Placený obsah na MTBS - jak to vidíte vy

Před časem jsme vás poprosili, abyste se vyjádřili k problematice placeného obsahu na tomto webu. Zde jsou výsledky vašich odpovědí...

Autor: Redakce MTBS
Placený obsah na MTBS - jak to vidíte vy

Čtyři sta z vás se dobrovolně rozhodlo věnovat svůj čas a vyplnilo anketu, kterou jsme vám předložili v rámci článku Cycling Media zvažuje zpoplatnění obsahu MTBS. Jelikož toto téma vyvolalo hodně ohlasů, rozhodli jsme se zveřejnit konkrétní výstupy z ankety, zejména proto, že se poměrně značně liší od názorů prezentovaných v debatě pod článkem, které se však zúčastnil pouze zlomek čtenářů v porovnání s počtem respondentů ankety.

Všem, kteří vyplnění ankety věnovali svůj čas, děkujeme. 62 % z vás se dobrovolně podepsalo, čehož si opravdu vážíme. A nyní už pojďme na konkrétní čísla a údaje, které nám anketa přinesla.

Prospěch - chvalitebný

Známkování, kterým jste měli hodnotit naši práci, dopadlo nad očekávání dobře. Celkové hodnocení současného obsahu MTBS dosáhlo známky 2,3, zpravodajskou část jste ohodnotili na 2,1 a technická část webu si vysloužila průměrnou známku 2,4.

Známkování je věc jedna, ale zajímavější a pro nás důležitější jsou vaše konkrétní postřehy týkající se současného obsahu a toho, co vám na něm vadí, ale i chybí. Z ankety vyplývá, že nejvíce vám na MTBS chybí rady týkající se cestování (48 %), rozhovory (41 %) a rady týkající se servisu (40 %). Následují testy a tématické články, videa a přehledové články pak chybí nejméně.

Naopak co se týká toho, co vás na MTBS štve, tak tam vedou podle očekávání PR články (38 %) před horší přehledností webu (30 %) a velkým množstvím reklamy (26 %). Naopak nejméně z nabídnutých možností vám vadí převzatý obsah a gramatické chyby.

Platit, nebo neplatit? ANO, ale...

Asi nejzajímavěji dopadly výsledky týkající se ochoty zaplatit za obsah našeho webu. Odpověď na stěžejní otázku ankety, zdali byste byli ochotni zaplatit za obsah MTBS, totiž dopadla poměrně překvapivě ve prospěch placeného obsahu. 61 % z respondentů ankety odpovědělo kladně, 39 % záporně.

Ochota zaplatit za obsah má ale samozřejmě také své podmínky, ke kterým jste se vyjadřovali v další části ankety. Drtivá většina z vás by placený obsah momentálně hledala jen stěží, nicméně 16 % by bylo ochotno zaplatit za současný stav beze změn.

Z ostatních možností v anketě, týkajících se obsahu, za který byste byli ochotni zaplatit, vede možnost stahovat fotky ve vysokém rozlišení před přístupem bez reklam.

Nadpoloviční většina by pak uvítala možnost zúčastnit se MTBS akcí a testování, o kterých mimochodem reálně uvažujeme, před nabídkou slev či jiných produktů ať už od našich partnerů, nebo přímo od MTBS.

Výstupů z ankety je tedy více než dost. Zavedení placeného přístupu je pro nás i nadále tématem, kterému se budeme věnovat a připravovat na něj nejenom náš obsah a systém, ale také vás - naše čtenáře. Jeho zavedení v brzké době se prozatím tedy bát nemusíte. Chystáme pro vás ale i tak poměrně dost novinek v blízké budoucnosti, o kterých v anketě byla řeč. O některých se dozvíte již velice brzy.

Přečteno - 7686x Tagy: servis
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyJak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
    Jak jsem si vybral nové dioptrické brýle na kolo
  2. ServisArmin Landgraf novým CEO ve Specialized
    Armin Landgraf novým CEO ve Specialized
  3. ServisKona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
    Kona mění majitele, vrací se do rukou svých zakladatelů
  4. ServisDT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
    DT Swiss přesouvá výrobu, odpružení se bude montovat v Polsku
  5. OstatníBritská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
    Britská fúze Wiggle Chain Reaction Cycles v insolvenci
  6. DoplňkyVyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté
    Vyzkoušeli jsme, v čem jsou hustilky Silca tak husté

