Velký rozhovor s Robertem Štěrbou na aktuální témata palčivé současnosti...
Domluvit si rozhovor a napsat článek s Robertem Štěrbou jsme plánovali několik měsíců a nakonec se nám to jednoho únorového dne podařilo. Představovat tohoto člověka, který se koly zabývá téměř celý svůj život, asi není potřeba. Přesto si myslíme, že v našem seriálu článků pojednávajícím o zajímavých obchodech nemůže chybět. Takže přijměte společně s námi pozvání do jeho prodejny a pusťme se do vyprávění.
Roberte, jak to vlasně všechno začalo? Ty jsi nejdřív závodně jezdil na kole a pak sis po revoluci otevřel krám?
Já jsem vlastně z kola nikdy nevypad. Začalo to první krizí tehdy v Dukle někdy v osmdesátejch letech. Na to konto jsem odešel z Dukly a začal dělat někde v hospodě. Současně s tím jsem ale furt trénoval. Po půl roce jsem s tím seknul a chtěl se vrátit zpátky. Ale bylo to docela komplikovaný vrátit se zpátky do armády, takže jsem se musel nejdřív dostat do nároďáku, aby mě mohli vzít zpátky do Dukly. To se mi podařilo, takže jsem se vrátil na nějakou dobu do Dukly. Pak jsem ale začal mít problémy s kolenama, no a jelikož se zrovna v tý době uvolnilo místo mechanika u reprezentace, rozhodl jsem se, že do toho půjdu. Bylo to ještě před revolucí, a jak jsme tak cestovali po světě, našel jsem si ve Švýcarsku jeden zajímavej krám, kde jsem si dohodnul jakousi praxi. Nebyl jsem tam zaměstnanej na furt, ale jezdil jsem tam vždycky na pár měsíců v roce. Bylo to servisní středisko pro Colnago. Stříkaly a opravovaly se tam rámy a dokonce jsem se tam dostal i ke stavbě dráhového speciálu tehdejšího mistra světa Urse Freulera. To pro mě byla neuvěřitelná škola. U nároďáku to bylo taky dobrý, ale od určité chvíle se to nedalo zvládat oboje. Dal jsem přednost tomu, že budu dělat na sebe, odešel jsem z nároďáku a po revoluci začal podnikat.
Nezačal jsi s krámem hned, ale až dva roky po revoluci v roce 1992. Co jsi dělal do té doby?
Nejdřív jsem si myslel, že budu dělat jenom rámy. Ani mě nelákalo, že bych dělal nějakej obchod nebo byznys. Bavila mě stavba, lakování a všechno, co s tím souvisí. Jenomže jak to tak postupně přicházelo, tak jsem zjistil, že lidi chtěj celý kola, ne jen samotný rámy. Postupně jsem to rozšiřoval, až jsem přešel vlastně na ten model, který jsem viděl ve Švýcarsku. Špičková služba a všechno na jednom místě. Žádný stěhování, žádný pobočky, aby člověk nebyl závislý na někom jiným, na subdodavatelích, na třetím článku.
Abys rozjel takovou věc, musel jsi mít nějakej kapitál. Nebo jsi měl našetřeno z minulosti?
No já jsem si vydělal nějaký peníze. Měl jsem v armádě hodnost nadrotmistra s platem nějaký tři tisíce, což byl na tu dobu totálně nadstandardní plat. Ve Švýcarsku jsem vydělával skoro dvakrát tolik, ale za den. Něco jsem z toho dokázal ušetřit, ale stejně - když jsme otevřeli krám, měli jsme v regálech i dost prázdnejch krabiček, aby to nějak vypadalo... Už na to vzpomínám s úsměvem, ale opravdu to tak bylo. Zatímco dneska si nestačíme pronajímat sklady, abysme měli to zboží kam dávat.
Jak si přišel Roberte vůbec na tohle místo - Sezimova ulice?
