka. Pak už jen přichází otázka, zda jsem schopen za takovou cenu danou službu poskytnout a ještě vydělat. Pan Štěrba to evidentně dovede. Nic zlého ani nepřiměřeného na tom nevidím. Až budou jeho ceny nepřiměřené, nebude mít jeho servis do čeho píchnout. Jak prosté...

    P.S.: v prostředí cykloservisu jsem nikdy nepracoval, ale prostředí autoservisu znám jak své boty. Ujišťuji vás, i další diskutující, že součet normohodin i toho nejlepšího mechanika nikdy ani zdaleka nenaplní fond pracovní doby. Pokud ano, znamená to, že práci fláká a vedoucí servisu by měl zasáhnout.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #63 Vladan.Hanulík - vloženo: 02.03.2012 v 21:48:06

    Milý pane ministře, pokud dobře počítám, standartní pracovní týden v tomto státě nemá 200 hodin, ale zjevně asi bydlíte v nějaké jiné geografické oblasti - to za prvé. Najděte si někde prosím definici pojmu "sekundář". Buďte si jist, že budete-li někým operován, bude to právě asi tento typ lékaře. Za třetí - já si tedy umím na kole opravit kompletně vše, ale žlučník ani hlavu bych si asi sám nevykuchal - jak říkám, možná bydlíte v nějaké jiné geografické oblasti. Za čtvrté - nemůžu se nějak dopočítat toho nákladného nářadí, že by stříkací pistole, centrovací stojan, nebo snad šroubovák? Nebo je tak nákladné vyškolit personál pro výměnu řetězů a odvzdušňování brzd?

    Petr K: OK, já jsem pro férovou hru. Srovnávat plat a cenu za hodinový servis je nefér, to uznávám. Nicméně - počítejme chvíli. 576 za hodinu práce mechanika mínus 169 (superhrubá mzda - medián lékaře ve nemocnici). To máme 407 za hodinu pro pana Štěrbu - x 176 hodin za lednové pracovní dny bez sobot. To máme na jednom zaměstnanci ze servisu v ideálních podmínkách zisk 71.632. Nejde mi o to, zda pan Šterba vydělává, nebo nevydělává - je dobře, že se mu daří. Jen nechápu, jak můžou lidi akceptovat cenu za práci, kterou (mimo laku) zvládne v podstatě každý a nadávat na lékaře, jak jsou hamižní (podotýkám že nejsem lékařú). To je celé. Asi prostě rádi platíme za hračky ... holt infantilizace společnosti odpověď na ministr — #60

    1. na tento komentář reaguje Petr K. — #64
    2. na tento komentář reaguje ministr — #65
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #62 Godspeed - vloženo: 02.03.2012 v 21:39:41

    Já bych řekl, že se ten článek dost vyvedl. Tak bohatý průzkum zákaznické (ne)spokojenosti by normálně zabral dost práce. Pokud se bude chtít obchod změnit a hlavně zlepšit, tak má bohaté množství jasných a konkrétních podnětů. PS: Nakupoval jsem v obchodě 2 krát a 1 krát kolo servisoval. Mohu jen potvrdit, že úroveň cen výrobků a služeb neodpovídá tomu, jak je se zákazníkem zacházeno. Pokud mám člověk pustit opakovaně chlup navíc, tak se musí cítit opečováván a jako PAN ZÁKAZNÍK. Nicméně pro férovost je nutné dodat, že nemám chválihodnou zkušenost ani s dalšími dvěma servisy v okolí.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #61 Petr K. - vloženo: 02.03.2012 v 20:08:45

    odpověď na Vladan.Hanulík — #56 Blahopřeji k učebnicovému příkladu čisté demagogie. Doufám jen, že pramení z prosté neznalosti, nikoliv tedy hlouposti. Srovnávat plat zaměstnance a hodinovou sazbu za jeho práci, kterou si firma účtuje může jen někdo, kdo netuší, jak takový servis, ordinace nebo cokoliv dalšího, funguje.

    odpověz na tento komentář
  31. avatar
    #60 ministr - vloženo: 02.03.2012 v 19:22:16

    odpověď na Vladan.Hanulík — #56 Co to píšeš za hovadiny s tím chirurgem? Za 200 hodin měsíčně to je 34.000. To je akorát. Pokud to je začínající chirurg tak by měl ještě doplácet za to že drží háky a nic neumí a musí ho akorát hlídat aby si nespletl levou ruku se žlučníkem. A taky ber na zřetel že za to pětikilo servisu kol za hodinu jde něco na pronájem, nářadí, světlo, plat, teplo atd.Až si to ten tvj slavnej chirurg taky bude muset platit, tak taky nebude dělat za 169, ty chytráku:)

    1. na tento komentář reaguje Vladan.Hanulík — #63
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744