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #20 petan - vloženo: 26.03.2015 v 05:33:15

    odpověď na wlasta — #18 Milý Wlasto, diskuse pod články samozřejmě bedlivě sledujeme, ale jejich obsah rozhodně nevypovídá o většinovém názoru čtenářů. Bez ohledu na obor na internetu totiž platí, že je právě díky fórům a diskusím zaplevelen nespokojenci, prudiči z principu a jinými zamindrákovanými lidmi, kteří si na rozdíl od těch spokojených dají tu práci neustále někam něco psát, měnit kvůli tomu své nicky a nepoužívat k tomu ani vlastní jméno (Teď primárně nemluvím o tobě). Najdou se mezi nimi samozřejmě i rozumní přispěvatelé, ale ti jsou vždy a všude v menšině. Výsledky ankety jsme zveřejnili, protože si myslíme že na ně máte právo. Rozhodně se neplácáme po zádech za známku 2,3 jen nás překvapilo o kolik vychází optimističtěji, než jak bychom čekali právě od zde diskutujících. Nemáme žádnou metu, ke které bychom se chtěli přiblížit. Chceme, abyste byli s naším obsahem co nejvíce spokojeni. A pokud nejste, pak musíme vědět proč nejste, abychom to mohli v rámci našich možností změnit. A proto anketa, proto diskuse na téma placený obsah...

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #19 aston - vloženo: 24.03.2015 v 21:49:58

    odpověď na rostanetek — #17 no a co mi tím chceš říct? roštěnko:-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #18 wlasta - vloženo: 24.03.2015 v 21:14:02

    Zdar,

    mne pripada, ze chlapi z MTBS necetli poradne ty diskuse pod tim puvodnim clankem o zpoplatneni.

    Kurwa vzdyt to z tech komentaru primo cisi, porad dokola, chybi kvalita, pridana hodnota a kriticky pohled.

    Jedno jestli se clanek tyka testovani, cestovani nebo cojavimceho.

    Jenom o penezich to neni, na clanej jako je tento:

    http://www.bikeradar.com/road/gear/article/angryasian-too-many-standards-and-not-enough-benefit-43896/

    jich moc potreba jiste nebylo.

    Na zaver, nejsmutnejsi je, ze redakce se placa po ramenou a interpretuje vysledky ankety (znamka 2,3 za hodnoceni prace MTBS) jako "nad ocekavani dobre".

    Pro me 2,3 = SEDIVY PRUMER!!!!

    Jestli je tohle vase zvolena meta...

    1. na tento komentář reaguje petan — #20
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #17 rostanetek - vloženo: 24.03.2015 v 20:38:19

    odpověď na aston — #16 Tak ty budes asi velkej chytrak. Germano je na ceske MTB scene docela znamy jmeno. A "ten" Cerveny, foti pro MTBS od samyho zacatku. Mimochodem se jmenuje Michal a je to jeden z renomovanych sportovnich fotografu, protoze se vypracoval aby mohl byt oficialni fotograf SP NMNM. Bez radeji koukat na Ordinaci :-)

    1. na tento komentář reaguje aston — #19
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #16 aston - vloženo: 24.03.2015 v 12:51:48

    Jestli to tu zpoplatněj je jejich problém. Oni musí vědět co mají dělat. Ale on to není jen problém pravopisu, ale i náplně. Vše má souvislosti. Lze dohledat klesající příjem co má MTBS za poslední roky. A na to aby se vylepšil obsah musí být prachy. Je patrné že MTBS jsou dva lidi. Nějaký Bureš a Němec. Občas nechají napsat nějaký test nějakého amatéra a to je potom pravopisně ještě horší než od nich, ale i obsahově. Nevím proč si mám číst pseudotest nějakého prodavače z Berouna. Takže ti dva toho víc nestihnou. A nechat si opravit text stojí také peníze, ale i čas. Osobně mám dojem že to tu má klesající tendenci. Třeba na Velocampu mi někdo říkal že ten Červený co fotí je placenej od UCI za to, že dělá pro ně. Proto má MTBS občas dobrý fotky. Jakmile Červený přestane fotit a jezdit, tak mají s fotkama šlus. Teď to bylo vidět třeba na reportážích z Cape Epic. Fotky sbírali všudemožně po internetu a reportáže si vymýšleli z výsledků. Občas asi dostali odtamtud mejl. Bylo to dost slabé proti minulým letům.

    1. na tento komentář reaguje rostanetek — #17
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #15 Roura - vloženo: 24.03.2015 v 12:00:32

    jojo ,ještě se dá najít

    http://mtbs.cz/clanek/cycling-media-zvazuje-zpoplatneni-obsahu-mtbs/kategorie/ostatni/rubrika/informace?page=2

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #14 pan Nakata - vloženo: 24.03.2015 v 11:08:20

    Tady byla nějaká anketa???