To není nic moc zajímavého. V tý době bylo strašně složitý něco najít. Cokoliv. Když někdo pronajímal garáž, tak se na to dělala aukce. A Sezimka tak vyšla vlastně úplnou náhodou. Několikrát jsem uvažoval, že se přestěhujeme jinam do nějakýho novýho "skleněnýho". Nejblíž jsme tomu byli v době, kdy se tehdejší Komersia rozhodla, že se přestěhuje do Hostivic, kde postaví velkou halu a prodejnu. Vlastně až do poslední chvíle jsme ten projekt připravovali společně s tím, že my bychom řešili prodejnu a maloobchod a Pepa Přib by řešil sklad velkoobchodu. Všechno jsme měli připravený a dohodnutý až do chvíle, kdy se mělo začít stavět. Ve finále, když se připravovaly smlouvy a začaly se řešit konkrétní detaily, jsme se ale nedokázali domluvit. A to nemyslím ve zlým, ale proto, že Josef chtěl ve finále stavět budovu na podmínky roku 2015 s možností rozšíření ploch, velkou klimatizací, eskalátorama v prodejně a my se chtěli držet víc při zemi. Stál jsem tak před rozhodnutím, jestli pokračovat dál, spokojit se s "dvorem" v Sezimce, ale mít čistou hlavu, nebo strčit hlavu do oprátky, půjčit si dvě stě milionů a čekat na to, jestli to půjde, nebo ne. Nakonec jsme se teda rozhodli, že zůstanem tady.
Pepa se ale nenechal odradit, a protože projektu natolik věřil, šel do něj nakonec sám. Musel sice v plno věcech ustoupit, ale dneska je jasný, že to bylo dobrý rozhodnutí, protože funguje a funguje dobře.
Takže jste se rozhodli zůstat tenkrát po dvanácti letech chodu obchodu na stejné adrese. Nemrzelo tě to někdy potom?
Nemrzelo. Místo toho jsme se snažili začít víc věnovat získávání nových zákazníků. Obchod je služba. Vychází to od slova sloužit. Je to prostě služba pro lidi, musí to mít atmosféru, musej ty lidi mít chuť se tam vracet. To je prostě princip plný hospody, která funguje, kam máš chuť jít. Musí to bejt na plný koule a lidi se tam musej chtít vracet. A když jsem začal mluvit o tom marketingu - je známý, že se kolo v Česku obměňuje v průměru jednou za osm let, nicméně my máme denně obrovský množství novejch zákazníků jak tady na obchodě, tak zejména na internetu v e-shopu. V číslech to konkrétně znamená, že denně pracujeme s víc jak 65 % nových zákazníků. Kromě toho máme samozřejmě i databázi našich stálých zákazníků, se kterými také pracujeme, ale důležitý je umět tyhle rozdílné skupiny nadefinovat a s každou z nich pak pracovat trošku jinak.
Obecně je tak nějak v lidech zakořeněno, že Štěrba rovná se drahý. Copak nemáte vlastní slevové programy pro své zákazníky?
Slevové programy opravdu nemáme, ale ta filozofie je trošku jiná. My se snažíme nabízet špičkovou službu, a když nabízíš špičkovou službu, nemůžeš nabízet současně slevy. O tom bysme se mohli bavit dlouhou dobu, ale my se snažíme spoustu věcí dělat trošičku jinak a je to o celkově jiném přístupu. Spousta e-shopů se dneska snaží nejdřív najít zákazníka, a pak teprve sháněj konkrétní zboží. My to děláme úplně obráceně. Na e-shopu máme pouze věci, které máme skladem nebo víme, že jsou na externím skladě, a zákazníkům deklarujeme, že pokud je kolo u Štěrby skladem, můžou na něm do dvou hodin od odeslání objednávky odjet. Když není skladem u nás, ale třeba v Kellysu, tak to znamená, že ho budou mít do osmačtyřiceti hodin.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Vánoční Adventní kalendář je tady! Už po sedmé! Pojďte si s námi zahrát, objevte radost z... Příspěvek DNK Adventní kalendář 2024 pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Tak jo, poslední tři měsíce jsou tady. Vypadalo to sice jen na dva, protože mě... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 4. díl. Chutě stejné, ale ty porce! pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
odpověď na Vladan.Hanulík — #56 Co to píšeš za hovadiny s tím chirurgem? Za 200 hodin měsíčně to je 34.000. To je akorát. Pokud to je začínající chirurg tak by měl ještě doplácet za to že drží háky a nic neumí a musí ho akorát hlídat aby si nespletl levou ruku se žlučníkem. A taky ber na zřetel že za to pětikilo servisu kol za hodinu jde něco na pronájem, nářadí, světlo, plat, teplo atd.Až si to ten tvj slavnej chirurg taky bude muset platit, tak taky nebude dělat za 169, ty chytráku:)
- na tento komentář reaguje Vladan.Hanulík — #63
odpověz na tento komentářodpověď na Petr Čálek — #39 konkrétně jsem chtěl neoprenový chránič pod řetěž s nápisem merida,u Šterby jsem ho koupil za 140 kč, o týden pozdeji jsem ho viděl a koupil do zásoby v Rychlebkách za 4O Kč, docela brutus rozdíl nebo ne ? Čermák toť konkrétní zkušenost
odpověz na tento komentářMě osobně přijde obecně hodinová cena za servis kola jako pěkná prasárna. Nevím jak to funguje dnes, ale dříve bylo dobrým zvykem mít fixní sazby za úkony a ty případně korigovat o procenta nahoru a dolů podle situace a stavu kola. A kupodivu se na servisu vydělávalo víc, než na prodeji kol.Platit 600,- za hodinu servisu kola je fakt napalicu, já sám bych se styděl si takový prachy vzít. Na druhou stranu fandím podnikateli, který dokáže s takovými cenami naplnit servis. Holt asi funguje kouzelné slovíčko Praha, hehe. Jinde by to šlo jen hodně těžko. Samosebou zaklínadlo známého jména k tomu.
PS: Aple je asi pěknej šit, když neumí ani opravit text :D
odpověz na tento komentářDle mého názoru je hodinová sazba za servis nesmysl a už dávno překonaný nesmysl. Pokud bude nešikovný mechanik dělat jednoduchou opravu může se mi to hodně prodražit. Nebo snad je dnes někdo, kdo platí za hodinu a ne za provedenou opravu? Když dám kolo na kompletní servis, stojí mě to necelých 1.000,-Kč a je mi jedno jak dlouho na tom mechanik dělá. Tady bych se bál, aby se někde nezasekl a nedělal to 5h. Jsou samozřejmě práce, kde je hodinová taxa normální, ale dle mě to nepatří do cyklo servisu.
odpověz na tento komentářPřátelé, chirurg, který bude jednou poskytovat servis vašim orgánům, bere nyní, po slavném zvýšení platů, 169,- na hodinu. To je vše, co jsem chtěl říci.
- na tento komentář reaguje ministr — #60
- na tento komentář reaguje Petr K. — #61
odpověz na tento komentářodpověď na Pavel F. — #54 to se pletes chlapce, vsichni ti lide, ktery znam, jezdi na kolech za 100 - 200K, ale ke Sterbovi by nesel ani jeden. takze tam asi neco spatne bude...
odpověz na tento komentářPodle mě je základní problém v tom, že tady diskutuje jiná skupina, než která tvoří hlavní klientelu jak obchodu tak servisu. Prostě je to jiná cenová, která své auto taky neservisuje u garážisty, ale v autorizovaném servisu a tak je ty ceny nezaráží. Je to stejné jako když vám u auta mění olej v motoru, naúčtují vám cenu jako když si jej kupujete v litrových lahvích v obchodu, ale oni jej mají ve 200l sudech za zcela jinou cenu, ale vy se k tomu oleji ze sudu za sudovou cenu nedostanete na rozdíl od OEM dílů na kola které z 90% kupujeme u všech e-obchodů.
- na tento komentář reaguje algheroteam — #
- na tento komentář reaguje zbenda — #55
odpověz na tento komentářMě ta cena připadne normální. Na druhou stranu očekávám, že mají na určité úkony normohodiny. Příklad: odvzdušnění brzd cca. půl hodiny servisu
odpověz na tento komentářodpověď na jaczub — #51 Sem se zamyslel a zdá se mi to pořád OK. Zvlášť pokud, jak tvrdí, má servis plný. Byl by mírně řečeno hloupý, kdyby šel s cenou dolů. Nejde přece jen o to uživit lidi a režii, ale taky vydělat. To je ale zase potíž jisté části českého národa, která považuje termín "zisk z podnikání" za vulgární a neslušný. Když se ti to nelíbí, servisuj doma nebo jinde.