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #13 random - vloženo: 24.03.2015 v 08:36:26

    Ankety jsem si tady tedy nevšiml, ale s placeným obsahem nesouhlasím. Nevěřím, že by vám to vynášelo víc jak reklama. A mít placený obsah a ještě reklamu, tak to můžete za chvíli imho zabalit. Zahraničních webů je dost. Co se týká těch vzdělanějších níže, je zřejmé, že ve své práci na kterou tak dlouho studovali neudělali sebemenší zanedbatelnou chybičku a jedou na 100%. Opravovat delší text po sobě je zbytečné, protože to člověk prostě často přehlídne. A proto dáváme diplomové práce číst i ostatním lidem, aby to bylo 100% bezchybné, že ano.

    K obsahu - prezentace kol mi přijde dostatečná, chybí mi tu víc techniky, rozhovorů, ale také bych uvítal recenze na filmy/dokumenty o kolech a jiné. Dále třeba řeším, jak se nabalit na 6 denní výlet, abych vše uvezl na kole a kupovat všechna speciální zavazadla se mi nechce :)

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #12 zirecek - vloženo: 24.03.2015 v 08:23:44

    Jestliže informační médium jako MTBS činí reálné kroky ohledně zpoplatnění, tak lze usuzovat, že se domnívají, že mají nabídku informací, služeb na vysoké úrovni. Pravopis, gramatika by měla být nedílnou a neoddiskutovatelnou součástí. Jestliže se dlouhodobě tento problém neřeší, tak je logické, že se lidé občas ozývají. Plně souhlasím s názorem odpověď na aston — #8. Ti, kteří kamenují ostatní za to, že je hloupost řešit pravopis, asi mají sami problémy s pravopisem. V gramatice, pravopisu jsem taky slabší, avšak když už si všimnu nějakých hrubek v článku, tak už to stojí za to. Samozřejmě lze říkat, že to tady nemusíme číst, když se nám to nelíbí, že nemusíme platit za obsah, atd. K článku samotnému - jsem zvědavý, jaké změny MTBS chystá, :-). Myslím si, že furt je lepší se snažit o nějaký vývoj, hledat cesty v nějakém delším čase než ustrnout několik let.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #11 aston - vloženo: 23.03.2015 v 21:33:31

    odpověď na RN — #10 Trochu logiky. Opravdu máš dojem, že na stránkách Ústavu pro jazyk český je důvod řešit horská kola? :-)Kdybys tu svou poslední větu nechal napsat redaktora MTBS tak v ní udělá asi tak deset chyb:-)..ty jeden šakale

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #10 RN - vloženo: 23.03.2015 v 21:07:50

    Člověk by si myslel, že když navštěvuje server o horských kolech, tak se v diskuzi dozví něco užitečného nebo zajímavého o horských kolech, ale poslední dobou se zde řeší akorát pravopis. Zajímalo by mě, jestli na stránkách Ústavu pro jazyk český všichni řeší jen horská kola.

    S pozdravem Sveřepí šakali zavile vyli

    1. na tento komentář reaguje aston — #11
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #9 Giro - vloženo: 23.03.2015 v 15:00:08

    odpověď na aston — #8 Dík za přátelskou reakci a v podstatě s ní komplet souhlasím.

    Tak někde na kole.

    Giro

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #8 aston - vloženo: 23.03.2015 v 14:40:51

    My s gramatikou neblbneme, blbne s ní ten, který píše hrubky:-) Není také podstatná historický základ pravopisu. Podstatné je, jaký je pravopis dnes. I když historie může být zajímavá. V tomto případě však nepodstatná. Ten hlupáček byl nadsazený příměr. Ale pokud někdo obhajuje gramatické chyby, nebo dokonce napíše, že komu vadí chyby, tak ať jde jinam, tak by měl spíš mlčet. Pokud však napíše takovou blbost, tak je u mne v tomto ohledu hlupák. Kdo nechápe, že když někdo veřejně píše, dokonce za peníze, pro firmy píše, tak by měl psát gramaticky správně. To je takový ustálený zvyk dnešní společnosti. Chyby na facebooku nebo v diskuzích mi nevadí. Tam to je celkem jedno. Ale nemůže to být jedno na profesionálním serveru. Stejně, jako nám není jedno, že nám dají v hospodě jídlo na čistý talíř nebo jestli mluví hlasatel v televizi spisovně. Taky by mohl mluvit jako hovado a předal by nám i tímto způsobem stejnou informaci. A když jsem se dočetl o tom, že MTBS uvažuje zpřístupnit testy i nám, čtenářům, velmi rád se zúčastním. Rád bych totiž to jejich "testování" viděl v reálu. Kolik toho ten člověk na kole vůbec najezdí aby mohl o kole kvalifikovaně napsat. :-)

    1. na tento komentář reaguje Giro — #9
    2. na tento komentář reaguje zirecek — #12
    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #7 Giro - vloženo: 23.03.2015 v 14:15:11

    odpověď na leszczynski — #6 odpověď na aston — #4

    Tak taky něco přihodím.