Btw., nevidím reálný důvod, proč by měl být cykloservis výrazně lacinější, než autoservis. Protože opravuje lacinější a menší věci???
odpověz na tento komentářCena servisu mi obecně příjde nehorázně přestřelená. Když jdu do obyčejného autoservisu, tak si automechanik účtuje obdobné peníze, přitom kolo je čistá mechanika, se kterou si poradíte bez větší fyzické námahy, bez jakéhokoliv rizika, umazání, úrazu atd. Takže pokud někdo píše, že šest kil za hodinu servisu, byť i karbonového speciálu za 300 litrů, je dobrá cena, měl by se nad tímto zamyslet.
- na tento komentář reaguje Petr K. — #52
odpověz na tento komentářk cenám som tam rozhodne výhrady nemal.prišli mi normálne. tá cena za servis mi príde tiež adekvátna vzladom k tomu ako sa rokmi vývoja z takej jednoduchej veci ako bicykel stal zložitý stroj. Osobne servisujem inde a som maximálne spokojný,aj ked sú lacnejší, na druhej strane ja zase servisujem niektorých servisákov a sú tiež spokojní. takže vzájomná symbioza.
odpověz na tento komentářrespekt k pribehu R. Sterby, nicmene neznam ani jednoho cloveka, ktery by rekl, ze ten obchod je dobrej. a to znam lidi dost, predevsim tech co jezdi na kole. a jedna osobni zkusenot, chtel jsem jen blbou gumu na headshok, vymenit to je fakt jednoduchy. tak mi ji borec prinesl ukazat, misto aby mi ji prodal, tak tam tu vidli chtel privyzt na komplet servis, kterej prej bude stat kolem 2500, pokud to nebude rozbity, a proste mi ji neprodal. fakt personal na h.... pripadne politika obchodu na h....
odpověz na tento komentářU Štěrby jsem nakupoval jen jednou. Mám ho z ruky, ale uprostřed zimy to byl jediný obchod v širé Praze, který měl slušný výběr treter mé velikosti. Personál byl v pohodě a ceny jsem s netem nesrovnával, bo kupovat boty na netu mi přijde absurdní. Tolik moje zkušenost.
Osobně jsem se už dávno naučil, že za dobré služby se platí. Naopak jsem opatrný k veloservisům, kde mi za práci, která musí trvat aspoň 2 hodiny naúčtují 350 Kč i s DPH. Buď to odflákli, nebo to dělal nějaký popelář jako vedlejšák. Jinak se těžko kdo může z těch peněz uživit. Nestojím ani o jednu variantu. To jen pro kritiky cen.
odpověz na tento komentářja to vidím skor ako psychologický problém toho personálu, alebo už skor profesnú deformáciu. nezpochybnujem na tých ludoch, že bicyklom naozaj rozumejú a vedia o nich dost, ale už trošku stratili zmysel pre tú realitu a akosi im nedochádza, že nie všetci potrebujú vlastnit canonndale v plnej palbe, ale stačí im kolo na jazdenie do práce či pre potomka. No a týn pádom v nich títo ludia klesajú na cene a majú prirodzenú potrebu jednat s nimi zvrchu tým pádom ono typicky Baťovské náš zákazník náš pán je pre nich absolutne cudzí pojem. Nič viac za tým nie je. Ja osobne velmi nezášam ak mi niekto na konkrétny dotaz odpovedá na pol huby...Možno práve preto je pre nich anonymita e-shopov ako stvorená.
odpověz na tento komentářodpověď na Láďa — #44 Spocitej kolik je kladnych reakci pod rozhovorem s Korenem (Korinek) ... a pak budes muset modifikovat tu tvoji hlasku na: kladne diskutuji zaplaceni lide a kritici radeji tise mlci ... ;-). At je Sterba dle nekterych jakkoli slusny, na me pusobi namachrovane a jako tluchuba (to ovsem nepopira ze je to slusny clovek), pravda je, ze ram svarit umi dobre. Ale jeho kram a servis a lide v nem ... no velebnosti, to je hnus.
odpověz na tento komentářObvykle nemám chuť diskutovat, ale rád bych za článek poděkoval. A jestli tu někdo řeší hrubky a pravopis..budiž, vždy se najde nějaký rýpal. Osobně jsem si jich několikrát všiml také, ale neřeším to (také je dělám...). Čili díky za článek.Jinak od p.Štěrby kolo mám a myslím, že to je velice slušný obchod.
odpověz na tento komentářodpověď na BikerX — #41 Článek jak je vidět vyvolal hodně rozporuplných reakcí v diskuzi,ale tomuhle opravdu nerozumím. cituji:"Spočítejte si kolik kritiků v téhle debatě remcá a kolik lidí mlčí."
- na tento komentář reaguje Zmateny ctenar 2 — #
- na tento komentář reaguje Zmateny ctenar 2 — #46
odpověz na tento komentářzbytek diskuze co tu je jsou keci v kleci, konkurenční boj a pak skupina typických šetřílků, co objednávají zboží všude možně po světě, jen aby je tady náhodou někdo nepřechytračil o 100,-Kč..Jak je zmíněno trefně v článku, nikdy nemůžeš mít krám pro každého zákazníka!
odpověz na tento komentářMoje osobní zkušenost je vcelku pozitivní. Koupil jsem si tam roce 2002 svoje první SIDI, do teď v nich jezdím. O nějakeýrok zpátky jsem si vystál frontu na 20% slevu na helmu, což bylo v dřevní době internetový pecka..pak jsem potřeboval jeden spešl servis, který nikdo jiný nedělal, tady mi to udělali do druhýho dne..cena byla vyšší, ale vše klaplo na 100% což se prakticky o žádným jiným mým servisu v jiných krámech říci nedá..
Aktuálně už zde velo materiál nenakupuji, ale stále je beru jako etalon dobrého shopu a servisu, myslím, že spousta jiných shopů by se od nich mělo co učit..
odpověz na tento komentářodpověď na Petr Čálek — #39 Naprosto souhlasím. To že se v debatách pod těmito články objevují téměř výhradně negativní názory je nemoc českého internetu a jeho anonymních diskutérů. Je to něco podobnýho jako s AAA Auto o kterým se taky furt diskutuje jaký má drsný arogantní praktiky, ale prodává desítky tisíc aut ročně a jede jak sviň. Spočítejte si kolik kritiků v téhle debatě remcá a kolik lidí mlčí. Upřímně držím panu Štěrbovi palce a jeho zaměstnancům také aby se dožili úterního rána po pondělní schůzi na které se ten článek bude řešit :-)
- na tento komentář reaguje Láďa — #44
odpověz na tento komentářfor Petr Čálek: Myslím že cena za servis kola bezmála 600kč/hod je přemrštěná i v "absolutním centru Prahy" jak píšete..Ceny naprosto normální,dejme tomu..možná v rámci materiálu,ale kšeft s kolama dělá především servis a přístup personálu k lidem co jim zrovna nekoukaj bankovky z kapes. A jestli tohle uživí dvacet zaměstnanců,jak uvádíte,tak to je už samo osobě podezřelé..
for Jirinak: vidim to stejně..bohužel:-(
odpověz na tento komentářKdyby to bylo tak "špatný" jak tu píšete,tak to neuživí dvacet zaměstnanců:)
Jen mi přijde,že jak se tu objeví něco úspěšnýho,třeba Conceptstore nebo Štěrba tak se do toho všichni vobujou.Sorry,ale spekulovat v absolutním centru Prahy že někde seženu něco "laciněji" je trochu mimo.Koukal jsem na web,ceny naprosto normální......