    Fakt si myslíte, že kdo není vzdělaný (nezná tudíž gramatiku)je automaticky hlupáčkem?

    Víte (vy hlídači gramatiky) jaký historický základ mají pravidla českého pravopisu a jak to bylo např. s tvrdým a měkkým i v českém jazyce v dávnějších dobách?

    Jinak je samozřejmě vaše kritika směrem k profesionalitě psaní v pořádku, ale všeho moc škodí.

    Prosím vás už s tou gramatikou neblbněte.

    A k tomu, o čem má být tato debata. Na Mtbs se rád podívám, ale platit za to nebudu. První a nejdůležitější důvod je ten, že budu muset vykonat nějaké administrativní úkony a z toho mám vždy pupínky. Tištěné časopisy si taky nepředplácím, ale příležitostně, a rád, kupuji.

    Giro

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #6 leszczynski - vloženo: 23.03.2015 v 13:01:11

    Jiné reakce jsem ani nečekal. My Slované se spokojíme s málem. A co se týká obecné úrovně diskuzí prakticky kdekoliv na internetu, jde o velice tristní obraz toho, jak my Češi, Moravané a Slezané "ovládáme" náš mateřský jazyk. Korunu tomu nasadil mj. Facebook, který naprosto degeneruje naše už tak špatné schopnosti, vytvořit smysluplnou větu bez gramatických chyb. A jestli chce někdo argumentovat tím, že MTBS.cz je web o cyklistice a ČJ je vedlejší, nebo že mám jít jinam, pak už opravdu nemám slov. Drcení kilometrů tady některým už asi úplně neprospívá.

    1. na tento komentář reaguje Giro — #7
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #5 rostanetek - vloženo: 23.03.2015 v 12:43:45

    odpověď na aston — #2 Hoši, však pokud se vám to nelíbí, není nic jednoduššího než přejít z mtbs někam jinam. Umíš anglicky? Bež na cyclingnews. Nebo emimino, tam je prostoru pro diskutéry dost:-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #4 aston - vloženo: 23.03.2015 v 10:26:02

    Ono už jen v anketě položit otázku, jestli čtenářům vadí pravopisné chyby, je velmi zajímavé. To je jako kdyby se zeptali: Jsme tak trochu hlupáčkové, vadí vám to? A většina by odpověděla: Ne nevadí, protože jsme také tak trochu hlupáčkové. Kam patříš ty, BikereX ? :-)

    1. na tento komentář reaguje Giro — #7
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #3 BikerX - vloženo: 23.03.2015 v 09:58:13

    odpověď na aston — #2 Naštěstí ty žádná kola nedovážíš a jak je vidět z článku, tak tvůj názor je poměrně minoritní.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #2 aston - vloženo: 23.03.2015 v 09:48:11

    Já, když mi bylo patnáct, a napsal bych takto slovo "zůčastnit se", tak doma dostanu takovou facku, až bych letěl přes celou cimru. Tady, v tomto článku, to vysekne redaktor, který se tím živí a ani nemrkne okem. Všichni děláme chyby, ale pokud se tím někdo živí, tak by si je neměl dovolit, nebo si to nechat před zveřejněním opravit. Otázkou také je, co to tu vůbec čte za lidi, když jim podle ankety chyby nevadí. Já osobně, kdybych dovážel kola, tak je do MTBS na otestování půjčím až tehdy, až se naučí pravopis. Styděl bych se, kdyby mi někdo o kole napsal s hrubkama. Tady to totiž není jen o překlepech, které jsou všude. Je také jasné, že až se zavede placený obsah, tak to bude konec MTBS.

    1. na tento komentář reaguje BikerX — #3
    2. na tento komentář reaguje rostanetek — #5
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #1 leszczynski - vloženo: 23.03.2015 v 09:27:08

    Na profesionálním médiu mně vadí neprofesionalita. Cyklistice tady snad pánové rozumí, ale s Českým jazykem si pořád neví rady. Jen v tomto článku jsem napočítal 16 gramatických chyb. Platit za obsah, který není napsán správně česky, se mi tedy opravdu chtít nebude.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744