- na tento komentář reaguje BikerX — #41
- na tento komentář reaguje kacerek — #59
odpověz na tento komentářodpověď na Robert Štěrba — #34 Některé jsou komentáře jsou negativní? Komentáře ke clanku jsou jen dvou typů. 1.) Problém s neznalosti materskeho jazyka 2.) Vase prodejna je jen na jedno pouziti-kdo zkusil sel jinam. Jine komentare jsem k clanku nezaznamenal. Je tam jeste par vymen osobnich nazoru mezu pisateli komentaru, ale to nelze pocitat za vyjadreni k clanku.
odpověz na tento komentářPane Štěrba upřímě Vaše rada, aby si zde diskutující nebo porípadě pouze čtenáři diskuze přišli vaše služby vyzkoušet je zoufalá ... ti co už u vas byli a spokojení nejsou ti už nepřijdou a ti co to čtou tak nepřijdou také, protože dnes maji naštestí na výběr mnohem schopnější a hlavně levnější konkurenci. A poslat všechny stížnosti na váš email, tak máte zahlcenou schránku :(
odpověz na tento komentářodpověď na Láďa — #35 Jojo, politice firmy Vokolek-Import jsem se taky vždycky jenom smál, aneb jak udělat předražením zboží nedostupné a tudíž "kultovní" :-)
Pan Štěrba má velké jméno a je velká ikona české cyklistiky a z toho hold prodejna těží.. a musí se za to i platit. To že z tvrdé disciplíny je personál tak trochu vygumovaný a léčí si mindráky na zákaznících je věc druhá, taky mám zkušenost, že se personál rozhodně nechová stejným metrem ke každému. Ale naštěstí žijeme v demokracii a je na každém volba toho, kam bude chodit. Berte to tak, že pro spoustu lidí, kteří moc neřeší peníze a kolo je jen okrajová zábava, je to ideální prodejna ;-)
odpověz na tento komentářNic proti panu Štěrbovi...co se řemesla kolem kol týká je on osobně opravdový profesionál ale politiku prodejny nesoucí jeho jméno nechápu...připomíná mi to jednu "nejmenovanou" firmu,myslím že svého času dokonce s adresou ve stejné ulici,co se snažila udělat v ČR z produktů značek jako Ritchey,Hayes,Cannondale etc. těžkou "kultovku" a z českého bikově-znalého národa hlupáky,ale ono je to dneska v každé branži..je mi jen osobně líto těch lidí co na to přijdou zpětně...:-(
- na tento komentář reaguje Jirinak — #36
odpověz na tento komentářDobrý den, je vidět, že článek vyvolal hodně reakcí. Pochopitelně mě mrzí, že některé jsou negativně laděné. Denně na sobě pracujeme a snažíme se naše služby vylepšovat. Jediné co mohu doporučit je velmi snadné řešení. Přijďte si nás vyzkoušet! A pokud jde o konkrétní nespokojenost napište přímo mě na email Robin@sterba-kola.cz a já jsem připraven to s vámi řešit. Robert Štěrba
- na tento komentář reaguje Zmateny ctenar 2 — #38
odpověz na tento komentářDobrý den, je vidět, že článek vyvolal hodně reakcí. Pochopitelně mě mzrí, že některé jsou negativně laděné. Denně na sobě pracujeme a snažíme se naše služby vylepšovat. Jediné co mohu doporučit je velmi snadné řešení. Přijďte si nás vyzkoušet! A pokud jde o konkrétní nespokojenost napište přímo mě na email Robin@sterba-kola.cz a já jsem připraven to s vámi řešit. Robert Štěrba
odpověz na tento komentářJe to pekný článok, ale bohužiaľ len PR kec. Osobne mám s nimi tiež negatívnu skúsenosť pri kúpe detského bicykla pre dcéru.Pokial si skutočne u nich nekupujete kolo nad 200 tisíc je tam cítiť zjavná arogancia.Bol som z toho tak znechutený, že sme ho kúpili inde. Od tej doby radšej preferujem malé predajne na periférii Prahy ako je Jesenica, alebo Suchdol kde sú skutočne príjemní a ochotní a vážia si zákazníka.
odpověz na tento komentářZačínám se fakt bavit protože článek měl asi fungovat jinak než by si pan Štěrba přál, zatím tady čtu jen o vysokých cenách a o namachrovaném personálu, coč taky z logiky věci vyplývá i z článku pokud mají neustále tolik nových zákazníků, ono se asi fakt moc lidí nevrací a to o něčem mluví. Asi by chtělo proškolit personál i co se týká přístupu k zákazníkovi, jak mluvit s lidma a ne jen technické záležitosti... :-)
odpověz na tento komentářJak ti tupí čtenáři zkazí tak pěkné PR čtivo... (:
odpověz na tento komentář